Най-често използвани думи в беседата:деца, дете, може, има, добре, бог, всички, години, майка, става, казва, природа, ядат, слънце, живот, небе, аз, всичко ,
–Каквивъпросиинтересуватвас,учителите?<br/><br/>Отговарят:<br/><br/>–Специалноповъзпитанието–кактрябвадасепостъпвасдецатавучилищата?<br/><br/>НаблюдавайтекакПриродатазапочвасвоетовъзпитание.Най-напредсдецатанеупотребявайтеотвлеченипринципи,асислужетесживитеформи.Например,катодадетенаеднодетерезендиня,крушаилиябълка,накарайтегодапреброиколкосемкиимавтозирезен,вябълкатаиликрушата,даопишекаквисасемкитеимит.н.Пъкивие,възрастните,знаетеликолкосемкииматтезиплодове?Аемноговажнодазнаетеколкосемкиимавъввсекиплодикаквисате.Такащенаучитеединвеликзакон.<br/><br/>Освентовазаставяйтемалкитедецадасезаинтересуватизанимаватсцветя,коитотеобичат:данаблюдаватколколистенцаимавенчетонацвета,колкотичинкиикаксасложенитевцвета.Следтованекадететосезаинтересуваотформатанацветаидасеопитаданарисуватозицвятвнай-проствид.Когатодететонарисувацвета,товечесесамовъзпитава.Следтовавиезапочнетедаразказватенадететозащоцветътехубав,защокрушатаесладкаит.н.Потозиначинщевидитекаквихубавичувствасесъбуждатудецата.<br/><br/>Привъзпитаниетонадецатащеимобръщатевниманиевърхутова,данепреследватиизмъчватптичките,данекъсатглавитеикрилцатанамухите,катоимобясните,чеите,кактоиние,усещатболка.Когаторазберат,чеиптичките,инасекомитестрадат,децатащекажат:„Добре,вбъдещенямадаимпричинявамеболка.“Потозиначингивъзпитавайте,анеимговорете,четоваегряхионоваегрях,защототеняматопитносттаотгреха–самостариятчовекимаопитностотгреха.Казвайтенадецата,чецветятасерадватичеимеприятно,когатогиполиватсвода.Можеданаправитеопитпредтях,задаимпокажете,четедействителносерадват.Иматееднасаксиясцвете,коетонестеполивалидва-тридни.Вземетедететосизаръка,кажетему:„Ела,мама,давидишкакщесезарадватовацвете,катогополеем.“Поливатегоицвететозапочвадасмучежадновода;пръсттаикоренчетатасенапояватдобре,ацветчетосеразвеселяваирадва.Етомерилото,скоетоможесигурнодасевъздействанадецата.<br/><br/>Освентовапривикнетемалкитедецадаядатумерено,катоимпокажетелошитепоследствияотлакомията.Акаквоправятдецата?Ядаткиселиябълки,ядатнедозрелиинемитисливи,докатогизаболикорем.Разкажетенадецата,чекатоядатнемитиплодове,заедностовапоглъщатиизвержениятанамухите,откоетосеиразболяват.Следователнопредидасеядатплодове,трябватедасеизмиватвчиста,топлаводаитакачистиихубавидаседаватнадетето.Децатаобичатчистотата,некатесепривикнатданебързатдаизядатплода,акатоимседаде,първодагоизмиятсмалкотоплавода,дагопоразгледатинай-последагоизядат.Наблюдавайтекаквовлияниеоказватразнитесоковенаплодоветевърхудецата.<br/><br/>Когатодецатасанервни,непослушни,товапроизлизаотфакта,чеутяхиманабранинечистивещества;задасеосвободятоттезинечистиматерии,направетеимпрезлятото30-40бани.Такаванечистаматерия,такиватръниималиудецата,никакъвморалнеможетедаимпроповядвате.<br/>Друго,коетотрябвадаспазвате,еданедаватенадецатадаядатчесто.Амайките,миненеминеполовин-единчас:„Хайде,мама,еднокоматче!“–тъпчатдецатаси,атовагиразваля.Най-добреедететодаяденавсекичетиричаса.Едноседемгодишнодете,катоядечетирипътинаден,достатъчномуе.Акогохранитепо-често,щемусъздадетелошинавици.<br/><br/>Къмдецататрябвадасеотнасятемногоискрено.Тесамногочувствителни,чувствотонасправедливостутяхетвърдесилноразвито;теразбираткогаимсеговориИстинатаисамногодоверчиви.Разбератли,ченеимговоритеИстината,свършвасесвашатапедагогика.Затовасдецатачовектрябвадабъдеискрен.Когатодецатаразберат,чемайката,бащата,учителитеговорятИстинатаивтяхняманикаквизадницели,теимвярватнапълно.