Алтернативен линк |
14. Изложение-молба от верска общност „Бяло Братство"
до президиума на XI конгрес на БКП и до Тодор Живков
Верска общност „Бяло Братство" - София
Чрез Централния комитет на БКП
До Президиума на XI конгрес на Б.К. Партия
И до др. Тодор Живков - София
Изложение - Молба
От Верска общност „Бяло Братство" - София
Адрес; Драга Михайлова, ж. к. „Дружба", бл. 118-А, ап. 12, етаж V. София
Уважаеми другари,
Верска общност „Бяло Братство" - наричани „дъновисти" - София, от името на своите членове и като представители на всички братства в страната, изказваме искрени, братски поздрави на уважаемия Президиум на Конгреса, на др. Тодор Живков, генерален секретар на ЦК на БКП, както и към всички другари делегати и гости на XI конгрес на БКП. Партията и Българският народ считат конгреса като извънредно важен и от голямо историческо значение за живота на Партията и на народа ни. Бялото Братство в България е неразделна част от българския народ, живее с неговите борби и идеали, труд и стремеж към светло бъдеще за изграждане на целия бит и условия за колективен, комунистически и братски живот в страната ни.
Членовете на Братството пожелават на конгреса творческа и плодотворна работа при разглеждане и решаване на поставената му програма. Братството в България подкрепя напълно миролюбивата политика на прогресивните народи по пътя на побратимяване чрез приложение на практика на основните закони на любовта и взаимопомощта.
„Бялото Братство" в България е създадено в началото на този век от гениалния учен, мъдрец, философ, виден теолог, медик Петър Константинов Дънов. Роден е в с. Николаевка, Варненски окръг (12.VII.1864 г., а починал на 27.XII.1944 г. на 80-годишна възраст). Син е на възрожденеца свещеник Константин Дъновски от с. Широка Лъка, Смолянски окръг. Обществото нарича неговите последователи дъновисти, което не е правилно. За последователите му, повече от,80 000 в страната преди 9.IX.1944 г., той беше и сега се счита за „Учител", понеже ги учеше за законите на живота. Чрез своето Слово и повече от 7000 говорени и стенографирани беседи, той претвори Христовото учение, съобразно днешната културна еволюция на човечеството, като говореше за неговите велики истини и приложението им в личния и обществения живот на човека. Учителят П. Дънов освободи християнствотс от езическите и византийски обрядности и разбирания. Той проведе една висша духовна школа за живота съгласно законите на природата, главно за българите, а с това и за цялото славянство, за цялото човечество.
Зарад неговите революционни идеи в областта на вероизповеданието, Учителят П. Дънов беше отлъчен от църквата, анатемосан от официалната православна църква, а учението му се считаше за секта, ерес. Като такива Учителят П. Дънов и последователите му бяха гонени, преследвани, както от църквата, така и от тогавашната държавна власт. Това обаче не попречи за създаването на първите братски комуни у нас през 1920,1921 и 1922 години в Арбанаси, Търновско, с. Ачларе-сега Антимово, Карнобатско, Новозагорско, Казанлъшко,
Пазарджишко, в които на дело и образцово се е прилагал братски живот по закона на Любовта.
След 9.IX.1944 г. Бялото Братство е признато и регистрирано като верска общност\ обаче без право на юридическа личност, както беше и преди 9.IX.1944 г. Братството е самобитно духовно учение, школа, общество за новия социалистически строй у нас. Трите основни принципа на Л(обовта, Мъдростта и Истината по пътя на Правдата и Добродетелта, съответно сърцето, умът и волята у човека, са принципи, които Учителят Дънов установи като духовен път в живота, като път към Бога. Защото Христос е казвал: „Бог е Любов". (Днесвсп. „Научен живот", кн. 4/1975 проф. Стайков в статията „Ролята на субективния фактор и научното творчество" третира въпроса за същите принципи, за дарбата, таланта, емоцията, прозирането в идейността, интуицията като озарение на съзнанието, като ново поле за търсене в науката). Членовете на Бялото Братство работят в пълна съгласуваност с днешната социалистическа власт у нас, в духа на конституцията, закона за вероизповеданията и другите закони. Целта на братската дейност е също материалното и духовното издигане на народа.
