НАЧАЛО

Категория:

< ПРЕДИШЕН ЗАПИС | ИЗГРЕВЪТ | СЛЕДВАЩ ЗАПИС >

3. УЧИТЕЛЯТ ЗА БОЛШЕВИКИТЕ - ДЕЦА НА МОНАРХИСТИТЕ

ТОМ 22
Алтернативен линк

   3. УЧИТЕЛЯТ ЗА БОЛШЕВИКИТЕ - ДЕЦА НА МОНАРХИСТИТЕ




НИТО ТЪРЖИК . Беседа от Учителя ,държана на 13 април 1919 г, - В : Да възлюбиш Господа . Неделни беседи . София . 1946. с. 96-97,102-103,105

„Какво представя идването на Царството Божие ? - То е оня вечен и постоянен стремеж на душата, която излиза от Бога и отива на земята да служи . Царството Божие иде на земята и си отива, без да го владее някой. Човек не може да разполага с крепостен акт за владение на Царството Божие. Ония, които казват, че Царството Божие се взима насила, нека покажат кое е това царство. Вие говорите, че Царството Божие е във вас, а същевременно го търсите отвън. Имате царство, царе нямате. Ако имате царе, не знаете какво управление да изберете. Вие се плашите от болшевиците . Няма защо да се страхувате от тях . Те са деца на монархистите . Вие култивирахте тия деца от осем хиляди години. Синът иде от странство да даде урок на баща си. Това виждаме в повестта Тарас Булба от Гоголя. Тарас Булба изпратил синовете си да се учат, и като се върнали, той се хвърлил върху тях да ги бие. Той искал да опита силата им. Като го надвили, той останал доволен от тях.

Болшевиците ще покажат на баща си, как трябва да се управлява . Пред закона и богатият , и бедният са еднакви . На всеки човек трябва да се отдаде нужното. Сега на сиромаха взимат тържика, а на богатия казват, че трябва да работи. Дошло е време сиромасите да оправят света . - Кои са тия сиромаси? - Вашите деца. - Кои деца: добрите, или лошите? - Безразлично. Добрите се отличават от лошите по знаците си. Едните имат положителен знак, а другите - отрицателен. На добрите тържиците са пълни, а на лошите - празни. Тая е разликата между добрите и лошите хора. Някои хора одобряват сегашния ред и минават за добри; други не го одобряват и минават за лоши. - Кои са прави? - Нито едните, нито другите, защото всички разсъждават от гледището на своите тържици.

Мнозина казват, че християнството е добро учение. - Защо е добро? - Защото възпитава и осигурява човека. Това не е право разсъждение. Това е старо учение, с нов надпис. След време те напущат християнството и приемат друго учение. Божественото учение се отличава по това , че носи храна за всички хора , за малки и големи . Това учение носи правила за всички хора. Всеки може да изпълни тия правила.

„Който е тръгнал на път." - За кой път говори Христос? - За пътя на прогреса. Който е тръгнал в тоя път, трябва да се освободи от всички стари идеи. Това трябва да стене доброволно. Всяко насилие върху човека, да отнемеш тържика му, води към стълкновение, към спор."

„Затова казвам: Не влизайте в никакви човешки организации. Днес се отварят много осигурителни дружества, да подкрепят българите. Каквито подкрепителни дружества и да са, те не носят спасение на човечеството.- Какво трябва да правим? Ще ви отговоря с един образ. Змията запитала: Да си хвърля кожата, или не? - Хвърли я. - Защо? - Защото отдолу имаш нова кожа.Дойде един реформатор, иска да преобрази света, но, в края на краищата нищо не излиза. Дохождат големи хора, образуват общество на народите,международна лига, но и от това нищо не излиза. Аз не вярвам в никаква лига на народите. - Защо? - Защото и тя е дете на сегашното човечество Ето, Уилсон донесе нови идеи, но и те не дадоха резултат. Българите помислиха, че спасението им е в лигата на народите. Лигата може най-много да излекува хората от някаква болест, но тя не може да донесе братство и равенство между народите .

Христос казва: „Нито тържик". Когато хората възприемат Божията Любов, тогава ще разберат, че човечеството е техен баща, а те - деца на тоя баща. Тогава ще дойде единение, братство и равенство между народите. Аз изхвърлям думата „равен, равенство" от Божествения речник. Туриш ли тая дума между хората, дяволът веднага ще ги посети. Братството е на място, но равенството е изопачена дума. Братството почива на любовта . За каква любов говорите: човешка или Божествена? Помнете: Любовта е една и неделима . Тя е велика идея , велик импулс . В тая любов се крие всичко: и братство, и свобода, и знание, и мъдрост, и култура, и цивилизация. Пред Божията Любов всичко отстъпва."

„Приемете учението, което ви проповядвам сега. И като се върнете по домовете си, пожелайте да заживеете добре с всички свои братя и приятели. Това значи да търсите Бога вътре в себе си, а не отвън. Никъде не съществува такъв Бог, какъвто вие търсите. - Де е Бог? - На тоя въпрос не може да се отговори. Това е все едно да питаш, де е слънцето. Не питай де е слънцето, но изложи гърба си на слънчевата светлина и топлина и ще разбереш, де е то и какво представя. Слънцето, което дава светлина и топлина, е пътят, който води към Бога на любовта. Той повдига хората, обединява ги и възкресява. Вън от Него никакъв Бог не съществува.
Казвате: Ако дойдат болшевиците , ще разрушат религията , ще изхвърлят Бога . - Нищо , нека се прояви тоя Господ , в когото вярвате . От две хиляди години вие говорите за Господа, но Той още не е оправил света. - Защо?- Защото говорите за Господа, а се кланяте на хората. Кланяте се на тоя учен, на оня философ. Долу философските системи, които отдалечават хората от истината! Аз съм сит от тия философски системи. И вие сте сити от тях. Това виждам по лицата ви. Недоволството е изписано на вашите лица. Кой от вас е доволен от своята философия? Кой от вас е приложил едно учение и е останал доволен от него? Ако се намери такъв човек, бих седнал при нозете му да слушам, какво е неговото учение и как го е приложил.


Ето, толкова години вече проповядвам н а софиянци , но никой още не е направил опит , да приложи това учение . Някой ме слушат, клатят глава и казват: Голями грешници сме. - Аз не търся стари сметки. На всекиго казвам: Сей! Каквото посееш тая година, това ще излезе. Сей жито, царевица, ечемик, боб. Това, което посеете, ще ви ползува не само в материално отношение, но и в духовно. Житото, царевицата, ечемикът, бобът са символи. Ще кажете, че вие знаете, какво представят житото, царевицата. Знаете, приятели, всичко знаете. Няма човек в света, който да не знае, какво представят житото, царевицата, бобът и др. Мнозина мислят, че всичко знаят, а в същност малко знаят. Мнозина мислят, че са осигурени, а всъщност не са осигурени."


, , г., (Четвъртък) (неизвестен час)

ИНФОРМАЦИЯ ЗА БЕСЕДА



НАГОРЕ