НАЧАЛО

Категория:

< ПРЕДИШЕН ЗАПИС | ИЗГРЕВЪТ | СЛЕДВАЩ ЗАПИС >

17. УЧИТЕЛЯТ

Милка Периклиева ТОМ 23
Алтернативен линк

17. УЧИТЕЛЯТ


Милка Периклиева


Окултната школа посочва правия път към високите

Божествени върхове, които първи се огряват от

Божествените лъчи на изгряващото Слънце.


На светлата дата 1864 г., 29 юни (стар стил, 12 юлий нов стил), роди се новият човек, огреян от лъчите на вечното слънце, носителят на новото слънце в света - УЧИТЕЛЯТ. Носителят на великата Божия Любов, която разкрива целокупния живот и го осмисля. Любов, която изключва всички скърби и страдания, разрешава всички мъчнотии и противоречия. Любов жива, свята, безсмъртна, вечна, която единствена ще спаси света.


Новият човек - Учителят, Който сложи живота Си пред олтаря на Великата Божия Мъдрост, носителката на истинското знание и светлина. Той очисти пътя на човешкия ум от всички спънки и препятствия, прегради и ограничения, и го постави в свят чист, лазурен и необятен, на който Той служеше, отваряше вратите на затворите, в които човек сам себе си е поставил.


Той беше носителят на Великата Божия Истина, която освобождава от робство човешката душа, отваря широките светли двери към простор и свобода, събаря стари крепости, пред които отстъпват вековните крепости, заблуждения.


Учителят дойде на Земята с везните на Великата Божия Правда, която с теглилките на справедливостта мери и отмерва всяко човешко деяние, мисъл и чувство. Той беше сеячът на доброто семе, Великото Божие Слово, остави го да никне и стократно плод да даде.


Той със Своите здрави мишци завъртя колелото на живота в посока, обратна на неговото движение, нагоре по спиралата на вечния живот.


За Учителя, за Когото Небето слиза към Земята, а Земята възлиза към Небето, там високо, някъде на границата на Любовта, те взаимно си подават ръка - за обща работа, за мир и любов между хората.


Учителят, вдъхновителят на всички прогресивни хора на света, даде възможност - кой с перо, четка, сеячка, чук или мотика, кой с живот и песен, да хвалят и прославят Великия Творец - Живия Господ на Любовта. Той превърна живота в песен и песента - в живот.


Роди се новият човек, певецът на Любовта, служителят на Мъдростта, носителят на Истината, новият човек, огреян отлъчите на вечното греещо Слънце, носител на новото в света - Учителят.


Той е едно духовно възвишено Същество, Което е свалило Божествения живот на Земята, всички факти са прояви на Неговия живот, защото Той нямаше личен живот, животът Му беше израз на космоса, на живота на Небето, на всички съвършени същества, които стоят зад Него. Той каза: «Зад мен стои цялото Небе. И Словото, което ви говоря, не е Мое, то е на съществата, които стоят зад мене, а те не са едно или две, а хиляди и милиони. Това са идеите на Бога, на Вечния Дух, Който прониква цялото битие.»


И за Учителя могат да се приведат думите на Христа, Който казва: «Аз говоря каквото чувам от Отца си и делата, които правя, Отец ми в мене, Който живее, Той ги прави - по делата им ще ги познаете.»


Учителят не е книжен фарисей, а човек на реалния живот, който функционира във вечния космос и вечно обновява формите* чрез които се проявява. Да знаеш, значи да можеш. Да знаеш подчертава слава. Да можеш, който притежава живо знание, което е опитано и преживяно и го е направил плът и кръв на своя живот. Както на слънцето е естествено да свети и да топли, така и за Учителя беше естествено да помага където трябва, и да лекува.


За Него не беше необходимо да види болния за определяне диагнозата, защото Неговото съзнание, което е космично, прониква цялото съзнание и го владее, и всичко, каквото става в живота на съществата, минава през Неговото съзнание само с един поглед, дума, допир, може да лекува болести, за които лекарите са произнесли, че не могат да се лекуват.


Учителят може да лекува както душата, така и тялото, мислено с присъствие и от разстояние. Учителят вижда всичко и навсякъде, и помага, без да издава, че Той помага. Учителят познава законите на живота, на великата Любов на Бога, може да лекува нелечими болни, да възкръсва мъртви, Той е господар на живота и смъртта.

