НАЧАЛО

Категория:

< ПРЕДИШЕН ЗАПИС | ИЗГРЕВЪТ | СЛЕДВАЩ ЗАПИС >

30. БОЯН БОЕВ

ТОМ 8
Алтернативен линк


30. БОЯН БОЕВ


Брат Боян Боев беше една много симпатична личност  на Изгрева. Казвам симпатична, защото той имаше винаги една широка,  слънчева усмивка на своето лице, с която посрещаше всекиго и беше  доброжелателен брат. На всекиго ще каже нещо положително, нещо  насърчително, хубаво. Той се числеше към стенографите и характерно беше  за него, че когато се намираше край Учителя, независимо дали е в салона  или някъде из Изгрева, или пък на Витоша, на Рила, където и да е, той  винаги носеше със себе си молив и тетрадка и най-старателно отбелязваше  всяка мисъл, която Учителят произнасяше. Това беше много характерно за  него. Той, доколкото зная, неговата майка е арменка. Тъй че има нещо  интересно в състава на нашите стенографи. Те бяха четирима. Те бяха три  сестри и той беше четвъртия, брат. Сестра Савка, майката е германка,  бащата българин от Македония. Сестра Елена, майката българка, бащата  македонец също. Сестра Паша, майката българка, бащата руснак и брат  Боев, майката арменка, бащата българин. Това личеше по неговия тен,  малко смугъл. Така у него проличаваше един източен натюрел. Като младеж  заминава за Мюнхен да следва естествени науки. В това време от България  заминава и друг младеж, Стефан Консулов. Те следват двамата естествени  науки и там се срещат разбира се. В това време в Мюнхен катедрата по  ботаника се завежда от д-р Рудолф Щайнер, един бих казала в тази епоха,  най-издигнатия дух на Европа. Защото той е бил с огромна ерудиция, но не  от мащаба на обикновения учен. Аз съм чела много от неговите лекции, на  един изискан, академичен немски език. Той познава развитието на човека  от момента, в който той е загатнат като една топлинна енергия в Битието,  във Вселената и от там проследява развитието на човешкия род от този  момент, проследява всичките изяви в цивилизация, култура, но безспорно,  за да има тези знания, в тази история да не липсва нито едно звено от  развитието на човешката култура и цивилизация се дължи на факта, че той  поради своето много сериозно, много дълбоко, мистично отношение към  духовните ценности е имал разрешение да използва акашевите ръкописи. Той  самия разказва, колко е трудно в ака-шовия ръкопис човек да разчете  дори съдбата на една отделна личност, да намери лъч и по него да тръгне,  за да открие специфичния път на една индивидуална душа. Тъй че в  неговите лекции човек може да намери много интересни информации за  цялото човечество, за всички цивилизации, за всички народи, за всички  общества. Безспорно и за много именити личности, за които той се е  интересувал. Първо Щайнер се характеризира с едно дълбоко отношение, с  голяма любов към Христа, към Христовия Дух на когото посвещава целия си  живот с всичките знания, които той има като в това време той е духовния  светилник на запада. Когато запада вече се увлича така да се каже в  идеите на материалистичната наука, той е този, който държи факела за  връзката между физическия свят и другите сфери на Битието, духовните  сфери на Битието. Той великолепно е знаел, следейки развитието на  културите на човечеството, че следващата култура, която ще осъществи  Христовото учение, изразена в любовта към ближния, любов и благоволение  между човеците и мир на земята между народите, той знае, че тази идея ще  бъде осъществена от славянството. Затова има особен пиетет, особена  любов към славяните и когато в регистъра на своите студенти той  забелязва две имена, които му говорят за славянски произход, именно Боев  и Консулов, той решава, че трябва да се запознае с тези две лица, да ги  види, да изпита едно приятно чувство от докосването с една раса, която е  вече от Бога определена с мисията да осъществи любовта между народите. И  в един антракт той поканва Боян Боев и Стефан Консулов в своя кабинет,  зарадван, че ги вижда, констатира, че те са българи, разбира, че те са  българи по имената и направо ги насочва към Учителя като казва, че на  Балканите, специално в България работи Великият Божествен пратеник в  тази епоха. Завършвайки своят студиум както Боян Боев, така и Стефан  Консулов се завръщат в България. В: Сега аз искам да питам, тази  информация от кого я имате? От Консулов или от брат Боев? Веска: От брат  Боев. А от Консулов имам после други неща. В: Сега, така. Аз съм  слушал, че може би е погрешно, но че той е изнасял някаква лекция,  някаква мистична лекция по балканистика или по окултизъм и тогава тези  се изявяват там и той казва какво правите тука, какво търсите, когато  Учителят е в България? Веска: Аз това не зная. От Боян Боев го зная  точно така, че в един антракт той ги поканва и им казва, че в България  се намира Великия пратеник на Небето за новата раса. Аз така го зная от  брат Боев. В: Сега искам да питам друго. Понеже говорихте за Рудолф  Щайнер. Аз съм чувал по изявление на Учителя, може би е вярно, че той  казва, че той е преродения Питагор. Какво знаете за тези прераждания.  Веска: Когато четох биографията на Рудолф Щайнер, той сам когато започва  да учи геометрия в отделенията се влюбва в геометрията, просто изпитва  особен пиетет, особено вълнение също като започва да учи математика и  даже той е по данните на теософите, европейските теософи, той е пророк  Илия, който идва след това във времето на гръцката култура като Питагор.  След това се ражда като Йоан Кръстител, след това идва като Рафаело,  след това идва като Новалис и след това идва като Рудолф Щайнер. Аз не  знам даже поредица от неговите кардинални прераждания, защото първо  Новалис умира едва на 28-годишна възраст, а той е дълбоко религиозен и  мечтата му е да напише тълкувание на Евангелията, това което прави  Рудолф Щайнер когато идва вече през 20.век тук на земята. Това е  положението при Рудолф Щайнер. Сега, той ги насочва към България.  Двамата идват тука. Брат Боев бива назначен за учител в Панагюрската  гимназия по естествена история, намира Учителя и става ревностен  привърженик на идеите на Учителя, безрезервно приема, абсолютно всичко,  което Учителят казва в своето Слово, приобщава се към делото на Учителя.  Безспорно затова той е преследван от тогавашните власти, уволнен като  учител гимназиален, след което той вече пуска котва на Изгрева и става  стенограф при Учителя. Така с много скромна заплата и цял живот той  посвети на Словото и на делото на Учителя. Това е Боян Боев.




, , г., (Четвъртък) (неизвестен час)

ИНФОРМАЦИЯ ЗА БЕСЕДА



НАГОРЕ