НАЧАЛО

Категория:

< ПРЕДИШЕН ЗАПИС | ИЗГРЕВЪТ | СЛЕДВАЩ ЗАПИС >

I част. ПЪТЯТ НА УЧИТЕЛЯ Свещени Думи 101-150

Савка Керемидчиева ТОМ 14
Алтернативен линк

101.Чистота.

Бъди чист като дете.


102.Вярност.



Бъди верен, както Бог е верен.


103.Вътрешният
глас.




Всякога слушай гласа на душата си и ще
знаеш, как да постъпваш.


104.Работа на
ученика.




Върши всичко, което е благоугодно Богу.
Това е мярката на ученика.


105.Будна
мисъл.




Мисли за Бога и страждущите, когато си
тъжен и омъчнен. Тази мисъл ще те облекчи и
укрепи.


106.Мярката.



Отношението на Учителя към ученика
зависи от ученика.
Всеки ученик, който учи добре, има
разположението на Учителя.
Слънчевите лъчи проникват в стаята, когато
прозорците й са отворени.


107.Духовните
тела.




За да бъде ученикът винаги в контакт с
Учителя, той трябва да развие духовните си
тела.
Връзката между ученика и Учителя е
духовна.


108.Близост.



Учителят е Учител за всички. Но ученикът
може да предизвика по-голяма Любов в
Учителя с една своя искрена и свещена
постъпка, в която Бог се изявява.


109.Мистичен
разговор.




- Аз съм Пътят!
- И Светлината, която ме води по този Път!


110.Молитва-Вяра.



Всякога се моли и предостави всичко на
Бога.
Когато Господ иска да направи нещо, Той
ще създаде условия за това.



111.Реалното.



Истински Великото седи зад материалното.
Реалното, Великото в живота, то е
невидимото. Затова ученикът постепенно се
отказва от всичко материално и преходно.
Тогава ученикът влиза в света, дето
Светлината цари. Там Учителят се разбира
добре. И тогава животът на ученика минава в
нова, по-висока гама.
А всичко това може да стане и изведнъж.
Зависи от ученика.


112.Молитва
чистота.




Колкото повече вода минава през извора,
толкова той е по-чист.
Ученикът се моли често. Това е необходимо
за неговата Чистота.


113.Правило.



Ученикът не трябва да се съблазнява никога
в думите на Учителя. Те всякога трябва да го
повдигат и хранят.


114.Закон.



Ученикът трябва да знае и винаги да държи
в ума си този закон:
Всичко в живота се превръща в Добро!


115.Живот.



Когато малкото клонче прави отклонение
нагоре надолу, но се държи за дървото, няма
нищо опасно. Но когато се откъсне,
опасността идва.
Когато ученикът живее за Бога, той е
клончето, заловено за дървото.


116.Смелост.



Ученикът трябва да бъде смел и решителен.
Тогаз той може да върви по тесния път.
Тесният път води към Бога!


117.Радост.



Бъди радостен винаги.
Връзката с идеалния свят прави ученика
радостен.


118.Вяра,
Надежда,
Любов.




В Любовта устоява този, който е готов на
жертва.
Във Вярата устоява този, у когото има
упование.
В Надеждата устоява този, у когото има
радост.


119.Вяра,
Надежда,
Любов.




Не се ли радваш, ще изгубиш надеждата си.
Не уповаваш ли, ще изгубиш вярата си.
Не си ли готов на жертви, не можеш да
придобиеш Любовта.


120.Трите
правила




Когато не сполучиш, прояви Надеждата си.
Когато Бог те поучава, прояви Вярата си.
Когато ближният ти пада, прояви Любовта
си.


121.Трите
правила




Когато в тебе има зазоряване, прояви наде-
ждата си.
Когато в тебе Слънцето изгрява, прояви
вярата си.
Когато в тебе Слънцето дойде до зенита -
прояви Любовта си.
Надеждата е във физическия свят.
Вярата е в духовния свят.
Любовта е в Божествения свят.


122.Плачът.



Има един свещен плач.
Плачът в живота иде по особен път.
Ученикът трябва да му даде ход. Сълзите
лекуват. Те измиват и пречистват човешкото
съзнание. С плач е утешение, без плач е
мъчение.
Има един плач на умиление.
Има плач на самопожертвувание - за
човечеството. Той е плачът на Христа.
Има един идеален плач, когато човек е пред
Великото.


123.Радост.



Ограничи материалните си желания, и ще
вкусиш от Радостта в Бога!


124.Вяра.



Вярата реализира нещата. Ученикът вярва
всякога.
Вярата иде от свърхсъзнанието.


125.Будност.



Ученикът е всякога бодър, буден и весел в
живота си.


126.Стремежът
на
ученика.




Ученикът на Всемирното Братство се стре-
ми да реализира в живота си:
Божествената Любов,
Божествената Мъдрост,
Божествената Истина.


127.Дълъг живот.



Чистотата продължава живота.
Когато ученикът опази тялото си чисто, той
дълго живее; опетни ли го, рано го сменя.


128.Любовта.



Любовта носи изобилието. При изобилието
всяко недоволство изчезва.
Ученикът е възприел правилно Любовта
само тогава, когато е примирил всички
противоречия в живота си. Иначе той не я е
разбрал.


