Дойде време да се върнем в София. Руските войски навлязоха в България. Ние бяхме освободени както се казва за втори път от Русия. Веднага след завръщането ми в София след евакуацията ме взеха за осем месеца на фронта като зъболекар на 21 .пехотен полк. Бях откупен трудовак, т.е. не бях служил даже и в трудовата повинност. Не бях хващал пушка в ръцете си. Един ден на фронта ординарецът ми ми даде един път една пушка и гръмнах с нея един път във въздуха, та чак се стреснах от гърма. Върнах се жив и здрав в София. Намерих България и специално София в хаос. Партията на комунистите беше хванала здраво властта. Бях загубил връзка с Консерваторията. Успях да извадя един документ за това, че имам напълно завършени две години в Консерваторията. Останах по професия зъболекар, по душа музикант. Започнах да хармонизирам и аранжирам песните на Учителя. Влюбих се в Неговата музика. Открих я за себе си. Имам 85 аранжирани за солисти и камерен оркестър пиеси, песни на Учителя. Имам много собствени композиции. Някои от тях са пяти на публични концерти в София. Изоставих личното си творчество, за да мога да работя за музиката на Учителя. Направих зъболекарски струнен квартет. Свирих в оркестъра на "Орпса", по-късно в Ансамбъла на транспорта. С квартета изнасяхме благотворителни концерти по някои домове. Имам следния случай в дома на сестра Зорница Русева, тя посещаваше и събранията на евангелистите на ул. "Солун". Изнесохме концерт веднага след първата бомбардировка над София. Самолетите по обед минаха в пълен боен ред и пуснаха бомбите си някъде към Захарната фабрика и "Надежда". Чухме в центъра само грохота им. Иванка, съпругата ми беше болна, лежеше. Оставих я сама вкъщи, за което дълго време ми се сърди, да отида в семейство Русеви за изнасяне на благотворителния концерт. Един добър челист, челиста Маринков беше в нашия квартет. Брат Галилей свиреше втора цигулка. Не помня името на виолиста. Та останах любител в музиката със само две години в Консерваторията, но бях любим ученик на Панчо Владигеров. Вземах частни уроци от проф. Александър Райчев по хармония. Тогава той беше студент в последния курс на Консерваторията. Вземах уроци от отец Иван Говедаров. А той беше разпопен католишки свещеник, когото пловдивските католици бяха пратили преди това една година на специализация във Виена, за да следва специално духовна музика. Той владееше много добре хармонията и проверяваше хармонизациите ми на песни на Учителя. Обикновено работех с малко грешки. Някъде той ми предлагаше по-голямо разнообразие на акордите, които аз приемах или не. По-късно заработих самостоятелно. Много дълга на него. Учителят е канил при себе си Добри Христов, най-добрия български хоров композитор, за да хармонизира песни на Учителя. А когато нашия добър музикант Кирил Икономов, по времето на министър Борис Йоцов, министър на просветата, беше назначен за главен инспектор по музика в Министерството на просветата, беше пратен на едногодишна специализация в Париж по музика. Учителят е писал следното писмо на брат Кирил: "Очаквам, брат, след като завършите специализацията си в
Париж, да се върнете в София и да започнете да аранжирате моите песни". Учителят е виждал и съзнавал ясно, че Неговите песни не могат да бъдат представени на концерт в изпълнение само на един глас или на една цигулка, а трябва да се хармонизират, аранжират или разработят. Учителят е казал: "Един ден от Моите песни ще станат симфонии". До симфониите още никой от нас не е стигнал. Ние правим аранжировки за хор, за камерен оркестър, употребяваме само класическа хармония за Неговите песни, защото смятаме, че модерната хармония не отива за тях. Франция ги хармонизира с доста по-модерна хармония. Чух френско изпълнение за хор и оркестър. Хорът им пее отлично. Сестра Гергана Сербезова и Таню Танев гостуваха известно време на нашите приятели в Париж.