Алтернативен линк |
1981
Никога не съдете! Във всеки човек да
намерите особеното, хубавото, което е у него.
1982
Послушанието е Божествената връзка
между ученика и Учителя.
1983
„Бену Бахар - сали - мусинет.
Теси - бахар - вену ил биют."
Слушай вътрешния глас на Бога, върви
напред и не се колебай в пътя си.
1984
„Една вечна Истина, която е Бог е Любовта.
Едната Адитна Биотна Амри-хална, Амерун,
шемерун ил Бихар, ил мезун вею вею таю би
ом биют."
1985
Използувай музиката като велико благо от
Бога за доброто на човечеството. Всичко в
бъдещата култура ще дойде по пътищата на
музикалната хармония. Божият Дух чрез нея
ще даде на човечеството своите най-красиви
форми за постиженията на Доброто,
Справедливостта и Разумността.
Рила, 26 юлий 1942 г.
1986
Ученикът трябва да бъде твърд като земята,
подвижен като водата, бърз като въздуха,
лъчезарен като светлината.
1987
Господ не е във вашите страдания, във
вашата сила, във вашето знание. - Къде е? - В
Любовта, ако любите, Той е във вас. Винаги
мислете за Господа.
1988
„Господи, огради ме с благия Си Дух, да
мога да изпълня Твоята светла Воля."
„Господи, огради ме с благия си Дух, да
осветя Твоето Име на земята."
„Господи, огради ме с благия си Дух, да
работя за идването на Твоето Царство на
земята."
Да бъде благословен Господ Бог мой."
Амин.
1989
Как ще изучавате Бога? Хората се изучават
по техните постъпки. Как познавате хората,
нали по това как действуват. Как изучавате
Слънцето - нали по светлината и топлината,
която то изпраща. Тъй ще учите и за Господа.
1990
От ученика се иска крайно смирение, на
всичко да се радва. Винаги е добре да се живее
в Господа. Пълен е той с добрини.
1991
Обект на всичко в света е Бог.
Когато обичаш Бога, хората ще те обичат.
1992
Исая е поет.
Йеремия е държавник.
Иезекил - инженер.
Данаил - мъдрец.
1993
Когато мъжът обича една жена, това е дар
от Бога за него, а благословение за нея от
Бога.
1994
На 13 юли 1925 г. направихме с Учителя
екскурзия до Мусала. Бяхме около 200 души
братя и сестри. Времето беше мъгливо,
дъждовно, студено. Не беше лесно да се
издържат шест дни горе. Но ние издържахме
героично, като всяка сутрин се изкачвахме на
Мусала преди изгрев слънце. Понякога
мъглите се оттегляха, ние виждахме слънцето.
Много трудни дни бяха. Последният ден - 13
юли - след като слязохме от върха, Учителят
седна на един камък при първото езеро и
държа кратка беседа, макар че ръмеше
лекичко дъждец и всички бяхме мокри.
Основна мисъл на беседата беше: „Великата
Божествена наука на Живота - това е
служенето на Бога."
И като погледна всички ни, Учителят изпита
съжаление, откъсна по едно стръкче трева и
даде на всекиго от нас. „Малкият стрък" - тъй
бе наречена беседата. Идеята, заложена в
малкия стрък е: „Служене на Бога."
* Беседата „Малкият стрък" от 13 юли 1925 г. е публикувана в томчето .Петимата братя",
стр. 214 - 229. София, 1949 г.
1995
Чистота трябва да имаш. Тя с воля се
постига.
1996
Любовта подразбира всякога да има друг
човек около тебе.
Обичаш ли ме? - Да.
Можеш ли да се жертвуваш за мене? - Да.
Можеш ли да ми кажеш какво мислиш сега?
-Да.
При кого се намираш? - При моя Господ.
Страх ли те е? - Не.
Вярваш ли ми? - Вярвам.
Как се чувствуваш, когато си при мен, добре
ли? - Да.
„Моят мир ти давам."
1997
Ученикът трябва да работи най-много върху
сърцето си! Да внесе в него любовта, но да не
стане меко. Трябва да оформиш сега
умственото си тяло. Само като разсъждаваш
ще постъпиш правилно.
1998
Ученикът пита: „Ще придобия ли това, към
което се стремя? Учителят: „Ще придобиеш,
всичко ще придобиеш. Трябва да направиш
сърцето си чисто."
1999
У всички ви има един страх. Този страх
трябва да изчезне. Ще работите върху вашето
сърце. Страхът ще държите отвън, любовта -
отвътре.
2000
Искам да направя разбиранията ви правил-
ни.
Човек трябва да прави разлика между
животинското, човешкото и Божественото.
Да се хармонират душите, значи да трептят
еднакво, а да разбират различно.
На един наблюдателен ученик
физиогномиката много би му помогнала.
Ако ученикът можеше да разбира отвътре,
щеше да приказва с Учителя си и когато Той
е далече от него.
Човешката любов ограничава.
Учителят към ученика: „Ще се държиш
винаги за мене. Чистота трябва. Знаеш ли
защо те обичам? Заради Господа, заради
Бога, който живее в тебе. Само за това."