Най-често използвани думи в беседата:сега, има, може, аз, всички, дойде, любов, пари, казвам, всичко, казват, път, съм, години, ден, школа, опити, учение, можем ,
Нека да произнесем нашата формула: Няма Мъдрост като Божията Мъдрост. Само Божията Мъдрост е Мъдрост!
Ще прочета няколко стиха от 12-а глава от Евангелието на Йоана, до 37-и стих.
Ще взема 24-ти стих: „Истина,истина ви казвам:ако житното зърно не падне в земята и не умре,то остава само;ако ли умре,много плод принася.“ <br/>Смърттаедвояка:имасмъртзазлото,имасмъртизаДоброто.Когатогрешникътпрестанедагреши,тойумиразагреха–смъртетова.Икогатоправедниятпрестанедаправидобро,итойумиразаПравдата.Тъйщото,когатокажем,чечовектрябвадаумре,трябвадасепопитаме:откаквасмърттрябвадаумре–загрехаилизаДобродетелта.<br/><br/>ИХристосказва,чежитнотозърнотрябвадападне,значидаумре–загрехатрябвадаумре.Законътетакъв.КазваХристос:„Щепоследвазаконътнаразмножението.“<br/><br/>Сегажитнотозърно,товастевие–трябвадаумрете!Покойначинименно,сегащеразберете.Чещесемре,щесемре.<br/><br/>Христосеказал:„Акожитнотозърнонепадненаземятаинеумре,тооставасамо;аколиумре,многоплодпринася.“Човекзначиекатожитнотозърно.Аконепаднеинеумре,нямадаимаплод.Някойказва:„Щесемре,ноздраведае.“Откоясмърттрябвадаумрем,товаевъпрос.Сегадуматаумиранезначиограничаване.Смъртта,товаенай-голямотоограничение,коетоможедасеналожиначовешкатадуша.Акоможешдаумрешзагреха,значизагрехасеналаганай-голямотоограничение.АкоумрешзаПравдата,заПравдатасеналаганай-голямотоограничение.Щеразличаватерезултатитеивединия,ивдругияслучай.Сегащесемренесамопоединпътнаден,апомногопътинаденщеумирате,щеставатеищевъзкръсвате.Дакажем,някойденимаштаковавеликовъодушевление,чесиготовтакадазапочнешоназивеликаидея,нодойдееднамалкапричина,изкаратеотрелсите,изгубишвяратаси,ЛюбовтасикъмБога,исиготовданаправишнай-голямотопрестъпление.Несеминеиполовинчас,пакизменишнастроениетоси.Всекиденкръстосвамеправияпът,покривалиниявървим.Именносегавие,катоученици,трябвадаразберетекакставаттиянеща.Немислете,чекатовлезетевОкултнаташкола,щесеподобриположениетови.Не,напървовремещесевлоши,апослещесеподобри.Иаковашетоположениенапървовременесевлоши,виенестенаправияпът–нямадабъдетеученици.Аковивървипомедимасло,нямадавиедобре,ноакостаненякаквовлошаване,направияпътсте.Такъвезаконът.Имаеднамагнетическашкола,вкоятоболнитеселекуватспаси.Притуймагнетичнолекуване,когатоболниятпочнедаселекува,неговотоположениепървосевлошава,тойпретърпяваеднаужаснакриза,ипоследохождаедноподобрение;следтовананововторакриза–пакподобрение;паккриза,подобрение,докатотезикризисенамаляват,намаляватикатодойдепоследнатакриза,болесттащесевърненазад,пообратенпът.Тасегаивие,катовлезетевШколата,щезапочнатвсекиденкризи.Някоипостоянносеоплакват,казват:„ОткаквлязохвтазиШкола,станахпо-лош.“–Не,лекувашсе,сегапознавашлекуването.По-ранобешепо-лош,сегаположениетотисеподобрява.Туйщесенамали.Нечесистаналсегапо-лош,нокризиима,подобренияивлошаванияима,следователнотрябвадаминеизвестновреме,задапознаеш,чеимаподобрение.Иаконякойпътвиеневиждатетуйподобрениенаживота,негосъзнавате,туйседължинаголямотозаблуждение,коетоиматевумаси,тъйчепо-малкитепогрешкиставатпо-големи.<br/><br/>После,сумиранетонатоважитнозърно,въввасщесеразвиеедначрезмерначувствителност.Ионезиотвас,коитовлязаткатоученици,трябванай-първодаразвиятголямачувствителност.Ачовек,койтоемногочувствителен,страдаповече.Сголемитестраданияседобиваповечеопитностизнания.Мнозинаотученицитенеискатдаиматстрадания.НаедномястовОткровениетопише:„Йоане,СинеЧеловечески,знаешлиоткъдедойдохатезихорасбелитедрехи?Тедойдохаотголяматаскръб,чеизбеляхадрехитеим.Теминахапрезогъня.“<br/><br/>Сеганякоиотвас,катоученици,искатедаминетепрезтозисвят,давипосрещнатспалми,сцветя,даняматеабсолютноникаквистрадания.Туйеневъзможно!Присегашнитеусловияеневъзможно.Следователнонавсекиедногоотнасмуедаденизвестендялотстраданияиблага:щегиминемеднаквоиедните,идругите–трябвадагиприемемнадрагосърце.Итозиенай-щекотливиятвъпрос.Сегамеждумнозинаувассезараждатспорове,разделения,убеждения.Акотеспорят,казват:„Туйенужно,ниекармическиимаменещо.“Единотдвамататрябвадаотстъпи.Щекаже:„Амаазнямадаотстъпя.“–Щеотстъпите,кармическиетова,нямадавиоставят–щеотстъпите.Щевидокажазащотрябвадаотстъпите.Допуснете,чепътуватевединокеанскипараходиноситестомилионалевавзлато–десетдушисте.Започнетевпараходадагиделите,неможетедасепримирите.Казвам:„Примиретесе.“–„Неможем.“Казвамимведнага:„Слушайте,параходътпотъва!