Алтернативен линк |
64. ШКОЛАТА НА ОРФЕЙ
Л.Т.: Хей, тук имам материал заедно с композиция. Имам тъй как почна, за Орфей. Имах голяма премиера. Учителят усещаше, че аз имам вътрешно тремоло, неспокойствие за премиерата. А Той ми каза: „Не се безпокой, Орфей ще ти помогне на сцената.”
Викам: „Орфей е мъжки глас, Учителю, не може да пее в моето гърло.”
А Той каза: „В духовния свят няма мъже и жени. Там са души.”
И започна на всяка среща да ми говори за Орфей.
В.К.: И това са Ваши частни разговори.
Л.Т.: Да, само за Орфей. В беседите нищо няма за Орфей. Той тук-таме споменава нещо за Орфей, много малко. А на мене даде много материал.
Най-напред почна Учителят за Орфей и какви са три вида Орфей.
Историческият - Той казва: „Не обръщай внимание какво пишат авторите за Орфей, защото не са верни. Това, което аз ще ти кажа, то е верно.” Щото има различни варианти. Този е материалът.
В.К.: Едно копие.
Л.Т.: Е, ама много работи Вий искате!
В.К.: Абе сестра, трябва да видя, вижте сега, да се уточним.
Л.Т.: Добре, ама няма нищо изнесено още.
В.К.: Ами аз трябва да се запозная какво представлява материалът, за да видим как да почнем. Защото аз имам друга конструкция в ума си. Аз не знам какво Вие имате. Дайте да го прегледам тъй, отгоре-отгоре.
Л.Т.: Вижте сега разговорите ми, дето имаме с Учителя. Не давам никакви добавки. Ако може така да се напечатат, така. Никакво разширение и такива работи, защото те са най-свещените.
В.К.: Вие не ме разбрахте за тези работи. Сега, когато започнем да работим, аз ще Ви питам някои неща, които не ми са ясни и Вие ще ми обясните. Аз няма да го разширявам.
Л.Т.: Не, една запетайка повече не давам да се прибави.
В.К.: Вашата дума няма да се промени нищо. Нищо няма да се промени. Точно така аз го видях. Има някои неща, които не ми са ясни.
Л.Т.: За Орфей не мога да дам още.
В.К.: Добре, съгласен съм. Само десет секунди да го прегледам пред Вас.
Л.Т.: Той вътре говори България да даде пример на всички народи по лицето на земята - да престане да изнася концерти и опери вечер. Само сутрин. Защо? Защото ще Ви кажа какво каза.
Във времето на Орфея е имало два социални строя, които воювали помежду си. Жриците на луната, бакханките, които излизали полуголи вечер и танцували с опитомени лъвове и тигри, и увити змии около голото им тяло, и молитвите им били неясни, и вършели оргии до изгряването на слънцето.
А жреците, начело с Орфей, са посрещали първия лъч на слънцето и често път воювали с бакханките. И тези бакханки отсякоха главата му и я хвърлиха в Маричините езера, началото на Марица.
А това, най-напред театрите, днешните, тогава са били светилища и храмове тогава. А сега са изменили своето предназначение, играят вечер, когато всички гущери и всички зверове, които вардят на водопоя, когато излизат животните да пият вода, се нахвърлят вечер. Вечер се вършат най-големите престъпления.
Учителят казва:
„В бъдеще в България няма да има вечерни представления.”
Ама кога ще бъде, не каза. Ето, тука го каза.
В.К.: Добре. Дай да го видя за десет секунди какво представлява. Десет секунди само.
Л.Т.: Добре.
В.К.: Веднага ще го връщам.
Л.Т.: Защото е много свещено.
В.К.: Разбирам, искам да видя какво представлява.
Л.Т.: Учителят каза, Орфей ... . Аз не съм писала много, само трички.
Особено накрая, Учителят тука говори против естрадната музика. Този жанр, каза, е отрова.
Против естрадните, дето си чупят задниците, за да възбуждат публиката полово и да си изсипват страстите.
Тука пише в това: олтарите, под връх Мусала, там са били храмовете и светилищата на Орфея. Разкошна работа е, силни места. Особено естрадните певци, ако чуят какво говори Учителят, ще вдигнат температура. Той напада този жанр. Цяла Европа е отровена от тази естрада. Това не е никакво пеене, нито пък нещо друго освен кълчене на задника си.
Ама това са маршови движения, бе. И те възбуждат все тази част, тазовата част на тялото. Ами че човек не е само животно! В него и божествено нещо. Тука най-много ги напада Той, особено накрая.
И аз пиша, че Учителят устно ми го е предал това и от никъде не е преписвано. Тук-таме само цитира Еврипид какво казва. Еврипид е присъствал на тия оргии. Най-страшно е било развито тези оргии в Македония, не само в Тракия. Еврипид описва точно как е ставала тази оргия. Бакханки - защото били последователки на Бакх100. Но Бакх не бил толкова ниско паднал, но те го дръпнали много долу.
В.К.: Защо съм чувал „вакханалки”?
Л.Т.: Някои ги нарича вакханалки, но не е правилно, защото те са последователки на Бакх. Бакх, а не „В”, първата буква трябва да бъде „Б“. И те имат много имена. А те са клодони, немелони, тусариди, много имена имат. Но най-главното е Бак-ханки. Те отсякоха главата на Орфей и забиха терените101 си в божественото му тяло. Те бяха против него. Всичко това ми го каза Учителят.
_____________________________
100) Бакх, Бакхус, Дионисий (латински: Bacchus, старогръцки: Διονύσιος) - божество на възраждащата се и умиращата природа, плодородието, на лозарството, гроздобера, виното, на веселието и ритуалната лудост, религиозния екстаз и театъра в религията и митологията у древните гърци и римляни
101) Тирс-жезъл на Бакх, пръчка украсена с бръшлянови или лозови листа