Най-често използвани думи в беседата:аз, сега, може, любов, всички, свят, има, всичко, школа, съм, живот, човек, време, път, казвам, дойде, физическия, духовния, искам, бог ,
<br/>Дапроизнесемнашатавтораформула:<br/><br/>НямаИстинакатоБожиятаИстина.СамоБожиятаИстинаеИстина.<br/><br/>Когатопроизнасятетазиформула,щесестараетедаяпроизнасятеколкотосеможеспо-мекглас,вибрациитедасапо-меки.<br/>Нафизическиясвятчовекнай-първотрябвадаяде,нали?Следтуйщеусети,чесеенаял,ищесипочине;итретотоположение–следкатосипочине,щепочнедамисли.<br/><br/>Таиниетака:най-първосенаядохме,следяденетонаправихмепочивкаисегащемислим,нали?<br/><br/>ВШколатаимамезададенатема:Койенай-добриятметодзаработа?<br/><br/>Ипрезцялатагодинавиещесиправителичнинаблюденияиопити:койенай-добриятметодзавашатаработа–завас.<br/>Сегавие,учениците,някойпът,катостенеразположени,употребетемузикатакатоедносредстводасетонирате.Некавземемнапримерпърватабуква,а,сотворенауста.Сегаакотазибуквавиеяизкажетеобикновеноилиятуритевмузикалентон,щеиматедверазличнивлияниянабуквата.Напримервбългарскиезикказват:„Ааа“–значи:„А,тилиси?“Нещата,коитозапочвамедапознавамезапървипът,тениучудват;товазначиа–първотопробужданенасъзнаниетоилипървотопробужданенаразумнияживот.Товаеа.Итогаваказваме:ааа.<br/><br/>Всичкипеят:ааа–постепенносеусилва,отслабва,замира.<br/><br/>Някойпътнеситониран–вземидапроизнасяшааа.Сегастекатонякоиаристократи,коитоказват:„Смалкиработинесезанимаваме,несединнаполеон,асхиляди!“Атуйамногоработиможедатипринесе.Несиразположен–почнидамислишзаа-токатозапървопроявлениенасъзнанието.„Каквомислиш?“–питатте.–„Моетосъзнаниесеепробудилоиискамдазнаятуйазакаквоможедасеупотреби.“<br/><br/>Хайдедавземемсегавсичкибукватаа.Виесеразкашляхтесега.Ядавидимдоколконашетосъзнаниесеепробудило.Едноотличноупражнение!Тиясаобщиупражнения,разбиратели,трябвадагиотбележите.<br/>Произнесесеасъсследнитедвижения:дяснатаръканастрани,дветеръценастрани,ръцетенагърдите,отворенинастрани,напреддветеръце,наглавата,нагърдите,наглавата,самодяснатаръканастрани,дветеръценадглавата.Товаупражнениесенаправимногократно.<br/><br/>Запомнетеупражненията,товасаокултниупражнения,можедасигиправитечесто.Значитуйаможедабъдеполезновмногоотношения;многоработиможедасеизвършатсегавмузикалноотношение.<br/><br/>Щенаправимпакедномузикалноупражнениесбуквитеа,о,у.Когатоседойдедоо-то,щеситуримръцетенаочите.Когатодойдемдоу-то,щесипоставимръцетенаушитеищепокажемнафизическиячовек,четойтрябвадабъдесправедлив,нищодруго.Когатодойдемдоо-то,щесихванемклепачитегоре.Туйзнаетеликаквозначи?–Давдигнемзавесата,даняманищоскрито-покритопредБога,Койтознаевсичко.<br/><br/>Можемдаизпеемпоняколконачинао-то.Можемдатуримдватасипръстанаочите,значидасизатворимочитезавъншниясвят,давлеземвъввътрешния,всебеси.<br/><br/>Всичкипеято(сневерентон).<br/><br/>Значинестеготовивсичкидасизатворитеочите,нестеготовинасамоотричане.<br/><br/>Изпявасеосъсследнитедвижения:ръцете–наочите,веждите–прищипнатигоре.Песенсбукватау:дватапръста–горенаушите,единият–долу.<br/><br/>Сегаеднатаполовинаотвасщепеятсбукватаа,другатаполовина–су.Слушайте,азщевиизпеясега.<br/><br/>Учителяпее.Всичкипеятпесентаса,о,уприследнитедвижения:<br/><br/>а–ръцетенагърдите,<br/>у–ръцетенаушите,<br/>о–ръцетенаочитепривеждите,<br/>а–ръцетенагърдите,<br/>у–ръцетенаушите,<br/>о–ръцетенаочите.<br/><br/>Песента,т.е.упражнениетосбукватаа,вървинай-хубаво–значиначалото,основатаенай-хубава.Имамединметод,азнесъмгопроверилоще,тойемузикаленметод.<br/><br/>Учителяпееследнитедуми:Фир-фюр-фенТаоБиАумен.<br/><br/>Щевидамтазипесенчица,задасетонирате.Всякогащеможетеснеядасетонирате.Нямамъканадушата,прикоятотяданеможедасетонира.