Най-често използвани думи в беседата:любов, всички, има, всичко, може, сега, аз, можем, бъде, знаете, труд, страх, ученик, турим, мнение, работим, божие, ученици, каже ,
Йоан 5: 39 <br/>Щевзема39-истихот5-аглаваотЕвангелиетонаЙоана:„<ahref='list_bible_b.php?id=39&part=5&cat=Йоан#result'>Изпитвайтеписанията;защотовиемислите,чевтяхиматеживотвечен;итеса,коитосвидетелстватзаМене.</a>“<br/>Тозистихможедасевземеивтесен,ившироксмисъл.Втесенсмисълможедасевземе,каквотосаписалиеврейскитепророци,апостолите,икаквотоеказалХристос.НокогатоХристосецитиралтозистих,вНеговияумеималоширокаидея:„Изпитвайтеписанията–всичкоонова,коетоБогенаписалвРазумниясвят,свидетелствазаМене.“Изпитвайтетова,коетоенаписано.<br/>Всветаимаедноизпитване,коетосеналага.Напримерготвачкататрябвадаизпитахраната–далиесготвенадобре.Жената,коятоемесилахлябигоетурилавъвфурната,трябвадаопитадалисееопекъл.Когатоеднаработасесвърши,опитваседалиесвършена.Икогатоказваме,чениетрябвадаизпитваме,значитрябвадаизпитвамедалинещатасаверни,далисатакива,закаквитонигипредставят.Изпитвайтеписанията!Дажеитазинаписанакнига,Библията,трябвадасеизпитва.Аковиеиматетънкичувства,сензитивност,можедасепренесетевъввреметонаХриста,въввреметонапророците,ипонежетесегаживеят,давлезетевобщениестяхидасенаучитекаквосаискалидакажат.Сегатесапо-напреднали,тяхнотосъзнаниесееразширилоитещевиосветлят.Аниесеспирамеиказваме:„Преди2000годинитъйрекълпророкът.“Нооттогавадосегаколководисаизтекли!АкодойдеХристос,щекаже:„Изпитвайтеписанията–каквоеписанонесамотогава,ноиот2000годининасам,защотосепишенесамотук,наЗемята,ноигоре,наНебето:иангелите,исветиите,всичкипишат.“Затуйсепрепоръчванавсинцавидаиматеединбуденум,задаизпитватеписанията.НапримеракобихтепосветилиживотасидаизпитватеЛюбовта:даяпроучватекатосилавъввсичкитенейниформи,вкаквитосепроявявавживотинскотоцарство,междухората,междуангелите,знаетелидокаквирезултатищяхтедадойдете?АкобихтесезаелидаизпитатеМъдросттавнейнитепроявления,кактосепроявяватяврастенията,вживотните,вчовекаивангелите,знаетелидокаквирезултатищяхтедадойдете?АкобихтесезаелидаизпитатеИстината,същовеликирезултатищяхтедадобиете.Товасавеликиобласти,откоитоможедасепочерпятграмаднизнания.<br/>Христосказва:„Изпитвайтеписанията,теса,коитосвидетелстватзаМене.“<br/>Закогосвидетелстват?ВсичкотуйсвидетелствазатазинеобятнаибезграничнаЛюбов,коятоискаданипривлечеиданиизпита,даниподложинавсичкиизпитания,задастанемздрави.Самотогаваможемдастанемученици.Представетесиединболенученик:болигокрак,зъб,стомах–какщеучитой?Следователноученикъттрябвадабъдездрав,унегоумътисърцетотрябвадаработятдобре,бездаиманякаквиболки,бездагосмущаванещо.КатопренесатазианалогиявътревШколата,следва,чевсичкитрябвадабъдетездрави.Всекиучениктрябвадабъдездрав.<br/>Сеганапримернашитепротивници,илипо-правовашитепротивници,бездазнаяттозиокултензакон,честовнасятувасраздори.Казват:„Тияхоранеживеятдобре–итесакатонас,каратсе.