<br/><br/>Привъзпитаниетонадецатаокултнатанаукапрепоръчваощеиследнитеметоди:когатодететовиенепослушноилираздразнено,прекарайтедесетпътиръкатасивърхуляватастрананаглаватамуищевидитекактощесеуспокои.Акопрекаратеръкатасивърхудяснатастрананаглаватаму,тозапочвадасесърдиощеповече,товамудействараздразнително.Понежеляватачастнамозъкаработи,гледайтедаприложитевсичкатаположителнаенергиятам.<br/>–Безразличнолиескояръкащегалимдетето?<br/><br/>–Понежевиеощенеразбиратезаконите,щесъдитепотова,каквоевашеторазположение,скояръкавиеприятнодагалитедетето–сдяснатаилислявата.Изобщо,прекарвайтедяснатасиръканадглаватаму,апонякогаможедагогалитеисдветесиръце,ноповечедасегалиляватастрананаглавата.<br/><br/>Другметод,койтопрепоръчваокултнатанаукапривъзпитаниетонадецата,есвързансвлияниетонасветлината.Вбъдещещесесъздадатстаистакивагеометричноправилниформи,чесветлинатадасеотразявавочитенадецатаправилноихармонично.Акомайкатаискадавъзпитадететосидобре,тятрябвадаиманай-доброразположениеналицетоси,защотонейнотолицехвърлясенкивочитенадететоѝ.Изабележете,дететовинагигледакаквоелицетонамайката.Тячрезизражениетонасвоетолицеможетакадаповлияенадетето,чедапроизведевърхунегоположителенилиотрицателенефект.<br/>Акомайкатасамасеколебаевърхутова,коетоискадаприложи,несерешава,тонекатяотложисвоязамисъл,докатосеубеди,чеметодътѝеверен.Некатянеприбързвавдействиятаси,можедаизминатедин-двачаса,аможеиедин-двадни.Небързайте,оставетеПриродатадаработи;постъпвателисъобразноснея,щеиматедесетпътипо-добрирезултати,отколкоторезултатитенавашитеприбързанидействия.<br/><br/>Майкитетрябвадасесъобразяватсвкусанадецатаси,напримеркаквидрешкитеобичатданосят,защотовсякодетесиимасвойиндивидуаленвкусзаобличане.Акоизопачаватетозивътрешенвкуснадетето,виегоразвращавате.Неизопачавайтевкусанадетето,агооставетедасеразвиваестествено.<br/>Новотоучениепрепоръчва,акоиматемомченце,данегооставятедадружисамосмомченца,ададружиисмомиченца–товадействаотлично.Дружбатанадобримомченцасмомиченцаемногодобровъзпитателносредство.Започнетелидагиотделятеотнай-раннатаимвъзраст,виегиразвращавате,внасятемеждутяхчувства,каквитоимативъзрастните.<br/><br/>Извеждайтедецатанаразходка,когатоцветятацъфтят,когатоплодоветезавързватизреят,запознавайтегиосновнособщитепринципинатезипроцеси.КатогиизвеждатеизПриродата,разкажетеимнякояприказкаилианекдотсъссюжет,почерпанотсаматаПрирода;например,нещовърхутова,защоцветътначерешатаинавишнятаебял,анапрасковата–розов,катостоваспретевниманиетоимвърхутях.Приказкитедействатотлично.<br/><br/>Другоусловие,важнопривъзпитанието,едазапознаватедецатаспеенетоирисуването.Азхаресвамтова,чевучилищедецатасеучатдапеятирисуват.<br/><br/>–Коеепо-добре:данарисуватнякойплодилидапредадатчрезрисункасъдържаниетонанякояприказка?<br/><br/>–Всичкоедобре,нодасеизхождаотЖиватаПрирода,отнеядасечерпятматериалите.Следкатодететоминетозипървистадий,карайтегодаправикомбинации.Напримердайтемуеднаябълка,накарайтегопърводаянарисува,аследтовадаѝнаправиедномалкоописание,даопишеформатаѝ,цветаѝит.н.Товаописаниещебъдедетинско,ноглавното,коетосецели,едасесъздадееднамалкамисълудетето.<br/><br/>Добреедазапознаватедецатасизворите,реките,затовагиизвеждайтепринякоябистрарекаилиизвор,разказвайтеимзатяхизаползата,коятонипринасят.<br/><br/>Всекиотвасможесам,чрезнаблюденияиопити,ощеповечедаразработитезиметодиидагинаправиполезнизадецата.<br/><br/>Честовиждате,чевашитедецаотчупватклончетаотдърветата,късатцветя,коитопослераздробяватиизхвърляткатонепотребни.Обръщайтеимвниманиевърхутова,данегикъсат,катоимказвате,чеидърветата,ицветятаусещатболка.