Последнатачастнапесентаенай-силна.Когатонякомуетежконещо,напримертежкомуенакоремаиискадаселекува,стазипесенщеможе.Тиявибрациищепоправяттечениятавъввас.Всяколошонастроение,всяколошосъстояниеседължинаизгубенахармониявтялотони,амузикатапочвадатонира,даправималкимасажи.<br/>Реплика:Накакъвезикетоваизречение?<br/><br/>Тоенастарезик,буквалнонеможедасепреведе.Азсъмгопревелтъй:„Безстрахибезтъмнина.“Тозипреводнееабсолютноточен,оригиналътозначавамногоповече.Товаесамочастиченпревод,целиятнеможедасепреведеинеепозволенодасепреведе.Тазипесенщесенотираищесенаучи.Товаемелодия,коятоеприспособеназавсичкисъстояниянадушата–даможешдапридобиештаковасъстояниенаума,сърцетоидушата,чедаможешдасехармонизираш.<br/>ДуматаАуменозначававсичкикачества,коитосесъдържатвБожественото.Всичко,коетосъдържаБожественотовсебеси,даизрасте,дасепроявивсвоятапълнота.<br/><br/>Тао–значитуй–абсолютното,непроявеното,безграничното.Би–значитуй,коетосепроявява.Ауменсъдържавсичкозаживота.Нотуйнеесъщинскипревод.Товасаритмичнидуми,едноритмичноизречение,накоетовибрациитесасилни.Самочетуктрябвадаимашсъзнание,даразбирашвибрациите.Щомгисхванеш,щеможешдасеползваш.Всичкиокултниупражнениязапочватсмузика.Тазипесеннямадаяпеетевънка,щеяпеетесамокатосесъбирате,засебеси,завас,коиторазбирате;иначе,катосеизнесевънка,тящесепрофанира.<br/><br/>СегаискамдаразбиратевШколата,данебидасхванетенякоинещабуквално.Всекищеучиспоредсвоитеспособности.Тамеспасението.Програматаенареденатака,чедазадоволинуждитенавсички–споредстепентанаразвитиетоиме.Някойданеразбередругояче.Данемислите,ченавсичкищеседадатеднаквизадачи,чевсекищеотиденаМусала.НаМусалащеотидесамоонзи,койтоеготов.ВПриродатацъфтисамоонаяпъпка,накоятоªевремето,коятоеготова.Койтоеготов,щецъфне.Ивиещецъфнете,когатовидойдевремето.Нямадабързате.ВтазивеликаБожественашколавсяконещотрябвадаставаточнонавремеиникойнямадасестараедакоригиратова.Всяконещощеставаточнонавреме.Икатонаправитеопит,щедобиетечрезсъзнаниетоеднановаопитност,коятощеусилиумави,щеусилисъзнаниетовиищедобиетевсебесиеднапо-голямаувереност.Най-първоувасщетрябванедаизкараме,адаопитомимтозистрах,защотовиеможедаиматенай-благороднаидея,най-възвишенаидея,нощомстрахътпотропанаврататави,турятеединкръстнатазиидеяиказвате:„Другаидея!“Нахвърлятесенанова.Имаединокултенразказ:разказвасе,чезаекътсевъоръжилсреволвер,турилсиножисиказал:„Сегадамесрещненякой,азщемукажанему!“Обачеприпървотопотропванезабравилзавсичко,забравилзаножа.Тойсиказал:„Е,сегатемеизплашиха,новторияпътщеимпокажа.“Ивторияпътпакзабравил.Схилядигодинизаекътвсесеплаши!Защосеплаши?ЗащотовдушатамунямаЛюбов–нямаясилатавътре.<br/><br/>Исеганиерешаваме:туйщенаправим,онуйщенаправим–туримножа,нониизтропатиказваме:„Ниепропаднахме,новторипътнямадапропаднем.“–Защопропадаме?ЗащотоЛюбовта,великатасила,яняма.ТъйседивеликатаИстина.СледователнощетуримЛюбовтавсърцетосиитогававсичкощеможемдаизвършим.Някойможедакаже:„Тоймеограничава.“–Не,вЛюбовтанямаограничения.Следователновсеки,койтовлезевнея,щеяопита–тяебезгранична.ТикатовлезешвСвободата,вЛюбовта,щенамериштакъввеликпростор,чевсинцащеживеемсвободно.Единственатасила,коятоможеданидадесвобода,живот,товаеЛюбовта.Искамтазимисъл,чесЛюбоввсичкоможе,дасезапечатавумави.Щеправитеопитииказвам:вторипъткатоотидетенаМусала,щевипратядасрещнетемечки–ищепроизнесетедуматаЛюбов.Щекажете:„Страхътотвънка,Любовтаотвътре“,имечкатащеклекнепредкракатавиищекаже:„Заповядай!“Ноакострахътеотвътре,аЛюбовта–отвън,тящевизаплюе.Тъйеивсвета.Когонесаплюли?Ипотозинавикнякойвинаплюва,казва:„Тисибезчестенчовек.“Защо?–Защотосибезчестен,искашдалъжешхората.ТиЛюбовимашотвън,страхотвътре:пфу–плюете.Тъйтрябвадатълкувате.