“Насочватмисълтасиигледаш–единденвиесескарвате.Казват:„Итеспорятпомеждуси,итенезнаятИстината.“ИвиезапочватедаспоритекойотвасзнаеИстината?Най-първониетрябвадасеосвободимотхорскитемислиотвънка.Всичкитрябвадасеосвободитеоттияпостороннимисли.Именнотуйееднооткачестватанаученика.Затовавсекиучениктрябвадасепостараедагодобие.Товаесамоеднотвърдение.ИниевШколатащевидадемметоди.Тияметодисатъйпрости,чекатовиседадат,виесеусъмняватеиказвате:„Далищеможедасепостигненещо,илисамосигубимвремето?“Казвам:щеопитатеметодитеиаконяматерезултати,тогаващеговорите.<br/>Сега,понежеутрещебъдедензаШколата,азбихжелалвсичкионезиотвас,коитоиматнякаквисъмнения,дасиизповядатсъмненията,даневлизаткатоклиноведаразрушаватхармонията.Защотознаетеликаквощенаправимние?Средата,вкоятоживеемсега,егъстаитеседържатснасзаедно,ноутрещеразредимсредатаипонежесатежки,щепаднатнадъното.Ниещеимкажемначинкакдасепоразредятмалко,понежениеискамедаработимпрактически,наопит,анесамотеоретически.ЗнаетеликаквасредапредставляваБългария?Знаетеликаквасредапредставлявабългарскотодуховенство?Сеганапримервиемислите,чениещегинабрулимвъввестниците,щесиизмъкнемножа.Тоелеснодаизмъкнешножа,нодалищеможедагоупотребишправо?Иманачинзаупотреблениетонатозинож.Сеганапримеразщевивъоръжа.Ниеимамемечове,изкованивогънянаЛюбовта,послеполиранивогнищетонаМъдростта,намазанисотровавогнищетонаИстината,икатобутнемнякогостях,тойщесепукнекатомехур.Тозимечиматуйсвойство,чесамокатогопосочиш,тойпочвадацърка.КазвасевСловотоБожие:„ТуретемечанаДуха!“Тойеужасен.Знаетеликакъвмечетой?Тойетакъвсиленмеч,ченесамоукротява,нокойтоведнъжепрободенснего,нечака–илисепредава,иликактоказваттурците:„Табанàкувет“–бяга.Нотазиевътрешнатастрана.<br/>НаменещемибъдеприятнодаустановимвътревШколатаединред,задапредставляватеединобразец,такойтодойдепринас,дазнае,чеимамезнания,чевладеемсилитенаПриродатаиможемдатуримвсветаредипорядък.Азщепознаямоитечестниученициищеимдамединголямизпит.Щевиизпитам.Знаетеликак?Първощевидядалистечестни–спарищевиизпитам.Щедамнанякойученикеднавечереднаголяматорбасъсзлатоищемукажа:„Щезанесештазиторбаведи-койсиград.“Акотойофейкасторбата,въпросътерешенвече.Другимущедадемнякоякъща,щеяприпишемнанеговоиме,иакослед5годинитойянаправисвоеимуществоияоставинадецатасидапреживяват,ниещезнаемкакъветозиученик.Иаконанякогоотученицитеповеримединдялдагоръководиитойгонаправисвоямушия,инегощеразберем.Щевипоставимтакивакапани,такиваклопки,каквитонестевиждали.Катодойдаттезиученицивторипът,щегипитаме:„Тинесилитози,койтовзеторбата?“–„Да.“–„Съсздравесивърви.“Надругия:„Тилибешетози,койтоусвоикъщата?“Имайтепредвид,чеунасважатфактите.Щомторбатанеенамястото,нищодругоневажи.Туйеважно,анетова,чесичестен.Нищоповече.Виеказвате,честечестен,почтен.Вярвамвъввсичкотова,ноторбатакъдеостана?Чебащатиечестен,четисичестен,вярвам,нокъдееЛюбовта?Следтуйщедойдатдругиизпити.Тезисанафизическотополе.Наторбата,накъщатаустоявали,честене.Щеповеримнякомуокултнисили,даможедавлияенахората.