Учителят казва: «Докато ние сме в България, ще има изобилие, защото ние сме проводници на Божествени сили и енергии, които носят изобилието и плодородието.» Затова и всяка работа, вършена в името на Учителя, се благославяше.

За тези, които чуват и виждат, няма разстояние и прегради. «За мен - казва Учителят - няма нищо скрито и покрито.» Има и други сили, освен земните, които помагат. Учителят, Който беше свързан с Великата реалност, може да заповяда на природните стихии, да измени посоките на вятъра, на дъждовете, сушите, мразовете, земетресенията и пр. Природните явления не са механически процес, както град, сняг, буря, суша, земетресения, вулкани. Те се ръководят от разумни същества. Но и човек със своята мисъл и живот въздействува на тези процеси и явления. За земетресението в Чирпан и Пловдив било определено да стане през нощта, а Учителят съдействувал да стане през деня, а не през нощта. В беседата «За свобода дойдох» Учителят казва: «За София в 1928 г. се готвело едно земетресение, но засега го отложихме.»

Учителят помагаше и предупреждаваше там, където кармичният закон позволяваше това. Защото има случаи, когато човек трябва да мине през някакви опитности, да преживее някакво страдание, изпити, които му са необходими, той не се намесва, даже и да плати с живота си. А за Учителя и за живота на ученика в Школата опитностите са основа на знанието.

Великите посветени могат да се пренасят извън Земята. В романа «Жан Валжан» Християн Розенкройц се явил едновременно на много места в Европа под името Сен-Жермен. Учителят казва: «Вие мислите, че аз съм Петър Дънов. Отдавна, преди 20 години, Петър Дънов напусна това тяло, и сега аз, който ви говоря, съм ДУХЪТ НА ИСТИНАТА.»


Учителят знае езика на растенията и на животните, с тях говори както с вас. Той вижда нуждите и страданията на хората и по незабележим начин им помага. Той се слива с Великата реалност, която прониква във всичко и вечно живее в Него.

1. Кришнамурти за Учителя


В1932 г., на конгреса, свикан в Холандия на ордена «Звездата на Изтока» - да бъде провъзгласен за Миров Учител, той казва: «Вие очаквате да кажа, че аз съм Мировият Учител. Това не е истина, не се заблуждавайте! Аз съм човек със слабости като вас. Истината е, че времето за Мировия Учител е дошло и Той е вече в плът на Земята, но не съм аз. Той е в България.» (Казано от Софрони Ников на брат Куртев и после - на брат Боев.)

2. За Щайнер казва Учителят, че е прероденият Питагор


При друг случай каза Учителят: «Щайнер беше тук, в Школата, на лекция. Той и Седир са единствените от заминалите окултисти, които идват на лекции.» Казва Учителят, че един ден Му казал Щайнер: «Чудя Ви се, Учителю, че в толкова прости слова изразявате толкова велики идеи и истини.»

3. За Хитлер


Един брат искал да напише книга за Хитлер, че е голям, гениален водач. Учителят строго му казал: «Хитлер е глупак, а ти си два пъти по-голям глупак, защото искаш да изкараш един глупак гений.»


Такива като Хитлер, които убиват, ще се преродят във (вол) животно, много пъти ще го колят, да изживява ужаса, и когато се преродят на земята, никога няма да искат война.

4. Наполеон


Той е бил ученик на Бялото Братство в Европа. За да събори феодализма, той изпълнил мисията си. Но погрешката му е, че се обявил против Русия. Астрологът, който му е предсказвал, избягал и той дълго се колебаел, и пак тръгнал на поход. И когато англичаните го затворили на остров «Света Елена», той казал: «Не те ще го съдят, но техните предци.»

5. За Баташката църква


Учителят, като минавал край Баташката църква, слязъл от колата, направил няколко движения и като се върнал, казал: «Душите, убити от турците, са още тук и се страхуват, че ще ги избият. С тези движения аз ги освободих от илюзиите и им дадох път, да вървят в пътя на развитието си.»

6. За 91. псалом


Един брат казал на Учителя, че през бомбардировката го е било толкава страх, че 91. псалом го е чел разбъркано. Учителят казал:

-  Няма нищо, 91. псалом е толкова силен, че една дума да произнесеш от него, пак действува.