Членовете на Братството, в своя личен и обществен трудов живот^ са честни и добросъвестни. С отлично поведение и старание те се включват във всички мероприятия от обществен, икономически и културен характер. Те са примерни граждани на страната с висок морал и нравствени качества. Затова Учителят П. Дънов и казва: „Това учение осигурява физическо здраве, морална чистота и духовен напредък на всички, които го следват, а животът им е общопризнат образец за подражание." (Из съд. протокол в полицията).
Забележително е мнението на Учителя П. Дънов за обществената организация у нас „Отечествен фронт", изразено в тома „Заветът на Любовта", беседата „Милият поглед", стр. 17, беседа от 22.Х. 1944 г., 65 дни преди смъртта му, а именно: „Сега дойде новият ред на нещата. Като дойде комунистическото влияние, старите възгледи се измениха. По-рано комунизмът беше външно грозен, опасен с маска. Като се освободи, махна маската и всички видяха, че е млада красива мома. Съвременните християни не са дали толкова жертви, колкото комунистите. Всеки човек, който жертвува, е повече на прав път, отколкото ония, които не се жертвуват." Ние не търсим Господа в небето, а вътре в нас, в сърцата (думите на Ботев). А Христос казва: „Помоли се в сърцето си, в тихата стаичка. Аз съм в Бога и Бог е в мене." На стр. 19 Учителят казва, продължава: „Кое е новото в света? Казвате: Отечественият фронт. Аз се радвам, че е дошел в България. Всички българи, които живеят по цялата земя, да служат на Отечествения фронт като части на едно цяло." Из тома II на „Заветът на Любовта", от беседата „Служители", стр. 48, от 25.Х.1944 г., Учителят казва: „Щом живеете в България, всичко имате - и Отечествен фронт имате. „Отечественият фронт е у мене" - ще кажете, - „С всички съм в братство и единство [равенство]." Отечествен фронт трябва." Тези думи на Учителя П. Дънов приобщават обществото на Бялото братство в днешната нова, социалистическа епоха у нас.
Науката и религията трябва да се покрият, уеднаквят в пътя на познанията в нови форми и съдържание и смисъл на понятията, за да се избягнат противоречията в днешното духовно развитие. В тома „Живият Господ", на стр. 60, Учителят казва: „Казват за нас, че сме мистици. Ние не сме духовни фразеолози, а хора на реалните истини и опита с приложение, според законите на Природата."
Така Учителят Дънов в своето Слово за живота изрази истината като една реалност от принципи в Природата, които са есенцията на понятието Бог. Познаването на тия принципи или закони на Любовта, Мъдростта, Истината, приложени на практика, ще създадат условия за социален живот на човечеството.
С тая духовна светлина Учителят Дънов се изяви пред българския народ, който той намира, че е носител на наследствени качества и данни от минали епохи на висок революционен хуманизъм у нас на Златния век на средновековна България - цар Симеон, Кирил и Методи, богомили, патриарх Евтими и др. На науката, религията, историята, икономиката и природните закони Учителят Дънов гледа през призмата на голям учен, философ и мъдрец, с широк поглед на необхватен хуманист, с широка известност у нас и в целия свят, подобно на многото мирови Учители до днес.
Затова нашите професори от БАН са преценили Учителя Петър Дънов правилно, като през 1973 г. по случай международния конгрес по философия във Варна, в издадената от БАН книга „Кратка история на българската философска мисъл" на стр. 432 пишат за дъновизма:
„Едно своеобразно българско, философско богословско учение с опит да съчетае спиритизма с данните на медицината и най-новите открития на науката. Като проява на Божествената разумност и Любов, човекът не е нещо противоположно на Природата, а частичка от нея. В своята етика дъновизмът призовава към чисти нравствени отношения, към природосъобразен, комунален живот (приложение)."