Щевидимзакаквощегиупотреби.АкогиупотребизаДобро–добре;ноакогиупотребизасвоеличноблаго,пакщепишемвкнигата.„Аззнам“–щекажа.Всичкитиянещащедойдатзаизпитнаучениците.<br/>ПослещеизпитваменякоиотученицитенаСпециалнияклас.Напримерщемудадемнякакваработа,някакъвтрудзацялмесец,ищемукажем:„Щезнаеш,чеакоработишдобре,щеядеш;аконеработиш,нищонямадаядеш.“Послещемукажемданаправисъщотозаеднагодина:„Щеработиш,макаридасибогат,иникомунищонямадаказваш.Акоработишвсекиденисинамеришработазаеднацялагодина,за365дни,ниещетесчитамезаединмногоспособенученикищетитуримшест.Акозаполовингодинасинамерилработа,щетитуримчетири;акоедначетвъртотгодинатасиработил,щетитуримтри;акосиработилсамоедин-двадни,щетитуримединица.“Нозаработатаелесно.Щенаправимпоследругопит:някойученикотвасщенаправимпръвминистървБългария,послещегосмъкнемотгореищенакарамецелиябългарскинароддагооплюе.Катоенавласт,щегледамекаквоправи–иакосииздържиизпита,шестщемутурим;аконегоиздържи,щенакарамебългарскиянароддагооплюе.<br/>Щевипрекарамепрезтияизпити.Всичкитиянещащедойдатзатия,коитоследватСпециалниякласвпродължениена20години.Толковамитрябват.Инатия,коитоиздържатдобреизпитаси,тогаващеимсеповери…Знаетеликаквощевисеповери?–ЩеиматедовериетонавашияУчител,задаможеТойдавиоставинасвоетомясто.ТаковадовериедаимаТойвъввас,чекаквотовикаже,нямадаразвалитеСлаватаБожия;каквотовикаже,нямадаизопачитеИстината,нямадаизопачитеМъдростта,нитоПравдата,нитоДобродетелта,амиправощеизпълнитевсичкотъй,итоабсолютнотъй,чевсичкодабъдезаСлаваБожия.ТоваецелнавсичкиученицивШколата.<br/>СлавилисеИметоБожие,славимсеиние.НеселиславиИметоБожие,несеславиминие.Двемненияпотованяма.ТоваеправилонаБялотоБратство.Тияморалниправилатрябвадалегнатощеотсегавумоветеви,въвволятави–итогававсичкощедойде,всичкоевъзможно.Всичкиученицищесикажете:„Ниеискамевсички–младиистари,дакалимнашатаволя,дастанетядиамантенаипредникаквимъчнотии,предникаквиизпитанияданесепоколебаем.“Младотокатонесепомръдне,старотонямадастане,истаротокатонесепомръдне,младотонямадастане.<br/>Някоиказват:„НашиятУчителощенищонениеказал.“Амичетовасанай-великитеИстини,коитосъмказвал.Натиямоидумилежицялотовашезнание,коетовиеможетедаимате.АковиевлезетевНевидимиясвятмеждуангелите,тенямадавипитатколкознаете,ащегледатколкоевашатаЛюбов,какваевашатаМъдрост,Истина,Правда,Добродетел.Акогиимате,щеиматетяхнотодоверие.Значищегледатедаливъввашиядух,въввашатадуша,въввашияум,въввашетосърцецаруваттиявеликиБожествениДобродетели.Товаесилата;азнания,растене,съвършенство–тоевъпроснавремето.Всичкоможедаседобие,всичкоевъзможно.<br/>Тасегазапрезцялатагодинащетуримеднаформула:дасипомагате.Коитосаслаби,щегинаправимгерои.Казвате:„Слабчовекгеройможелидастане?“Многолесноможедастане.Вземетеединсъвремененневрастеник–страхгоеотстудено.Хвърлетеговстуденаводаиследкатосенакваси,нямадаимастрахвече.Следкатосенакваси,несамоченемуестрашно,нопочвадамуставаиприятно.