Друг случай. През войната, на фронта с французите пленили един българин. Този, който щял да го застреля, все го гледа, че четял 91. псалом, и не го убил. Минали години, същият българин пътувал от Франция за Америка с параход. При една голяма буря българинът поканил всички пътуващи да се молят с 91. псалом. Пътувал и французинът със същия параход, познал го, прегърнал го и му казал:

- Благодарение на 91. псалом сега ти си жив.


Друг случай. На събора през 1912 година в Търново присъствували братя 70 души. Обявява се войната. Учителят им казва:

- Не се страхувайте! Като си отидете по домовете си, пригответе си дърва и брашно за семействата, ще идете на фронта всички, но носете си преписани с вас Добрата молитва и 91. псалом.

7. Как платих борча си


Един брат от едно село се отчаял от дългове. Отишъл при Учителя. Той му казал:

- Почисти жито, три дни го печи на Слънцето, в хубаво време ще го посееш и ще пееш песента «Благославяй, душе моя, Господа» и всяка сутрин, докато го ожънеш, ще ходиш сутрин на единия ъгъл на нивата и ще се молиш. Другата сутрин - на другия край на ъгъла.


«И така постоянствувах с песни и молитви, благословение голямо от горе дойде и съседите учуди. 15 декара посеях, изобилно роди, дълговете си изплатих, за семе оставих, десятъка си дадох изобилно и за ядене остана.»

8. На събора във Велико Търново през 1922 г., на група събрани около Учителя, Той каза:

- Аз мога да лекувам всички болни, да възкресявам мъртви. И името ми ще се прочуе в цял свят, но полза нямам. Ако изкъпя прасето и го пусна, то пак ще отиде в гьола. Страданията, болестите са резултат на техните грехове и престъпления от миналото. Ако ги излекувам, без в тях да се е пробудил стремежът към духовното, те ще продължат да си живеят в своите грехове, и още по-лоши болести ще ги сполетят. У тях трябва да се пробуди съзнанието, да изменят начина на живота, в умовете им да се внесат нови идеи, които да преобразуват техния живот. И Архимед беше казал: «Дайте ми една опорна точка и лост, и аз ще изместя Земята от нейната орбита.» Моето учение е един лост и ако ми дадете опорна точка, аз ще изменя орбитата на живота, ще го въведа в друга, обратна, нова насока на живота на човека. Тази опорна точка сте вие, учениците, а лостът е моето учение. Аз мога да продължа живота си колкото искам, стига да има достатъчно ученици.

9. Истината ще ви направи свободни

- Учителю, ученичка съм в осми клас. Родителите не ме пускат да ходя на беседите (събранията) и аз трябва да ги лъжа, че отивам на разходка или у приятелки. Направете така, че да ме оставят свободна! - и продължавах да Му разказвам подробно живота си.


И Той три пъти ми каза:

- Истината ще Ви направи свободна! - и така, нито дума повече.


Думите на Учителя оживяха в мен и аз все ги повтарях несъзнателно. Исках


разрешение от майка си за беседи и тя все ми отказваше. Аз започнах да чета беседите вкъщи. Един ден прозвуча в съзнанието ми мисълта да не лъжа повече. Три седмици контролирах мислите си и чистех лъжите от себе си съзнателно. Един ден майка ми влезе и ми каза:

- Хайде, тръгвай, нали имате събрание в 10 часа!


Сега чак разбрах метода на Учителя, силата Му - ИСТИНАТА ЩЕ ВИ НАПРАВИ СВОБОДНИ. Никаква лъжа не се позволява на ученика.

10. За умрялата дъщеря. Учителят вижда ли в отвъдния свят?


На една невярваща жена (учителка) умират и двете й деца - малки.

- Третото завърши гимназия, за него купихме къщата, подредихме я, гледахме го като писано яйце, и то умря. Искам да питаш вашия Учител, да ми каже къде е сега дъщеря ми, какво прави и защо не мога да я сънувам?


Учителят казва:

- Сега тя е на по-хубаво място и е по-добре. Те не могат да я сънуват, защото от сълзите им дъщерята не може да се доближи до тях. Слушай да ти кажа: тяхната дъщеря беше дошла в семейството им, за да разтопи ледените им сърца. И двамата са големи егоисти. След като не си научиха урока така, Небето опита и друг начин. Отне им дъщерята и сега по пътя на страданието ще си научат урока - разбра ли? Но това го казвам само на тебе, а на тях ще кажеш, че тя е добре - да не плачат, да й пращат хубави мисли. Ако искат да я сънуват, да раздадат някои от нейните дрехи.

