НАЧАЛО

Категория:

< ПРЕДИШЕН ЗАПИС | ИЗГРЕВЪТ | СЛЕДВАЩ ЗАПИС >

ЮРДАН СИМЕОНОВ (6.III.1895-4. VIII.1969)

1. УВОД ЗА НЕВИДИМАТА ВЕРИГА ТОМ 8
Алтернативен линк

ЮРДАН СИМЕОНОВ (6.III.1895-4.VIII.1969)

1. УВОД ЗА НЕВИДИМАТА ВЕРИГА





Кратките сведения за Юрдан Харалампиев Симеонов -  Данко, получихме от неговата втора съпруга Надка, които бяха записани  на касетка на портативен касетофон през 1989 г. Останахме приятно  изненадани, че тя се отвори към нас и всичко, което имаше запазено от  него ни предаде: албум със снимки и две скици от Цветана Щилянова на  него самия. Данко беше оставил в библиотеката си подвързани томчета от  Словото на Учителя, като тя ни предаде тези беседи. Аз работих с д-р  Вергилий Кръстев по една определена програма за събиране и подреждане на  опитностите на учениците от Школата. Споделих с него за тези останали  беседи и предложени ми беседи, които той реши да откупи, като сумата  равняваща се на една лекарска заплата, той я връчи на мен, а аз от своя  страна трябваше да я предам на втората съпруга на Данко -Надка.  Смятахме, че постъпваме честно и почтено. Но какво беше учудването ни,  когато тя най-категорично отказа да приеме тази сума като каза, че не  може да търгува с нещата на Данко, които са останали от времето на  Школата. За пръв път имахме такъв случай и си задавахме въпроса кому  дължим за такъв подарък - на Данко или на нея. Вероятно и на двамата.  След това се реши със същите пари да закупим хартия, с която да работим  при обработване материалите на заминалите приятели. Хартията бе  закупена, нещата се успокоиха и чак тогава тя ни разказа онези данни,  които вие може да прочетете. По този начин Данко продължи да работи след  своето заминаване не само чрез съпругата си Надка, но и чрез нас, той  взима живо участие в нашата работа сега или утре, защото ние пишем на  закупена от него хартия. Това е пример за онези, които са дали обещание  пред Учителя, че ще работят и долу на земята и горе на небето в Школата.  Школата на Бялото Братство е една и съща от векове, днес и утре, а  душите, които работят с нея са едни и същи - те са определени.

Първата съпруга на Данко се нарича Роза, а тя е  рождена сестра на художничката Цветана Щилянова. Тук се дават данни за  Цветка Щилянова, която според Учителя е била „ангел на небето", и за да  изкупи една своя грешка се изпраща на земята. Не случайно нейният път  минава през такъв катаклизъм, слизайки в преизподнята на ада.  Единствено, което я е крепяло е онзи лъч от светлина, чрез който тя е  рисувала ликът на Учителя. Когато писахме бележките си за Цветана  Щилянова, това ние упоменахме, че сме били прави в преценката си.  Майката на Цветана Щилянова се казва Анастасия и е била предана ученичка  на Учителя и присъствала на една интересна случка.

Съпругата на един офицер почива и той облян в  сълзи ридае, а Анастасия му съчувства и споделя с една сестра, която я  успокоява, че този ридаещ офицер след три дни ще се усмихне, а след три  месеца вероятно ще се ожени за втора съпруга. Това се и случва, като  съпругата е вече нашата сестра Анастасия с нейното милосърдно сърце. От  брака си тя има три деца -Цветанка, Роза и Асенко Щилянови. От старите  фотографии на семейството им, които ни предаде лично Цветанка Щилянова,  виждаме една рядко красива жена, която спокойно може да бъде обозначена  като една от най-красивите жени в България. Това не й пречи да премине  през своя житейски път на страдание, мъчение и лишение. Тя е причината  да накара Цветанка Щилянова да иска разрешение от Учителя, да нарисува  портрета Му, знаейки много добре едно от правилата на Школата, че човек  когато работи за Бога и Бог работи за него чрез другите. Споменахме тези  данни, защото тези души са свързани във верига и вървят заедно в  Невидимия свят, а тук на земята са свързани в роднински връзки: дъщерята  на Анастасия - Роза е съпруга на Юрдан Харалампиев, а Юрдан е брат на  Симеон Симеонов. Тук трябва да споменем за брата на Данко на име Симеон  Симеонов, един от най-редовните музиканти на Изгрева, свирещ на цигулка и  взел дейно участие в живота на Изгрева. Обикновено той четеше беседите  след заминаването на Учителя, а неговият гръмогласен глас надвикваше  врявата на останалите и вдъхваше респект и слагаше началото на един ред и  порядък, когато трябваше да се пее, да се свири или да работи оркестъра  на Изгрева. В една от снимките го виждаме заедно с брат си Данко и  Верка Куртева на Диана бад, когато под ръководството на Весела Несторова  и Милка Периклиева трябваше да се обучат учителите по физкултура в  България на специално определен курс - Паневритмията на Учителя, след  което да я пренесат и преподават в училище. В снимките от Школата го  виждаме със своят инструмент - цигулката. А неговият брат -Данко е със  своят вечен инструмент - кларинет. Симеон разказваше, че когато отивал  на събора в Търново през 1922 г. още не е бил вегетарианец и е носил  една печена кокошка в чантата си посолена с червен пипер и присъствал на  онзи прословут диспут в търновското читалище и онази буря развихрила се  от дъжд и мълния, в отговор на заплахите на свещениците срещу Учителя.  Той захвърля кокошката след този случай, отива на лозето на събора и  оттам води неговата вярна служба като музикант към делото на Учителя.

Тук се говори за Веска Козарева, получила задача  специално от Учителя да разнася Словото, но това е давано на малцина,  които са имали подготовка и са имали в себе си дух на апостоли. За тях  най-важното остава послушанието към Учителя и верността към Неговото  Дело. За тези лица от фотографиите стоят личности, а над тях - съдби.

19.1Х.1990 г. Записала: Марийка Марашлиева


, , г., (Четвъртък) (неизвестен час)

ИНФОРМАЦИЯ ЗА БЕСЕДА



НАГОРЕ