Всички последователи на Учението са вегетарианци, както първите християни и богомилите у нас. Те са въздържатели от алкохол и тютюн. Братството е за цялостна защита на природата, което членовете му вършат на дело. Те опазват природата, чистят езерата и планината, не късат цветята, правят чешми за туристите и почистват планината от нечистотии.
Учителят П. Дънов е против войната, както е бил и Христос, и многократно е казвал: „България да бъде във войната неутрална и българският народ да не се бие против братския руски народ. Славянството има задача да поведе човечеството към нов живот, начело с руския народ. На русите се предаде славянската писменост и култура от българите, за да станат водачи на славяните и на целия свят." Това се реализира днес. Всеки ден сме свидетели на победите по дипломатически път, посочен от др. Ленин: „чрез мирно съвместно съществувание". Така се реализира и в Хелзинки заключителният акт на съвещанието за сигурност, което е уникален факт в историята на човечеството. Ще дойде ден, когато войните ще останат само спомен, както днес е канибализмът.
През много борби и усилия за съществувание, при гонения от фашистките държавници и църковни фактори, „Бялото Братство" просъществува до новия ден - 9.IX.1944 г. Въпреки тежките до тази дата условия и непризнаването правото на юридическа личност на „Бялото Братство", последното успя, макар и под формата на частна собственост, то успя да устрои своето поселение „Изгрев" в София, находящо се южно зад гората, където сега е построено съветското посолство. Там бе построен и обширен братски салон за беседи от Учителя, за концерти и други общи изяви. До него, югозападно, имаше обширна поляна за сутрешната гимнастика (Паневритмия), съпроводена със съответна музика, с текст, творби от Учителя. Южно от салона имаше столова за хранене на комунални начала, за членовете на братството и техни гости. Тук бяха гости и много бедни приятели, комунисти, много от които нелегални, които се криеха в братски домове. Също на юг от салона бе посадена голяма овощна градина, с лозе и пчели, нужни за учебни цели на Учителя. От голямата овощна градина е останала малка част, гдето се намира гробното място на Учителя П. Дънов, запазено до днес.
На Изгрева се развиваше усилена дейност - духовен братски живот, три отделни класа, три пъти седмично под ръководството на Учителя Петър Дънов - „Школа". Тя наподобяваше школата на Толстой в Ясна Поляна в Русия и на Университета на Рабиндранат Тагор- Шантиникетон в Индия.
Беседите на Учителя Петър Дънов са печатани в братска печатница в София и в такава в Севлиево. Те се преваждаха на всички класически езици и на есперанто, тъй като се проявяваше голям интерес от много страни в света. Като известен учен и философ, Учителя познаваха много негови съвременници: Толстой, Рабиндранат Тагор, Ромен Ролан, Горки, Ганди, Айнщайн и др., а вероятно и др. Ленин чрез др. Георги Димитров.
Учителят Дънов беше и добър музикант, с всички разбирания [за музиката], като средство за духовно израстване на човека. Той е написал текст и музика на повече от 200 песни с духовен характер, за възпитание на душата на човека, за живота на човека и Природата. Учителят казва: „Музиката е първият елемент за възпитанието на децата."
Тук трябва да споменем конкретни факти из постоянното гонение на Учителя и на последователите му в страната от фашистките държавници и синодалните старци преди 9.IX. 1944 г. Такива са:
1. През 1915 г. цар Фердинанд пратил да извикат Учителя при него. Той отказал, като поръчал да му кажат, че България трябва да остане неутрална във войната, като също казал: „В никакъв случай с Германия и срещу нашата освободителка, защото иначе ни очаква втора катастрофа."
