НАЧАЛО

Категория:

< ПРЕДИШЕН ЗАПИС | ИЗГРЕВЪТ | СЛЕДВАЩ ЗАПИС >

5. ИЗ ЛЕТОПИСИТЕ НА ДРЕВНОСТТА - „НАЙ-ЗАБУЛЕНАТА"

Николай Дойнов ТОМ 15
Алтернативен линк

5. ИЗ ЛЕТОПИСИТЕ НА ДРЕВНОСТТА - „НАЙ-ЗАБУЛЕНАТА"


В.К. Великият посветен на древността е казал: „Числата - това е езика на Боговете!"


Н.Д. Внимателното разглеждане на всичко онова, което ни заобикаля, на всичко с което се сблъскваме в живота, ще ни доведе по един безспорен начин до извода, че велики принципи, закони, дълбоки тайни на природата, са скрити в наглед най-прости, най-незначителни форми и изрази. С тях ние постоянно работим. Те влизат в ежедневния ни живот като помагала, като една необходимост, без да разбираме дълбоко скритите сили и тайни, вложени в тях, израз на които са те.


Един от тези изрази, с които сме всякога в контакт, това са числата от естествения ред.


Първото най-очебийно качество на поредицата числа е, че те се делят на четни и нечетни, които последователно се редуват. Навсякъде в природата виждаме тази съвместимост на мъжкия и женския принцип. Четните числа могат да поляризират своите бройки на две еднакви групи, което нещо създава един устой.


Учителят нарече четните числа мъжки. Видяхме, че елементите в природата са ядра от четни протони. Имат по-голяма здравина и са по- устойчиви от онези с нечетни числа. Нечетните числа Учителя нарече - женски. Те включва в себе си елементи на разпадане, разсейване, елементи на разложение.


Числата се разпределят още на прости и сложни. Простите са тези, бройките на които не могат да се групират на равни групички, а си остават в една група сами. Един голям мъдрец на древността е казал: „Сам може да живее или звярът, или Бог." Простите числа носят в себе си израза на краткотрайностите. Очевидно е, че само измежду нечетните числа имаме прости.


Сложните числа носят в себе си образа на колективността.


Ако разгледаме числата от едно до десет и ги приведем към съответни геометрични форми, ние ще стигнем до интересни изводи.


Единицата, която е израз на Бога, нито се дели, нито се умножава. И при двата процеса си остава непроменена. От нея са произлезли всички числа. И Мойсей в първата глава на Битието почва от Бога, като създател на всичко. В човешкото лице единицата е изразена в носа. Учителят казва: „В човешкото тяло носът представлява единица. То е Божественото в човешкото тяло. Колкото носът е по-правилен, толкова съвършенството е по-добре поставено. Правилният нос изразява човекът, който служи на чистите, светлите, Божествените принципи.


Двойката, като геометрична фигура се изразява в дъговия двустен. Дъгови двустени в човешкото лице са очите и устните. В Битието е казано: И рече Бог:


„Да бъде твърд посред водите и да разлъчи вода от вода.


И направи Бог твърдта и разлъчи водата, която беше над твърдта;


И стана така."


В човешкото лице очите са над твърдта, а устните са под твърдта. Създава се доброто и злото. Двойката е израз на астрала. Това е влиянието на Луната, която упражнява върху живота на Земята.


Тройката има за геометричен израз триъгълника. В човешкото лице той е образуван от двете скули и брадата. В равностранния триъгълник силата е най-голяма. Той има качествата на планетата Юпитер - носи изобилие и организираност.


Четворката, геометрически е изразена в четириъгълника. От всички четириъгълници с еднакъв периметър, квадрата има най-голяма плоскост, най-голяма сила. В лицето На човека, той е изразен в линиите, които свързват скулите и горната част на челото. Колкото този четириъгълник е по-близо до квадрата, толкова напрежението на силите в човека е по-голямо, той търси да се прояви, да твори, да създава.


В четвъртия ден на Битието е проявено най-голямото творчество. Създадоха се светилата - големите и малки светила, създадоха се звездите. В този ден Бог създаде неземния свят - онзи безкраен океан от идеи.


В Индуската Кабала на четворката са дадени качествата на планетата Уран. Чрез силовото поле на тази планета, протичат идеите. Когато човешкият мозък е подготвен да приеме правилно този свят, той става изразител на нови интересни идеи. Когато не е подготвен, прави човека нервен или изразител на разни неузрели идеи.