11. «Иди сега!»


Това се случи на 12.II.1933 г. Не ме назначиха за учителка в София от инспекцията и аз бях решила да си ида във Варна на старото място. А родителите ми са бедни, възрастни, и живеят вече в София. Реших, преди да си тръгна от Изгрева, да измета пред салона листата, окапали от дърветата. В момента идва Учителят. Пита:

- Какво стана с назначението ти?

- Нищо, отивам на старото място, за да не го изпусна.

- Иди сега в инспекцията, опитай!

- Но сега е късно, няма приемен час. Те приемат само от 10 до 12 часа.

- Нищо, рекох, иди!


След 5 ч отидох. Пред вратата ме срещна познат журналист. Казах му случая - че издържам бедно семейство. Той ми каза:

- Почакай ме тук, аз ще вляза при инспектора.


След 15 минути той ме повика при инспектора да подпиша акта за длъжността. Каза ми:

- Днес назначихме една софиянка, тя е дъщеря на богат архитект, зачеркнахме нея и така записахме тебе.


Като отидох на Изгрева, Учителят ме погледна и само каза:

- А сега работи и учи!

12. За очите


Очен лекар ми предписа за късогледство шест и половина диоптъра очила.

- Моля Ви, Учителю, кажете ми метод за лекуване на очите! Нали съм учителка, трябва да се освободя от недъзите на болестите.


Учителят каза:

- Всяка болест има две причини: физиологическа и психологическа. Аз ще ви обясня за физиологическата. При късогледство лъчите не се пречупват в жълтото петно, а преди него. Първо, задача за тебе е да продължиш лъчите да стигнат до жълтото петно.

1. Свали очилата, и ще ги слагаш само на театър и за много далеч.

2. Сутрин, обед и вечер за пет минути, без да те знае никой, ще концентрираш мислите върху очите, мислено ще продължиш лъчите.

3. На масата ще сложиш зелена хартия, ще отбягваш крещящи цветове.

4. Всяка вечер ще ходиш по половин час на тъмно.


Прави това - ще видиш резултат.


13. За благословение


Отидох при Учителя, защото на другия ден ще имам лекция пред инспектор и курсисти. Той започна:

- Виделината ражда светлина в ума, топлина в сърцето и живот в душата. Виделината е първата дума на Бога, началото на живота. Материалният живот, външните условия са отражения на вътрешния мир. Най-същественото на ученика е да се учи. Да се учи от движение, стойка, походка, обхода, хранене. Съотношението на мислите, чувствата трябва да е определено. Всичко трябва да бъде ясно, чисто и светло. Научи се да живееш живота по съдържание, а не по форма...

- Но, Учителю, аз трябва да отида да се подготвя за утре.

- Няма важни и неважни неща, има само Божествени и човешки прояви. Човек на Земята е свободен да избира. Слушай да ти кажа: Никога не изпускай Божественото заради човешкото! Ти искаш за утре да се подготвиш. Когато човек предпочете Божественото, Бог сам ще му уреди утрешния ден. Може утре и да нямаш гости.


И така и стана - инспекторът не дойде, отложил за друг ден.


Всяко чуто Слово Божествено остава да трепти в съзнанието, докато узрее и оживее в душата ти. Красивите моменти в живота не се повтарят.

14. По-подходяща аудитория


Един ден запитах Учителя:

- Учителю, защо не си подберете аудитория с по-културни хора?


Той:

- Кой не ти харесва?

- Ами тези, които седят по цял ден пред вратата Ти. От града идват чужди хора, какво ще кажат? - казах замислено.

- Според тебе кои имат нужда от лекар - болните или здравите?

- Е, то се знае, че болните.

- Тези, които седят по цял ден пред вратата ми, са болни. Трябва ли лекарят да ги изпъди? Щом е лекар, ще лекува. Здравите са на работа.

- Но Вашето учение разкрива такава философия за живота - дълбока, че една аудитория от професори и учени ще разберат и разпространят учението Ви по целия свят най-добре! Аз не слагам себе си над другите, но ако се оградите с учени, ще бъде по-друго!