2. През 1917 г. в неделна беседа, публично, където е присъствувал писателят Стоян Михайловски и много общественици, като говорил за международното положение и участието на България във войната, Учителят казал: „Аз ги предупредих, но те на послушаха, но това, което поръчах да кажат на Фердинанда, ще стане." За тези думи Фердинанд и министър Радославов нареждат Учителят Дънов да бъде интерниран във Варна.
3. През 1915 г. в Търново, полиция и войници разгонват Учителя и братята, които се били събрали на събор.
4. След 9-юнския преврат на Цанков през 1923 г. уволняват всички учители, последователи на Учителя Дънов, заедно с учителите-комунисти. Някои комунисти и днес говорят, когато са били в затвора, слушали от техните нелегални другари, че са се криели при дъновисти. При тях те били така сигурни, защото дъновисти и комунисти били заедно в обща та борба против фашистите (спомени от Т. Стоименов).
5. Днес обаче, за учудване на членовете на Бялото Братство, също се уволняват наши братя и сестри, учители и чиновници, защото са с идеите на братството, без да са-вършили някаква пропаганда на идеите на братството. Ние мислим, че това ще се вземе пред вид от XI конгрес на Партията и след проверка ще се уреди положението на нашите братя и сестри, уволнени неправилно и без провинение от гледището на социалистическите закони у нас.
6. През 1925 г. Учителят Дънов е задържан в Обществената безопасност, където дава важни писмени показания, от които притежаваме препис (Протокола).
7. През 1923 г. се забранява Съборът на Братството в Търново.
8. На връщане от Варна през юли 1926 г. с влака за София, Учителят е свален на гара Шумен по нареждане на Варненския и Преславски владика Симеон и откаран в участъка. Пред това, когато във Варна Учителят се разхождал по Ташлъ тепе, го арестували войници по искане на владиката Симеон. Карали го войници с пушки и по пътя един от войниците го ударил с приклада в гърба.
9. Пред 1928 г. властта забранила събора в София и връща от гарата пристигащите братя и сестри с куфарите.
10. През 1936 г. шайка родозащитници, изпратени от Цанков, нахлува в салона на Изгрева, нанасят побой на Учителя, поради което той се лекувал доста дълго време.
11. Православната църква също преследваше Учителя и учениците му, като ги хулеше чрез пресата си. Приписваше им най-мръсни деяния.
Да кажем някои факти, от които се вижда как Бялото Братство е подпомагало Партията и нейната нелегална дейност преди 1944 г. със съзнанието, че са служили на „философията на доброто", както се пише сега в пресата, са вършили всичко за комунистите. С това Учителят Дънов и неговите ученици са вършили по съвест хуманна дейност за спасяване живота на човеци, борещи се за свободата и правдата на народа. След 9.IX.1944 г. нито един от тези братя и сестри - ятаци не се явиха пред властта с някакви претенции и не са получавали, не получават и досега народни пенсии от днешната държава.
И така,
Може би неслучайно са живели в София под един покрив в къщата-близнак на ул. „Опълченска" 66 (сега музей) от 1904 до 1925 г. най-изтъкнатите водачи на българския народ: на БКП др. Георги Димитров, като политически водач на народа ни, и на Бялото Братство - Учителят Петър Дънов, духовен просветител на народа ни. Между двамата велики българи никога не е имало идеологически спор, защото са били лични приятели и са разбирали един на друг ролите, като общественици. Учителят Дънов е бил многократно в помощ на др. Георги Димитров и на цялото му семейство - майка, брат и сестра. В най-критичните моменти на преследването от властта те са прибягвали до услугите на Учителя Дънов. Така и последния път през 1923 г., през Септемврийското въстание в България, др. Георги Димитров, гонен от полицията, отива при Учителя, който го е скрил в стаята си. След минаване на блокадата в квартала, преоблечен, др. Димитров е изведен от един брат навън. Учителят му казал: „Сега пътят ти за Москва е свободен." Така и стана.