Катосевърнешудомаси,кажинаГоспода:„Господи,благодаряТи,четозибратмипоказаИстината.“Амиакокатозаекабягашпо10пътинаден!Страхът–туйенещоконкретно.Страхътитойсиимамясто,носамозафизическиясвят–заДуховниясвятнеенужен.Тойсъществувакатоеднанеобходимост,катоедноограничениезафизическиясвят,тамтойепотребен.НовДуховниясвятзастраханямамясто.Дапремахнемстрахаотфизическиясвят,значидасъздадемеднаанархия–даразвалимДуховниясвят.АкоготуримкатоединпринципвДуховниясвят,значидаразвалимсвета.Итъй,щетуримстрахавъвфизическиясвят,щемукажем:„Туктиемястото.“ЛюбовтащетуримвДуховниясвят.АсегасметурилистрахавДуховниясвят,Любовтавъвфизическия–сегаесглаватанадолу.Щеопитаметуйучениененатеория,анаопит.Изатезиопитищеимамебогатматериал.Щенамеримнякояомразаувасот20години,коятоегангренясала,икатопроизнесемдуматаЛюбов,щевидимкаквирезултатищепроизведе.Щесерадвам,чещеиматакиваслучаи,задавидимсилатанаЛюбовта.ЩенаправимтозиопитвШколатаищесерадвам,чеиматакавагангрена,тадавидимрезултатите.Щекажа:„Ямидонесететази20-годишнагангрена,давидимкакщеĂподейства.“КатопроизнесемТаоБиАумен,всичкосесвършва.Тозибратщестане,щекаже:„Благодаря,сляпбяхедновреме,носегавиждам,зная,чеможедасемахнеомразата.“<br/><br/>Сегатуйежеланиетонаонези,коиторъководятШколата.Азвиказвам,четазиШколаемногоикономична.АзказвахвСофия,итукказвам,чеискамотвасдаупотребитепразнотосивреме,единчас–времето,презкоетощенаправитеединскандалилинякоепрестъпление.Туйвремегоискамаз,т.е.най-малкото,аакодадетеповече–добре.Ноказвамнавсинцави–най-малкитеразходиискам.Данекажете:„Жененсъм,женаимам,децаимам.“Времето,презкоетощеобиждашдететоси,мъжаси–товавремеискам,негодазапълнитесработа.Атаковавремеиматемного!Азсъммногохитър,сегаазсъммногоискрен,хващамвимногоумно.Туйвремееединчас,нопонякойпътсекаратепо3часа.Тъйщотопонякойпътазмогадаспечеля.Аковсинцастанетедобри,виж,азщеизгубя.Азискамдабъдаискренпредвас,данемислите,чевидавамтуй,коетоможедапредизвикавъввасмисълта:„Ами,гдеданамеримвреме?“Единчасвреме!Понякойпътможедасекарате4-5часа.Туйемноговреме.Казвам:е,тощевлезевмоятакесия.Данебидакажетепосле,ченесъмвиказал.Казахвиго,казвамвивсичко.Акостанетевсинцадобри,азгубя,виепечелите,аконе–виегубите,азпечеля.Сегаиливиещеспечелите,илиазщеспечеля,иливиещезагубите,илиазщезагубя.Азщебъдапротивоположнатапартияивпечалба,ивзагуба.ВШколатастевие–щеприлагатеказаното.Щомсеразсърдите,щедойдетепримене,щекажете:„Азимамработазавас,заживотавШколата.“ИмаизвестниметодивШколата,тесатолковалесни.Итогаванямадаиманитоединотвас,който,катоприложитияметоди,колкотоидаеразсърден,данеможедаизменисъстояниетосизаеднаминута.Всякосърденещеизчезнеищесечудитенавашатапромяна.Чуднисте,катокажетенемога.Могаинемога–туйзависиотсъзнаниетови.<br/><br/>Акозабиявръкатавиедингвоздей,виещестрадате,ноакогоизвадяинамажаръкатависнякоелекарство,болкатащеизчезне.Повидимомувсякоограничениераждадисхармония,авсякадисхармонияраждаболести–отразнистепенисате.Често,когатосмезабравилиживота,бутнемнякойбутон,създадемнякоенещастие,ограничение.НатоваБожиятзаконщереагира.Ти,катознаешзакона,щесикажеш:„Внимавай,тищебутнешзакона.“Нетрябвадасеограничавате.Амисегаседяиказвам:„Днеснямахляб.Каквощеправим?“Амиакоазпрезцелияденсестрахувам,каквотрябвадаправя?Щепостиш1,2,3дни–човекотгладнеумира.Ниемислим,чекатонеядечовек,единденщеумре.Тазиилюзиязапостащеяпремахнем.Встаровреместрахасапремахвалиспост.Щепостиш1,2,3дни,щевидиш,чечовекнеумираотглад,ищестанешсамоуверен.Причините,коитоуморяватчовека,сасъвсемдруги.Гладътсампосебесиееднасила,коятодаваживот,обновяваживота.Детоказват:„Гладенщеходиш.“Когаточовекегладен,товаеедноестественоположение.