- Слушай да ти кажа: Сеячът посява нивата, а семената сами поникват, когато им дойде времето. Същественото е да бъде посята нивата. Ако учението ми, ако думите ми са Божествени, то ще се разнесат по целия свят. Божественото работи по незнайни живи пътища. Ако пък говоря само приказки и измислена философия, и 300 професори да я проагитират, то един ден тя ще замре и изчезне. Божественото само преуспява. Всички опити, страдания, изпитания на цялото човечество се свеждат до едно - да потвърдят, че само Божественото успява.

15. Всяко изпитание иде за добро


Една дъждовна вечер се отбих при Учителя. Събух си обущата и с мокри чорапи влязох.

- Защо си мокра? - каза Учителят.

- Така си ходя по цял ден, дотегна ми. Хубавите години от живота ми ще минат в оскъдица.

- Умният човек използува всякакви условия. А глупавият при най-добри губи. Всяко изпитание идва за добро.

- Кажете ми, Учителю, какво добро да видя с моята мизерия!

- Е, зависи какво съдържание искаш да вложиш в живота си. Кое е по- красиво и ценно? Да бъдеш бездушна кукла с гердани и копринени рокли, или да си изработен човек - лицето ти да говори за дълбок вътрешен живот, духовен?

- Учителю, кажете ми: кога ще дойде краят на това тегло?

- Ако беше материално добре, ти нямаше да идваш на Изгрева. Радвай се, че жертвуваш от своите блага за другите. А с условията може да се справиш, като ги обърнеш за добро.

- Как?

- Като вървиш, мисли, измисляй сюжети за приказки и вечер ги записвай.


Една вечер, като шляпах из града в калта без стотинка в джоба, представих си куклен град без бедни. Царицата обикаля и пред всяка врата оставя кошница с плодове.


И така написах много приказки. В дъжд, сняг и мраз вървях усмихната и се разговарях с моите герои от приказките и ги разказвах на децата в училището.


«Условията на живота се превъзмогват, когато човек мисли за нещо полезно и не се оплаква. Всяко изпитание идва за добро» - ми беше казал Учителят.

16. Пожелание


При разговор Учителят ми каза:

- Е, сестра, ако Небето пожелае да ти даде нещо, ти какво ще пожелаеш?

- Да бъда богата.

- Слушай какво ще ти кажа: Когато Небето пожелае да ти даде нещо, никога не пожелавай временни неща. Парите ще се изхарчат. Дрехите ще се скъсат. Поискай да ти даде сърце чисто като кристал, ум светъл като Слънцето, душа обширна като Вселената и дух мощен като Бога и едно с Бога. Поискай онова, което никой не може да ти даде, и никой не може да ти го отнеме. Богатството - това е да бъдеш здрава, да имаш чиста кръв, чисти мисли, чисто сърце. Материалните неща са временни.

17. За женитбата


Една късна вечер чаках един-два часа пред стълбата към стаята на Учителя и мислено си разговарях с Учителя. Най-после Той дойде и строго ми каза:

- Ти няма да се ожениш за Д... Твоята задача беше да му възвърнеш вярата в жената след жестоката изневяра, която той беше изживял. Ти издигна образа на жената в неговите очи. От тази обич нищо не си загубила. Ти го обичаш и той те обича, но това не значи, че трябва да се ожените. Може да се ожениш, но ще бъде въпросът решен по човешки. Обичта е едно нещо, а женитбата е друго нещо. На Земята ти имаш кармична връзка само с твоя баща. Ако желаеш да бъдеш ученичка, не си създавай нови връзки и нови карми. Една женитба обвързва, усложнява, спъва свободата на човешката душа. Понякога хората се женят, да се размножат. Такава женитба е на мястото си. Тя е в пътя на тези души за развързване. Но най-често се женят по силата на чувствата, по сметка за материални облаги или по амбиция. Тогава и двамата, и децата носят последствията. Обичай, без да се обвързваш, и един ден ще бъдеш благодарна.


Всяко преживяване е един урок. Ти ще разбереш по-късно.


Храни гладния, а не сития. Това е достатъчно...

18. «Когато правиш услуга, внимавай!»


Отидох в Рила за десет дни. След два дни застяга ме мъка без причини. Чувствувам се нещастна. Налегна ме безсмислие, плачех непрекъснато. Избирах скала, от която да се хвърля. Но мисълта: какво ще кажат хората, ме спираше, и че ще хвърля петно на Братството. Беше осмият ден. Отивам при Учителя и, задавена от сълзи, Му казвам:

- Учителю, искам да умра, ще се хвърля от някоя скала.