По примера на Учителя Дънов, така и неговите ученици-последователи, насърчени от него, безстрашни във вярата си, че вършат добро дело, на Изгрева и в провинцията радостно стават ятаци на нелегалните комунисти. Последните са имали доверие в хората на Братството.
Такива случаи са:
1. През 1923 г. брат Тодор Стоименов укрива в дома си повече от 3 месеца брата на др. Георги Димитров, Тодор Димитров, като „опасен конспиратор". Той съветвал Тодора да не излиза от тях, а да замине при брат си в Москва. Имало и удобен „канал". Той не го послушал, като казал, че има задача, и излязъл. Полицията веднага го арестувала, наскоро бил убит в Дирекцията на Обществената безопасност при „Лъвовия мост".
2. След атентата в църквата „Света Неделя" в София през 1925 г. сестрата на др. Димитров Елена Червенкова е спасена от Учителя Дънов на ул. „Опълченска" 66, където сестра Василка Иванова я преоблича и извежда на ул. „Цар Симеон", гдето се качва на трамвай. След това сестрата Елена заминава за Москва при брата си.
3. Сестра Василка Иванова, която живееше на ул. „Опълченска" 66 в сутерена като плетачка, укриваше архивата на нелегалната БКП под плетачната машина, на която работеше като плетачка.
4. На Изгрева са укривани три печатници на БКП.
5. Братята и сестрите на Изгрева, под грижите и посредничеството на партийния член Тодор Михайлов, железничар, са укривали много видни другари комунисти, между които: Никола Кофарджиев, Орлин Василев, Кирил Драмалиев, Цола Драгойчева, Антон Югов и др.
6. Брат Иван Камбуров от Сливен дълго време е бил ятак на повече от 100 души комунисти през 1942-1944 г.
7. Брат Никола Гръблев през 1925 г. като офицер в Бургас в 24 Пехотен полк, с риск за живота си е спасил от разстрел от полицията 54 души комунисти. От тях е и др. Петър Радев, живущ в София, ул. „Орехова гора" 68.
Същият брат, Гръблев, като командир на военна част около Солун, е наредил и се спасили 800 души пленници в гръцка територия, повечето от които са били комунисти.
8. Брат Желю Матев от с. Прослав, Пловдивско, е укривал много комунисти.
9. Др. академик Тодор Павлов е укриван с месеци у наши приятели в Нова Загора.
10. Брат Възкресен Анастасов от Ямбол, като учител в Тополовград от 1925 до 1933 г. с жена си Пагуна, са били единствените ятаци на комунисти, което е нотариално документирано. У их между другите са укривани Атанас Цветков от Нова Загора, Димо Буюклиев от Бургас, Кирил Илиев от Варна, Васил Гечев и Желязко Шейгунов от Тополовград (съучастници в ятачеството като посредници), Йовко Карабоюков от Нова Загора, партизански командир, укриван от жена му заедно с нейния брат (емигрант в Гърция) Георги. Карабоюкова почина в София. Някои се укриваха по 2-3 месеца, други по „канали" са отвеждани в Турция през Сакар балкан. Сега брат Анастасов живее в София, бул. "Скобелев" 45. Народна пенсия не получава.
11. Ганчо Генчев Ганчев от София през 1942-43 г., мобилизиран като капитан, комендант на Скопие, е съдействувал за снабдяването на 250 осъдени комунисти от стара България, намиращи се в затвора на 17 км далече от града. Пренасяни са храна, дрехи, литература в кошници и в куфари с двойни дъна. Брат Генчев е услужвал чрез военен камион чрез брата Владимир Зарков, поет, вписано в книгата му „Записки на политзатворника" стр. 65-72, както и в книгата „Червени семафори" от Борис Ангелов, стр. 219-234. В затвора са били другарите Живко Живков, Митко Григоров, Стоян Гюров. Подпомагал е и др. Димитър Денчев, сега работи в Държавния съвет.