Азбихжелалвсякогадасъмгладен,гладенвУмствениясвят,гладенвДуховниясвят,гладенвъвфизическиясвят–товащемидадеподтик.Асегадругиказват:„Отгладщеумреш.“–Какщеумрешотглад?Отгладхоратанеумират,отдругонещоумират.Най-първощелекуватестраханафизическотополеспост.<br/><br/>Първиятначинзалекуваненастрахаеследният–щепостиш;иакотозипостнетиедалурок,тогавапакщепостишищеповикашединбеденчовек:отпътящеговземеш,щеседнешснегонатрапезатаищемудадештвоетоядене.Вториятначинзапосте:тойщеяде,атищеговориш.Третиятначинзапост:натозитвойбрат,коготосиповикалотпътядагонахраниш,акознаешнещодасвириш–щемусвириш,щемудадешоттвоитезнанияищевидишкакщесепочувстваш.Щевидамопити.Итъй,отпървияден,катосиразтревожен,катосивнай-разтревоженотосисъстояние,щепостиш,бездавикашнякойдаяде.Вторияденщепостишищевикашнякой:тойдаяде,атидаговориш.Третияденпакщепостиш,нощеповикашнякойдаяде–щемусвиришиприятелскищесеразговаряте.Нямадаизвикашкоготоидае:щеизвикашединбеденчовек,еднадуша,коятотидопадне.Негощеповикаш,снегощенаправишопита.СамоУчителяилинякойадепте,койтоможедаправитезиопитискоготоидаеотвас.Инай-послещенаправитеопитасхора,коитосъвършенонеобичате,тадаможетедасетонирате,даизпитватеразположение.Такащеопитатесилатанавашатаволя.<br/><br/>Товаедругзакон.Товаеметод,туйезнание.Неелеснодасевъзпитачовек.Възпитаниетонасегашнитепедагозинеевъзпитание,товаедресиране.Възпитаниетолежинасъвсемдруги,естественизакони.Паквиказвам:опитността,коятоимате,щесияносите.Нощевидите,чеакоработитепоБожественитезакони,щеиматесамоединпроцентизключение.Ниещеприложимтиязакони.<br/><br/>Е,добре,сегаазщеопитамвашатасиланагаданието.Кажетеми,катоотворяБиблията,какъвстихщесеотвори;далитозистих,накойтопопадна,щесеотнасякъмДуховния,Умственияилифизическиясвят?<br/><br/>Реплики:КъмДуховния.<br/>–КъмУмствения.<br/>–Къмфизическия.<br/><br/>Е,хубаво,сегаимаметримнения:едниказваткъмДуховния,други–къмУмствения,трети–къмфизическия.Щевидимкоисаправи.<br/><br/>УчителяотваряБиблията,падасеИезекиил7:4.<br/><br/>ИокотоМинещетепощади,<br/>инямадапомилвам,<br/>нощетивъздамспоредпътищатати.<br/>Ищебъдатвсредтебетвоитемерзости;<br/>ищепознаете,чеАзсъмГоспод!<br/><br/>Съзнаниетовкойсвяте?–Вдуховния,значипървотомнениеевярно.<br/><br/>Значиправосевъздававсекиму.Сегаправеднитеслушайте!Туйеедноправило.<br/><br/>„ОкотоМинямадатепощади.“Защонямадатепощади?ПонеженесиспазилБожественитеправила.Учителянямадатепощади,нощезачеркневсичкитвоизадачи.Когатоученикътсвирииневземаправилнотоновете,учителятнеискадагослуша,нямадагопомилва,ащегоспре,щекаже,чеенеспособенученик,ищемутурислабабележка,единица.„Ищетивъздам“–единица.<br/><br/>„Ищепознаете,чеАзсъмГоспод“–чеАзсъмУчител,Койтонеселъже,заКойтокривотоекриво,правотоеправовъввсякоотношение.НиесегаговоримзаАбсолютнотоправо,коетоеправовъввсяковреме.ИтуйеонзиВеликУчител,Койтоевсвета,Духът,Койтораздававсичкинеща.Тойнеселъжеинямадаговорилъжа.Азразбирам,четозистихзасягаитритесвята.Засягаги,да.„Да,щепознаете,чеАзсъмГоспод!“<br/><br/>СегащеотворимвторипътБиблията.<br/><br/>Тозистихдалищебъдемек,заЛюбовталищеговори,илизанаказанието?<br/><br/>Репликиизадветемнения.<br/><br/>УчителяотвориБиблията:ВторопосланиеПетрово3:16.<br/><br/>„Кактоивъввсичкитесипослания,когаговоривтяхзатезиработи,вкоитоиманякоинещамъчноразумителни,коитонеученитеинеутвърденитеизкривяват,кактоидругитеписаниязасвоятасипогибел.“<br/><br/>ЗначивШколатанесетърпятглупавиученици.„Кактовъввсичкитесипослания“–някои,коитонеразбиратзаконите,изкривяватги.<br/><br/>Третиятстихсегавърхукаквощебъде:заЛюбовта,заМъдросттаилизаИстината?<br/><br/>УчителяотваряБиблията:ВторопосланиеПетрово1:6.<br/><br/>Наблагоразумие–въздържание,навъздържание–търпение,натърпение–благочестие.