<br/><br/>–Когатодецатанисавечевъзрастнииниевиждаметехнитенедостатъци,катосъзнаваме,четесарезултатнанякоянашагрешкапривъзпитанието,какможедаседействанай-сигурноинай-ефикасно,задаизправимгрешкатаси,особенопъкакодететонеразбираотдума.Нееливярнотова,чедокатонепоправимсебеси,неможемдапоправимидецатаси?<br/><br/>–Товавечезасягавашияличенживот,тоенещомногосериозно.Всички,коитоприсъстватевтазишкола,трябвадаиматезаБогамногояснаидеяидаячувстватевинагиживо.<br/><br/>Направетеследнитенаблюдения:когатонебетоеясноиСлънцетогреевесело,вашеторазположениеедобро,виечувстватетоваисерадвате.Времетоможедабъдетакаясноихубаводовечерта,нонаправителипрезденянякойгрях,стоваогорчаватевашияГосподинебетоощедовечертасезаоблачава,ГосподскривалицетоСиотвасивиеусещатееднапромянавътревдушатаси.Акодовечертасеразкаетедълбокозасторенатагрешка,небетощезапочнедасеразяснява.Итъй,Господчувствагреховете,коитоправим,иведнагасепроявявавсгъстяванетонапарите,иниказва:„АзнемогадавипокажалицетоСи.“НебетоеБожиетолице,тоеживоиаковашитеочисеотворят,щевидите,четованебесеусмихва,когатостедобри,иказва:„Днесстемногодобри.“Щомсгрешитенещо,стававистрашно,тъжно,скриватесевкъщи,неискатедагледатенебето.Товапоказва,ченашиятГосподенедоволенотпостъпкитени.ЗатоватрябвадасестараемотношениятаникъмБогадабъдатвинагичисти,откровени,данеизпращаменикаквиотрицателнимислиижеланияотсърцетоиумасиидазнаем,чевсичкоезадобро.Аконипостигненякоезло,данеказваме,чеиБогетакъв,щомдопусказлото.<br/>–Можелидаставатпроменипонебетосамозарадиединчовек?<br/><br/>–Да,такивапромениможедаставатсамозаединчовек.Защовчеранебетобешемрачно?ТукнякоиотВеригатаоскърбихаДухаиведнагадойдебурята.Господказва:„Товазатъмнениевиизпращам,задавипокажа,ченесъмдоволенотвас.“<br/><br/>–Аакозатовапричинатаесамоединчовек?<br/><br/>–Дажеитогавастава–единилимногоевсеедно,законътеедин.<br/><br/>–Привсичкиподобнислучаивсевсебесилидатърсимпричината?<br/><br/>–Не,имаиестественипромени,обачениеможемдаизменимеднаестественапромянавПриродата.НиеможемдаспремБожиетоблагословение,коетоиде,номожемдаспремиБожиетонаказание,коетосеготви.<br/><br/>–Как?<br/><br/>–Катосеразкаем,щеспремнаказанието,акатосгрешим,щеспремблагословението.ТъйчекогатоГосподрешиданаправинещо,немислете,чеТойеабсолютнорешен–щомтиизменишнамерениетоси,иБогизменярешениетоСи.Богетолковаблаг!Каквотоизменениенаправишвнамерениятаси,таковарешениеиБогвзимаспрямотеб.Тойеотражениенанашияживот.Щевикажакакдапостъпвате,акосеусъмнитевГосподаикажете:„Аззарязвамвечетазиработаиизменямживотаси“,щевидите,чеакостежена,мъжътвииприятелитевищеизменятотношениятасикъмвас.Защоетака?ЗащотовиестеизменилиотношениятасикъмГоспода,апонежевсичкиниеживеемвГоспода,затоваиТой,ивсичкихораизменятотношениятасикъмвас.Решителидасепоправите,дасевърнетекъмБога–ихората,иприятелитевизапочватдаизправятповедениетосиспрямовас.ОбичайтеБогаиизправетеотношениятасикъмНего!АкожертватевашияГосподзатозиилионзи,виестенакривпът.НежертвайтевашияГосподзанищовсвета!<br/><br/>–Ненадуми,анаделатрябвадапроявимЛюбовтасикъмБога.<br/><br/>–Да,надела,разбирасе,иначеБогщекаже:„ТезихорасустатасисеприближаваткъмМене,носърцатаимсадалечотМен.“<br/><br/>Азвиговорязапромени,коитоставативсаматаПрирода.Аковашетозрениеечувствително,приизгряванетонаСлънцетощезабележитеследнитеявления:акостенаправилинякойгрях,токатоизлезетесутринданаблюдаватеизгреванаСлънцето,щевидите,чезоратанеетъйприятназавас.ВизгряванетонаСлънцетоимаеднонедоволствоотвас.Изменетеразположениетоси,поправетегрешкатасиищевидите,чеприизгревазоратазапочвадависеусмихва.