129.Любов -
Чистота.




Който люби, обиква чистотата.
В името на Любовта целият живот на
ученика трябва да бъде чист.


130.Търпение.



Велика наука е търпението!
Корените на търпението са в Божествения
свят.
Търпение с Любов, търпение с Мир,
търпение с Радост.
Само любещият е търпелив.
Само човекът с Мир е търпелив.
Само радостният е търпелив.
Само разумният е търпелив.



131.Добро
гледане.




Всяка преходна форма е недовършена кар-
тина, върху която работи Божественият Дух.
Ученикът вижда само доброто, навсякъде и
у всекиго.


132.Новото
раждане.




Непреривен е процесът на раждането.
Всеки ден ученикът трябва да се ражда в
един нов свят.
Всеки ден той има ново познание за
Любовта, ново познание за служенето на Бога.
Всеки ден трябва да има ново прозрение за
неизследимите пътища на Бога.

Всеки ден Духът посещава ученика и му
говори по една нова дума.
Тя носи чистота в неговото съзнание и
съвършено го преобразява. Тя повдига
мисълта му.
Всеки ден чакай посещението на Бога!



133.Свобода.



Когато душата на ученика се събуди за
Бога, тя е свободна. И той не трябва да я
ограничава с прищевките на тялото. В закона
на кармата човек е ограничен; но влезе ли
веднаж да живее за Бога, той влиза в
Благодатта, в Любовта. А тук вече той е
свободен.


134.Остава и
отминава.




Христос хлопа на вратата, и като Му отво-
рят, Той влиза, а като не Му отворят, Той си
отминава.
Така и Учителят говори на учениците си.
Които Го слушат и изпълняват Думите Му, Той
работи с тях - помага им. А като се
съблазняват от Думите Му и не Го разбират,
Той си отминава.


135.Изпит.



Ученикът трябва да бъде буден, когато е в
света. Там ще бъде прекаран през местности
с цветя. Той трябва само да мине от там, без
да се спира. Спре ли се, ще се упои от
ароматите им, - ще заспи, и там ще остане.
Ето защо неговото съзнание трябва да е
винаги будно, съсредоточено към своята цел
и да е във връзка с Учителя.


136.Природа.



Всички форми в природата са символи на
един вечен идеален свят. Те са книгата, от
която ученикът чете, какво е писал Бог.
Ученикът започва своето учение от
природата: от изворите, тревите, цветята
планините. Там търси той правилните методи
за живот и чистота.


137.Сърдце, ум,
душа.




Ученикът има сърдцето на дете.
По ум той е възрастен.
А в душата си храни винаги най-възвишеното
и благородното.


138.Аурата.



Ученикът винаги се огражда мислено. Той
трябва да пази своята аура непроницаема за
влиянията на преходното.
Мисълта за Бога огражда неговата аура със
своята Светлина.



139.Чистота и
Любов.




Ученикът трябва да бъде чист, за да разби-
ра и възприема Любовта.
Когато той добие Чистотата, обиква целия
свят.
Чистотата е неговата ограда.


140.Любов.



Велико нещо е Любовта! Тя е Великият
закон, който изпълва всякога душата на
ученика.


141.Молитва.



Ученикът трябва да се моли винаги, за да
бъде в контакт с невидимия свят и да се запази
от примамката на низшите духове.


142.Светлина.



Ученикът трябва да ходи винаги със
Светлина, за да не се спъва.


143.Учение.



Ученикът трябва да мисли само едно: че
трябва да учи. И никога да не мисли, че е нещо
повече от другите. Той знае, че науката, която
има още да учи, е безкрайна. Той съзнава, че
едва е в началото на Великия път. Безкрайни
са върховете на знанието, които той трябва да
изкачи!
За това той е смирен, Смирението го
въвежда в Храма на Мъдростта.
Който говори за себе си, не е ученик.


144.Спокойствие.



Ученикът трябва да бъде винаги спокоен -
при всички условия; той знае, че то е за негово
Добро.
Страхът е нещо животинско.


145.Извор.



Ученикът трябва да пие Вода само от
Извора. Да предпочете да жадува, нежели да
пие нечиста вода.


146.Който
жадува.




Само жадният ще намери извора в плани-
ната.

Само жадният отива при Извора. Само
ученикът ще намери в живота си Учителя.
Само ученикът ще остане при Учителя.


147.Добро.



Това, за което мислиш, го приемаш в себе
си. Мисли често за Истината, Любовта,
Мъдростта, Правдата и Добродетелта.
И те ще пребъдват в теб.
Вода, която извира из дълбоко, е чиста.


148.Радостта на
очакването.




Ученикът е винаги доволен от момента.
Той трябва да има винаги нещо Божествено,
което да очаква. Това е неговата радост и
утеха.


149.Умен.



Ученикът трябва да бъде много умен. Всичко
умно да разбира.
Добре се ходи по един път, който е огрян
от Светлината.


150.Любовта.



Когато ученикът влезе в Любовта, там има
вече други закони.
Любовта е нещо духовно. В Любовта няма
раздяла. В Божествената Любов няма
прекъсване; тя вечно расте.



, , г., (Четвъртък) (неизвестен час)

ИНФОРМАЦИЯ ЗА БЕСЕДА



НАГОРЕ