НАЧАЛО

Категория:

< ПРЕДИШЕН ЗАПИС | ИЗГРЕВЪТ | СЛЕДВАЩ ЗАПИС >

XIX. КАК ДА СЕ ЗАПАЗИ ЧИСТОТАТА НА ПАНЕВРИТМИЯТА

ВЕРГИЛИЙ КРЪСТЕВ ТОМ 15
Алтернативен линк

XIX. КАК ДА СЕ ЗАПАЗИ ЧИСТОТАТА НА ПАНЕВРИТМИЯТА


Величка Няголова


02.09.2002 г. София


Здравей Вергилий,


Искам да опиша моите впечатления от Паневритмията. Направи ми впечатление, че на Рила се играе доста неправилно. Не зная кои са преподавателите, има ги много. Но е пълно с грешки. Дори една вечер взех думата и обясних на хората. Казах им, че французите я играят по-правилно и не е ли срамно това. „Изгрява слънцето" - като се каже „Зум" ръцете са на гърдите и се отварят при „Ме зум". Почти всички го играят точно обратно. Кой ви научи? Вече 50 год. играя, още на Изгрева - нямаше нито един с обратни движения. А сега е нарочно! После „Аум". Какви са тези балети - ръката напред под ъгъл 45 градуса, а другата назад. Значи се черпи енергия едновременно и от Слънцето, и от ада! Показах голяма снимка: „Ето как играе Велият Учител!"(Снимката е по филма с Него). Дясната ръка е напред, плавно - 45 градуса, а лявата е надолу до тялото, без да се отклонява. Заинтересуваха се, гледат и се чудят. Но пак без много резултат. Казах им: „Вие не сте въоръжени за западния свят." Там окултистите искат да знаят защо това движение е така, а не обратно. Те търсят окултния закон. На запад е пълно с окултна литература и с много школи. Има и училища на Щайнер. Вие не можете да излъжете тези хора, имат знания. И в една Паневритмия е така, а в другата иначе - точно обратното. В бъдеще ще остане само вярното. Те просто ще сравнят двете книги и ще разрешат въпроса според окултния закон. Ще кажат просто и ясно: „Това не е вярно, не може да го е дал Учителят така, а другото е вярно." И ще изберат. И така всички погрешни книги ще отпаднат. Построиха в Париж една пирамида пред Галериите на Лувъра. Но не са се допитвали с окултисти и не е спазен окултния закон. Всички казват, че тази пирамида ще доведе до нещастие както за Париж, така и за Франция. Не може да се черпят отрицателни енергии и да има положителен резултат. За Египетските пирамиди всички знаете, че планът им бе даден от най- мъдрите жреци и посветени и всичко бе пресметнато с голяма, необикновена точност, просто изумителна и точно в съгласие с окултния закон. Така че, ако се играе Паневритмията неточно - резултатът ще бъде също вреден - за всеки един, за България, че и за света. Нека всеки потърси вярна литература и да се играе точно. Има и още хора, съвременници на Учителя и те знаят. Никой да не придава своя личен елемент. Казах още на Рила: „Аз не живея отдавна в България и идвам от стаж по Паневритмия в Алпите. Там обясних на хората за първите 6 упражнения, преди Паневритмията, че Учителят ги е дал да се започват напред и с десния крак. После започнала войната, братята заиграли назад, пак с десния крак. Учителят приел и казал: „Да се скрием от духовете, да не ни различат." И после войната отдавна свършила и те продължили все назад, че и до ден днешен. И докога? Не е ли смешно? В никоя окултна школа по света, не се започва назад. Окултният закон е „Напред и все напред", като Слънцето. И защо само Гамата е напред? Ами Учителят я е дал по-късно, към 1943 г. и затова тя се играе само напред, така се започва. Значи - назад и напред - се борят. Всеки да го приеме по дух! Който има да се връща назад, и да плаща, да си плаща, но не и да подвежда тълпата. На този стаж имаше французин - преподавател по философия в училище на Щайнер, имаше и други окултисти. Като им обясних тези неща, че 6-те упражнения Великият Учител ги е дал отначало напред, те се удариха в главата и казаха: „А ние вече 30 години се чудим как така ги е дал назад и не можем да проумеем. Отсега нататък ние започваме само „напред"." Ето ви готови хора, окултисти как разрешават въпроса.


