НАЧАЛО

Категория:

< ПРЕДИШЕН ЗАПИС | ИЗГРЕВЪТ | СЛЕДВАЩ ЗАПИС >

I част. ПЪТЯТ НА УЧИТЕЛЯ Свещени Думи 301-350

Савка Керемидчиева ТОМ 14
Алтернативен линк

301.Пред изпит.

Бъди спокоен и тих.
Всичко ще мине добре!


302.Три
състояния.



Има три състояния в живота на човека:
Едно физическо - там всичко се безпокои.
Друго духовно - там има стремеж към един
идеал.
И трето Божествено - там има абсолютен
Мир!
Ученикът трябва да е преминал първото
състояние.


303.Ученик.


Най-хубавото нещо е човек да бъде ученик!



304.Помощ.


Учителят може да помогне на ученика си,
само като забележи у него непреодолимо
желание към Духовното.


305.Вяра.


Ще упражняваш вярата.
Без вяра умът се колебае. Мощна вяра ще
туриш в себе си!
Корените на вярата се намират в миналата
вековна опитност на човека.


306.Мото.


С Господа, Който живее в мене, всичко
мога.
Помощта не иде от вън; тя иде от вътре.


307.Бурята.


Когато небето се заоблачи и загърми,
малките цветенца се радват - влага им трябва.
А хората ги е страх, защото нямат вярата на
цветята.
Ученикът не трябва да се плаши от бурята,
защото и тя е необходима, но да гледа да я
използува добре.


308.Светлина.


Скръбта иде вечер, а радостта - сутрин.
Когато ученикът скърби, у него е вечер; когато
се радва - сутрин.
Влиянията на тъмнината носят скръб, а тия
на Светлината - радост.
Когато у него е вечер, да мисли за Бога,
защото у Бога е винаги ден.


309.Божественото.


Най-първо ученикът трябва да търси и
намери Божественото у себе си.
Тогава той става способен да разбира и
познава Божественото у всички.


310.Себе си.


Обществения живот ученикът може да
проучи в себе си.
Познаваш ли себе си, познаваш и
обществото.


311.Кръщението.


Кръщението е акт на Духа.
То е нещо вътрешно.


312.С Бога.


В Любовта няма страх.
Ученикът не трябва да го е страх от хората,
защото той живее с Бога.


313.Църквата.


Църквата на ученика трябва да бъде вътре.
„Храм Божи сте, и Дух Божи живее във вас."


314.Сила и
светлина.



Ученикът като мине през алхимичната лабо-
ратория на природата, ще стане силен; а като
мине през пещта й - ще светне, Светлина ще
стане.


315.Душата.


Ученикът схваща себе си като нещо отделно
от тялото, за да не се съблазни от формите.


316.Учение.


Ученикът се учи по два начина: или го учат,
или той сам се учи. Или той си създава
условия, за да го учат, или другите създават
условия, за да се учи той сам.
Процесът на учението е труден, но приятен.


317.Началото.


По-добре е ученикът да почне с мъчнотии,
отколкото с блага. Тъй още от начало ще
укрепне.


318.Придобивка.


Във всеки живот ученикът трябва да има
придобивка. Той трябва да слуша Духа си.
Няма нищо по-хубаво от опитността, която
разумният Дух може да даде на човека.


319.Основа.


Ученикът трябва да гледа да придобие
здрава основа в душата си, за да разбира
живота правилно.

Ученикът трябва да има самоувереност в
живота, за да има основа, на която да гради.
Самоувереност има само онзи, когото
вълната на Любовта е докоснала.


320.За Бога.


Първото и Велико нещо за ученика е да
знае, че Бог е вечна хармония.
Когато я почувствуваш в себе си, Бог те е
посетил.
Това са епохални мигове в твоя живот!


321.Стремеж.


Да се стреми към Бога и Истината, това е
Великата задача на ученика.


322.Душата и
умът.



Душата ти да бъде лазурна, а умът - светъл.


323.Коригиране.


Когато ученикът иска да направи някому
нещо, той сам трябва да се постави в същото
положение. И ако намери, че е добре, тогава
да го направи. Така той се коригира.


324.Цялото Небе.


Ако ученикът се води напълно по
Божествените принципи в живота си, цялото
Небе ще му съдействува.
Когато човек работи за Бога, за другите -
Небето е с него!


325.Мото:


За оня, който върви по Божия Закон, всичко
съдействува за добро.


326.Молитва.


Само молитвата ще ти покаже разумния
начин да изплатиш кармата си по-лесно.
При молитвата трябва да преживееш едно
Божествено състояние.
Молитвата е едновременно начин, по който
ученикът чрез нея научава, каква е Волята
Божия.


327.Природата.


Ученикът трябва да има съзнание да не
нарушава законите, които действуват в
природата. Те са израз на една Висша
Разумност!


328.Съзнание.


У ученика трябва да има съзнание да
изпълнява винаги Божественото!

