Алтернативен линк |
92. ВЕСТАЛКИТЕ И ПАНЕВРИТМИЯТА
В.К.: Да. Сега тука на страница 24 от Вашите „Разговори с Учителя” има един такъв цитат: „Песента, която няма да се нотира и ще бъде с фаршлаци.”
Какво ще бъде това?
Л.Т.: Тя ще бъде, знаеш какво значи: ха, ха-а, малка нотичка, а а-а - форшлаг126. Не фаршлаци, а форшлаци - украшения.
В.К.: Да, украшения.
Л.Т.: Аз се чудя какво.
В.К.: А коя е тази песен? Имате ли я записана? Вие?
Л.Т.: Нямам я. Той каза, ама не ми я даде.
В.К.: Сега, пак на същата страница 24: „Българската музика е със затворени интервали.”
Какво значи? Как го разбирате: „със затворени интервали”?
Л.Т.: Инатчийска.
В.К.: Инатчийска?
Л.Т.: Да. Българинът като почне, скача, скача на едно място и го обръща на ръченица. Инатчийска - има инат вътре в него.
В.К.: Значи това означава затвореният интервал. Затворен кръг на българската музика.
Сега, Вие тук споменавате на 24-та страница: „Паневритмията да се играе от сестрите, облечени в еднаква дреха като весталки.”
Л.Т.: Аз го пожелах. Ако излязат сестрите в различни цветове, но един модел да бъде. Ръкавите така - дълги и широки, с дълга рокля, да не се виждат много краката.
В.К.: Имате ли модела, кройката на тия рокли?
Л.Т.: Учителят е дал модел.
В.К.: Какъв цвят?
Л.Т.: Не е от коприна или от това, но не е реализирано. Той е дал модел.
В.К.: Тука казвате „като весталки”. Какво разбирате Вие лично под тая дума?
Л.Т.: Ами била съм весталка в храмове.
В.К.: Какво значи „весталка”?
Л.Т.: Весталка е певица Божия, която дава обет пред Бога, че няма да има връзка физическа с мъже.
В.К.: Значи да бъде дева, ще бъде.
Л.Т.: Да бъде чиста и да посвети живота си в служене на Бога. И жрица, и весталка - те дават обет пред Бога.
В.К.: Да. На 26-а страница от Вашите „Разговори с Учителя”: „Веднъж цар Саул посетил училището на прорицателите по музика”. Какво значи „прорицатели”?
Л.Т.: Като ясновидци.
В.К.: А, такива, които пророкуват.
Л.Т.: Които пророкуват.
В.К.: Значи в такъв смисъл е дадена думата „прорицатели”.
__________________________
126) Форщлаг (музика) - малки ноти, които не влизат в такта, изпълняват се за украшение в пиесата