Учителят ме покани в палатката на едно столче. И Той седна и почна да чете Библията, а аз плаках дълго. По едно време в мен се проясни и сълзите ми спряха. Учителят каза:

- Когато приемаш услуга, внимавай! Сестрата, в чиято палатка пребиваваш, е имала дъщеря. Тя се е самоубила. Нейната мъка и страдание са преминали в тебе. Тя те е обсебила и затова ти страдаш. Иди си с мир, тя повече няма да те безпокои - каза Той и затвори Библията.


Какво точно чете, не зная, но почувствувах лекота, и ни помен от мъката и желанието да се хвърля от скалата.

19. За храненето


То е математическа задача. Храната на Учителя беше растителна, прясна, семпла. Сам приготвяше закуската и вечерята Си. Хранеше се бавно и с разположение.


Покани ме в стаята Си, Той белеше картофи за супата Си. Една сестра Му донесе крем-карамел, но много разтревожена. Попитах Учителя:

- Защо не си вечеряте с крем-карамела? Той е хубав.

- Виж, да ти кажа: Тази сестра иска услуга нещо. Ако ям, аз се свързвам и задължавам. Тя не е права.


Всяка храна предава както своите енергии, така и своите връзки. Не всяка приятна храна е полезна. Храненето е важен процес, при който много трябва да се внимава. Подбери чиста и приятна храна, пий вода от чист извор. Меси хляб от прясно жито и приемай узрели и пресни плодове само от добри хора.


Храненето трансформира състоянието на човека в положителна или отрицателна енергия. Дай от храната си на гладния, и ти ще се наситиш дори с малко от нея. Храненето е математическа задача - правилно трябва да бъде решена.


Ако един човек правилно разрешава въпроса за своята храна и своя сън, това показва, че той е достигнал до известна хармония между своите чувства и мисли. Той е готов да разрешава всички останали въпроси.


Свежест и бодрост са нужни за човешките мисли.


Веднъж донесох праскови на Учителя..Той раздаде всичките на околните братя и сестри. При Него и за Себе Си задържа само една. Погледна ме и каза:

- За мен остава най-много и най-хубавото. Нахрани гладния, и малкото, което ти остане, ще бъде предостатъчно, да те засити.

20. За чудесата


Един рядък случай - седнах на обед срещу Учителя, гледах Учителя и си мислех: «Яде като всеки един от нас, но не е обикновен човек. Може би и да знае да прави чудеса, ако пожелае.» И веднага си спомних за Христа и жената, чийто яйца се боядисали в престилката й червени. Нахранването на пет хиляди души с пет хляба и две риби.


След това Учителят ми подаде Своята чиния с малко супа. Но докато ядях, в устата ми попадна едно мъничко топче. Извадих го и го скрих в носната си кърпичка. То беше като лешник. Скътах го в чекмеджето като талисман.


Един ден отключих чекмеджето, и то беше изчезнало.


Като говорих един ден с Учителя в приемната Му, го видях на масата Му. Учителят ми каза:

- Всяко време носи и своите чудеса. Не ти са нужни сега чудесата, ти се учи да живееш правилно! Да съществуваш е едно, а да живееш съзнателно - друго! Новото учение, което ви нося, се заключава в преустройството на човешката форма и в нейните удове: нос, лице, уши, чело, устни и т. н.


21. Новият човек и упражненията


Когато писах: «Игри с песни за деца», исках да включа и някои от упражненията и песните на Учителя. Отидох да Го питам. Той помисли малко и каза:

- Пиши!


И Той започна плавно да прави ритмични упражнения и обясняваше:

- Всяко движение е привличане на сили. Ако движенията се извършват правилно, с ритъм, те ще развият много добродетели у децата. Това е за щедрост...


Движенията ще привлекат известни същества на Светлината... на Любовта... на Милосърдието... на Вярата.


Демонстрира ми девет упражнения.

- А какво име да сложа за техен автор - Беинса Дуно или само Учителят?

- Първо ги опитай. Не е нужен автор. Източникът е Един. Ако хората достигнат този източник, ще пият чиста вода!


Движение и ритъм - това е хармония и сила. Ритмичните упражнения (движения) при музика могат да извършат чудеса.