Друго, което ще засегна е „Авторското право на Учителя Петър Дънов". Има закон човешки. Ако някой промени дори и запетя от творчеството на един


писател, поет или музикант, го съдят и плаща голяма глоба, а може да отиде и в затвора. Ви знаете това. Всеки автор си има „авторско право "и никой няма право и никои няма право да променя. Тук ви говоря как стои човешкият закон, а да не говорим за Божествения. И така, това лято на Рила, за Събора на 19 август, се игра „ПАНЕВРИТМИЯ НА СИМЕОН СИМЕОНОВ" - певец, новодошъл, а не ПАНЕВРИТМИЯ НА ПЕТЪР ДЪНОВ, българин. Не говоря дори за ранга на Учителя - Господар на Вселената. Този Симеон смята, че е на сцената, в операта и възвишава глас и пее соло „Ти се ме мамо родила..." от Слънчевите лъчи три пъти с три различни текста и за дължава всички музиканти да свирят по солото му и всички играещи / 1000-2000/ души да играят неправилно. Текстът е хубав, има физически, духовен и Божествен свят, той пее отлично, ечи планината. И е хубаво и вдъхновено. И хорът пее с него и всички играят погрешно по гайдата му. Може думите да са дадени от Лиляна Табакова - оперна певица, познавах я. Или от Борис Николов. Нищо не ме интересува! За концерт става отлично! За опера - също. Но Паневритмията не е нито едното, нито другото. Учителят я е дал два пъти само, и се повтарят думите от първия куплет два пъти, няма трети път, няма три различни куплета. Така се е играло винаги, от памти века, и сега дошъл един нов човек, и променя. А и задължава всички да играят неговата Паневритмия! Че кои е той, ви питам? Ето, аз Величка Няголова, го давам под съд и да отговаря, кой му е позволил да заблуждава всички. Защото хората играят според музиката. Има и много нови хора, които не знаят, а и не четат. Че има ноти! Защо музикантите не ги свирят точно? Защо са продължили музиката на „Евера" и са прибавили свои текстове, че кой им позволи? Давам ги под съд за промяна и осакатяване творчеството на Учителя Петър Дънов. Нека се поправи „Евера", както и „Ти си ме мамо родила", срамно е. А дали не са и платени, за да променят нарочно? И как така успяват - просто всички като овце приемат, без съпротива. А Учителят казва, че дори и овцата знае да тропне пред вълка и той не я яде.


И така, на 17 август на Рила, свириха и пяха погрешно. На 18 август отидох само до кръга на музикантите и ги предупредих лично, по име. Казвам им: „Кой ви позволи на вас, да променяте музиката на Паневритмията? Само да посмеете повече." Обръщам се към Благи Жеков, Председател на Братския съвет: „Ти Благи, беше ли на Изгрева? Винаги си бил. Колко пъти се играе „Ти си ме мамо родила"? - „Два пъти." „Ти Ина Дойнова, преподавател по Паневритмия и автор на книга* била ли си на Изгрева? - Да. Колко пъти се играе упражнението? - „Два пъти." „Ти Йоана Стратева, музикант и отличен изпълнител на мистичната музика на Учителя, ти била ли си на Изгрева? Винаги, нали? Колко пъти се свири и играе „Ти си ме мамо родила"? - „Два пъти." Значи всички знаете добре, че е два пъти, а го свирите погрешно три пъти. И защо е това? Кои ви позволи? Йоана добавя: „Аз за хармонията, за хармонията". Какво? За каква хармония ми говориш ти - за тази на Симеон Симеонов, значи за човешката, или за Божествената хармония. Че на Слънцето за Събора го играят два пъти, а вие тука - три пъти. Че възможно ли е всичко това? И Йоана ми допълни: „Днес ще го свирим два пъти, но утре на Събора 19 август - три пъти". Аз подскочих „Само да сте посмели". А тя допълва „Не зависи нищо от нас, а от Симеон." Значи той е тартора, той им е шефа, и те мълчат и приемат. Предателство, измама! Не може да бъде! Аз съм контрольор на Великия Учител - както в Европа, така и тук в България, и не съм съгласна.