Навсекиединотвас,когатосестрахува–единкотелстуденаводаотгорему!Нищоповече.Следкатосенаквасихубаво,нямадагоестрах.Азщевикажанапример,ченякоиотвасмноготачитеобщественотомнение.Някойкатоминепокрайвас,щевиоцапахубавоитогава,катоминететъйоцапан,казвате:„Нищонеискамдазнамвече,немеестрахотобщественотомнение.“Следкатовибият,невиестрах.Следкатоизгубитенещо,виещедобиетедоблесттаданесеплашитеникакотобщественотомнение.Общественомнениеимасамоудобритехора,улошитехоранямаобщественомнение.Общественомнениеимасамоувисокоблагородните,уинтелигентнитехора,атам,детонямадобродетели,имасамоличномнение.Атаковаличномнениеимамевсинца.Следователно,задаимамеобщественомнение,трябвадабъдемвсичкивисокоинтелигентниидасестремимкъмсъвършенство.Всекиученикоткласа,койтосестремикъмсъвършенствоиеинтелигентен,койтоеспособен,щемудадемвсичкотонашесъдействие.<br/>ВШколатавиещесенаучитенаразличниметоди.Несамощесеучите,ноедновременнощебъдеитеорията,иопитът–всичкощевървипаралелно.Напримерискатедапремахнетенякойвашнедъг,нали?Дадопуснем,честестрахливи.Е,коисапричинитезастраха?Можеби,когатовиестебилизаченати,майкавидасееуплашилаотнякоякоткаитядаестаналапричинадасеявиувасстрах.Следователновиепостояннощесеплашитеоткотка.Щесеплашитенесамооткотка,ноиотвсичкидругиживотни,коитосеплашатоткотка.Напримеримахора,коитомногосеплашатотмишки.Някоипъксеплашатотпаяк,пиявицаидруги.Оттиямалкиработисеплашат.Ниетрябвадазнаемзакона:дасевърнемназад,даизправимпогрешкитеси,заданесеплашимоткотка.Идействително,уплашванетооткоткаимазначение:коткатаупражнявалошовлияние.Сегастованеказвам,катосевърнетевкъщи,даизпъдитевсичкикотки.Приизвестнислучаикоткитесаужасни.Вдаденмомент,когатотяизплашиеднабременнажена,влияниятаѝсалоши.Ивсякога,когатоеднабременнаженасеуплашиилиоткотка,илиотзмия,илиотпаяк,отпиявицаилиотдруго,удецатасеявявастрахспоредживотното,откоетосееуплашиламайката.<br/>Итъй,гледайтекакдаизкоренитетозистрах,койтосеувеличаваучовека.Щесестараететогавадасеприближаватедокоткаилидовсичкоонова,откоетосебоите.Щеседоближитедагопипнете.Акоезмиянапример,най-първощесестараетедаягладитеотдалече,послещеяпипнетепо-спокойно.Акоеумряла,щеявземете,щепрекаратеръцетесипрезцялотоѝтялоищесеободрите.Следтуйзимновреме,катонамеритенякоязмия,щеяпрекаратепрезръцетесиипосле,катовземедамърда,щеяхвърлите–тъйщеправите,докатострахътизчезне.Щомизлезестрахътотвас,виенаполовинастерешилитазизадача.<br/>Тасегаказвамметодите.Туйесамоединметод,анечевсинцащеходитедагонитезмииидагихващате.Товащебъдезадачаможебизаедниотучениците–даловятзмии.Надругиможедасепаднеслучайдаиматработасмечки,смалкимечкиит.н.<br/>Христосказва:„Изпитвайтеписанията.“ТазивеликакнигавПриродататрябвадасеизпита.Написанитеформули–какторастенията,камъните,животните–товаееднанаписанакнигаиниетрябвадапроучвамевеликитесили,коитосаскрити,заложенивПриродата,идазнаемзакаквоможемдаупотребимвдаденслучайтиясили.Щеразберетеединвеликзакон:чевсякога,щомизгубишнай-малкоторавновесиенадухаси,неможешдаработиш.