С него трябва да се заемат не платените педагози, а тия живи и будни души, които подобно на извор имат своя постоянна положителна дейност и не могат да я не проявят, т.е. за които дейност и живот са еднозначни. Тия будни души, колкото и да са малко, винаги са били от много по-голямо значение за обществото, отколкото всички останали - като същински извори те дават и смисъл на всичко околно. Тези живи души ще се отзоват рано или късно от само себе си на отговорните места в обществения бит. Бурите винаги поставят истинските моряци по местата им. А такива бури, обществени и идейни, идат-само слепите не виждат тяхното приближавание. Истински учените, които никъде не липсват, и които с болка на сърцата си гледат как съвременната наука е профанирана, като се е свела до метод на прехрана, а не призвание на достойници, сърцата на които горят от свещен огън и ламтеж за знание - тия учени люди, колкото и да са малко, те също ще подкрепят новото възпитание, новото въздействие, което, ако и да не спре окончателното рухвание на вековните преживелици, все пак ще отдели значителна част от будните съзнания по нов път, към нови цели - безкористна служба на человечеството. Затова ново направление, за този необходим и неминуем тласък, който ще оправдае съществуването на истинската интелигенция в съвременното общество, ще трябват хора с непоклатима вяра в успеха на новото; твърди като канари, но не и суеверни; упорити - но не и твърдоглави, виждащи в бъдащето реализирание на идеите, тъй както инженерът, чертаещ със своя молив проекта, вижда масивната сграда с всички нейни подробности, като да стои цялата в действителност пред очите му. За такива вярата е началото, уводът; знанието е същината. В тяхната «вяра» елементът на знанието доминира. Тази вяра - или знание, ако щете - трябва да се базира върху един основен принцип: преодолявание на доброто в света.