И вечерта на 18 преди Събора отидох пак да предупредя „лично" музикантите, да не приемат тези промени, заради хармонията на Симеон. Срещам Йоана, бърза. Казвам и: „Утре на Събора никаква промяна, само да сте посмели. Ако си вярна ти на Учителя - дай пример, след два пъти - продължи с пляскането." Тя мълчи. После като наредено отгоре, вървя и насреща ми Ина. Казвам и същото. „Утре вие няма да променяте Паневритмията!" Тя ми отговаря: „Знаем, и винаги го играем и свирим два пъти. Но сега Симеон е подготвил хора за празника. Знаем също за „Евера", знаем също, че „Зум ме зум" от „Изгрява Слънцето", при „Зум" - ръцете са на гърдите. Но зависи от Симеон." Така че вече разбрах, чете всички си измиваха ръцете като Пилат и сочеха Симеон като вожд и създател на Новата Паневритмия.


Тогава реших да се срещна и с този Симеон. Той репетираше с хора, изчаках го и ми казвам: „Елате, че ми трябвате. Със строг тон: „Кой ви позволи на вас да променяте Паневритмията?" А той: „Не ми дръжте такъв тон, оставете ме да се изкаже". Добре, казах. Той: „Ходил съм при Лиляна Табакова и тя ми даде текста на трите куплета, за трите свята - физическия, духовния и Божествен. Бил съм и при Борис Николов". Казах - това всичко е много добре, но кой сте вие да променяте едно творчество, да добавяте? За концерт става, но не и за Паневритмията. Там всичко е пресметнато и точно определено. Няма соло. Песента се пее от всички заедно два пъти и се играе два пъти. И утре на събора - така ще го изпълните. А той: „Аз питам х ористите, колко пъти да го пеем - два пъти или три пъти." Заобиколиха ме и хористите, все нови, млади и зелени хора, нищо не знаят. Питат ме: „А вие коя сте?" Отговарям им: „Няма значение коя съм аз, но вие всички ще разберете кой е Великият Учител."


И така на 19 август, при три кръга, всички в бяло, с оркестър, хор и соло Симеон, Паневритмията беше изиграна променена, невярна и моите предупреждения „лично" не изиграха никаква роля. Когато започнаха трети път песента, само аз отреагирах, като взех да пляскам силно с двете си ръце, защото следва „пляскането", а то ечи ли, ечи във високата планина. Другите, които знаят Истината, си свалят ръцете и не играят, но и не реагират. Като овце. Аз внесох смут, и после доста хора разлистваха книгата по Паневритмия и търсеха Истината.


