НАЧАЛО

Категория:

< ПРЕДИШЕН ЗАПИС | ПОСЛЕДОВАТЕЛИ НА УЧИТЕЛЯ | СЛЕДВАЩ ЗАПИС >

НОВИЯТ ЧОВЕК

  Разговори с Учителя - Милка Периклиева (1908 – 1976 )
Алтернативен линк

НОВИЯТ ЧОВЕК


По онова време пишех втората част на сборника си „Игри и песни за деца". Имах желание да включа някои от упражненията или песните на Учителя, но се чувствах задължена за поискам позволението му за това. И така, отидох на Изгрева. Пред приемната му имаше приятели. Дойде и моят ред.

- Учителю, ще разрешите ли да включа някои от упражненията Ви в моя сборник или на някои от песните Ви да сложа движения?

- Кога ще се печати книгата? - беше първият му въпрос.

- По всяка вероятност след един месец.

- Ще ти дам специални упражнения.

След тези думи той затвори очите си за няколко минути. Наблюдавах очудена: какво става? Мислеше ли Учителя или бе задрямал, уморен? Не можех да разбера, стоях, без да мърдам. След малко той ме погледна, стана от стола си и каза:

- Пиши!

И самият той започна да прави ритмични, плавни упражнения, като обясняваше:

- Всяко движение е привличане на сили. Ако движенията се извършват правилно, с необходимия ритъм, те ще развият много добродетели у децата. Това е за щедрост... Движенията ще привлекат известни Същества на светлината...., на любовта..., на милосърдието..., на вярата...

По този начин Учителя ми демонстрира девет упражнения и аз ги записах. След това поиска да ги изиграя и едновременно да чета написаното. Благодарих му, казвайки, че те са лесни и приятни.

- А какво име да сложа за техен автор: „Беинса Дуно" или само „Учителя"?

- Първо ги опитай с децата. Виж дали ще им харесат и как ще ги играят. Въпросът за авторството не е важен. Няма нужда да пишеш автор. Източникът е един. Ако хората достигат винаги този източник, ще пият чиста вода. Движения и ритъм - това е хармония на сили. Ритмични движения при акомпанимент на музика могат да извършат чудеса!

,Когато природата се подновява, птичките пеят.

В началото на всяка Божествена култура човеците пеят.

Когато светът се пресъздава, ангелите пеят."

Това е от най-старата книга в света.

Всяка добродетел има своя линия на движение. Може да се проведат наблюдения, за да се види влиянието на различните движения за приемане и предаване на известни психически и физически енергии. Всички органи на човешкото тяло са свързани с психически процеси. Някои ключови формули, произнесени правилно и придружени от музика и движения, могат да имат огромно значение. Когато човек съзнателно движи ръцете и краката си, той привежда към дейност съответните мозъчни центрове, които привличат към себе си повече кръв и енергия, а енергията е сила! Но това е теория. Ти започни да правиш с децата тези девет упражнения.

На следната сутрин показах на децата упражненията. Те много ги харесаха и оттогава всяка сутрин започвахме нашите занимания с тези девет упражнения, които наричахме „Ведрина". Имах две курсистки, и те правеха упражненията заедно с децата. За моя приятна изненада след няколко дни едната ми се похвали, че имала непрекъснати невралгични главоболия, но откакто прави тези упражнения, главата не я боли вече.

За успеха съобщих на Учителя. Той само се усмихна и каза:

- Новият човек ще се развива по пътя на ритъма и музиката. Едно движение може да съгражда или да руши. Нужни са знания и светлина.

След няколко месеца, когато беше публикувана Част втора на „Игри и песни за деца", имаше един раздел: ,Девет ритмични упражнения за най-малките".


  Разговори с Учителя - Милка Периклиева (1908 – 1976 )
, , г., (Четвъртък) (неизвестен час)

ИНФОРМАЦИЯ ЗА БЕСЕДА



НАГОРЕ