Немислете,четоваеалегория,анаправетеопитищезабележитеотношенията,коитосъществуватмеждувашитепостъпкииизгреванаСлънцето.Товаотражениеесъщото,кактоиотражениятананашетолице.Срещашнякогоигопиташ:„Защолицетотиетъймрачно?“Лицетомуемрачноототражениятативърхунего,чувстваш,чеотизмененията,коитоставатвтеб,произлизанещолошо.Щомсеизменинашетонастроение,изменясеилицетони.Срещнетенякойитиказва:„Днествоетолицемихаресва.“Нашетолицепредаваразположениетонадушатани,следователноинебетогорепредаваотражениетонатозиживГоспод.Азвиказвамтезинеща,новиенегичоплете,неотивайтедагиразправятенадруги,агипроверете,опитайтеикатовидите,чесаверни,тогаваговорете.Докатонестеопитали,аразказвате,щевинарекатзаблудени.Докатоненаправитетозималъкопит,резервирайтесевсебеси;самоопитътможедавиутвърди.<br/><br/>НиещезапочнемотЖиватаПриродаивхубавитеплодове,вхубавитецветя,вчиститеизвори,коитобликат,щевиждамеразположениетонаБога.Таканапримерпрезтазигодинаочаквахамногоплодотлозето,нонямаше.Казват,четоизгоряло,маносанобилоит.н.,нониезнаемзащостанатова.ЛозетовБългарияеемблеманабългарина.Сегасевзиматмеркиданигонят,нозатовалозятазапочнахадасъхнат;аконеспратгоненията,щезапочнатдасъхнатиябълките,аакоиследтованесевразумят,щесеявятглавнипожитото.Престанатлигоненията,веднагащезапочнеподобрениетополозята.ВсичкотоплодородиенаЗемятаГосподдавазаСвоитедобридеца.Еднодобродетехранидеветлошиведнакъща.Бащатаказва:„Аконеетовадобродетевкъщи,азбихнапуснадомаси,нозарадинего,хайде,идругитещехраня.“ТъйчезаеднодобродетевкъщатаГосподдаваблагословениетоСинадругите.Господказва,чедържидобритеСидецанаписанинадлантаСи,задаможевинагидагивиждаидамислизатях.<br/><br/>–Можелидецатаотчетиринадесетгодишнатасивъзрастнататъкдабъдатучителинародителитеси,напримерсдаваненаправилнисъвети?Трябвалиродителитеимдагислушатидавзиматсъветитеимподвнимание?<br/><br/>–АкодететоговориИстината,майкататрябвадаприеметазиИстина,нотрябвадасепазиотдететоданеразберето,защотоунегоможедасесъбудигордост.<br/><br/>–Полезнилисанаградитеинаказаниятапривъзпитанието?<br/><br/>–Можедасеприлагат,ноданесезлоупотребявастях.<br/><br/>–Каквовлияниеоказватиграчкитевърхувъзпитаниетонадецата?<br/><br/>–Благотворно,самочететрябвадабъдатестествени.Колелата,скоитосииграятдецата,несанаправениспоредокултнитезакони.Някоиоттяхдаватмноголошрезултат.<br/><br/>–Скаквииграчкидасислужатдецата?<br/><br/>–Сорехи,лешници,шикалки,топки,пъстрикамъчетаидруги.Акодецатаживеяткрайморето,некасисъбиратразниморскимидички,охлювчетаистяхдасииграят.<br/><br/>–Добрелиедецатадаиграятсгуменитопки?<br/><br/>–Полезное,нотепонякогаоказватотрицателновлияниевърхудетето,защото,катоясвиваиразпуща,товижда,чевръцетемуимаединслаб,несолиденпредмет.Затовапо-добреедететодасииграестопка,коятонеможедаразрушава,идаяусещавръцетесиплътна,солидна.<br/><br/>–Добрелиедецатадасиправятсамикуклички?<br/><br/>–Да,добреедасиправяткуклички,къщички,фурнички,защототуквзимаучастиетяхнотовъображение.<br/><br/>–Отгледищетонаокултнатанаукадобрелиедасеоткъсватдецатаотмайчинотосивлияниеидасепоставятвразнидетскиясли,пансиониидругизаведения,коитодасегрижатзатяхнотовъзпитание?<br/><br/>–Предидететодаенавършило10-15годининеедобредасеотделяотвлияниетонамайкаси.Билозамомчеилимомиче,необходимоеединпериодотпетнадесетгодинидапрекарапримайкаси.<br/><br/>–Бащатаоказваливлияниевърхудетето?<br/><br/>–Да.<br/><br/>–Там,къдетонямамайка,можелибащатадазаемемястотоѝ?Аконямаибаща,можелироднинитедазаематмястотонародителите?<br/><br/>–Ибащата,ироднините,икойтоидаеблизъкмогатдазаместятмайката,защотомайкатаникоганеумира.