На 20 август, втория ден на Събора закъснях много и смятах, че Паневритмията е вече свършила. Като се качвам горе на Бъбрека, големият кръг и лъчите, точно. Като чели Небето ме е чакало точно да пристигна за лъчите. Влязох и започнаха. Казах си: „Този ден ще играят верно!" - Не, пак три пъти и пак соло Симеон. Имаше цигулка, която след два пъти пое „Пляскането", но скоро беше заглушена от останалите музиканти и се поде трети път. Тогава аз грабнах голям камък, отидох до друг голям и взех да чукам с все сила, докато трая третия път. Хората се извърнаха, гледаха ме и то гневно, че нарушавам Божествената им хармония и ангелският им танц. Вие знаете ли какво значи един човек да се опълчи против 1000-2000 души? Но хората се стреснаха, музикантите също,и ако им отърва друг път пак да внасят свои корекции и промени. Аз предупредих всички, че са в погрешна Паневритмия и в погрешен кръг. Това ще има големи последствия. Важното е, че си позволяват да коригират Божественото. А вие ще проследите пътя им, как ще се развие тази година, че и в бъдеще животът им - и на Благи Жеков, и на Ина Дойнова, и на Йоана Стратева, че и на Симеон Симеонов, макар че е нов. Но той се налага и го слушат. Знайте, че има музиканти, които се борят против тези промени. Едната от тях е Станка Желева - Таничка, и й прави чест. Също и Анчето, която свири често самичка в гората на Изгрева, и понякога и си сбърква. Тя ми каза възбудено: „Променят, много променят." Ето и „Евера", а Петър Ганев си позволява да изменя тоналността, защото така им било удобно, което е равносилно да се измени тоналността на 9-та Симфония на Бетховен, но никой по света не би го сторил. Анчето допълва - „И Благи Жеков променил някои от заглавията на песните на Учителя, така че не можеш да ги познаеш." Браво на Анчето. И тя се бори против Промените! Браво на Таничка! А на вас българи - срам и позор! И тежка ще е съдбата ви и гладни ще си лягате, и инженери ще имате пенсия 100 лв. и 60 лв. Всичко е заслужено. Вие посягате на Храма Господен и внасяте умишлено промени, внасяте човешкото, променяте Божественото. И това внася смут в Космическата хармония и влошава положението, както на България, така и на целия свят.

Но на Паневритмията в гората до Изгрева - няма промени. От тук Учителят е започнал излизанията най-напред. И както казва Светозар Няголов - тук промени не се търпят, много е силна тук вибрацията на Учителя. И как тук музикантите, начело с Благи свирят точно. Но поне това „Зум-ме-зум" едни са напред, други назад. Грозно.

Учителят присъствуваше на Рила постоянно. Влизаше по палатките, следеше лично за хормонията, правеше измервания всеки ден, коя сила преобладава - положителната или отрицателната. И балансираше. Нищо не отбягваше от неговите зорки очи. Особено, още в началото, когато играехме Паневритмията на Чистотата се въртеше в кръг все около музикантите. Учудих се. А то за какво е било? Че нали те бяха първите, които промениха музиката, а оттам и играта. Та знайте, че Учителят е жив, че присъствува, че следи, че направлява и всеки ще си получи според заслугите. А аз контролирам и ви предупреждавам. И ще видя дали догодина пак ще промените и внесете вашата дисхармония в Божественото. А аз трябва да дойда отдалеко, от много далеко, за да ви напомня, че нямате право на промени и че ви обявявам съд.


Друго нещо - Павлина Даскалова от Търново, отчете че Паневритмията на Празника е минала отлично, защото всички вътрешни кръгове били облечени в бяло. Да това е отлично! Не е само „ВЪНШНАТА СТРАНА" на въпроса. А то си има и дълбока, ВЪТРЕШНА СТРАНА. Но толкова може да прецени тази Павлина, толкова е културата й. За мене Паневритмията се игра погрешно и то много погрешно, и то нарочно. И нямаше никаква хармония в такъв случай. А аз съм контрольорът. Ако не аз - Учителят ще си определи друг контрольор, но Той Учителят ги определя, по вярност и по заслуги. Така че всичко се следи отгоре.


Още нещо! Защо тичате за лъчите като стадо, не ви ли е срам? Толкова е грозно. Има и много чужденци - те само се усмихват. Защо ви са ПЪРВИТЕ МЕСТА, нали Учителят ви учи да заемате последните места. Нека на първите отидат по- възрастни братя и исестри, като уважение към възрастта им и като живи свидетели на Учителя и неговото присъствие. За догодина - да няма тичане в кръга за първите места.


С уважение: Величка Няголова



, , г., (Четвъртък) (неизвестен час)

ИНФОРМАЦИЯ ЗА БЕСЕДА



НАГОРЕ