<br/><br/>Любовта–върхунеяестихът.ЗначиЛюбовтаесила,коятотурявсичковравновесие.<br/><br/>Когаторазвиватевашатаинтуиция,нетуряйтеумасидаработи.Умъткатоработи,тойспъваинтуицията.Оставетеумасисвободен,ведночистосъстояние,задавъзприемеБожественитемисли,коитосеотправяткъмнас.Втуйсъстояниенапочивказабравятевсичко,взематеположениетонаеднодете,коетоочаквамайкамудаговземеидагонахрани–инямадаминедълговреме,щеполучитеотговора.Ноакомногомислитеисебъркате,можедасеминатден,седмица,месецицялагодина,аотговорнямадаполучите.<br/><br/>Реплика:Амикогатоумътселюшкаотеднастрананадруга,какводаправим?<br/><br/>Щемутуришгемищемукажеш:„Тисамонаменещеслужиш.“<br/><br/>Сегакоисапреходнитесъстояния.Ниепреминавамеведнопреходносъстояние–отричаненастарияживотивъзприеманенановияживот.Всичкотуйтрябвадасеизвършивсъзнанието.Давярваме,ченовиятживотносисвоитеформивсебеси,четойнямануждаотдруго.Тойимануждасамоотматериалитрябвадаоставиживотътдасъградисамсвоетожилище,защотоЖивотътепроизлязълотЛюбовта,Любовта–отДуха,аДухът–отБога.Следователносамиятживоттрябваданосивсичкитеусловия,защототуй,Божественото,коетоезаложеновматерията,вживота,тощеизрасте.<br/><br/>Иаззабелязвам,чемъчнотиисезараждатмеждуваскактовСофия,тъйивдругитеградове.Тиямъчнотиисезараждатотфакта,чениесамиискамедауредимживотаси.Неможетедауредитевиесамиживотаси.Ниетрябвадапризнаем,четояживотсампосебеси,вътревсвоятасъщина,еуреден.Азговорязасъщинатанаживота–тойеуреденвътревнас.Иманякоималкибезпокойства,коитомогатдасеотстранят.Напримеркирта,коятозапушвапорите,можедасеотмахне.Чрезкакво?Чрезчистатавода.Гладътможедасеотстрани.Чрезкакво?–Чрезхляба.Жаждатаможедасеотстрани.Чрезкакво?–Чрезводата.Всичкотуйнетрябвадагоотмахнем,адагозадоволим.Таниеимамезадачи.<br/><br/>Някоиказват,чесменесъвършени.Несъвършенствотопоказва,чеимамногодасеработи,дасеоре,дасесее,дасежъне–многоработаима.Аподсъвършенчовекподразбирамонзи,коитоеизорал,посял,ожънал–вхамбарамувсичкоеготово,накривилешапкатаси,свършилсиеработата.Туйзначисъвършенчовек.Аниеказваме:„Азсъмнесъвършенчовек.“–Несъмсвършилработатаси,нищоповече.Щесезапретнадасисвършаработатаикатоясвършатъй,кактоенужно,щебъдасъвършен;икатонеясвърша,нямадабъдасъвършен.„Амичеимамногоработа!“–Не,дасисъвършенвсвоетосърце,съвършенвсвояум,съвършенвсвоятадуша,съвършенвсвоятаволя,всвоетотяло.Съвършенствозаума,засърцето.Тановиятначинзавъзпитаниееразличенотсегашнияначин.<br/><br/>Сегамеждунассеслагаработататъй,чеединдентозисвятщесереформира,щебъдесъвършен.<br/><br/>Реплика:Сега,катосхванемновияживот,каквитрябвадабъдатнашитеотношения:трябвалидаговъзприемемвдушитеси?Кактрябвадапостъпимнапрактическабаза,заданеразвалимработата?<br/><br/>Азщевиотговоря.Имаединокултенразказ,щевигопредставявдвеформисега.Еднастарабабаискаладасеожени,нобилана70години,сбръчкиналицето.Норешиласи,казала:„Азщесеоженязаединмладмомък,30-годишен.“ОтиваприединзнаменитокултистдадегизиралицетоĂ,дапопълнибръчките,даяукраси.Направяятойкатоеднамладамома,поправялицетоĂ,зъбиĂтуря,слухътĂсеусилва.Разхубавявасетя,влюбвасевнеяединмлад30-годишенмомък.Влюбвасеисевенчава.Поканватягостинаугощениетоси.Тя–младамома,агоститеĂнаоколо–всестарибаби:„Тесамоитероднини.“Мислимомъкът,чеенамерилмладамома.Катосевенчават,започватядаизваждапостепенноеднопоедноизкуственитенеща.Изваждазъбите–тойвиждапразнаустаичееоглушала;изваждавоала–тойвиждакожатасъбрана,бръчкиполицето.Оттук-оттам:тойвечевиждачудовищепредсебеси–старабаба!Другиятразказеобратният.Еднамома–млада,хубава,искаладасеизбавиотженитба.Тясеявяваприединокултистдаядегизиракатостарабаба.<br/><br/>ТасегаНовиятживотидекатостарабаба:страшенетой,всичкисеплашатоттазистарабаба,нотойемладотвътре.