<br/><br/>–Значитезидецанечувстват,ченяматмайка?<br/><br/>–Да.<br/><br/>Другонещо,накоетомайкитетрябвадаобърнатвниманиеприотглежданетонадецатаси,еданегипоставятвдълбокилюлки.Дълбокителюлкисавреднизадецата.Забележетевкаквигнездаптичкитетурятсвоитемалки.Гнездатаимотговарятнай-многонаИстината.Тенесамногодълбоки.Птичкитеправятгнездатасивърхуклончетатанадърветата,къдетосамвятърътгилюлее,итопо-добре,отколкотомайкителюлеятсвоитедеца.Тъйчелюлкитенаптиченцатасамногопо-хубавиоттезинадецата.<br/><br/>–Изобщо,трябвалидасъществувалюлката,защотовпедагогикатапотозивъпросимаспор?<br/><br/>–Всемействатаимадвавидалюлки:навъжетаивкорита.Впървитеставаголямозашеметяваненадетето.Най-добрилюлкисатези,коитосеприближаватдоестествените.Някоимайкисапротивлюлеенето.Неехубавомноголюлеене.Изобщо,неизползвайтелюлкитекатосредствозаприспиване.Някойпътмайкататурядететосивлюлкатаи,спимусеилине,тяголюлееиусилвалюлеенето,докатодететосезашеметиизаспи.<br/><br/>Присегашнитеусловияемъчнодасеприлагатновитеметодинавъзпитание.Дасеприлагатновиметодиприсегашнотовъзпитаниеевсееднодасекърпистарадрехасновакръпка–дупкатаставаощепо-голяма.Акоприлагатеновитеметоди,трябвадагиприлагатеизцяло,анесамопалеативно,иначещесеполучатпо-големидупки.<br/><br/>Работетезаусилваненаволята.Как?Скърбен,тъженсизанещо,имашголяманеприятноствживота,гледайчрезсилатанаволятасидапревърнештовасъстояниевположително.Имашнякоямисъл,коятотеизмъчва,кажиси:„ДобъреГоспод,всичкощеобърненадобро!“Наблюдаватенякого,чеетъжен,негопитайтезащотъжи,асепостарайтеданамеритепричинатазанеговататъгаидаяотстраните.Нанякоедетеумряламайкатаитотъжи.Виегопитатезащотъжи.Тъжи,защотосеелишилоотЛюбовтанамайкаси.Акозаеметемястотонамайкаму,товеднагащесеутеши.Напримернякойотвасетъжен.Защо?Защотонеговатамайкаяняма.Всичкитъги,коитоизпитваме,седължатнатова,чесмелишениотЛюбовта.ЩомселишимотБожественатаЛюбов,вкакватоформаидаетя,щеизпитваметъга.ДойделиотновотазиЛюбов,веднагасевръщаирадостта.ТоваепърватаЛюбов–БожественатаЛюбов.ТазипърваЛюбовеинеизменяематаЛюбоввживота.<br/><br/>Освентова,стреметеседанесвеждатевсичкихораподединзнаменател,нежелайтевсичкихорадабъдаткатовас.Приятнотовземнияживотсекриеименновразнообразието.Колкотопо-голяморазнообразиесъществувавсвета,толковапо-добре.Затоваправоказвабългарскатапословица:„Седноцветепролетнестава.“Хилядиимилионицветяирастениясанеобходими,задасесмята,чеидвапролетта,апослеилятото.Хиляди,милионимушицисанеобходими,задакажем,челятотоедошло.<br/><br/>Итъй,когатонякойенаскърбен,натъженотнещо,напрегнетемисълтаси,заданамеритеначинкакдамунаправитетайноеднодобро,бездагопитатезащоетъжен.<br/><br/>–Мисленолидамупомогнем?<br/><br/>–Да,посърце,мислено.<br/><br/>–Можеликатосенаправинякомумисленоеднодобро,тойдагопочувстваведнага?<br/><br/>–ТойщепочувстваищеблагодаринаБога,бездавикаженещопотова.Кажетелиму,чевиестенаправилитова,цялатавиработапропада.Природатаведнагаразвалявашаталъжливамисъл.Виесерадвайтесамизасебеси,чевашатамисълеподействала,атойнекаразбере,ченякоймуепомогнал,идасерадвасъщосамзасебеси.<br/><br/>–Какдасепредпазвамеотдуховнообиране,защотосмеслушали,ченякоисестрахуватмногооттакиваобири?<br/><br/>–Богатияизворникойнеможедаобере,абедния–всекиможедаобере,нотовасамалкиизключения.Представетеси,чесмеведнообществоисепредпазваметозиданениобере,онзиданениобере;тазимисълсеобменямеждувсички,атоваевечееднакрайност.<br/><br/>Новотоучениетрябвадазапочнесопити.Срещнетенякойбеден–немуказвайте,чеГосподедобърищемудаде,агоповикайтеудомаси,нахранетего,дайтемунещодасизанесеитогавакажете:„ДобъреГоспод!