1. Когато природата се подновява, птичките пеят.

2. В началото на всяка Божествена култура, човеците пеят.

3. Когато светът се пресъздава, ангелите пеят.


Това е най-старата книга на света.


Някои ключове, формули, произнесени правилно и придружени от движения и музика, могат да имат огромно влияние. Когато човек съзнателно движи ръцете и краката си, той чрез мозъчните си центрове привлича към себе си повече кръв и енергия, а енергията е сила.


И една моя колежка почна да ги прави с децата, имала е невралгични главоболия, и те изчезнали. Докладвах на Учителя. Той каза:

- Новият човек ще се развива по пътя на ритъма и музиката. Едно движение може да съгражда или да руши. Нужни са знание и светлина.

22. Един свещен час


Първото необходимо нещо за човека е да се научи да обича Бога и тази Любов ще го свърже с Него и ще го направи щастлив.


Не търсете отговорността на нещата, които се случват в света, а се поучавайте и придобивайте знания. Не е достатъчно да знаеш за новия живот, необходимо е да го живееш.


И ако човек за една година реши да възприема и изпраща положителни мисли, той ще може да върши чудеса. Направете опит за една година да калявате волята си.


Винаги, когато ви нападнат лоши мисли, заместете ги с положителни - не ще има препятствие да устои на вашата воля.


За да расте и се развива правилно, душата има нужда от вътрешна духовна храна, която се дава само чрез молитвата. Няма по-велико нещо в човешкия живот от молитвата. Тя е общение с Бога. Ароматът на цветята е тяхната молитва.


Оставете настрана личните си работи и интереси и мислете само за Бога!


Учителят отвори едно куфарче и започна да ми показва уреди и чертежи на френологически измервания на българкия народ от град на град през 1900 г. Казах:

-  Учителю, защо не популяризирате това Свое дело? Това са ценни неща.

- Аз изпълних задачата си към българския народ. Едно трябва да се знае. Всяка идея, колкото и малка или велика да е тя, има определено време за своето развитие. За да се популяризира една идея (теория), трябва да има хора, готови да я приложат. Хората са още деца, няма кой да слуша и като слуша - да разбира. Не бива да се бърза. Нищо не се губи, всичко чака своето време. Хората ще огладнеят и ще търсят духовна храна. Ще дойде време, когато човечеството ще потърси Словото и тогава неразбраното ще стане разбрано. За Бога няма време и пространство, има само непреривен живот - реалност, която съгражда и възлиза.

Почувствувах, че сам Бог говори чрез устата на Учителя в този свещен час.


След това стана, погледите ни се срещнаха. Никой не произнесе нито дума. Целунах ръка с благодарност и излязох с чувството, че идвам от някакъв друг свят.

23. За Библията


Книгата «Заветът на цветните лъчи» съдържа стихове от Стария и Новия Завет.


Казах на Учителя, че ми се иска да прочета Библията, но не ми е интересна. Учителят каза:

- Слушай, всеки ученик трябва цялостно да проучи живота, както и живота на отделното човешко същество. Като четеш Библията, ти ще проучиш характера на всяко лице, описано там. Например коя е характерната черта на Авраама - послушанието. Той остави баща си и майка си и отиде в Египет да се учи. Чети съзнателно и се мъчи да разбираш. За да изпълни някаква задача, човек трябва да си постави някаква по-близка цел.


И реших при новолуние да прочета Библията и да я предам в приказки на децата. Вече имам по-близка цел. Често питах Учителя за някои обяснения. Той ми каза:

- Внимавай във вътрешния смисъл във всяка една от книгите.

1. Първата книга е «Битието» - начало на нещата.

2. Втората - «Изход» - излизане.

3. Третата - «Левит» - ръководна книга за този, който е започнал да ходи.

4. Четвърта - «Числата» - за колко време човек може да проходи самостоятелно.

5. Петата - «Второзаконие» - има ли закон, нужно е приложение.

6. «Исус Навин» - един от героите учители при Мойсея.

7. «Съдии» - там има нещо дълбоко.

8. «Рут» - говори за влизането на жената в света.

9. «Книгата за царете» - управляване на еврейския народ от царе. Най- забележителните: Давид и Соломон. При Соломона културата достигнала в най- голям разцвет. Той беше мъдър, но се оплете в сърцето на жената. Соломоновци има много на Земята. Адам, създаден по образ и подобие Божие, също не можа да разреши въпроса за жената.