Напримеримашнеразположениекъмсвойприятел–тивечесинаполовинапарализиран.Ищомсескараттиядвамадуши,неимвърви,никомуневърви.Акодвамаученицисескарат,трябвадазнаят,чевШколатанесепозволяваабсолютноникаквоскарване.ЩомвлезетевШколата,никаквинедоразумения!Излезетеливънка–можете,позволявамтова:колкотоискатеможетедасеналагате.Иаконякойискадасебие,казвам:можемдавиосвободимзаняколкомесецадасебиетеикатосевърнетесъссчупениглавииносове,щевикажем,чевсичкотоваабсолютногозабраняваме.Щезабравитеабсолютновсичко,безникаквикараници.Сегатуйщегознаете.Туйзначидаиматехарактер,даиматеволя.<br/>КатовлезетевтазиОкултнашкола,щеразвиетехарактер.Катодойдатвсичкитиямалкиизпитания,иследкатосекалите,тогаваснякоиотпо-напредналитеученицищеправядругиопити.Течестоказват:„Учителю,яниизведиоттелата,ченизаведивтиявъзвишенисветовеинипокажикаквоимаскритотам.“–Може!Е,послезастрахливитеимаидругначинзалекуване.Щетуримстрахливиявединаероплан,щегоиздигнемгоренависочина3-4км.Тиможедаизпитвашудоволствие,нонастрахливиящетреперятигащите.Следкатослезеиниопишекаквоепреживял,щегопитамеискаливторипътдасекачи.Акоиска,значистаналемногосръчен,смел.Товаедостатъчноизпитание–нааеропланотгоре.Ноданемислите,четоваезастарите–не,товаезаСпециалнаташкола,тоезамладитеюнаци,тоезанай-младитеученици,коитосасилниикрепки.Запо-напредналитедругиизпитищеима.<br/>Нозадасеобразуваеднообщество,коеенай-необходимото?Ниетрябвадабъдемспособнидазнаемкакдапослужимнахората.Ниетрябвадабъдемсръчнииспособнизавсичко.ВнашатаШколащезастъпимвсичкизанаяти.Нямадаимазанаят,койтоданепознаваме.Всичкиизкустващезастъпимиотнаспо-добриспециалистинямадаима.Иписатели,иинженери,ипоети,идърводелцищеимаме,тъйчещезнаемдаправимтуй-онуй,нищонямаданисеопре.Никогонямадавикамеотвънданиработи.Някойбратнямакъща:хайде,няколкодругибратящесезаемат,за2-3неделищемунаправяткъщас2-3стаи.Щестроим.Щекажете:„Отдещевземамепари?“Всичкикамъни,тухли,пясък–всичкощедоставямечрезнашиятруд,щепокажемнахората,чевсичкоможемдаработим.Акоискате,азпръвщевидампример.Щевипокажакаксестроикъща,каксеработидърводелство–всичкоможемдаработим.Нямадаимазанаятмеждунас,закойтодакажем,ченеехубавзанаят.Не,всичкизанаятищеможемдаработим.Ниетрябвадаимамесмирение,всекидавършиработатаси.Напримерследяучениците:катокажатдасевзематстомните,някойсимисли:„Далищемогадаизклинча,илине?“Всекитрябва,катодойдетук,дагледасамдасидонесевода.Иакоиманякояслабачерта,катодойдетук,дагледадасепоправи.Аконякомунесеискадауслужва,аискадругитедамууслужват,тъкмотойтрябвадаработи,даслугуванадругитеидасикаже:„Днесщеслугувам.“–Защо?–„Защотонемисеискашедаработя.“Ипотакъвначинниещесъкратимтрудана3-4часадневно.Аковсичкиработимпо3-4часафизическитруднаден,нашияттрудмногонещощенидаде.<br/>ПритакъвслучайсамоможемдаобразувамеедноБратство,еднапримернакомуна.Сеганапримерняколкокомунимеждунаспропаднаха.ДваотопититевСтараЗагорапропаднаха,единотопититевРусемалкогопонараниха.