“Тойщевиотговори:„Действително,добъреГоспод!Нахранихаме,облякохаме.“Живиятпримереважен.<br/><br/>–Ниесмерешилиданеубивамеживотнииданесехранимсмесо,акакводаправим,когатоотидемнякъденагостииниугощаватсмесо?<br/><br/>–Щомстерешиливеднъжзавинагидасвършитестова,щекажете:„Акомеобичате,немипричинявайтевреда,защотояденетонамесоевреднозамен.“Трябвадапостъпвамепринципно,дасмепоследователни,носъщевременнодасмемекииучтиви.Аконякойвипитакакводависготви,кажетему,чеможедавидадемалкохлябисолчица.Всичкоувастрябвадаставаподълбокивътрешниубеждения,дапроизлизаотсърцетоиданямадвемнениядалитъйилииначетрябвадасепостъпи.Никомуданеналагамедаприеметоваилионова,адачакаменещатадастанатестествено,всичкипреобразуваниядаставатотвътренавън,защототова,коетоеотвътре,тонесеразлага,аонова,коетоеотвън,тосеразлага.<br/><br/>–Какдасепостъпва,когатоти,катоучител,говоришнаученицитепротивяденетонамесо,амайкаимнеесъгласнастоваигикарадаядатмесо?<br/><br/>–Щедействатепостепенно,щегивъзпитаватеморално.Щеразказватенадецатазанещастнитеагънца,коитооставатсами,следкатозаколятмайкаим.Задапочувстватдецатапо-живоположениетонаагънцата,щеимдадетезапримернещастието,коетосполетявадецата,когатозагубятмайкаси.Каторазбератположениетонасирачетата,децатащеразбератположениетонаагънцата,накоитомайкаимезаклана.<br/><br/>–Какводасеправистакавамайка,коятовървипротивдумитенаучителя,когатотойсъветвадецатавучилище?Учителятказва,ченеедобредасеколятживотни,амайкатаказванадетето:„Явземиножа,таотрежиглаватанатазикокошка!“<br/><br/>–Съсстариядяволемъчнодасеработи.<br/><br/>–Някоиказват,чеивБиблиятасеговори,чеможедасеядатагънцаидасеупотребявамесо.<br/><br/>–Да,казвасе,ченаапостолПетърспусналиотнебетоеднакърпа,пълнасвсякаквиживотни.Товаобачеевпреносенсмисъл,тоозначава,четрябвадасепромениживотътнанякогоотлошнадобърилиотобикновеннаБожествен.<br/><br/>–Бивалидаседопускаттелеснитенаказаниявучилищата?Какдапостъпиучителят,когатоепоставенпреддилематадазапазиавторитетасиилиданакажеученика?<br/><br/>–Новотоучениенедопускапопринципникаквителеснинаказания.<br/><br/>–Налилекиудариспръчицамагнетизиратдецата?<br/><br/>–Аковашетодетеиливашиятученикенепослушен,оставетенякойдругдаупотребипръчицата,аневие.Акодететоневиепослушало,катоизлезенавъндаиграесдругите,нямадаминеиполовинчас,идецатащегонабиятитощедойдедависеоплаче,авиетогаващекажете:„Видяли,майка,акотазисутринмебешепослушало,нямашедатисеслучитованещо.“<br/><br/>–Каквадабъдехранатанамалкитедеца?<br/><br/>–Внай-раннатавъзрастнадецатаПриродатаимпрепоръчвамайчинотомляко,апосле–тованадобитъка.Добреедаседаванадецатажитенсок,тойехранителен.Вие,майките,иматеопитноствърхухраненетонадецата;сегавиоставадапроверяватевсичко,коетознаете,ивъзоснованатазиопитностдаприлагатенещоново.Вхранататрябвадаимаизвестноразнообразие.<br/><br/>–Каквосъдържаткрушитеикакваползапринасятте?<br/><br/>–Тесъдържатповечежелязо.<br/><br/>–Аябълките,сливите?<br/><br/>–Тесъдържатплодовазахар,коятоеполезна.<br/><br/>Добрееплодоветедасеядатсмалкохляб.Човектрябвавсепакдасесъобразявасъссвоявкуситакадаизползваплодовете.Употребявайтесамотезиплодове,коитообичате,акоитонесавиприятни,употребявайтепо-рядко.Присегашнитеусловиянеедобредасехранитесамосхлябилисамосплодове–товаекрайност.<br/><br/>–Тогаваскакводасезаместватплодовете?<br/><br/>–Виескаквогизамествате?<br/><br/>–Някойпътсбобилисдругонещо.<br/><br/>–Неедобредасеядемногобоб.Добреедаупотребяватепраз,асъщообикновенлукипряснозеле,закоитоиманачиндасезапазватипреззимата.<br/>–Добрелиедасеядекиселозеле?<br/><br/>–Добре,нонезавсички.<br/><br/>–Амизеленфасул?