НАЧАЛО

Категория:

< ПРЕДИШЕН ЗАПИС | ИЗГРЕВЪТ | СЛЕДВАЩ ЗАПИС >

25. СВЕТКАВИЧНАТА ВОЙНА НА ХИТЛЕР

Тодор Божков ТОМ 25
Алтернативен линк

25. СВЕТКАВИЧНАТА ВОЙНА НА ХИТЛЕР


През 1938 година Хитлер окупира първоначално Судетските области, а след това и цяла Чехия. Последната не оказа никаква военна съпротива, защото смяташе това за безполезно. Следната година - 1939 година беше нападната и завладяна Полша. Същата оказа сериозна съпротива, тя се сражава геройски, обаче и тя бързо капитулира пред много по- силната и много добре технически въоръжена Германия. Тя водеше войната светкавично, по съвсем нови принципи и методи, неизвестни дотогава, базиращи се на голяма мощна техника, изразена в танкове, авиация, артилерия, автоматично скорострелно оръжие, моторизирана пехота, бързи светкавични действия, изненадващи нападения, дълбоки разкъсвания на фронта, раздробяване на противната армия на части и обграждането й след това и така наречените "чували" и след това унищожаването й пленяването й. По този начин противникът, останал без командуване, без връзка, неориентиран, лишен от технически средства, бързо капитулираше. Русия също изнесе своята отбрана на Запад и едновременно с германците завладя източната половина на Полша.


Цял свят наблюдаваше тази война и всички бяха като слисани и с тревога очакваха по-нататъшните военни и политически ходове на Хитлер. Мнозина тогава смятаха, че завладяването на Полша е станало с някакво предварително споразумение между Германия и Русия.


На следната 1940 година по същия начин беше нападната и завладяна със светкавична война и Франция, Белгия, Холандия, Норвегия също бяха завладени от германците.


Английските войски във Франция, които бяха изпратени в помощ на същата също бяха разгромени и едва се спасиха от плен, като бяха прехвърлени през Ламанша, Всички бяха уплашени, объркани и с впечатление, че нищо не е в състояние да се справи на военната сила на Хитлер, която действуваше като по часовник - безупречно, сигурно, бързо и съкрушително. Последваха страхотни въздушни бомбардировки от германската авиация над Лондон с големи морални и материални жертви. Оставиха само Балканите и Русия.


Чърчил направи изявления, които за онзи момент изглеждаха парадоксални, че той ще приготви Англия след три години, когато ще се обърне военното щастие към тяхна страна, а до това време каза той на своя народ, аз не мога да не ви обещая нищо друго, освен кръв и сълзи. Никой не можеше да повярва тогава на тези думи на Чърчил. Обаче историята ги потвърди.


Русия мълчеше и никой не знаеше как стоят работите там. Унгария и Румъния минаха без съпротива на страната на Хитлер. Всички чакаха своя ред, предварително уверени в своята безпомощност да се съпротивляват. Германците бяха с много висок дух и с пълна увереност за своята непобедимост. Някои млади хитлеристи германци с увереност говореха, че цяла Европа им е вече в джоба.


Дойде 1941 година. През Унгария, Румъния и България настъпваха мощни войскови съединения с танкови и авиация и много бързо бяха завладени Югославия и Гърция, като армиите им бяха разгромени и пленени. Остана Русия. И никой не знаеше дали Хитлер ще има смелостта да я нападне. За силата и издръжливостта на Русия никой тогава нямаше ясна представа. Дори сам Хитлер не беше добре осведомен по този въпрос. И това стана причина да дойде по-късно Германия до своя погром.


Във връзка с тези набелязано бегло събития искам да дам някои спомени от срещите ми с Учителя по това време, за да се види как Той е виждал и преценявал събитията. Неговите преценки не можеха да се наричат ясновидски, гадателски, астрологически, умозрителни и пр., а по-скоро те бяха озарение свише, необясними за никой земен човек и при това съвсем точни, сигурни, като имаха силата и значението на една категоричност, съдба и предопределение.


Кой можеше тогава да повярва и да знае тези възможности, за да се възползува от тях? Когато никой не познаваше от света този неоценен, неизвестен и духовно извисен Великан Гений - не, пророк - не, светия - не, а нещо много по-велико, което само някои от смирените наши братя и сестри по други пътища и внушение знаеха и разбираха. Да, Бог благоволи към тия и досега още неоценени и неразбрани избраници, а остави в тъмнина гениите, учените, политиците, владици и патриарси, свещеници и пастори, всевъзможни философи, мислители и горделивци, благородници и самозванци, величия, които спекулираха със своето положение и достойнство и си въобразяваха, че служат на Бога и работят за благото на своите народи. Каква заблуда, каква слепота и тъпота, каква гордост с измама.