“Ямикажете,каквощеделитесега?Всички,коитосатук,щепотънат,иазвиказвамсега:„Всичкитезисветскипараходи,накоитопътувате–потъват!“Следняколкочасавсичкитрябвадасекачитенаспасителнителодкипоморетоидокатоидетенановияпараход,щеиматреперене.Е,питамтогава:каквощемислитезастотемилиона?Илищекажете:„СлаваБогу,чесиспасихмеживота.“Нитоединмилионневитрябванавас.Тазиидеятрябвадазалегневумоветеви.Неказвам,ченетрябвадасетрудите.Някоиказват:„Трябвадаработим!“Амиченапараходакаквощеработиш?Самоприедноусловие–детоимаземя,щеработиш,амидетонямаземя,каквощеработиш?<br/><br/>Таименнониенай-първотрябвадасъздадемзасебесиеднаблагоприятнаатмосфера.Асегатиянеприятнимисли,коитосеизпращатотградвград,каквоса?Няколкодушивградасескарали,почватдасеразправят,дапрепращатсвоитемисли–катоадвокативсичкизащитаватсвоятастрана:койеправ,койекрив.Всичкисаправи,всичкисакриви.Сеганеказвам,чениетрябвадасеоставимданитъпчат.Не,нокогатоевъпросътдаустановимзаконанаЛюбовта,ниетрябвадасмеготовидаотстъпим.Казаное:„Непротивисеназлото.“Защото,акосепротивимназлото,ниетогавамудавамесила.ВиметонатозизаконнаЛюбовтазлотонегопризнавам,ито,катодойде,щевземесамотуй,коетоенегово.Щесивземесвоитезлини,Добротонеможедавземе.Щевиприведаединанекдот.Преподавахнаединученикпоокултизманещоимуказах:„Слушай,имаопасностнякойпътдатеглътнатдуховете.“–„Какможедамеглътнат?“–„Щевидишкак,тъйкактокитможедатеглътне.“Идойдевреме,тагоглътнахадуховете,татрябваше24часадагубяснего,задагоизкарамоткита.„Ужасное–казва–вкита.Намерихсеведнапустиня–мрак,тъмнина,нищоневиждам.“Следкатоизлезеоткита,веднагапакпросиятазисветлина.Сегавиеседитенякойпътинезнаете,честевнякойкит.Итогававъвваснаставамракитъмнина,тавашитебратятрябвадасемолятдавипуснетозикит,давиизбълва.<br/><br/>Сегапървотонещо,коетотрябвадазнаетекатоученицинаокултизма,е,катовиглътненякойкит,дакажете:„Стомахътнаединкитнаснеможеданисмели.“Катопрестоите24часа,най-много36часавкита,духоветещевиизбълват;китътщебъдепринудендавиизбълва,понежевиестетолковатежък,чещекаже:„Немитрябватазибеля.“Нощомсеизплашите,тозидухщебъдетолковасилен,ченякойпътсгодининеможетедадойдетевсебеси.Туйставасхора,коитополудяват,кактоазгинаричам–обсебени.Азпъкказвам:тованееполудяване,аизсмукваненавсичкататазиенергия.Следтоващетепуснатнавънпакдапочувстваш.Исегачестодуховете,задазабогатеят,правяттияоперации.Напримерсливенцисиживеехабратски:пеятсипоБога,ядатсизаедно,нодуховетезапочватдагиразделятнадвалагера–едните,чеужслужатнаБога,адругите–надявола.Разделихагинадвалагера.Започватвсекисъссвоитеидеиитогавадуховетеситурятпипалцата.Едниседнатапартия,другисдругатапартия,докатоизсмучатвсичко.Дойдешвсебеси–виждаш,чевсичкоеизчезнало.Таиедните,идругитещесепазитеотония,коитовиказват,честеправииликриви–единчешитсте.Катодойдеединвъзвишениблагородендух,койтоенаправатастрана,щекаже:„ЩеживеешсегаспоредЛюбовтаБожия,споредБога.“Тойнямадавземетвоятастрана,ащекаже:„ЖивейпоЛюбовта!“Акатодойдеединлошдух,щекаже:„Тисиблагороденчовек,тиимашправо,титрябвададокажешсвоетоправо,титрябвадагодадешподсъд.“–Не,титрябвадаимашсилатасамдареспектираштозидух.Титрябвадамукажеш,четрябвадамълчи–ищезатреперятгащитему.Самотъйможедасеоправисветът.Самотуйучениееправо.Идействително,отосемхилядигодиниприлагаместаротоучение–инакаквосмезамязали?<br/><br/>СегавнашатаШколащеприложимдруготоучение–УчениетонаабсолютнатаЛюбов,ивсичкизаеднощеработим.Напримеркак?Дакажем,чесливенцисескарат:влизатдуховетеинесеспоразумяват.Щеискатпомощ.Ниещеимпратим.Щекажат:„Ниесмевобсадноположение,нападнахани,елатенинапомощ!“ЩеимизпратимотСофия,отПловдив,отВарна,отвсичкиградовещеимизпратимпоеднарота,щеимизпратимсвоятаартилерия–воюванещеима.Другденнеприятелятнападналямболци,тепострадват:сливенцищеидатнапомощ–воюванещеима.Увсинцавитрябвадаимаеднообщосъревнованиезатазикауза,коятоподдържаме:давнесемединствовмисълтаси.Защодамисля,чесипо-лошотмене?Можедабъдеш.Сегаазнепрепоръчвамтозиморал,амораланаабсолютнатачистота–ЧистотатанаЛюбовта.БезЛюбовнеможедаимаединство.Немислете,чебезЛюбовможедаимабратствоиравенство.ТрябвадавнесемЛюбовтаитогавадаговоримзабратствоиравенство.НоаконямамеждунасЛюбов,тоявъпросерешен.ДокатоневнесемвнасЛюбовта,можедаспоримсгодини,новъпросътщесиостанепакспорен.ВсичкитеокултнисилииматприложениесамовБожественатаЛюбов.Единственатасила,коятоможедавладеевсичкидругисилиидагирегулира,товасЛюбовта.Тазисилаимасвоетоприложениевъввсичкисветове.Катофизическасилаимаприложениевчувствата.Вастралниясвятпакимаприложение,ивумствения–също.