Астариятживотнисепредставякатомладамомаотвънка,ноусловиявеченяма–старабабаетой.Таформитесаскритивътре–икойтоимаинтуиция,тойщеразберекъдеседиИстината.Тозиновживотщенисеоткрие,т.е.тозиживотсъществувамеждунапредналитехора,междунапредналитесъщества.Имаеднайерархиямеждусветовете,вкоитоте,напредналитесъщества,живеят:междутяхсъществуватози,новиятживот,итрябвадавипратимдаотидетепритях,задавидитекакживеят.Щекажете:„Е,ималохора!“<br/><br/>Реплика:Какщесерешитозивъпрос,свижданеилиспипане?<br/><br/>Свижданещесерешивъпросът.Всичкищевидите.Всекиединученик,койтовлезевШколата,щевиди.Щевидите,давамвиследнотоправило:щомЛюбовтавлезевъввашетосърцеистрахътизлезевънкаищомСветлинатавлезевума,атъмнинатаизлезевънка,всичкищепрогледнете,безизключение.Носамотезисаусловията:ЛюбовтавсърцетоиСветлинатавума.Щевидитетезинещаищевигиразправят.Най-важнотоусловиеедавъзприеметеЛюбовта,даопитатеБогакатоЛюбов.<br/>Аковиговориединевангелскипроповедник,щевикаже,честегрешни,това-онова.Азвиказвам:приеметеБоганаЛюбовтаивсичкощестане.Как?–Отворетесърцетоси.Виещесеспрете,щеказвате:„ДалищедойдеТой,азсъммногогрешен.“–Абсолютновярвайте!Щомотворитесърцетоси,Тойщедойде.ЩеповикатеГосподанаНеговияезик,нямадаговоритенавашезик.НаНеговезикщеговорите!<br/><br/>СегавШколатастрахътсъвършенотрябвадаизчезне,защототозистрахмногомипрепятства.Катовиговорявбеседите,вашитемисли,вашиятстрахмногомипречат.Азразправямпринципиалнозанещаположителни,закоитовиеабсолютнонетрябвадаиматенякакъвстрах.Акатоговоря,някоисеуплашват,казват:„Амиакоазнемогадаизпълнятуй-онуй,амиаконемогадаизлезнанаМусала,каквощестанесмене?“Друг:„Амиазсъмстар,жененсъм,имамжена,деца.“Всичкощесеуредимоментално.ЩеидешнаМусала,щестанешмлад.Чеимашжена,деца–тованесаспънки,товаееднапривилегия.Чесиженен,чесимъжилижена–товаееднапривилегия,Господтиесъздаледнаработа.Досегатисисезанимавалсамосъссебеси,атоваееднаработа–дасезанимавашсдруги,сжена,сдеца.Двамадаживеятепо-добре.Най-мъчнотоедаживеесамчовек.Амисдеца?–Сдецаощепо-добресеживее.Чедвамадаса,еощепо-голямаскука,атака,сдецата,тоецяламузика.<br/><br/>Завбъдещевиенямадасеженитетъй,кактосегасежените.НаученицитеотОкултнаташколанесепозволявадасеженятпотозиначин.БеззакониеипрестъплениеедасеженишбезЛюбов!Икогатосежениш,нямадавикашпопдатевенчава.Туйепрестъпление!Товазначи,ченевярваш.Венчаванее,когатоЛюбовтадойде.Любовтакатодойде,тяесвършилавсичкатаработа.Богкогаговори,товаеЛюбов.Асегавикатпопове,владици,турятепитрахили,кадяттамян,туй-онуй–щеразвалятработата.КогатоГосподнаправилпървитехора,събралгиидвамата,съчеталгииимказал:„Никаквипопове,нитовладициикръстници:давамвитозисвятсвсичкиблага–идете,работете,ползвайтесеоттезиблага!“БогвъвелАдамвтуйучилищеимуказал:„Слушай,товаевеликоучилище,виещеработитесериозно,далсъмвиусловиядаработите,дазавладеетезаконите,въздуха,водата,огъняивсичкисъщества.Всичкотуйщезавладеете.“<br/><br/>Сега,катодойдетевШколата,ниещевикажем:първотонещо–щезавладеетевашияум;второтонещо–щезавладеетевашетосърце;третотонещо–щезавладеетевашатаволя;четвъртотонещо–щезавладеетевашитесили.<br/><br/>ТуйепървотонещовШколата.Сегащевипитатнякои:„Междувасженятлисе,венчаватлисе,децаможелидаимат?“Чуднисатиявъпроси,смешниса!Животътщевървитъй,кактоГосподгоенаправил.Ниеименноискамедавърнемживотакъмнеговатапървоначалначистота,давъзстановимонзиидеаленреднанещата,онзиживоттъй,кактоенареденотНебето.Небетоимасвойпланитозипланискамедадокараме.Всичкинещасапредвидени.Мислители,чевтозипланнеевсичкодобренаредено?Катогоприложим,щеимамеединидеаленживот,щеимамеидеца,ибащи,имайки,нодецатащебъдатстопътипо-добри,отколкотосегашните.Асега,катодойдевремезаженене,явисеединмомък,дойдевтори,трети,имоматанезнаекогодаизбере.