Кои са всички земни величия, за които е дума тук? - Това са само имена, но всъщност това е всеки от нас, който ги приема вътрешно в себе си и се оставя те да го ръководят и да му заповядват. Целият свят е обсаден от тях. Те са много умни и хитри. Те казват, че не може без ядене и пиене, не може без къщи, дрехи, автомобили, богатство, курорти, материално осигурявани и всевъзможни удоволствия. Да, така е, но нека се знае, че това е новата школа на дявола, която на прост език значи егоизъм, насилие, лъжа, завист, злоба, омраза, материализъм, атеизъм и др. Но, докъде ще отиде човечеството с тях ясно - до катастрофа и гибел.


Учителят не се занимаваше с отрицателните прояви на хората. Той не се занимаваше с политика, войни, вражда, кръвопролитие, а неговата цел беше да даде светлина и изходен път как съвременното човечество може да излезе от безизходното положение, за да се подготви за новата епоха, която иде в света. Всеки сам трябва да си отвори вратата и да излезе вън от затвора, в който сам е влязъл. За целта Учителят даде много знания, живот и сила в своите беседи и упътвания и който е жаден сам намира извора. Всеки сам трябва да намери своето спасение, без насилие, а доброволно и съзнателно.


Аз очертах в бегли щрихи епохата и състоянието на хората в света през времето, когато ми бяха дадени някои опити:

1. Още преди започването на Втората световна война Учителят каза: "Англия да върне колониите на Германия, за да се избегне една страшна нова война, която се готви и която скоро ще дойде." Никой не обърна на това внимание,

2. Ако Англия не върне колониите на Германия и ако не запази световния мир, ще загуби всичките си колонии и ще загуби и своето могъщество на световна сила.

3. През 1939 година, преди войната на Полша с Германия Учителят каза, че положението на Полша между две велики сили - Германия и Русия е много деликатно и опасно. След завладяването на Чехия Хитлер даде чешки земи на Унгария и няколко села на Полша. Знаейки съдбата на Полша с нескрито съжаление, някак особено Учителят изрази своето учудване от тази наивност и заблуда на Полша, съзнание, за да не види опасността, която я застрашава.

През 1939 година в Москва се сключи пакт за ненападение между Германия и Русия и то в същия момент, когато там беше дошла и английска делегация, която се върна с празни ръце. Това беше голям успех за руските дипломати, но то улесняваше и Хитлер в по-нататъшните му ходове.

4. В 1939 година Полша беше разгромена. Учителят знаеше това предварително. В мое присъствие Той правеше изказване в този смисъл. Той виждаше безсмислието на едно истинско геройство на поляците, но за момента съвсем наивно и неоправдано. Поляците атакуваха с голяма маса кавалерия германските танкове и поляците бяха унищожени.

5. Преди Втората световна война, в началото на 1939 година между другото Учителят ми каза: "Досега се смяташе, че Наполеон е най- великият пълководец." След кратко мълчание Той продължи: "Сега обаче в Германия има едно "човече"... То многократно надмина Наполеон." За мен беше съвсем ясно значението на тези думи, въпреки че Втората световна война не беше още почнала и затова аз не бях изненадан от това, което стана впоследствие с Полша, Франция, на Балканите, първия период на войната с Русия и пр. Думите на Учителя бяха потвърдени по един неповторим начин.

6. През 1940 година непосредствено преди нападението над Франция по моя работа бях пак при Учителя. Той беше в необикновено състояние. Беше променен, външно и вътрешно и сякаш беше не човек, а Дух, който идваше от фронта на двете велики държави - Франция и Германия. Армиите им бяха групирани и изправени една срещу друга, готови за страхотна битка. С малко думи, повече с външен израз Учителят изрази пълната безнадеждност за французката армия и страшната сила на германците, които във всяко отношение надвишаваха французите и така Учителят недвусмислено изрази страшният удар, който се готвеше върху Франция. Учителят явно виждаше, че Франция ще бъде разгромена бързо, невиждано и неочаквано за нея. Аз споделих с едно мое началство това изказване на Учителя. Той нищо не каза. След няколко дни той дойде при мен в изумление, изненадан, в тревога и голяма изненада от това, което вече беше станало. А то беше като истинско чудо. Учудването му беше още по-голямо как Учителят е могъл да знае това. Този факт беше наистина поразяващ и беше над всяка представа за земния човек. Аз също бях изненадан, макар и предварително да бях предупреден за това. Аз разбрах, че за Учителят няма време и пространство, че Той присъствува всякога и всякъде, когато пожелае и че Неговите възможности бяха неизмерими и са над всяка човешка мисъл и представа. Моята вяра в Учителя беше вече напълно утвърдена. Предварително Учителят ми беше казал още, че Франция воюва със стара армия, нейните войници са участвували в Първата световна война, а Хитлер воюва с млада армия, те не са участвували в Първата световна война. Няма впечатление, нито са свързани с остарелите методи за воюване от Първата световна война.