<br/><br/>–Тойепо-добъротсухия.<br/><br/>–Какдасепостъпвасдеца,коитогрешатмного?<br/><br/>–Виекаквоправите?Набиватеги,нали?<br/><br/>Аковашитестариметодииматрезултат,дръжтеги,докатопридобиетенови,по-резултатни.КогаточовекприложиНовотоучение,тойтрябвасъвършенодаизменистаритеметоди.Акокъмсегашнитестариметодиискатедадобавитенякоинови,бездаизхвърлитестарите,товаенесъвместимо,щесеобразуватпо-големидупки.Привъзпитаниетонезапочвайтесмекотаидасвършитесгрубост,апо-добрезапочвайтесгрубостисвършвайтесмекота.Новотоучениеизисквамекотавотношениятани.ИвПриродатапонякогасеявяватбури,ставатземетресенияитезивнезапнидействиясесменяватсдруги,плавни,бавнидействия–значиивнеяставатрезкипромени.Немислете,четезигрешки,коитоимате,тъйвединденмагическищеизчезнат.Немислете,чеследкатостеживелидесетгодинидобърживот,увасщенастъпиголямапромяна.Задастанечувствителнапромянавъввас,изисквасецялживотусиленаработа.Притазикарма,коятоимате,сединзамахотдесетгодининеможедасенаправинищо.Напримердакажем,чеиматееднакармаотосемхилядигодини;акозавсекихилядагодиниизплащаненакарматависапотребниподесетгодинидобърживот,тогаващесавинеобходимиосемдесетгодинидобърживот,задаликвидиратестазикарма.Акокарматавиеотдвехилядигодини,трябватвидвадесетгодиниусиленаработа,задаликвидиратеснея;акокарматавиеотхилядагодини,задесетгодиничистисвятживотщеликвидиратеснея.Ноонези,коиторегулираттозизакон,неоставятдасеизплащакарматанаведнъж.<br/><br/>–Изобщо,всичколисеизплаща,илиимамалкаотмяна?<br/><br/>–Господизисквавкраянакраищатадапоправитевсичко,коетостеразвалили;щесъградитекъщататъй,кактосиебила,итогаващеиматеизвинение,прошка–всичкощеселиквидира.<br/><br/>–Вчератуксеповдигнавъпросътзаperpetuummobile–дализаконътзаperpetuummobileеприложим.<br/><br/>–ТойимасвоеторазрешениевЖиватаиРазумнаПрирода.Докатовъпросътнесеразрешитъй,кактоевПриродата,тойоставасамохипотеза,коятотрябвадасепревърневтеория,теорията–вопит,аопитътдасереализира.Някойможедаприеметоватвърдение,адругдагоотхвърли,ноидваматасаправи50%.Законътнафизическиясвятеверен50%.<br/><br/>–Говорисе,четайнатанадвижениетонатазимашинасекриевличносттаначовека.Вярнолиетова?<br/><br/>–Да,машинатаседвижисамосмашиниста.Perpetuummobile–товаееднаидеязаупражнение,загимнастиканаума;многовремещеизмине,докатотозизаконсеприложи.<br/><br/>–Тозивъпросвсъвременнатанаучнамеханикаеразрешенотрицателно.<br/><br/>–Акоднесхоратабихаизнамерилииприложилиperpetuummobile,тебихасторилинай-голямотозлонасвета.ЕтозащоПриродатаепокрилавмраксилатанатазиобласт.Щомсезаловимстакивавъпроси,щедойдемдоедномясто,къдетонещатаставатнеясни,къдетосрещаменепроницаеммрак,коетопоказва,чеседоближавамедоеднасъщина,чиетооткриваненеепозволено.Виеможедаобразуватевсебесиperpetuummobile.Всекиотвасможедастанеperpetuummobile.Младосттаиенергията,коятовиждатевтруженици,коитосезанимаватсидеятазаperpetuummobile,седължиименнонанея.Тазиидеягиподмладява,ободряваитеснай-голямотърпениепонасятвсичкиневоли.Идеятазатовавечнодвижениеотхвърлявсичкилошимисливчовекаитойвсебесипочтиепостигналperpetuummobile.Етозащотезихораносятвдушатаситазикрасивамисъл.<br/><br/>–Далипрезшестатарасатазиидеящеможедасереализиранафизическотополе?<br/><br/>–Тезинеща,коитозасегасаневъзможни,вбъдещещесавъзможни.Въпросътедалитазиидеящесеосъществиведнаилидругаформа.Вкакватоиформадасепредстави,евсеедно.<br/><br/>–Каквозначениеиматпадащитезвезди?<br/><br/>–Наукатанеедалаположителенотговорнатоваявление.Товаставана11августи26декември,понежетогаваЗемятаминавапрезорбитатанатезималкителца.<br/><br/>–Прилетенесъссамолетезабелязаносъществуванетонанебесникухини,къдетоставасилновръщателнодвижение.