Навсякъдепропадат,защототрябвадазнаете,чекогатосесъздаваеднакомуна,трябвадасекомунизиратрудът,анекапиталът.Туй,коетоизлизаотрусенци,тоекомунизираненакапитала.Ималитрудкомунизиран,всичкостава,нямалитрудкомунизиран–готовотолесносеизяжда.Тукминалатагодинааззаедносощетримадушисвършихмеединканал,копахме.Останаследтоваединученикдаработисампо2-3часанаден.Тойедваслед3-4месецаизчистил5метра.Гледахгокакработи.Тойкатовземемотиката,изведнъжзабърза,забърза,инесеминаваполовинчас–гледашго,оставилмотикатанастрани,почива.Послепакявземе:бърза,бърза.Небързай,най-накраябързай!Щепрахосашенергиятаси.<br/>Внашетоучилищенесепозволявабързане,полекащезапочнеш.Затуйказвам:смикроскопическиопитизапочнете!Най-първообразувайтеединкомитетот10души.Лицата,коитощевлизат,виесамисигиизберете,послещегипредставитенаменеиазщевидядали„торбата“щеможедаостане.Сегатенемогатдаседокачат,щегиопитаме.Натяхщеимповериммногонещо.Достапариможедакапнат.Сестритепъкщешият,торбичкищеправят,чорапищеплетат,занаятщеимат,градинищеправят.Всичкипоединчасщеработят.Тъйщенаправим,чеотнасдаизлезенещо.Великимислиижеланиящедойдат.Тъй,катовложимтозитруд,щеимаблагословение.Благославясесамоонова,вкоетосевлагачовешкитруд.Сегатуйесамоединопит:незадасъбирамепари,нодасенаучимнаединчестентруд,натрудсЛюбов.Неснасилиедасеработи,нодазнаечовек,чееработилотЛюбов–иотпървияденощедасерадва,чееработилзаГоспода,идаусещатазирадоствсебеси.Акоработитевгодината365часа,тещевидонесат365добрини,а365добрини–товаееднавеликасила.Итъй,ниесегащеопитамеразниположения,защотовсезаЛюбовговорим.Акоискамеданаправимопит,трябвадаработимотЛюбовизаЛюбов.Разбирателивсички?<br/>АзискамвсичкибратяисестридаоправятсвоитенедоразуменияпозаконанаЛюбовта.Аконякойнеискадаоправиработитеси,ниещеплатимнеговиядълг.Щегопитаме:„Тизаплатилидългаси?“–„Не.“–„Нищо,ниезнаем,четисизадигналторбата“–инищоповече.Аконякояученичкасеангажираснякояработа,анеясвърши,ниещесвършимработатаѝищенапишемвкнигата,чеедалаобещаниеинегоеиздържала.Запрезцялатагодинащенаправимединсписъкищебележимкойнесиплащадълга,несисвършваработата.Обещалнякъде,анесвършилработата.Азщеясвършазарадинего,нощепишемвкнигата.Итозиученикилиученичка,катодойдеощеединпът,щемукажемдачака.Щемукажа:„Азнеразполагамсвреме,задатисвършаработата.“<br/>Сегавъввсинцавищеиматуйдоброжеланиедаработите.Щетуримкатоидеявумасидаработимищеработимразумно.ВтазиШколавсекимуеопределенаработатаотНевидимиясвят.Итъй,ясное:завсинцави,коитостетук,еопределенокаквоимадаработите.Нямадавикажакаквавиеработата.Искамдаопитатевеликиязакон,койтонастанявавсичкинеща.Виещезабележите,чеимаединразумензаконвсвета,койтонастаняванещата.Оназиптичка,коятохранидецатаси,койяучидагихрани?–Тозивътрешензакон.Оназикокошка,коятоиотсянкатасибяга,следкатоимапиленца,ставасмелаирешителна.Койяправисмела?–Тозивътрешензакон,който,катосепробуди,правиясмелаирешителна.Тяимаеднаидеявътревсебеси,чеимапилци.Следователнокаквонидаваидеятаначовек,койтосестрахува?