Квадрата като геометрическа фигура има една странна особеност. Страната му и неговия диагонал са несъизмерими - с други думи казано, няма една мярка, с която да може да се измери и страната и диагонала му. В историята е известно, че това интересно качество на квадрата, за първи път е било открито от Питагоровата школа. То се е посрещнало с небивала изненада, внесло е смут и уплаха в учениците, като се е стигнало дотам, че се е отбягвало да се говори за това.


Такъв случай имаме също и при окръжността. Дължината на окръжността и нейния диаметър са също несъизмерими величини. За този случай Учителят казва: „Двете дължини са от два различни свята". При квадрата имаме оплетени два свята - физическия и идейния свят. От естеството на връзката между тези два свята в човека, ще имаме и качеството на идеите, на които той ще бъде изразител.


Петорката в човека изразява петте му сетива и връзката им с главния мозък. Човек може да мисли само тогава, когато има факти, само тогава когато сетивата - тези пътища внесат от света, който ни заобикаля в мозъка ни онова, което е и което става около нас. Петорката е израз и на нашият мозък.


Петоъгълникът като фигура, носи в себе си пентограма, който от Питагор и посветените се е приемал за най-съвършената геометрична форма, защото е изградена на принципа на златното или тъй наречено Божествено съотношение.


Пентограмът изразява човешкия мозък, клетките на който са, както Учителят казва: „Най-старите, най-съвършените на планетата Земя". В петия ден на Битието се създадоха птиците и животните. С други думи, мислите, които като рояк връхлитат към човешкия мозък. Учителят казва: „Мисълта на хората не е създадена от тях. Мислите, които минават през човешкия ум, идват от разумни същества на умствения свят. Техните мисли изпълват цялото пространство. Всеки човек възприема такива мисли, които вибрират еднакво с неговия умствен апарат. Значи, всеки човек е отзвук на разумната деятелност на природата. Тази деятелност е разнообразна и отговаря на планетата Меркурий.


Шесторката е съвършенно число. То носи качествата на планетата Венера - на планетата на Любовта.


Седморката е седмото небе, където е Великата Слава на Исус Христос. Планетата Нептун със своите висши влияния наподобява 7-то небе.


Осморката е сложно число - свързано е с качествата на планетата Сатурн.


Деветката е число, което е „семето, което се е разпукнало и пуснало коренче в земята", според Учителя. Качествата й са свързани с тези на планетата Марс.


Науката за числата е трудна и мъчно достъпна. Но ние трябва да я изучаваме, да я разбираме. Тази наука на числата е един плътно забулен свят. Но колкото и да е сложен този език на Боговете, трябва да го изучаваме, защото и ние ще ставаме Богове.


В.К. Сега, тука това е една поредица, която ти разглеждаш числата от едно до десет и във връзка с онези неща, които казва Учителя. Ти работи върху физиономията. Връзката между числата и физиономията, каква е според теб? Н.Д. Връзката е следната: Единицата както казва Учителят изразява носа. Единицата има туй свойство, че тя умножена сама на себе си пак е единица, делена сама на себе си е пак единица, въобще има свойства, които другите числа нямат и той определя носа като единица, което се приема в Кабалата, като най-съвършеното число. Двойката, туй е центъра на челото, където е паметта и се намира под влиянието на Луната. Тройката е Меркурий - тука мозъчните центрове, които се намират около веждите. Това е тройката. Четири е страничните части на главата, които са под Юпитеровото влияние. Четворката е под влиянието на Юпитер. Петорката е под влиянието на Уран, който управлява центровете тука горе, в предната част, където свършва косата. Шесторката е под влиянието на Венера, на любовта. Тя управлява центровете, които са над веждите от двете страни на челото. В.К. В тази статия ти разглеждаш този въпрос за Кабалата и онова знание Учителят, което дава в някои беседи. Каква е връзката между Кабалата и онова познание, което дадено в Кабалата и онова знание, което Учителят дава в беседите? На много места той разглежда числата, тълкува, прави тълкувания и т.н. Н.Д. Учителят всякой път е давал едно уважение към числата и всякога е вземал числа за примери, където ясно се посочва неговото внимание и уважение към числата. Тази наука е известна под името Кабала, но ние не сме могли да я разберем по ред причини, благодарение на туй, че може би нашият ум не е подготвен да приема такива висши вибрации за да може да разбере силата и влиянието на числата. Но в астрологията аз си служа много с числата. Там определям ъгловите разстояния между планетите, които ъглови разстояния ми определят две неща: какво е влиянието на планетите върху човека, какви качества и способности му дават те и най-после какви условия за живота ще му дадат те. Оттам съм се убедил във величието на числата.



, , г., (Четвъртък) (неизвестен час)

ИНФОРМАЦИЯ ЗА БЕСЕДА



НАГОРЕ