НАЧАЛО

Категория:

< ПРЕДИШЕН ЗАПИС | ИЗГРЕВЪТ | СЛЕДВАЩ ЗАПИС >

9. ИНГРЕСИИТЕ НА СЛЪНЦЕТО В КАРДИНАЛНИТЕ ЗНАЦИ (СЕЗОННИ НЕБЕСНИ КАРТИ)

ТОМ 19
Алтернативен линк

9. ИНГРЕСИИТЕ НА СЛЪНЦЕТО В КАРДИНАЛНИТЕ ЗНАЦИ (СЕЗОННИ НЕБЕСНИ КАРТИ)



Сезонните хороскопи се построяват за момента, в който Слънцето влиза в кардиналните знаци: Овен, Рак, Везни и Козирог. Обикновено за хороскоп на годината се смята - според модерната астросоциология - влизането на Слънцето в знака Овен.

Древните са твърдели, че за да се построи небесната карта на някоя страна за дадена година, при влизането на Слънцето в Овен, трябва да се вземе предвид какъв знак изгрява на асцендента при 0° на Слънцето в Овена. Така. ако изгрява един от фиксираните знаци: Телец, Лъв, Скорпион или Водолей, в хороскопа на тази страна при ингресията на Слънцето в Овен, то тази карта има значение за политическите, духовно-културните и стопанските събития за цялата година.

Напротив, ако на асцендента изгрява един подвижен знак: Близнаци, Дева, Стрелец или Риби. то тази небесна карта има значение за 6 месеца.

Следователно, за да разберем тенденциите за следващите шест месеца, трябва да вземем ингресията на Слънцето в знака Везни. При положение, че на асцендента изгрява един от кардиналните знаци: Овен, Рак, Везни или Козирог, според древната астрологическа традиция; тази небесна карта важи за три месеца. Това ще рече, да се построят небесните карти за лятното, есенното и зимното тримесечие. Както посочихме по- горе, някои от съвременните астролози вземат като меродавна карта за годишните хороскопи пролетната небесна ингресия на Слънцето в знака Овен. Други стоят на становището, че освен нея трябва да се вземе предвид небесната карта на Слънцето при влизането му в Козирог. Трети стоят на становището, че са еднакво важни и четирите сезонни небесни карти, които съдържат тенденциите на даденото тримесечие за всички сектори на социалния живот на народите.

Според астросоциологията, едно статично разглеждане, едно механично третиране на един биопсихичен процес, който предвижва непреривно през течението на годините събития на страните, на човечеството, или изобщо в целия живот на планетата, би било едно неправилно разглеждане. Хали Ленрагел, един от познавачите на световната астросоциология, при разглеждане на сезонните карти на годината, смята, че трябва да бъдат вземани предвид следните астросоциологични съчетания: при влизането на Слънцето в пролетната равноденствена точка в Овен, тежестта трябва да падне върху аспектите, които Слънцето получава, тъй като то е във фазата на своята екзалтация. Така при ингресията на Слънцето в Рака, необходимо е да се вземе предвид състоянието на Юпитер спрямо другите планети, тъй като той в Рака е в своята екзалтация. При есенната ингресия на Слънцето, се обръща внимание върху Сатурн, понеже в този знак е неговата екзалтация. И най-сетне се взема предвид състоянието на Марс, в зимната ингресия на Слънцето в знака Козирог, понеже Марс в тази позиция е в своята екзалтация.

Наистина, в горното становище са налице ценни елементи и при една проверка на цяла серия от подобни хороскопи биха могли да се извадят съществени изводи.

За астросоциологията годината е едно звено, една малка отсечка от голямата историческа верига, която чертае етапите в историята на народите. Това звено, тази брънка има своите пулсации и амплитуди, изразени в по-големите космични фактори: планетните цикли, прецесията, изразена в космичните месеци чрез зодиакалните знаци.

Стр. 140/943

Според законите на разумната природа - както Учителят изтъква - трябва да се вземат предвид годишните биоорганически фази на живота.

Според него, годината има три важни етапа: физически, духовен и метапсихически.

Начало за физическата година се взема 1 януари;

Начало на духовната фаза на годината е влизането на Слънцето в знака Овен;

а за начало на метапсихичнагпа фаза се взема 19 август.

Последната дата, според Учителя, е важен момент за Бялото братство, което тогава прави своята годишна равносметка.

Според неговата астросоциология, хороскопите трябва да се правят на тези три фази на годината. Тези три фази не са нещо статично. Това са силови полета, където се изразяват енергиите на разумните същества в природата... По този повод Учителят подчертава:

„В природата има същества, които могат да осветят света навсякъде. Има много видове лъчи, чрез които те се проявяват. Когато гледаме звездите, ние се свързваме с тези същества, със света на вечното, с един свят на велика хармония и красота, с мислите на тези светли същества, които ги населяват.”

Така, астросоциологията разглежда природата чрез очите на Мъдреца като биопсихична проява на разумни, колективни същества. Изобщо, ингресиите на Слънцето, които са съставки в горепоменатите три фази на годината, трябва да се вземат предвид при съставянето на техните небесни карти и отношението на Слънцето - Луната, т. е. било като съвпад, или новолуние, или опозиция (празненето на Луната), които предхождат ингресията. Също трябва да се построят небесните карти на тези съвпад и опозиция на Луната и на Слънцето. Цялата тази серия от небесни карти ще бъде подреден от опитния интерпретатор и чрез тяхното съпоставяне той ще може да определи хода на събитията, било от материален или от духовно-културен характер, през които ще преминат народите. Необходимо е също така да се обърне сериозно внимание върху управителя на хороскопа. От неговото естество и от неговата позиция зависи общата тоналност на небесната карта.

С тези бегли ориентировъчни бележки и анализи относно действията на главните фактори в астросоциологията, ние трябва да приключим тази кратка скица.

Що се отнася до значението на светилата и на планетите в знаците и домовете, това са подробности, които могат да се намерят в редицата астрологически наръчници.

Както вече казахме, нашата задача е да улесним чрез това допълнение читателя при задълбочаването му в страниците на този труд и от друга страна да създадем интерес към изучаване на световната астросоциология в светлината на астрокосмичната синтеза.

Стр. 141/943


, , г., (Четвъртък) (неизвестен час)

ИНФОРМАЦИЯ ЗА БЕСЕДА



НАГОРЕ