Дакажем,ченафизическиясвятвиеприлагатеЛюбовта.Налистевиждалижени–катонамерятнякоедете,прегърнатгоигостискат,стискат.Азсъмвиждалнякойпът,катодойдатнякоиоттиялюбовници,децатабягатоттях.Дететонеобичадагостискат.Защонеобичатдецатадагистискат?Сеганиесмепредметнатазилюбов,коятостиска.Е,стиснаттеедин,двама,трима,четирима,петдесет,сто,петстотиндуши,най-послещекажеш:„Прекалихаго.“После,имамедругаталюбов–любовтанаограничението.Тиобичашнякого,ноискаштойсамостебдадружи,самотебедагледацелияден,никогодругигоданепоглежда.Имаубеждениянаверую,детоучителитеказватнаученицитеси:„Самоменещеслушате,самомоетоучениееправо,въноттовадругоучениеняма,всичкодругоелъжливо.“–Неетъй.Азмногопътисъмказвалнамоитеученици:аконамеритенякого,койтоможедавидаденещопо-хубавоотмене,приеметего,ноакотойвилишиоттуй,коетоазвидавам,щегонапуснете.Тъйивсекиучителтрябвадакаженаученицитеси.Тъйивиещепостъпвате.Всякоучение,коетониепроповядваме,трябвадагоподложимнастрогопитисамоонова,коетоможедасеприложивпрактическияживот,негощетуримдадейства.Всичкитъйщепостъпваме.Разбирасе,всички,коитомеслушате,нестенаеднакворазвитие.НиенеискамевсичкидастевпълнатаЛюбов.Напримернеискамевсичкидараздадетеиманетоси.<br/><br/>Засегаотвсинцавиискамдаспазватеедноправило:даработитенаденпоединчасзаГоспода!Значиотдесеттечасапрезденядеветтечасащебъдатзавасиедин–заГоспода.Итъй,тазигодинащеприложимдесетиячасзаработа,заданаучимкакдействатозивеликзакон.Акогоприложите,щепридобиетевътревсебесимногоопитности.Напримерданемислите,чеакоиманякойпари,тойбездруготрябвададойдепринас.Не,товаеотлошитедухове.Намцелтанинеезапарите.Акоезапари,принасщедойдатмногооттезидухове.Нениезапарите.Целтаниезаоназивътрешнаопитност,коятоученицитещедобият,катоопределятединчасоттрудасизаработазаГоспода.Ниетрябвадавложимтрудаси.Трудът,койтощевложим–тойе,койтощедонесетуйвътрешнообединение.НапримериТолстойвсвоетоучениесеепридържалкъмправилотоникогаданедавапари.Аконякоймупоисквалпари,тойвземалинструментитесииотивалдаработивкъщатаму.Аконякойнямалпаридасикупиобуща,тоймуушивалобуща,ноникогапаринедавал.<br/><br/>Итъй,аконякойтиискапари,атиимашзанаят,по-добренаправимунещо,коетоможеш:обущарси–обущамууший.Предидесетинагодиниминавампокрайедномясто,срещамеединпросяк,искамипари–давамму.Хващамеследдвачасапак,немепознава,чесъмсъщият,искапари,чеебеден.Казвамму:<br/><br/>–Предидвачасаминахпокрайтебе,дадохти.<br/><br/>–Не,несимидавал.<br/><br/>–Щомнесъмтидавал,защосатипари?<br/><br/>–Гладенсъм.<br/><br/>–Хайдевгостилницата!Колкопариискаш?<br/><br/>–Толкова.<br/><br/>–Дайтемуядене–казвамнагостилничаря,–нопаринемутрябват.<br/><br/>Сегаименнопаритеразвращават.Казвам:развратнодействатпарите,когатовложимвтяхсвоятанадежда.Тесаедносредство,размянавсвета,едноудобство,задасислужимстях,тъйкактоминавамепътищатасединпараход,седнажелезницаилисединвелосипед.Тенесатъйнеобходими,кактоенеобходимвъздухът,кактоенеобходимахраната.Някойпътказват,чебезпаринеможе.Да,безвъздухнеможе,безсветлинанеможе,беззнаниенеможе,нобезпариможе.Какданеможе?Азсъмцигулар,гладенсъм.Отиданякъде,теглялъканацигулката,нагостятмесмалкохлебец–дойданасвоетомясто.Петпариненося.Минавапокрайменеединколар,искамдасеповозя.Питамго:„Хайдедамеповозиш,можели?“–„Може,качисенаколата.“Качвамсе,теглямулъка,тойкара,аазсвиря.Послещемикаже:„Многотиблагодаря,четимипосвири–азкарахпо-лесноконете.“Тъйнямадатиискачовекътпари.Следователнониеможемдатуримвживотасиединпо-разуменначинзаживеене,нотрябвадасмепо-умни.<br/><br/>Сегаискамедаобразувамееднообщество.Стариятсвятщесиостане,нониетрябвадаприложимновитеидеивмикроскопическаформа,тъйкактоправимопитидаработимзаГосподапоединчаснаден.ЩеможемлидаизпълнимХристовиязаконнаЛюбовта?<br/><br/>Азнаскороговорихнанякоиотученицитесизапревръщаненаенергиите,задапознаятколкоесилнаволятаим,понежеказват,чевсичковсветачрезволятастава.Сегавиеиматенай-добритеусловиязапревръщаненаенергиите.Обидиливинякойкръвно,постарайтеседавидитезаколкоминути,часове,дниилиседмицищеможетедапревърнететазиобидавдобро.Акояобърнетезаединчас,задва,заединденилиповече,кактоидае,ноакоотидатповечеот30дни,волятавиеслаба.Изаменеказват,чееди-койсигосподинвитормозивграда.Чекак?Виесамисехипнотизирате.Дръпнатнякомуедначертаотпредимуказват,чеповеченеможедавърви.Тойявижда,адругитенеявиждат.Ипослеказват,чеазвихипнотизирам.Не,виесамиситеглитеедналиния,апослеказвате,чевитеглилитакавалиния.Товаесамоеднахипнотическалинияиказват,чеазвитормозя.Никогонесъмтормозил.Туретееднапреграданатормозенето.