Алтернативен линк |
158. ФЛЕЙТИСТЪТ ЯНКО ЯНКОВ
В.К.: Сега, на 96 страница от „Разговорите с Учителя” Вие изнасяте концерт с братя Янкови, баща им и Вие. Бащата свири с флейта.
Л.Т.: Той е първи флейтист в Операта. И когато чужди диригенти идваха, казваха пред целия оркестър:“ Ний в Европа нямаме такъв флейтист! Много добър. Флейтата му пее просто.”
В.К.: Така.
Л.Т.: Друго. Понеже като пристигне някоя колоратурка, както Тоти Дал Монте172, както Ерна Сак173 - германска певица, колоратурка, той отива предния ден в хотела, да направи репетиция с гласа за концерта.
Само на такива певици ходи на краката им. И на мене. Когато аз имам вечерта да пея, той към 11 часа на обед пристига с флейтата и той казва: „За никоя друга не го правя, само за тебе, сестра Лилиана, и ако дойде някоя световна знаменитост го правя в деня, понеже вечерта ще пее - последна репетиция да направим.”
В.К.: С флейта?
Л.Т.: С флейта, защото флейтата е долу в оркестъра, а аз съм горе, не сме едно до друго. И точно да уточним, да не шляпаме едно след друго.
В.К.: Защо с флейтата, а не с нещо друго, с някой друг инструмент?
Л.Т.: Ами флейтата най-много имитира колоратурния глас. Даже стига се до това, че не знаеш сега флейтата ли беше или гласът беше. Когато искаме да имитираме славея, аз изпявам вариация и той изпява с флейтата, и слушателят не може да разбере гласът ли беше, флейтата ли беше. Толкова вече еднакво става.
В.К.: Значи той беше добър музикант, Янков.
Л.Т.: От най-високо качество. Във възторг беше, като изнасяхме концерт.
В.К.: Да. После той е бил хубав състав: братя Янкови, Вие и той на този концерт, който сте изнесли. Така.
______________________
172) Тоти Дал Монте / Toti Dal Monte - псевдоним нa Antonietta Meneghelli, 1893-1975, оперна певица, сопран
173) Ерна Сак, Ерна Доротея Луис Сак / Erna Dorothea Luise Sack, 1898-1972, оперна певица, колоратурен сопран