НАЧАЛО

Категория:

< ПРЕДИШЕН ЗАПИС | ИЗГРЕВЪТ | СЛЕДВАЩ ЗАПИС >

49. БОГОМИЛИ И ПРАБЪЛГАРИ

ТОМ 8
Алтернативен линк


49. БОГОМИЛИ И ПРАБЪЛГАРИ

В: Как стои въпроса за богомилите? Д: Виж какво,  аз не съм го чул, а споменавал е някой път, ето на мен не е казал, обаче  сигурно на един Боев е казал много повече щото Боев написа една малка  книжка за богомилите, която е много ценна и до днес, защото аз знам, че  често я цитират и съвременните учени. Всъщност знам, че брат Георги  Драганов от Ямбол написа книга за богомилите, която не е издадена, също.  Но знам също, че когато бях в Алпите тамплиерите в Алпите познават  много добре богомилското учение. До такава степен по-добре, че те  направиха много голяма критика на книгата на нашия Топеничаров. Щеше да  издават даже опровержение, казах: "Чакай бе, той първо скоро имаше  инфаркт, той е общественик, не е учен", щото на много луксозно издание  беше издал в Париж книжката си Топеничаров. Въобще как да кажа  обстоятелството, че в Алпите нашите музиковеди откриха 23 песни с  български ритми, а едната "Боряно, Борянке" с български текст, показва,  че когато пада българското царство така нещастно, то турците са  превземали Балканския полуостров много предпазливо, около 150 години.  Когато пада Търново, нашите боляри по-малките не са съгласни да робуват и  се вдигат със стадата си, с конете си и те именно са занесли  богомилството и книгите в Полша вероятно, отколкото разни монаси, както  смятат някои и тази култура отива там, създава се албигойството и когато  започва инквизицията, всичко се прибира така в Алпите, планините, но  след това всичко се прехвърля в Испания. Защото испанската инквизиция се  забавя с два века, щото те в това време водят войни с маврите. Когато  се води война не може да се провеждат инквизиции, затова в техните  библиотеки има най-много литература на старите български книги. Но това  историята един ден на най-рано аз се надявам, че по един езоторичен път  ще се разкрият тайните на историята. По пътя на Откровението повече,  отколкото по пътя на историческите изследвания. В: Вие сте работили  много време и по отношение на тази музика за прабългарите. Какво беше  вашето впечатление? Д: Не, аз написах музика за 1300-годишнината. С  голямо удоволствие се спуснах, активно участвувах във филмите за  1300-годишнината. Написах музиката за прабългарите, като са тръгнали, за  покръстването, за Патриаршеската школа, патриарха на Теодоси Търновски и  да ти кажа, когато човек се докосне до тези епохи получава едно много  интересно състояние. Сигурно това са били златни векове. Това има нещо  голямо, духовен подем и то е даже необяснимо. Един български народ, един  век, който приема християнството и се покръства и из един път създава  един златен век със значима литература, век който дава и тласък на други  славянски народи. На Русия първите й книги са били от нашите. Но тия  работи разбира се науката ги знае много добре и руската и нашата и  всички славянски науки и европейските науки. Та тази тема ми беше много  близка и с голямо удоволствие писах музиката. Сега пиша една симфонична  поема, в която ползвам от тези теми, които съм ги ползвал във филма.  Защото не е лесно една тема да ти хрумне. Това е едно зърно, една ядка,  от която могат да се развият много интересни неща. филма те ограничава,  дава ти се да кажем епизод от две минути и половина, когато темата  предполага, може да се развие повече извън рамките на един филм.




, , г., (Четвъртък) (неизвестен час)

ИНФОРМАЦИЯ ЗА БЕСЕДА



НАГОРЕ