–Тойекокошкабезпилци.Имашлиидея,тисибезстрах.Следователнозаконътеверен.Задаизчезнестрахът,трябвадатуришвумасиеднаидея,коятодагопривлече,задастанешсмелирешителен.Тогаваставамесмелиирешителнизаидеята.АковнасвлезеБожиятДух,идеятазаЛюбовта,най-великатасилавсвета,тогаваниеставамесмелиирешителниищенамерим,четуйблаго,коетотърсим,тоевътревнас.<br/>Сегаазтрябвадавиубедявече,макарчеоттолковагодиниговорявсезаедноисъщонещо,трябвадавиубедя,ченямапо-великасилаотЛюбовта.Иедвасегавиеказвате,четъй,кактоказваУчителя,тъйе.Казвате:„НиеощеотЛюбовтанесмевиделинищо.“Нонай-великатасилавсвета–товаесъзнателнатаЛюбов,икогатотявлезевчовека,внегосеразвиватпотайнисили,закоиточовешкатадушакопнее.Нелюбов,коятосмущава,ноЛюбов,кояторазширява.КогатотазиЛюбоввлезевсърцетонапоета,какгладковървиперотому;когатотазиЛюбоввлезевписателя,каклесно,заединчас,сиразвиватемите;когатотазиЛюбоввлезевсвещеника,вучителя,вмайката,всичковървитъйекспедитивно.НокогатотазиЛюбовизчезне,всичковървитъйхлабаво.Любовтаимасвояидея.Трябвадасмеекспедитивни.КогатоЛюбовтавлезеунякого,искашнещо–веднагастава.Бързо:кажешистава.Вземешпариназаем–виж,веднагагивръщаш.НямашЛюбов,казваш:„Туйстана,онуйстана,децата,майкатавиновни“–нямаяЛюбовта.Взелнякойпариназаем–заеднаминутагинамира,азавръщанегоняма.Не,не,Любовнямаш!Икойтовзема,икойтодава,саизгубилиЛюбовтаси.<br/>Тапървотонещо,коетоискамотвас,ученицитенатазиОкултнашкола,евсичкидасесдобиетестазиЛюбов.Тяевъввас,нотрябвадаядобиетестазиинтензивност,чедаяпочувстватетъй,идейно,ивашиятумдапочнедаражда.Несамоумътви,ноисърцетовидапочнедаражда.Ивсичкотуй,коетодобием,ниещегодадемнатозивъншенсвят,койточака.Ниещепроповядваменатияхора.Четукработницитрябват!Койщепроповядванатях?Самовиестеостанали.Ямикажете,акоазпратясвещениците,тещеизопачатвсичко.Каквощекажат?Азгизная.Понежемислявасдавипратя,азказвам:акоусвоитеилиаконеусвоитетезипринципи,аззнаякаквощенаправя.Сегакатоказвам,чезная,добредамеразберете.Азговорявиметонатозивеликживпринцип,анелично.Безлично–значибезограничение.<br/>ВнашетоБялоБратствопринципъте:самозаБогаможемдаработимисамоНегоможемдалюбимбезгранично,исамоНемуможемдаседоверяваме.Важенетозипринципитойтрябвадалегневътревнас.СамоБогесъвършен,самоТойебезграничен–нитосеизменя,нитосепроменя,исамовНеговиясиленДух,самовНеговияум,самовНеговатадуша,самовНеговотосърце,самовНегоможемданамеримвсичкоонуй,закоетонашатадушакопнееисестремитук,наЗемята.ИсамоНегоможемданамеримтук,наЗемята,игоре,наНебето.СледователносамоНемуможемдавъздадемичест,ипоклонение,ихваление–иникомудругиму.Самотозипринцип–БогнаЛюбовта–трябвадалегнекатооснова,катоправиловдушатави.НегощенамеритеинаЗемята,инаНебето,иТойкатовипроговори,адътведнагаставарай.Аконевипроговори,раятставаад.Такъведълбокиятзакон.Вие,когатоиматенай-доброторазположение,катосемахнеЛюбовта,изпитвалистекакъваднастава,какватежест,каквобезсмислие.ДойделиЛюбовта,светнелицетоти,казваш:„Колкосъмрадостен!