Горните факти подчертават прогресивното разбиране и дейност на Бялото Братство в България преди 9.IX.1944 г., каквато е и сега - човеколюбива, с обич към родината ни, безкористна.
По горния път на борба и себежертва и с помощта на армията на братския СССР се стигна до сюблимния момент на историята на народа ни - 9.IX.1944 г., денят на второто освобождение на България. По тоя случай е издаден специалният брой на в. „Братство" в Севлиево с приветствие „Добре дошли" у нас новите ни освободители, като наши родни братя (Приложение).
Всички братя и сестри в София и в страната веднага се включиха в строителството на социализма у нас по всички линии на живота. С личен и обществен труд и с парични дарения - 300 000 000 лв., Братството застана рамо до рамо с БКП в строителството на Новия живот в страната ни.
Важно е да се знае, че Бялото Братство не е централа на съществуващите последователи на Учителя Петър Дънов, намиращи се в други държави, нито е клон на някоя централа в света с близка до неговата идеология. То е самобитно, българско общество с етични цели и методи, базирани на науката и общото познание на Природата.
Трагичен ден за Бялото Братство в България беше 27.XII.1944 г., когато трябваше да се раздели с любимия ни Учител Петър Дънов, умът, сърцето, душата на братството. По негово желание приживе със специално телеграфно разрешение от Москва от др. Георги Димитров и писмено разрешение от Министерския съвет, подписано от др. Антон Югов, Учителят беше погребан в градината на Братството в кв. „Изгрев", София.
В своя живот от организационен и финансов характер, Братството изживя много перипетии през изтеклите 30 години. Поради несъобразителност на бившето ръководство на Братството и по силата на Закона за едрата градска собственост, на Братството бяха одържавени имотите главно в София: салонът, поляната, градината, печатницата, трапезарията. Настана затишие във външно организационния живот и дейността на Братството. Освен личните занимания на всеки последовател в дома му, останаха посещенията през неделните дни на „Бивака" на Витоша в местността „Железни врата", избран някога от Учителя Петър Дънов. Остана също ежегодното лагеруване на Рила при 7-тв рилски езера над с. Говедарци. Формален отговорник пред властите за Братството остана брат Никола Антов и съветници.
Едвам през последните години братята Никола Антов, Симеон Симеонов и Иван Михайлов започнаха да правят събрания на братята по домовете си. За целта се получи разрешение от Комитета за вероизповеданията. След смъртта на брат Иван Михайлов, по нареждане на същия комитет, официалното ръководство на братството беше възложено на неговите две сестри Люба и Драга Михайлови. Те поеха тая отговорност и в техния дом на бул. "Евлоги Георгиев" 138 ставаха братските събрания. По нареждане на Отдела на Ритуалите при СГНС към сестрите Михайлови се прикрепиха в помощ петима братя за провеждане на различните мероприятия на братството.
Братството продължава поддържането на градината в частта, където е положено тялото на Учителя Петър Дънов, със специален пазач градинар. През 1975 г. това място беше застрашено от съобщението, че ще се придаде към мястото, предвидено за японската легация. От страна на братството се направиха съответни постъпки - изложения-молби до Висшите управителни органи и лица, държавни и партийни, като се искаше запазването на мястото като парцел на СГНС под грижите на Братството, като място със специално предназначение, уважавано от Братството, като култово място. Искаше се също да остане като гроб паметник на Учителя, в качеството му като заслужил прогресивен българин, като място с историческо значение, след писменото нареждане на СГНС да се спре започнатото устройство на мястото, както беше наредено от Комитета по вероизповеданията.
Др днес ние не знаем каква ще бъде съдбата на това гробно място и какъв е резултатът от подадените от Братството в София и провинцията [молби], каквито са пращани до Комитета по вероизповеданията.