Товаженитбалие?Почнатдапитат:„Богатлие?“–Не,не,неетозиначинът.Женитбатавсветаимасъвсемдругсмисъл.Туйподразбирасамофизическатастрананаженитбата.Женитбатаподразбирададойдедушатативсъприкосновениесфизическия,ДуховнияиБожествениясвят,втритесвята:дазнаешкакдаработишвтритесвятаедновременно,дазнаешдатрансформирашенергиитеотединсвятвдруг.Ание,катотуримтуй,чеженитбатазначисаморастене–дазнаешкакдарастешинищоповече...Някойказва:„Дасеженим!“–Щесежениш,щерастеш,разбирасе.Норастенетонеразрешававъпроса.Следкатоизрастешинищонезавържеш,нищонесинаправил.<br/><br/>Ниесеотклонявамеотвъпроса.Вие,катоженени,стегоразрешили;вторипътнямадасежените.Виеказвате:„Амизамладитекакводаправим?“–Защоплачетеначуждгроб?Съсстарото,съсстарияживот,казвам,чениесмеликвидирали,ивнасяменовиформи.ТазиЛюбов,кояточовектрябвадахраникъмнякого,тятрябвадабъдесвещенаиБожествена!Вдънотонадушатасичовектрябвадазнае,чеживеепредБога,заБога,ипредНегоняманикакваизмамаилъжа.Дълбоковъввашетосъзнание,въввсичкимисли,трябвадабъдететъйчистосърдечни,дасъзнаватекоееправо,коене.Бъдететъйсмели,чекатонаправитеедингрях,дагоизповядатеипредБога,ипредсебеси,ипредхората.ИзаЛюбовтаситрябвадабъдететъйсмели.Трябвадаяизповядате.ЩомкриешЛюбовтаси,тисистрахливец,щомнеякриеш,тисигерой.Нямадаякриеш.Щомеднонещоелошо,щегооставишдасепроявитъй,кактосие.<br/><br/>ЕдинденщедойдеГосподвтебе,щеГооставишТойдасепроявява,щекажеш:„Господи,днессъмнаТвоеразположение,щеТеоставядасепроявяваш,кактоискаш,азщеизпълняТвоятаволя.“Тъйщекажем.Туйразбирамученик.КатоказвамученикиУчител,разбирам,чекатодойдеГоспод,каквотоникаже,ниещеГооставимданикажеищеупотребимвсичкисилидагоизпълнимточно.Инямадапожалимнитосредства,нитонищо–щеизпълнимвсичко,икатосевърнем,щекажем:„Господи,изпълнихме,сторихмеВолятаТитъй,кактоТиказа.“Нямадакажеш,чевреметобилотакова,четуй-онуй.Не,щегосвършишинищоповече.Налиеправотуйучение?Тъйтрябвадаиматедълбокизнания.Виеказвате:„Койщенипомага?“ВтазиШколаимамилиониработници,коитощедойдатотвсякъде.Щедойдатдавипомагат,ностигадазапочнететъй.Щезапочнемвсичкитъй,азвярвам.Неказвам,чевярвам,нознам–тъйщебъде!<br/><br/>ВШколатанай-първощевлезетекатослушатели.Щевлезетесабсолютносмирение.Нямадабъдетемногосмирени,амисъвършеносмирени!Втуйсмирениевиещесеподмладите.<br/><br/>АзжелаявШколата,вкоятовлизате,дасеявиувасжелание,импулсдаучите,увасдагорионзисвещеногънзазнание,онзисвещеногънзаМъдростта,заИстината,заЛюбовта.Тозиогънтакадасеразгори,чеданямавнегонищодруго,коетодавземанадмощие,ивтозиогъндасезапали,даизгоривсичко,коетодойдевконтактсвас.Такъвогъндабъде!Иниеискамеученицифитилджии,сразпаленисвещи.Ученици,коитонемогатдаизгарят,негиискаме.Искамеученицифитилджии:дазапалватсламата,къщите–всичкодагори!Койтоможедаустоинатозиогън,некаостане.Койтонеможедаустои,некасиотиде.Онези,коитоказватзакомунистите,четеглятнож,прависа.Прависате:обрязване,обрязванетрябванасвета.Нокаквосеказва?Лозетотрябвадагорежесамолозарят.Градинаряттрябвадареже,дачистисамдърветатавградинатаси,итосамоградинарят,койторазбира.Вашетосърцекойтрябвадагопипа?–СамоГосподможедагопипа.Давателигодругимудагопипа?Дадетелигодругиму,отиде,тасеневидя.Никойнеевсъстояниедапипасърцетови.Самоопитниятградинар,катовлезевъввашетосърце,тойщегопипа.Икатовлезевлозетови,тойщезнаекакдагообреже.<br/><br/>Затуйазсепоставямнаправатабазаиказвам:непременнотрябвадавъзприеметеЛюбовта.Нямадругпът.Всичкодругощесеуреди.Каквадругафилософия?–Никаквадругафилософия,никаквидругиумувания.Виестеумували,умували.Щеприложимтоватазигодинаищевидимрезултатите.МожелиГосподдаоправисърцатаниидаобрежелозетони?–Може.Неебиловреме,когатоГосподданеемогълдаоправисърцатани,данеможедаобрязвалозетони,итотолковахубаво!