7. След разгромяването на Франция агресията на Хитлер не спираше, Европа тръпнеше пред неизвестността. Между другото Италия, която се беше настанила на Балканите, и беше заела Албания се опита да направи и тя нещо грандиозно, макар и в по-малък мащаб. Италия обяви война на Гърция и се насочи към Солун. Всички мислеха, че велика Италия бързо ще се справи с малка и слаба Гърция, действувайки по хитлеристки маниер. Мнозина даже смятаха, че Гърция без бой ще капитулира, под впечатлението на военните операции на Хитлер. За голяма изненада, стана нещо съвсем неочаквано. Гърция не се уплаши. Тя събра сили и смело и безстрашно се нахвърли срещу италианците, които започнаха да бягат и отстъпиха. Те бяха така разбити и застрашени, че можеше да бъдат и унищожени. За щастие, те се прибраха в границите на Албания, а гърците доволни, че ги прогониха от своята територия спряха офанзивата. Това беше добър урок за всички. Италианците бяха станали за смях и подигравка.

8. Англичаните искаха да задържат Балканите за себе си и да ги противопоставят на Хитлер. Те пратиха свои войски в Гърция и правиха дипломатически натиск върху Югославия и България да се бият срещу Хитлер, като застанат на тяхна страна. А германците бяха вече в България и Румъния.

При тази обстановка един ден Учителят ми каза следното: "Италианците са измислили едно ново много силно оръжие, което щом го употребят ще победят," Аз се чудих на това ново тяхно оръжие и чаках да видя дали Учителят ще ми го каже. Учителят продължи: "Това ново оръжие са германците."


Разбрах, че германците ще воюват на Балканите и че чрез тях италианците ще победят Гърция. Това още никой не знаеше, пък и не можеше да го знае, защото това е военна тайна. Хитлер пазеше даже от своите хора намеренията си, обаче за Учителят нямаше нищо скрито от това, което ставаше в света. В това аз многократно съм имал възможност да се убедя. Разбира се, Учителят съобщаваше тези неща някак особено, не направо, а символично, образно, иносказателно. Не всеки и не всякога можеха да се разгадаят символите на Учителя. Искаше се подготовка за това и будно съзнание. Неговият език не беше език като на обикновените хора. Това беше Божествен език, непознат и неизразим по човешки. И сега даже аз не мога да дам определение, макар да съм го опитал не веднъж. Това е език, подобно на чужд език, не можеш да го разбереш, ако не го знаеш. Не можеш и да се ползуваш от него.


Германия беше невиждана до това време военна сила. Тя беше нещо изключително. И наистина, впоследствие трябваше цял свят да се обяви срещу нея, да минат години и с много усилия и жертви да бъде сломена тази сила. Днес това съзнателно се омаловажава. Обаче истината е съвсем друга и тя трябва да се знае такава, каквато е. Югославия и Гърция бяха разгромени бързо, английските дивизии в Гърция също бяха разбити и се спасиха на своята флота. По-късно остров Крит беше завладян с въздушен десант от германците. Гърция даде много по-сериозен отпор от Югославия и причини на германците големи загуби. Ние дадохме път на германците, без да воюваме. Германците бяха на върха на своето могъщество. Но войната не беше свършила. Оставаше още Англия и Русия, а Америка не беше се още намесила сериозно във войната.


По това време Учителят беше казал да се каже на Хитлер да не воюва със Съветския съюз. Казаха, че той казал, че не признава друг пророк освен себе си. По други изказвания на Учителя обаче аз разбирах, че Учителят смяташе за грешка една война между Германия и Русия. Той имаше благосклонност към Съветския съюз и славянството. Той не гледаше с лошо око на болшевишкия строй в Русия, напротив, много неща у тях харесваше. И тук, както се разбра по-после се установи, че Учителят е имал верни и ясни схващания за положението в Русия, макар че за цял свят тогава имаше омраза към болшевишкия строй в Русия. За Учителят беше ясно, че тук Германия ще загуби войната. Той направи изказване предварително в смисъл, че този път Наполеон няма да може да влезе в Москва и че Небето няма да му позволи това. Чудно нещо? - Небето взело страната на безбожниците, А по-късно Учителят каза, че Хитлер с недоволство казвал, че Бог станал болшевик. Всичко това явно говореше, че Учителят знае всичко и то така, както никой друг в света. Още много неща могат да се кажат, но за сега и това е достатъчно за тия, които вярват и разбират. За съжаление в света имаше слепи и глухи хора, които нито виждаха, нито чуваха.


След разгромяването на Югославия и Гърция българите окупираха Тракия, Македония и част от Сърбия. Във връзка с това Учителят по свой особен начин, познат само на някои негови ученици сподели този факт и за него ние ще се върнем при друг случай, защото той трябва да бъде разгледан отделно. Най-често Учителят разрешаваше големи въпроси от световен мащаб с много леки изказвания, за които дипломатите и историците щяха да пишат после цели томове съчинения. А той ги разрешаваше само с една дума, една фраза, един прост пример, една картина и пр. И с тези Свои изрази Учителят даваше много повече светлина и хвърляше повече яснота и истина, отколкото в сложните и объркани понятия на специалистите по тези въпроси.



, , г., (Четвъртък) (неизвестен час)

ИНФОРМАЦИЯ ЗА БЕСЕДА



НАГОРЕ