АзщедамедноправилонаученицитенаБялотоБратство.Дадопуснем,чеиматеединприятел,койтоотдобрисъветинеразбира,икаквотоидамуговориш,тойсиказва:„Азсъмсигонамислил,щегонаправя.“Притоватойвимрази,преследвави.Каквотрябвадаправите?ОбърнетесекъмБогаисепомолетеГосподдамусъздадеработа.Какваработа?Най-първоГосподщемутуриидеятадастанеголямтърговец,дазабогатее,итойщезапочненай-големипредприятия.Такавеченямадамислизатебе,щемислизаполици.Итъй,помолетеседамусесъздадеработасбели–полицидаплаща.Послекажете:„СлаваБогу,чемеосвободиГосподчрезтезиполици.“Акодойдепривасдависепомолизаподкрепа,стойтенастрана,неотивайтедамуизплащате.Аковисеоплаква,кажете:„Многосъмдоволен,чезапочнахтетазитърговия–откакязапочнахте,станахтепо-добър.“–„Как?“–„Несезанимаватевечеснас.“Иазсъмзабелязалследното:някоисескарат,немогатдасетърпят.Погледнеш–единоттяхзаболяваоткорем–готовевечедасепомири.Другиягозаболялгръбнакът.<br/><br/>Итъй,ниесъссвоитенеприязненимислисъздавамередболести,скоитоБожествениятзаконискаданипоставивредипорядък.Честоприятелитемиказват,четозисеразболял,онзисеразболял.Казвам:„Туретередипорядъкпомеждусиищеимахармония,леснощеможетедаселекувате.“Ниещеобразувамееднашколазалекуване,начинизалекуванещеимаме,ченякоиотвас,катоходятдаработятмеждупростиянародвселата,нямадаходятмеждутяхкатопроповедници,ащесивзематторбичкитеищеходяткатопростиработници,щесеоблекатмалкопо-скъсаничко,икатовидятболнихора,щегиизлекуват.Акогатопочувстват,чеедошълмоментътдаразпространяватУчението,щепроповядват.<br/><br/>Итъй,щедобиемметодидабъдемполезнинасвоитеближни,нопървотонещоедасесъздадемеждувасабсолютнахармония.Искамотвасабсолютнахармония.Азвигледам–миналатагодинавиговорихзатезикръгове,нонякоиотвасстетъйвойнствени–турилистеножа,наточилистего,казвате:„Любовли!“Някойетурилкобураиказва:„А,Любовли!“–Е,хубаво,извадишножаитойсесчупи,каквощеправиш?Ножътсеесчупилипатронитесасесвършили.Каквощеправиш?Щесиприберешиножа,иреволвера.<br/><br/>СегавШколатащеимамеединметод,щеправимопитизапреобразования.Щевисъздадемединденнавсичкинарочнобеля.Щевитуряведнатакаваголяманапаст,какватоникоганестевидели,ипослещевикажа:„Споредзаконите,коитостенаучили,разплатетесеигиприложете,превърнететияенергиивъввашаполза.Щечакам30дниипослещевиосвободя.“Напримердвамадушиотвасщевискарамищевикажатогава:„Примиретесеспоредокултнитезакони.“Нарочнощевисъздамтакивабелª.Амичетова,коетомиразправяте,честавапоградовете,товаазгоправя.Сегатоваазнаправихсъссливенци.Знаетеликакгоправя?Някойпът,катоминапрезнякойград,виждам,чедуховетесабезработа.Азсиправясмешкасдуховете,апъккатосиправясмешкастях,тесияправятсвас,тъйсиотплащат.<br/><br/>Сегащемеразберетекриво,нодавиизяснясвоятамисъл:каксъздавамтияработи,каксъздавамбелите.Минавамвграда–виестебеденчовек,отдългигодинистесемолилинаГосподадавидадепари,това-онова.Донесавиеднаторбаот10килограмазлатоиобявявампредвсички,казвам,чеазсъмвиоставилпари.Почнатдавиобикалятапашите,данасочватреволверисрещувас.Казвате:„Отгдедойдетазибеля?Щяхадамеизпобият!“Париискахте!Когатоазвиоставяторбата,казвамнаапашите:„Идетепритияхорадавидитемогатлидаиматпари,могатлидагиопазят?“Атияапашисапакмоихора.Оставямторбатаиказвамнаапашите:„Вижтеможетелидавземететорбатаснасилие?“Амизащоданемивърнетевиеторбатапак?Каквозлоимаоттова?Дойдеапашът–даймупарите!Сега,акостекатосвещениците,щекажете:„Аматакавафилософия!“<br/><br/>Окултниятучениктрябваразумнодамисли,всичкозанегоеразумно.Всичко,коетостававживотави,тоеопределено,тоенаредено–създаденоезавас.Можеданаправитеопит.Щекажете:„ТакаваеВолятаБожия,всичкомогадапонеса.“Притовавъпросътведнагасеразрешава.Нокажешли:„НеетакаваВолятаБожия“,въпросътсеусложнява,всичкопада.Боленси,кажи:„ТакаваеВолятаБожия,добъреГоспод“,неселекувайипо-скорощеоздравееш.Акониетърсимпричинатанаболестта,продължавамеяпо-дълговреме.Следователнониетрябвадазнаем,чесмежитнизрънца,иакосмепадналиназемятаиумираме,такаваебилаВолятаБожия.Защо?Тойиска,катонипосее,даумрем,тадаможеоттуйумираневсветадапринесеммногоплод.Иакосегавсветаимаизвестнистрадания,тоевсесъссъщиясмисъл,тенесаслучайни.Постарайтеседавидитекоисапричините.Постарайтеседавидитеоткогадатиратуйнеразположение–можедаеотдесетпрераждания,асегаседовършватработите.Сеганякоисасескарали,апричинатазатоваеотдесетпрераждания:сегасезапочвамеждувасизвестенспорзаработи,коитовиепредидесетпреражданиястегиповдигнали,асегаидватусловиязаликвидация.Щекажете:„Онзиспор,койтотогавасмеповдигнали,щеголиквидираме,щегоуредим.“Дошлисаапаши,некавзематпарите.