СамоТойтрябваданиизправясърцата!НямавторивсветакатоНего.ТойеЕдин!Иазискамсегадапроверясърцатаиумоветенатези,коитосанай-способнидаизвършаттазиработа.АкопостаромупризоветеГоспода,Тойникоганямадавиприеме.ЗнаетеликаквонаправиЕлисей,койтовзекожуханаИлия?Каквидумипроизнесе?Можелинякойдамицитиратозистих?Тоймувзекожуха,седнананегоиказа:„ВиметонаИлиевияБог.“Амавие,акоазвидамтозикожух,кактрябвадапроизнесететезидуми,катодойдетеприрекаЙордан,какщекажете?<br/><br/>Реплика:ВиметонаБоганаЛюбовта.<br/><br/>СегавъпросътзаШколата.Светът,койтониенаричамеХристовоучилище,тойеШкола,великаШкола.Ивъввасискамдасесъбудитуйсъзнание,дасесъзнаватекатоученицинаШколата.Тогаваможедасеобразуватонезиправилнивръзки.Виещепочнетедасебезпокоите:„Далищеможемдавидим,далинашиятУчителщениоткриенещо,далищеможемдапостигнемнещо?“,ит.н.Товасапразнивъпроси.КатовивземемвШколата,вашетосъзнаниенямадасегуби.Някоявечерщевивзема,щеизгубитесъзнаниетосизатозисвятищевизаведавастралниясвят.Тамщевидитемногонеща.Оттамщеживеетеедновременновдватасвята.Виеказвате:„Щеумрем.“–Няманищо.Всичкощесезапази.<br/><br/>Някогамъжиженасескарват.Тукнеможемдавипримирим.Щевивземемидваматавонзисвятищевипоговорим.После,катостанетесутринта,мъжътщекаже:„Жено,азсънувахтакъвитакъвсън,прощавамти.“Иженатаказва:„Иазснощисънувахединподобенсън,иазтипрощавам.“Ищесесвършиработата.Другслучай.Отдвамадушиединиятдължи,неискадаплаща,непризнава,другиятнастоява.Съдилисе10години.Вземамегинаонзисвят,разказвамеимзаконанакармата.Събуждатсе,разказват:„Сънувахединсън,четисиплатец,аазкредитор.“Другият:„Чеиазбяхтам.Слушай,неискамдамиплащаш,прощавамти.Дагидадемнабедните!“–Даватпаритенабедните.Даватсиръка,свършвасевъпросът,всичкоставалесно,магически.<br/><br/>СамокогатоЛюбовтавлезевъввас,нямадаимамъчнотия,коятоданеможедасепремахне.Следователновсичкивие,акоприложитезакона,следеднагодинащескачатекатомладителци,катовасанскителци.<br/><br/>ТасегазаШколатанямамногодабързате,нонямаимногодазамедлявате:щесезапишетевобщитекласове,икойколкотоможе,данаправи,защотощеиматемизададени.Иданеможетедагиизработите,самодаслушате,всещеспечелитенещо.Привилегияетова!Анапредналитеученици,иманякоиотваснапреднали,тяхнямадагиспираме–напредщевървят,авангард.Тесаавангард,оправятпътя,чистят–следтяхидатглавнитесили,послеидетилътотподир.Там,преднякойизвор,всичкиспиратнабивак–наядатсе,всичкисесрещнат.Послепакщетръгнат.Тъйчеприспиранетощебъдатзаедновсички,априходенето–щеиманапредиотподир.Да,хубаво!<br/><br/>Сегаколкодушиимаотвсекиединград?Сеганаприятелите,научениците,понежещебъдетеученицинаШколата,азщедамедноменю.ТощебъдемногомалкозаШколата.Имамдвешишетасоколодесеткилограмашестгодишновино,донесеноотМусала–гореотезерата,отнай-хубавотовинце,коетоПриродатаеприготвила.Незнаяпоколкощесепадненавсички.Ипослещевидадемпоедномалкопарченцехляб,катооглашенинаШколата–поеднамалказакуска.Инай-последругитебратящедадатедноменю,малконаготвено,тъй,топличко.<br/><br/>Адругитевъпросиинедоразумениящесеразправят;благодаретесе,чеиманедоразумениямеждувас.Азсерадвам.<br/><br/>НямасилакатоБожиятасила.<br/>СамоБожиятасилаесила.<br/><br/>Благославяй,душемоя,Господа(песен)<br/><br/>Сегащеслеземдасеприготвимзатозиприем.Щеслеземдолу,натрапезата.Всичкищесенаредят.Всекидасиносиканчето!<br/><br/>Реплика:Какдасеобръщамекъммалкитедецаикактекъмнас?<br/><br/>Натяхщеказвате:„Братче,сестриче.“Адецатанавъзрастнитещеказват:„Обичнибате,обичнакако!“<br/><br/>
21 август, понеделник, 9 ч.
Най-често използвани думи в беседата:аз, сега, може, любов, всички, свят, има, всичко, школа, съм, живот, човек, време, път, казвам, дойде, физическия, духовния, искам, бог ,