«Partout cherchez la femme»*112 - казаха нашите управници и подгониха г-н Дънов с всичките му последователи. И защо? Защото събирал жени да им вади от пъпа разни енергии, защото ги карал да се събличат голи, защото устро-явал вакханалии при изгрев слънце, защото... и много още «защото», които са най-цинични клевети в хор на разни гласове и с разни вариации, повторени от много вестници в България под ръкомахането на един чернобрадат диригент.
Какъв срам и каква мъка!
Повече от 5000 майки, жени и дъщери на българския народ са дълбоко обидени от обвинението, че не се намери нито една между тях, която да бъде за този беловлас вече старец нещо повече от жена. Мъка и срам потискат душата на всяка от нас от тъй ниското мнение, което нашите духовници и държавници имат за ония, които им даваха своите мъже, синове и братя да ги водят като овце на заколение. Но нека знаят, че ние повече не ще им ги даваме! Нека знаят че и ний имаме сила и с нея достойно ще защитим нашата чест и ще изпълним нашия дълг. Нашите думи може би ще разсмеят ония, които са свикнали да се разправят със своите врагове само с картечници и отлъчвания. Защото нашето оръжие за борба с всички е само сърдечната молитва, която денонощно отправяме към Бога. И в тая борба наистина ние сме малко и сме слаби, но ние не уповаваме на себе си. Ние уповаваме на Оня, Който преди 2000 години събра тълпа бедни, прости и отхвърлени отвсякъде и ги издигна до Себе Си. Той е жив и Неговият Дух днес пак събира наедно всичките «низши», «гладни» и «отхвърлени», да ги прибере и нахрани, защото Неговите заместници не сториха това. Христос иде да вземе стадото Си от ръцете на ония, на които беше дал да го пасат, защото техните зъби се оказаха по-големи и от тия на овчарските кучета. И Той ще си го вземе!
Ние - майките, жените и дъщерите на този народ, апелираме към всички останали наши сестри в България да се вслушат в нас и ни подкрепят. Ние ги молим да вземат нашата литература, песни, молитви и всичко, с което изразяваме новото учение и видят истината такава, каквато е. И ако те сторят това, ние не можем да не вярваме, че всички ще издигнат своя глас в негова полза, защото новото учение засяга най-напред жената и семейството. Новото учение засяга най-много жената, защото днес тя е най-онеправданата.
Днес жената не е другарка на мъжа, макар и да е направена от неговото ребро. Като че ли е направена от краката на мъжа, защото в повечето случаи тя е робиня.
Днес майката, която люлее люлката, не управлява света, както някога е било, защото нейното право и възможност сама да възпитава своите синове са и отнети.
Днес дъщерите не са украшение и радост на своето семейство, а тежък товар, който трябва да намери по-скоро своята опора на гърба на кой да е мъж. И защо е всичко това? Защото жената днес е осъдена от самото и рождение на безидейност и безправие. Защото жената днес се ражда и възпитава за едно: да живее само за насладите на мъжа.
След година или две най-много сърдечен живот в семейството, ние - жените, ставаме много обикновени, даже безинтересни за нашия мъж, защото не можем с нашата изрядна кухня да осмислим неговия живот.
След като родим едно, най-много две деца (а често пъти и без такива), нашите мъже почват да искат своите права от нас, нежелаейки неминуемите техни задължения и ни подлагат на опити, които в най-щастливия случай свършват с преждевременно остаряване.
Свършили гимназия или университет, ние - дъщерите, не знаем накъде и как да се обърнем в обществото, защото виждаме за какво можем да послужим на тъй елегантните днес господа...
И защо е всичко това, кой е виновният? - Животът - ще ни отговарят. А кой крепи днешния почти нечовешки живот? - Духовниците и управниците -отговаряме ние. И защо? Защото, според официалните статистически данни, само в София има повече от 20 000 проститутки, защото в затвори и лудници умират и чезнат хиляди наши сестри, защото крепителите на днешния морал преследват всеки, който не споделя техния. А какъв е техният морал и какъв е нашият? Моралът на днешните властници - духовни и светски - е: търговия с Божиите дарове и добродетели, насилие над всичко свободолюбиво и честно и смърт на враговете. Думите и делата на кроткия Исус останаха много надалеч в миналото. Но, макар и много далечни, макари отдавна забравени, тези думи и дела днес наново се разнасят по света, и то от мнозина - нашият Учител е само един от тез, които напомнят на майките, жените и дъщерите за тяхната свята роль113 на земята. Нашият Учител издига жената над всякакъв попски морал и задължения, защото забранява проституцията и в семейството, против която поповете не само не се борят, но и узаконяват. Нашият Учител издига жената над всякакви писани и неписани човешки закони, защото й посочва закона на нейната истинска красота и сила - закона на чистотата. Нашият Учител издига жената по-горе, отколкото поповете биха я издигнали, защото осмиля напълно нейното съществувание - той й посочва мястото, а заедно с това - и работата в света. Вземете нашите беседи и четете какво той говори за жената. Нашият Учител очертава напълно Божествено красивата душа на жената, тъй велика в нейната издигаща и облагородяваща роль и тъй понижена днес от всички, защото малко я разбират. Нашият Учител проповядва повече на нас - жените, защото твърди, че спасението на човечеството ще стане от жената, защото жената е причина на грехопадането.
Майки, жени и дъщери, вслушайте се в неговия глас, ако искате да станете нещо повече от жени! Няколко майки