Защоданеликвидирамесдобро?„Непротивисезлому“–казваХристос.Итъй,щедойдезаконътнаЛюбовтабезпротивененазлото:щесеосвободимоттовазлоищедойдем,кактоказваХристос,вблагодатта,взаконанаЛюбовта,анебезЛюбовибезДух.КатодойдемвзаконанаЛюбовта,щеработим:тогававсичкитениработищевървятхармоничноиниещеможемдапомагаменавсичкинашибратя.<br/><br/>Итъй,когатодойдаттияспорове,ниещеангажирамецялатаШкола.Ниеказваме,четекармичносесъздават.Лекаритечесто,задаосвободятболнияотнякойабсцес,напримеротнякойцирей,отварятранаоколотозицирей.Правятизкуственопробиване,задаможедаизтечегнойта.Значи,задаизлезенечистатаматерия,правятновидупки.Имаединбрат,укоготонамногоместасаотворенитакивадупки,абсцесиеимал.Катодействамекармично,щеотворимедна,две,тридупкиистоващепричинимстрадания.Виновенлисъмзатова?Икатопробиемтри-четиридупки,щекажем:„Туйниегопричиняваме.“–Защо?Задавиизлекуваме.Катоказвам,чепричинявамтиябелизградовете,тое,задавиизлекувам.Сегащевиобясня.Забелязвам,ченякойотвасщесеотклониотпътяси,щегоспъненещо.Тойщенаправиедингрях,койтощегоотклониотпътязаняколкопреражданияичактогаващеоправиживотаси.Тогаващемудамвъзможностдасескараснякогоидасепредпазиотпо-голямозло.По-добреедвамадушидасескарат,отколкотодасеубиват.<br/><br/>Тавсичкитиянеща,коитоставатмеждунас,теотокултногледищесаметодизаотвличаненанашетовнимание,заизбягваненамногонещастия,анякойпътдействатзаконцентрираненаума.Когатодойдеомразата,тясиимадобратастрана–вомразатачовекепо-концентриран,отколкотовЛюбовта.КогатодойдеЛюбовта,човекепо-разсеян.ВинтензивнатаЛюбовумътеконцентриран,носегаомразатаепо-силна.Щевидите,чесветскитехорасамногопо-концентрираниипо-будниотнас.Ание,катостанемдуховни,казваме:„Е,Господщепромисли.“ОставямевсичкатаработанаГоспода.Тойказва:„Азнемогадасвършавсичкатавиработа–виещеоретеисеете,аАзщевиизпращамдъждисветлина.АкоостаненаМенедаораисея,гладнищеумрете.“Дадопуснем,чеГосподвиедаледносъстояние–богатисте.Защотуйсъстояниеданегоупотребитезавашетоповдигане?Всякобогатство,всякоблаго,всякознание,всякасила,коятоимате,тяедаденадасеупотребизатуйвътрешноповдиганенаученика.Носегаимадругимъчнотии.Иматедоброторешение,носеотвлечевниманиетови.Някоиотвассескарат,немогатдасепримирят.Многомъчноедазнаешкакдасепримириш.Какщесепримириш,когатодушатанаонзи,койтотемрази,епълнасомразакъмтебе?Какщесепримириш?Наонзи,койтотемрази,най-първощемупробиешдупки.Знаешликакваетазидупка?Тищенасъскашдругиговсветадагомразиповече,отколкототойтебе.Итогаватойщесепримири.Онзикатогомразииизтезава,тойщетърситебеищекаже:„Стозимоглодасеживее,носонзиизедник…“Исветскитехоравполитикатасивсетуйтърсятиприлагат.Такъвезаконът.Ниенякойпътискамедасемолимзасветскитехорадасепримирят.Не,несестарайтедапримиряватесегашниясвят.Всичкитезивълци,акогипримиритеисенахвърлятвърхуви,откожата,отвълнатавиздравомястонямадаостане.ТъйкактоГосподесъздалсвета,многодобрегоенаправил.Ниесерадваме,чедобротоживеебратскисъсзлото–другоячениеднаовцанебиостаналавсвета.Неговоримзапримирение,нотрябвадасевнесеединновпорядък.Нокога?СледкатовлезеЛюбовтакатозакон,анеприсегашнатаеволюциянахората.„Дасепримирим–казват,–даживеембратски.“Как?Всичкощетуримвмояхамбар,икойтоиманужда,щевзема.Акооперациищеима,товащеима–сегавтуйнямакакводасемесим,тиянещасанамястотоси.Нашетоучениеняманищообщоскооперациите.<br/><br/>Внашетоучениевлизаощеединпринцип:чениеможемдавложимтрудасивземята,даработимвсичкифизическиподва-тричасанаденколективентруд.Дакажем,чесасъбранихилядадушизаедно,семейнодоридаса–акоработятпотричасанаденколективно,могатдаживеятцарски.Тозиколективентрудщедойде.Щедойдевдъхновениевумоветеивсърцатанахоратаитогавачовекщеможедаработисръчно.ЗнаетеликаксеработисЛюбов?КогатоработишсЛюбов,запеешивсичковърви–имазане,имиене.АкоебезЛюбов,копаешисиказваш:„Защоликопая,нямасмисълживотът.“<br/><br/>Итъй,най-първотрябвадаимамеЛюбов,задазнаемзащоработим.Казвате:„ДаобърнемнякогокъмГоспода“–дасисъздадебелянаглавата!ИскатедапривлечетенякойученвБългариядастаненашсъмишленик.Защо?Даобърнетесветанаопаки–тойнямададойдесъссмирение.Утрекатодойде,щевикаже:„Дайтеминякоядлъжност.“Предидесетинагодиниединмладчовек,30-годишен,отидепри<ahref="http://petardanov.com/index.php/topic/1690-1922-08-20-%d0%bc%d0%bd%d0%be%d0%b3%d0%be-%d0%bf%d0%bb%d0%be%d0%b4-%d0%bf%d1%80%d0%b8%d0%bd%d0%b0%d1%81%d1%8f/#entry33977">Кортеза5</a>съсстрахопочитаниеиязапитакаксемоли,каквимолитвичете,иконитейкаквисаикаксанаредени.Катонаучивсичкотоваотнея,послеразказваше:„Ааа,тя,Кортеза,нищонезнае.“Изнаетеликаквоправеше?