10. Книгите на пророците - те обръщата внимание към бъдещия живот - към новата култура на света.


Животът на миналото, описан в книгите, е живот на отделния човек, минал през «Битие», «Изход», «Левит» и т. н.


Сега новият човек трябва да скъса с миналото, да започне с новия начин на живот.


Адам и Ева не са отделни личности, те са цели поколения. За да придобие едно благо, човек трябва да е работил, да има придобивки.


Адам прибърза, преждевременно искаше да има другарка. И Мойсей прибърза - той опита да освободи еврейския народ, но по неправилен начин. След като уби египтянина, той се уплаши и избяга в пустинята 40 години. Когато той уби египтянина, тогава изгуби красноречието и стана гъгнив. Той беше адепт на Бялото Братство, не му е позволено да убива. За да изпълни мисията си, Бог му изпрати брата му Аарон, да му помага - да говори вместо него. Той освободи евреите, но сам не можа да влезе в Ханаанската земя.


Извадй характерното от всеки псалом. Има важни псалми, които крият в себе си сила и светлина. Когато четем пророците: Исайя, Иеремия, Иезекил, също сравнявай характерите им и условията им. Не чети бързо, но чети и препрочитай внимателно.

Много закони са дадени в Битието и много светлина ще придобиеш, като го четеш.


За Новия Завет да разбера ще помогне и книгата «Животът на Христа» от Чарлз Дикенс.


24. «Не пропускай, не отстъпвай своя влак!»


На Рила, пред палатката на Учителя, чаках ред. Но все отстъпвах на този - онзи. И аз влязох четвърта. Учителят ме погледна сериозно и каза:

- Не пропускай своя влак. Друг ще дойде и ще се качи на него, но онова, което е предназначено за теб, ще го вземат онези, които са се качили на първия влак.


Веднъж споделих мъката си с Учителя, че не ми върви в живота. Тичам, ходя, работя, а кога ще се радвам? Учителят каза:

- Всеки човек идва с благоприятни възможности, които той трябва да използува навреме и на място. Пропуснеш ли момента - губиш. Човек е колективно същество. Свързано е със Слънцето и с цялата Слънчева система. Той идва с тласък и тенденцията да се движи нагоре. Но осемдесет процента от хората виждат себе си само като личности и искат да се чувствуват господари на природата. Човек днес върви по пътя на опита, който е път на страданието. Той не е лош, но Любовта и Мъдростта биха били по-лесно постижими, ако човек се почувствува колективно същество, искра от вечния живот, и ако навреме използува благоприятните моменти, които минават край него и го викат. Ако навреме човек използува слънчевите лъчи, въздуха и чистата вода, ако задоволява правилно глада, а не вкуса си, и то с чиста и прясна храна, да приеме хранителните енергии, и ако навреме се вслушва в Божия глас, който му казва: «Стани, тръгни, работи, навреме гради!», ти знаеш ли, че няма да има гладни, бедни, болни и недоволни хора.


Сега на тебе казвам: Не се оплаквай, че не ти върви! Ти само пропускаш добрите възможности, които природата ти предлага, и гониш последния влак. Казвам ти: Не пропускай своя влак! Започни да работиш над себе си с най-малките величини, но сериозно, за постижения!


Започни да работиш над някое свое качество!

25. Изгревът да ви бъде като отдих, за почивка


Помни, че на беседите присъствуват светли същества, от които може да имаш само полза.

1. Поставй си в живота най-високия идеал.

2. Но когато получаваш материални блага, мерй с друга мярка.

3. Ако искаш да бъдеш щастлива на Земята, всякога се стреми към най- малкото.


Учителят казва: «Какво ли не мина през ръцете ми - и пари, и злато, и земя, но аз задържах за себе си най-малкото.»

26. За упражненията


Питам Учителя:

- Каква е ползата от упражненията?

- Те дават големи резултати. Ако всички българи биха играли всяка сутрин Паневритмията съзнателно, никакво зло не би могло да постигне държавата.

Време е цялото човечество да промени своя начин на живот. Хиляди и хиляди години народите воюват помежду си.



, , г., (Четвъртък) (неизвестен час)

ИНФОРМАЦИЯ ЗА БЕСЕДА



НАГОРЕ