“Готовсидаслужиш.МахнелисеЛюбовта,всичкоизчезва.Катоимаметазиопитност,първощесестараемданеогорчаваметозиБогнаЛюбовта,Койтоживеевнас,даненарушаваметозимир,койтоБогносивнас,иликактоказваПисанието,данесенарушаватозипечат,скойтоезапечатанатазикнига.<br/>Послещесестараетевие,учениците,даиматевзаимноуважениеипочитание.Катосесрещнетесега,какщесепоздравявате?–„НямаЛюбовкатоБожиятаЛюбов.“Катотикажебратти:„НямаЛюбовкатоБожиятаЛюбов“,тищемукажеш:„МоятаЛюбовзатебещебъдекатоБожиятаЛюбов.“Тогавабраттищетикаже:„СамоБожиятаЛюбовеЛюбов.“Тищемукажеш:„СамовмоятаЛюбовтищемепознаеш.“<br/>Понежевиждам,четуйемалкодисхармоничнозавас,щегоизменя,щенаправядругпревод.Казватти:„НямаЛюбовкатоБожиятаЛюбов.“Отговарят:„СамовпроявенатаБожияЛюбовтищемепознаеш.“Туйщебъдезаеднагодина.Ученицитетъйщесепоздравяват.Първатаформуламожедаупотребите,катовлезетевдоманаприятеляси,автората–катосиизлизатеотдомаму.<br/>Азбихжелалдазнаяпоколкоекземпляраотлекциитещевитрябватзавсекиединград,задамогатведнагавсичкидагиизпълняват.Дакажем,пратимпърваталекция–трябвадазнаемколкоекземпляращевисанужни.Акомогатдасенапечатат,тогаващеизпратимзавсичкиученици.Когатосанапечатанивсичкибеседиизведнъж,товаеопасно,защотосеявяваеднасъблазън:искатдагипрочетатвсичкиизведнъжипосленеискатдагиучат.<br/>Реплика:Наулицатакатосесрещнем,какдасепоздравяваме?<br/>Единиятщекаже:„Безстрах!“Другиятщеотговори:„Безтъмнина!“Илиможедамукажетихичконаухото:„НямаЛюбовкатоБожиятаЛюбов.“Тойщеотговори:„МоятаЛюбовзатебещебъдекатоБожиятаЛюбов.“Щомимамеждутебеиприятелятичуждчовек,несепоздравявайте.Поздравлениящесидавате,самокогатоняманикойпомеждуви.Иначетоваебукватананещата,нееДухът.Можедасидадетеединсигнал,единсимволзапоздравление.Азбихвидалединсимвол,новиеможедазлоупотребитеснего.Поздравлениетощебъдетъйестествено,чевтуйдвижение,коетощенаправите,данесезабелязванещоизвънредно,естественодастава.Тогаващесиноситееднаспециалнабялакърпа,икатосрещнетенякого,щеяизвадите,ужситриетеноса,мустаците.Чистакърпащеносите,кърпасамозапоздравления.Трябвадапазитетовавабсолютнатайна.Идругиятщеизвадисвоятакърпа.Нощеизвадитекърпатасиотдалечеинямадаятурятенаустатаси,ащеяхванетеилекощеяпрекаратепокрайносаиустатаси.Другиятщевиди,чеимашбялакърпа,иитойщетепоздрави.<br/>ВсичкиотБялотоБратствотрябваданоситебеливръзки.Вбъдещенямаданоситеяки,аеднабялакърпичка,хубавозабоденасъсзлатнаигласПентаграм.Селянитещеиматбелиризи,якинаризатачистобели,снищошаренопотях.Якитещесезаместятснещопо-хубаво,по-приветливо.Якитемогатдабъдатмеки,обърнати.Нотова–Пентаграмите,поздравленията,товасанай-проститенеща.<br/><br/>НямаЛюбовкатоБожиятаЛюбов.СамоБожиятаЛюбовеЛюбов.<br/>НямаЛюбовкатопроявенатаБожияЛюбов.СамопроявенатаБожияЛюбовеЛюбов.<br/>
22 август, вторник, 16.30 ч.
Най-често използвани думи в беседата:любов, всички, има, всичко, може, сега, аз, можем, бъде, знаете, труд, страх, ученик, турим, мнение, работим, божие, ученици, каже ,