–НаредиликонитеСветиДухотеднатасистрана,ОтециСинБожийотдругата,тойвсредатазастаналивсичкопредсказва.Другединбратмиразказвашеследното:книжката,еднамалкакнижкаазбяхиздал,нобезнадпис,попадавръцетенаедного,койтосипозволилдаизкараотнеяпетхилядиекземпляраидаходидаяпродава.Запитватго:„Койнаписатазикнижка?“–„Аз,духоветемипроговорихакакводанапиша.“–„Оставиго–казвам,–некаяразпространява.“Внаснетрябвадаиматакиваработи.Имаопасност,когатосезлоупотребявасДуха.КогатоДухъттиговори,тоедруго,нодавземешчуждотонещоидакажеш,чеДухътчрезтебеговори,товаеплагиатство.Туйгоказватсъвременнитеписатели.Родиланеговатаглава!Събралматериалот30душииказва:„Вижтекаквородимоятаглава!“Товаекомпилация.Нашитеглавищеродяттуй,коетосамиможемданапишем,коетоизучаваме.<br/><br/>АзискамдавизапознаясПриродата,икогатовидойденякоянеприятност,болестилистрадание,дасезанимаетесдълбокитеположителнипричинизащострадате,защостенеразположени.Щевипокажемтовафренологически–накъдеглаватавиехлътнала,накъдееизпъкнала.Толковапреражданиясиработил!Питате:„Какводаправя?“Щетуришвумасимисълта,чеглавататищесеоправи,иследняколкогодиниглавататищесеизравни–тищестанешчовекспо-големидарби.<br/><br/>Азсеганеобичам,неискамдаразкривамнякоинеща.Защо?Предигодиниимахеднанеприятностотученицитеси.БяхобразуваледнашколаизапочнахдаразкривамвътрешнияезикнаПриродата.Аззабелязах,каторазправяхнаученицитесиедно-друго,четепочнахадасекискатединнадруг,даситърсяткусурите,итогавазатворихшколата.Въпросътсесвърши.Теневзехадаучат,асиказваха:„Тамглавататиесплесната“,„Тисепрозяваш–духевлязълвтебе“,„Кихаш,знампричината“,„Косататиемноготвърда,катосвинскачетинае–лошси“,ит.н.Казвам:туйливиевсичкатафилософия?Спряхтогава.Казвате:„ТолковагодинивечеУчителянениучи.“Сегапакщеотворяшкола,малкопо-другоячезапочвам,ноакопактъйнаправите,щеязатворя.Туй,коетовиседовери,щетрябвадагопазите.Малкиопитиправихитогава,носеганавасщевидаммалки,микроскопичниопити,откоитотрипътищесеизпотите,чещезабравитевсичкихлътналиместапоглавитеси.Исегатияопити,коитощеправим,тесамистическинаредени,тесапростозауякваненавашитеспособности.Напримерщеизлизатенощновреме,презмрачнинощи–дасеконцентриравниманиетови.Аковиевсяканощизлизатепрезмрачнинощиииматеслабиочи,вашитеочищесеподобрят.Подобрениестава!Тасегатияопитисапростозаконцентриране.Онезиотвас,коитоиматтуйконцентриране,няматнуждаоттияопити.Навсекиедногоотвасщеседадаттакиваопити,коитомусанеобходими.Онезиотвас,коитосамалограмотни,щебъдатслушателивШколата–нямадавиемъчно.Наспособнитеученицищеимседадемегдандаучат,давървят.Състезаниедаима,нонеиспънки!Данемислите,чеиманякаквапривилегия.–Не,всекиотвассиразрешавазадачатаиспоредразрешениетойвсекищевървимистическинапред,понежещесесъбудяттиячувства,ивиещегипроверявате.<br/><br/>ВШколатащеимадостабогаталитература,щепреведемдостаокултникниги.Новсичкотова,коетосеговори,нямадастанеза2-3години–трябватнипоне20години,задаорганизираметазишкола,кактотрябва.Немислете,чесамо2годининитрябват.Виещекажете:„Дотогавадалищебъдемживи?“Щепродължимживотави,акоискатедаживеете:можемдагопродължимс10,20години,стигадаучите,аможемидагосъкратим.Иедното,идруготоможемданаправим.Сегащетуритевумасиидеятадаучите.Азискамдасеявинай-първоуваседнамисъл,едносилножеланиедабъдетедобриученицинаБялотоБратство.Тъйувасдасевложиеднаамбиция,сърцетовидагоризатазивеликанаука,вкоятоможетедасеинициирате,акогатоиматетезималкиопити,виещепочувстватееднавътрешнарадост,еднавътрешнасамоувереностзаистинносттаназаконите,коитодействатвътревживота.<br/><br/>Имадасеизглаждатспоровемеждувас.Някоибилипо-старибратяисестри,някои–по-млади.ВШколатаимасамоученици–братяисестрисаотвън.ВШколатавсичкисаученици–младиистариняма.Напредналияучениквсекищегопризнава.Напредналиятучениквсякогащеможедапомаганаонези,коитосапо-назадотнего.Нетрябвадазавиждатнаонзиученик,койтоенапреднал.Въввасщеимастремеждагонастигнете.Тойщевипомогнеищевибъдезапример.Взаимнопочитаниещеиманавсякъде.Притовамеждувас,учениците,трябвадаимаскромност.Някойпъттози,койтонай-многознае,тойщечакавсичкидаизкажатмнениетоси,иакогопоканятитойдададемнениетоси,щегодаде.Сегапървотонещое,чеученицитечестоняматтърпение,кактовучилищата:обичатдадигатръкатаси20-30душиизведнъживсичкиискатдаотговарят.Най-послеучителятсеспренаедного.Хубавое,нотрябвадаиматтърпение.<br/><br/>Сегажитнотозърно–вие–щебъдетепосети,щерастете.Притуйрастеневасщевибараеднаразумнаръка–Божественатаръка.Данепомислитетака:„Е,той,нашиятУчител,тойнареждатъйработите.