Естествено е, че след като Министерският съвет навремето е разрешил погребението на Учителя да стане на това място, то сега съответно решение относно неговото бъдеще трябва да се вземе пак от същия управителен орган у нас - Държавния съвет, след решението на Конгреса, като се има пред вид направените изложения. Братството очаква положителен отговор по тоя въпрос.
Преди две години сградата, в която живееха сестрите Любка и Драга Михайлови и гдето ставаха събранията на Братството, бе отчуждена за нов строеж. Сестри Михайлови се преместиха да живеят в квартал „Дружба". Там е неудобно да се състоят събранията на Братството. Така че засега Братството не разполага с никакъв салон за общи събрания на членовете си. С еана дума, в момента Братството е без всякаква материална база за провеждане на колективен живот.
Като се има пред вид прогресивният характер и дейност на Братството преди и след 9.IX.1944 г., явно е, че нашият Учител П. Дънов и многото негови последователи - ятаци имат реални качества на борци против фашизма, в контакт с нелегалната съпротива на БКП и участвуват активно в социалистическото строителство у нас, ние си позволяваме, другари делегати на XI конгрес на БКП начело с др. Тодор Живков, [да предложим] за разглеждане и взимане решения относно следните въпроси, свързани с нормалния живот на братството:
1. Молим да се уточни положението на гробното място на Учителя Петър Дънов на Изгрева, като остане собственост на СГНС и поддържа от Бялото Братство като култово място и се признае като културен паметник на заслужил прогресивен българин и изключителен културен деятел за благото на българския народ и човечеството.
2. Да се даде право на юридическа личностна Братството в цялата страна, като се одобри съответен устав на братствата, които да се утвърдят за в бъдеще, законно утвърден статут, който да обхваща организационния, материален и финансов живот на една заслужила прогресивна верска общност с революционен дух и дейност у нас.
3. Като морална компенсация за иззетото братско поселение „Изгрев", дадено за построяване на посолството на Братския СССР, ние ви молим да решите държавата да построи за Бялото Братство на съответно място в София салон за нуждите на братството или да ни се даде за вечно ползуване готов такъв салон в София.
4. Да се утвърди за Бялото Братство от цялата страна лагеруване на членовете му в Рила планина, при 7-те езера, определен като подходящ от Учителя Петър Дънов и образцово поддържан вече повече от 50 години от Братството, вече познат на всички български туристи и на повечето гости от чужбина.
Като ви излагаме казаното дотук, уважаеми другари делегати, Бялото Братство в България е дълбоко убедено, че почитаемият XI конгрес на БКП ще вземе под внимание представеното тук изложение и обективните данни и ще вземе положително отношение към отделните въпроси. С това ще се урегулира животът на общността Бяло Братство у нас, близък по идеите на БКП.
Уверени в правилността на вашите решения, Братството изказва още веднъж братски поздрави на участниците в конгреса с пожелания за успешното решаване на всички поставени задачи за благото на българския народ и за постигане на мир, братство и единство с любов към цялото човечество.
Братски поздрав към народите от великия СССР, предтечи на мира, свободата и независимостта на народите от цял свят,
София, февруари 1976 г.
С братски поздрав:
За Бялото Братство от София и в България
Отговорнички:
Членове:
1.
2. (подпис на Д-р Кадиев) (Д-р Стефан Кадиев)
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
Забележка на съставителя Вергилий Кръстев:
Това изложение е писмо от д-р Стефан Кадиев, а го е подписала Драга Михайлова и другите, които са били като ръководство. Това са Възкресен Анастасов, Георги Йорданов, Димитър Кочев, Кирчо Лъвчето, Таню Танев.
След това писмо идва и отговорът от 5.VIII. 1976 г. с № КП 1208 на Комитета за изкуство и култура, подписано лично от Людмила Живкова, която бе дъщеря на Тодор Живков, който управляваше България цели 35 години до 10.XI.1989 г.