Той трябва да дава винаги ход на
Божественото в себе си.


329.Енергиите.


Ученикът трябва винаги да препраща
енергиите си нагоре във възвишена мисъл и
работа. Тогава те развиват неговите висши
центрове.
Когато енергиите остават долу, те се
застояват, стават разрушителни и предиз-
викват експлозии.


330.Мислите


Повдигай мислите си винаги нагоре към
Божественото. По този начин се организира
духовното тяло.


331.Божественото.


В живота на ученика трябва да се прояви
Божественото.
В него е пълнотата на живота.


332.Истини за
работата.



Най-голямото благо, което човек има от
Бога, е животът.
А най-голямата благодарност на човека
заради живота е работата.
Деликатността е плод на зачитане работата
на другия.
Който почита - мисли.
Колкото човек е по-внимателен към
работата на другия, толкова и невидимият свят
е внимателен към неговата работа.
Работи само онзи, който работи от Любов.
Който работи, обича.
И който почита работата на другия, сам
работи.
Който разбира, живее.
Смехът понякога показва, че не разбираш.
Той е временно развлечение.
Който разбира, мисли!
Който разбира, работи.
„Отец ми работи, и Аз работя."


333.Отплата.


Когато се постигне у ученика стремеж към
Бога, Учителят вече не съжалява за нищо,
което е сторил и дал на ученика.


334.Близост.


Има физическа, умствена, духовна и
Божествена близост. Истинската близост на
душите се гради върху Божествените връзки.

Те са единствените трайни, неизменни и вечно
усилващи се.


335.„Засади".


Ученикът трябва да бъде много прозорлив
и внимателен.
Има низши духове, които устройват
„случайни засади", и ученикът може да си
напакости. Например минаваш покрай някой
мост, виждаш ограда, хванеш се о нея, обаче
тя е гнила, падне, и ти паднеш с нея заедно.


336.Към
Духовното.



Ученикът трябва винаги да одухотворява
материалното. Спре ли се на него, ще срещне
големи противоречия в живота.
От физическото към духовното!


337.Бог.


Бога най-лесно ще намерим в себе си.
Когато ученикът Го намери в себе си, ще стане
способен да Го намери и навсякъде около себе
си.


338.Материалното.


На земята всичко е преходно. Ученикът не
трябва да желае нищо земно. Той ще си служи
с букваря и плочата, докато завърши 1-во
отделение; и после ще мине напред, а тях ще
остави за другите.
Няма защо да носи със себе си букваря и
плочата в университета.


339.Свещени думи.


- Познаваш ли ме?
Не бой се!


340.Бог.


Докато намираме Бога в себе си, нашият
живот е пълен, има смисъл и радост.
Извън Бога има само нещастия и страдания.


341.Бог.


Само в Бога е нашият живот!


342.Развитие.


Гледай развитието ти да върви естествено.
Мисълта трябва да расте, но не да презрее.
Мислите трябва да се развиват и да растат,
без да се изменят.


343.Действие.


Не всякога Учителят може да говори.
Понякога трябва веднага да действува:
когато ученикът разглежда и изучава една
бомба, която след две минути ще експлодира,

Учителят няма време да му обяснява, че това
е нещо опасно, а веднага ще я вземе от ръцете
на ученика и ще я хвърли някъде надалеч в
пространството! Ученикът ще разбере това
едва след като чуе бомбата. И ще благодари
на Учителя си, задето не му е говорил нищо
тогава.


344.Мистична
самота.



Има в човека една мистична самота, в която

той се слива с Бога. Това е за оня, който
разбира!
Има една свещена област в душата, която
е неприкосновена! Нея никой не може да
прекрачи.
Тя е свещено място, предназначена само за
Бога.


345.Сам.


Учениците могат да живеят сами в своя
вътрешен живот, само ако живеят в чистота.


346.Пчелата.


Пчелата ще извади мед от цвета; човек ще
откъсне цветето, ще го помирише и ще го
хвърли. А говедото ще го стъпче.
Ученикът трябва да има метода на пчелата.


347.Светлината.


Ученикът трябва да обича Светлината!
Учителят ще му предаде най-Великото чрез
Светлината!


348.Чистене.


Всяка вечер ученикът трябва да се чисти -
психично чистене - като обърне ума си към
Великата Любов и прекара през нея всичко,
което е вършил през деня.


349.Светлина.


Ученикът трябва да се стреми да достигне
до оная светлина, при която може да
разпознава истинската Любов.
Любовта се показва в най-голямата нищета


350.Добрини.


Бог така прави своите добрини, че те
изглеждат сякаш естествено дошли! Но
ученикът трябва да знае, че това е дело на
Бога, на тази Разумна Сила във вселената,
която помага, а сама винаги остава скрита; и
непрестанно да благодари в душата си Нему.
Тъй постъпва и Учителят.



, , г., (Четвъртък) (неизвестен час)

ИНФОРМАЦИЯ ЗА БЕСЕДА



НАГОРЕ