“Акопомислитетъй,нищонямадауспеете.Знайте,чевъввашетосъзнаниедействаБожествениятпринципнаДухаиТойщесъбудиувасонезискритиспособности,коитосалежалиувассвековенепробудени.Тойщесъбудивашитеспособности,понежеразбиратайните,ищевидаденачин,пъткакдаработите.Можедадойдевнушениетоотвън,апослеможедадойдеотвътре.Еднасестрамиказвашетезидни:„Следкатострадах,страдах,разбрах,чеонова,коетотърсихвънка,щегонамерявътревсебеси,зарадвахсеисеуспокоих.“Знайте,чеонова,коетовиетърситевънка,тосенамиравътревъввас.Тоежитнотозърно–посято,иниещемудадемвъншнитеусловия–светлина,топлинаивлага,задаизрасте.<br/><br/>Сегавиещесъдействатезахармонията.Завсинцавиимамясто.Азискамвсинцадабъдетемлади.ТуйУчениееповечезамладите,анеизастарите.Исегаискамонези,коитосемислятзастари,дасевърнатнай-малко20годининазад!Виеказвате:„Остаряхме,нодасаживидецата.“–Не,щекажетевсебеси:„Азсъммлад,могаоще20годинидаработяусърдно.“Всичкиможемдаучимитуй,коетощеучимотЖиватаПрирода,тоетолковаинтересно,чедажеинанай-старитеотвасщеможедасевъзобновиенергията:тещесевъзродятилинай-малкощесеподобрятусловиятазабъдещитеимвъплътявания,атоваеотголямаполза.<br/><br/>Сегазаутрещеискамотвсичкитеградове,онези,коитощевзематучастиевШколата,дасидадатимената.Дапомислитемалко!Някоищебъдатслушатели.ЗадастанетеученицинаШколата,трябвадаминетепрезредизпити,итогаващесепроизнесат,честевечередовенученикнатазишкола.<br/><br/>Кактовиговорихвчера,щеимаобщикласовеиспециалникласове,замладите.Иазказвам:заспециалнитекласовещеупотребимнай-малкотопразновреме,туй,коетонеможемдаупотребимзадруго.Обачевремеима.ТуйвремещеупотребимзаОкултнаташкола,заданекажетеединден:„Отдесенамеритазишкола,тяниспъва.“Снай-малкитеразноскиискамдаследваметазишколаиснай-малкитеопити,микроскопическите.НапримеркачванетонаМусалаеединмикроскопическиопит.Виж,дасрещнешеднамечка–майнеетъйпросто!Амааковамвидадатедназадачадасепроверитуйучениепоследнияначин:дадопуснем,чеживотнитевнякояобластнемогатдаживеятвмирисъгласие,тогаващепратимединотвасдаживеемеждутях,дагипримириидатуриредипорядъкпомеждуим.Акоможетедапримиритеживотните,тогаващенаучитезаконите.Аконеможетедапримиритеживотните,какщепримиритехората?Затовасеисканаука!<br/><br/>После,някоиотвасизучаватпчеларството,отглеждатпчелите,ноотиватпритяхсбулà.Безбулà!Тованеенаука.ЩеимсвирнешкатоБуда–имаособеносвирене–тещетепознават.Ниещевидадемтуйсвирене.Катоотивашдаимвземешмеда,нямадагикадишсдухалка,амищеимсвирнеш,щеимкажешчрезвнушение:„Тазипитащеяосвободите.“Нямануждаотдухалка.Товаепчеларство,окултнопчеларство.Товащебъденезанятие,азадача.Когатовиеможетеданаправитетова,щезнаем,чеиматезнания.Тогававашитемислимогатдасепредаватинахората.Можетелидапредадетемислитесинапчелите,нахоратанинай-малконеможеданегипредадете.<br/><br/>Послещесезанимавамесградинарство.Щевиизпитамезнаетелипокакъвначиндагоприлагате?Втуйградинарствощеизпитатедълбоките,скритичертинавашияхарактер.Напримернякомущедамчерешидаразвъжда,другиму–ябълкиикруши,ищегледамвиреятлиябълкитеикрушитему,каквигъсенициимапотях.Тиячервеисавсеваши,отастралниясвят.Тесаокултничервеи.Задтезивидимичервеиимадругивастралниясвят,коитоимсъответстват.Иакоябълкитевиневиреят,акокрушитевиневиреят,иманещо,коетокуцавживотави.Тогаващеизучавамеградинарствотоотокултногледище,щеизучавамедълбокитепричининаградинарството.Иазбихжелалдасезанимавамсвашитедухове,катозадача,идадопринесанещозавашитедуши.Защотоакоазправяопитисябълкиискрушииакостовасъздамвъввасединимпулс,тогаваимасмисълдасезанимавамсвас;ноакомоетожеланиеесамодавинаучанаединзанаят,тогаватощебъдезлоупотреблениестованещо.Тозизанаятсеоправдавасамотогава,когатодопринесенещоблагородновъввашитедуши.<br/><br/>После,щенаправитедостаокултниопити,задавидитесилатанавашатаволя,давидитедоколкоеконцентриранумътви.Съссилатанаволятасищеопитатедаспретеградушката,безособениоръдия,идайпосочитепътя,покойтодаминава.Тогава,катовинаучимкакдаспиратеградушкатаикакдаядокарвате,щеотидетевнякоесело,иаковиприематдобре,щеспретеградушката;аконевиприемат,нямадаяспирате.Етогдеседиопасносттаотокултнитезнания:тезизнанияможедасеизползватзаличницели,затоватрябвадаимамеединвисокморал,непоколебимморалнаЛюбовта,МъдросттаиИстината,итогававсичкощетръгнепотозиначин,кактоочакваме.ТовасазадачинаШколата.Тогаванякойученикщекаже:„Аззнаямногонеща,опиталсъммногонеща,имамсилнаволя.“Добре,ниещесъздадемградушка–спритазиградушка!