Заедрияград,койтопада,казват,чесъществувалиголемиледенипланини,откоитосеоткъсвалипадал.<br/><br/>–ФламарионесъбралиописалнякоиизвънредниявлениявПриродата.Напримервединградбилопадналопарчелед,коетокатопретеглили,тежалоединтон.Вбъдещенаукатащедадепо-правилнообяснениенатакъвродявления.<br/><br/>Наблюдавалилистетакъвпсихологическиметод?Кажешнякомуняколкодумиилиеднафраза,нотозичовекоставанедоволеноттеб.Илипъкнякойпоетнапишенещоивсичкигохаресват,доволнисаотнего,адругпоетнапишенещоидейно–хоратанемогатдаготърпят.Накаквоседължитова?Акосъберетееднапоредицадуми,вкоитоимасилнибукви,щесеобразуваверигаотсилнисътресения,коитосеотразяватзленахората,коитонеобичаттезисилнисътресения.Етозащо,макаридаимахубаваидеявкнигатананякойписател,аковдумитемуимамногосилнибукви,тещепредизвикватдисхармониявсъзнанието.Например,акоизговоритеиметоМаросударениевърхупърватасричка,щепредизвикателошефект,болка.АкокажетеМарийке,виенамаляватетозилошефект.Затоватрябвадабъдетевниматениприизговарянетонавсякадума,навсякоимеинавсякафраза,заданепредизвикватеуслушателитенеприятничувства.Имамногоимена,коитопредизвикватподобенефект.Например,иметоМихалвбългарскияезикимасъвършеноотблъскващхарактер.Сричкатамиемека,ноизговорилисевторатасричка,хал,тясъздавацялабуря.Букватаавначалотоиликраянаеднасричкасеотразявавредно,раздразнително.Например,акокажешнякому„азтеобичам“,товасеотразяванеприятно.Каквооттова,четимеобичаш,толковахилядихорамеобичат!Кажешлинякомутака,товазначи,четвояталюбовсеразличавамалкоотлюбовтанадругите,атованесезнаеоще.Поставишли,обаче,думатаобичамвбезличнаформа,ефектътепо-силен,отколкотоакотясеупотребивличнаформа.Итъй,кажешли„обичамте“,товапоказва,чекактотеобичатдругите,иазтеобичам.Катокажешдумата„Аз“,трябвадаразбирашБогавсебеси.ЩомнеГоразбираш,неГоспоменавай.<br/><br/>–Звукът,буквата„а“съответстванатона„ла“.<br/><br/>–Виетрябвадаизучаватемузикатанамекитетонове.Всеки,койтоискадададеобемипросторнадушатаси,трябвадаправиупражнениясбукватаа.Звукътаеотворен,гласен.<br/><br/>–Какдасеразбира,чеследвсекистомилионазавърта¬нияставаедноизключение?<br/><br/>–Товаепреминаванеотедносъстояниевдруго.Движениетоминававноваформа.Некадопуснем,чепространствотомеждуЗемятаиСлънцетоеизпълненосетернаматерияикатообикаляоколоСлънцето,Земятасрещаеднопрепятствие,коетопостепеннопредизвиквавнеяизвестноизменение.Акоиматаковапрепятствие,колкотомалкоидаето,катосесрещнесъсЗемята,създаваедноизключение.Втечениенамилионигодини,вследствиенатовапрепятствие,Земятащенамалискоросттанадвижениетоси,докатонай-послесевърневСлънцето.Щедойдеден,когатотоваобръщанеоколоСлънцетощеспре.Тъйсеразбиратоваизключение.Товечедействавсъставнитечастинаматериятаивнеяставаизвестнопреорганизиране.Когатотовапре¬организиранезавърши,сегашнитеконтинентищеизчезнатищесеявятнови,създадениотпо-хубаваматерия.<br/><br/>–Същиятзаконотнасялисеидоплътта?<br/><br/>–Да,щомниенаправимстомилионаобръщанияоколонашатаос,инасочаквапромяна.Хоратанезнаят,чевсякапромяна,коятостававЗемята,ставаивътревнас,защотоматериятаееднаисъща.Итъй,мозъкът,очите,дихателната,нервната,костнатасистеми,всичкирастенияиживотни,всичкощесевидоизмени.Аконесмеготовизановотовреме,дасъздадемновиоргани,щепострадаме,аакоуспеемдасъздадемновиоргани,занасщедойденовживот.Добритехораняманищодаизгубят,затяхидватблага,нозалошите–големистрадания.<br/>
19 август, четвъртък, 16.30 ч.
Най-често използвани думи в беседата:деца, дете, може, има, добре, бог, всички, години, майка, става, казва, природа, ядат, слънце, живот, небе, аз, всичко ,