Акояспреш,добре,ноданестанекатоонзиадепт,койтодошълотИндиявПарижиуспялдаубедиаристократите,графовете,контовете,чепритежаваеднаособена,необикновенасиланаволята,скоятоможедаспреинай-бързияекспрес,нозатовамутрябватогърлици,скъпоценникамъни,задаможедаконцентрираумасивтях.Далимутетакиваскъпоценностизаняколкомилионалеваичакалидавидятрезултата.Действително,тойнемогълдаспреекспреса,носкочилотнегоиизбягал.Онезитамгочакали–експресътнеспрял,ноадептътсеспрял.Танавсинцавитрябвависокморал.<br/><br/>Видяхте,там,вчеранабеседата,можехадасеразиграятбастуни,можешедаимасчупениглави,кракаидруги,новсичкотъйхубавостана,избегнасетова.Всичкиможахадасъсредоточат,данасочатмисълтасикатовединфокусвърхуонзи,койтоискашеданаруширеда,итойклекна.Вътрешнаартилерияетова,токовенавсякъде–насочителия,всичкищемълчат.Никойнищонямадаговори.ТиясанякоиотзадачитенаШколата,коитоможедасереализират.Азатоватрябваединчистживотитоващестанепостепенно,несголямабързина,бързаненямадаима.Тъйщесесъздадееднахармония,едноприятнозанимание,ивъввашитеумовещесеродятнякоиновиидеи.Онезисполучливиопити,коитощенаправите,наблюдениятави,преживяваниятави,изучаванетонаПриродатаионезипознания,докоитовиеможедаседомогнете–всичкотоваможедасеиздаде.Върхутоващеостаневиедапишете,азнямадапиша,такиваработиазникоганепиша.Вие,катосенаучите,можетедапишете,колкотоискате.Затуйискамдадобиетемалкознанияидагиизлагатевярно.Сеганапримерказвате:„Азмогадаспраградушката.“–Нокатокажештова,трябвадаможешдействителнодаяспреш.Товаенаука.Акокажете:„Елатесменедавидитекакщемогадаспраградушката“,икатодойдеградушката,виждаш,ченеможешдаяспреш,товапоказва,чесипропусналнякойфакт,сгрешилсинещо.Видимнякоямечка,неможемдаяукротим–инаместотядаотстъпи,ниеотстъпваме.Казвам:опитътенесполучлив,иманещо,коетолипсва.Е,допуснете,чезатазимечкаопитътетъйрешен,чена10крачкипредвастятрябвадаспре,авиеощена20крачкибягате.Виещесикажете:„Катодойдетазимечкана10крачкиотмене,неможеданеотстъпи.“Идействително,тякатодойдекъмвасивиесезасилите,тящегледа,щегледа,щеспре,щеотстъпиищекаже:„Хайде,отменедазамине.“Чегневътееднатакавамечка,астралнамечка.Акогогледатевастралниясвят,тойеедноужасночудовище.Такаивсичкитетия–злоба,омраза,саголемиживотни,коитониетрябвадаконтролираме.Страхът,тойеединголямизтърванзаек:койтомуизтропа,итой–пфу–бяга.Таименновсичкитетиянедъзи,коитоимаме–иположителни,иотрицателни–нямадагледамедагиотстранимсъвършено,нощегледамедавъздействамевърхусебесипоединразуменначин,дагиизползвамеразумно.Страхътепотребен,нотрябвадазнаемкакдаизползваменеговатаенергия.Всичкипороци,всичкиотрицателникачествасииматсвоитедобристрани:тяхнатаенергияможедасеизползва.Тъйчезаокултнияученикееднапривилегиядаможедасеборисизвестнимъчнотии.Отастралниясвятвидойденякоямъчнотияикогатовиесечудитекакдасеосвободитеотнея,отгоретияученицинаБялотоБратствосерадватимиказват:„Идитам,междусливенциимаголямонедоразумение,идидагиуспокоиш.“Тукбутнеш,тамбутнеш,казват:„Примирихмесе.“Разбирасе,спряхградушката,спряхтазимечка,спряхзаека.Казвате:„Сеганиесмеатакувани.“Казвам:чакай,сегащетуримкартечницата,чещеимкажем,щегинашаримхубаво.“Асегарелигиознитеседят,молятсе,това-онова,пеят,казват:„Картечнициима.“–Неетака,туйпоказва,чевиестедалечеощеотразбиранетонаХристовотоучение.ТованееУчениетонаХриста,наБялотоБратство–товаеединизопаченокултизъмнаминалото,примесенсхристиянството.Христовотоучениееточноопределено.<br/><br/>Таказвам:вШколатащесезанимавамеспрактическиметоди.Хубавоевсички,коитомеслушате,дасивзематебележки.Виеказвате:„Щегозапомним,послещегиимаме.“Задасенапечататтияпротоколи,трябват2-3месеца,атотрябва,ощедокатосметук,дасигиимате.<br/><br/>Запишетеитияизречения:<br/><br/>Всичко,коетоЛюбовтаможеданаправивсветачрезнашатаволя,ниеможемдагосторим.<br/><br/>БогеЛюбовитазиЛюбовможевсичкодастори.<br/><br/>НямаИстинакатоБожиятаИстина.<br/><br/>СамоБожиятаИстинаеИстина.<br/>
20 август, неделя, 16.30 ч.
5 Кортеза – ясновидка от Сливен, родена през 1865 г. От¬кри¬та е от д-р Миркович на неговите спиритически сеанси в Сливен. Всички, присъстващи на тях, се убеждават, че нейните предсказания винаги се сбъдват. Но Кортеза се интересува повече от това, как може да помага на болните. Посочва места край Смолянско, където хората могат да получат чудодейно изцеление. Там по-късно са открити минерални извори. Кортеза живее бедно, непрекъснато е нападана и обвинявана от официалната преса и изчезва от публичното пространство около 1910 год.
Най-често използвани думи в беседата:сега, има, може, аз, всички, дойде, любов, пари, казвам, всичко, казват, път, съм, години, ден, школа, опити, учение, можем ,