НАЧАЛО

Категория:

< ПРЕДИШЕН ЗАПИС | ИЗГРЕВЪТ | СЛЕДВАЩ ЗАПИС >

26. ПЛАНЕТАТА ЗЕМЯ

Николай Дойнов ТОМ 15
Алтернативен линк

26. ПЛАНЕТАТА ЗЕМЯ


По време на Учителя, един от нашите тогава млади братя си замина. Братът беше много интелигентен и се ползуваше със симпатии. Запитах Учителя, защо този брат си замина. Учителят отговори: „Този брат се беше свързал с един изостанал дух от Лемурийската епоха, затворен в центъра на земята, който дух искаше да се прояви чрез този брат и щеше да направи големи пакости, щеше да спъне брата и ония около него, затова и ние го прибрахме".


В.К. За кой брат ставаше въпрос? Н.Д. Мъчно мога да си спомня, защото тогава заминаха няколко млади братя. Един от тях беше Кузман, който беше рядко интелигентен и следваше философия. Друг беше Георги Марков, също тъй много интелигентен. Трети беше един брат - Кирил Паскалев, който следваше медицина и работи като доктор известно време. Така, че няколко братя за един къс период от младите си заминаха, и не мога да си спомня за кой става въпрос. В.К. Защото, аз си спомням Учителят казва нещо, във връзка с това, че му слагат кюмюр да гори в печката му в стаята и той казва, че не иска да се горят въглища, защото се освобождават тези лемурийски духове. Значи този брат се свързал с лемурийците.


Един ден, по обяд, на масите пред салона бях седнал точно срещу Учителя. Обеда свърши и донесоха пред Учителя чиния с едри жълти круши. Учителят взема една круша, разряза я и ми даде едно парче от нея. След като го изядох, Той ме попита:" Хареса ли ти крушата?" - Не, отговорих аз, крушата е стипчива и кисела. Взема друга круша и от нея ми отряза парче, изядох и него. „Тази хареса ли ти?", попита ме Той с една мека усмивка. - „Да - казах аз - наистина, парчето от втората круша беше нещо великолепно, сладка, ароматична, просто се топи в устата. „Знаеш ли защо едната круша беше кисела, стипчива, а другата сладка и много приятна?" - „Не зная". „Защото първата е приела повече влиянието на земята, а другата, хубавата е приела повече влиянието на слънцето. Това се отнася и за хората - приемем ли повече влиянието на слънцето, ще бъдем с качествата на хубавата круша. Приемем ли повече влиянието на земята, ще имаме качествата на лошата круша".


Духовете на центъра всякога се стараят да спечелят хората за своите разрушителни задачи, като им обещават Рай. Внушават им съблазнителни идеи, които уж като приложат, ще станат щастливи. Така Ева беше измамена. Такива Еви ги е имало, има ги и сега. Това е докато вържат хората, а после почват с омразата, лъжата, насилието. Христос даде ясна и отривиста мярка - „По делата им ще ги познаете!" Пазете се от тях - тяхното лукавство няма край.


На земята стават две явления, които са още загадка за човека. Това са вулканите и земетресенията. На земята има 522 действуващи вулкана, а годишно имаме средно по 100 000 земетресения. Вярно е, че само малка част от тях се усещат от хората, но сеизмографите ги улавят. На какво се дължи всичко това? - Науката не дава сериозни обяснения. Учителят казва: „Вулканите са циреите на земята, ако ги нямаше Земята би се пръснала". През 1928 г. стана голямо земетресение в Чирпан. Учителят каза: „Ако в този град имаше 10 души праведни хора, земетресението нямаше да стане".


Какво значи казаното от Учителя за вулканите и земетресенията? - Ядрената физика е стигнала до две интересни открития. Първото е, че освен познатият ни вид материя, има още един вид, който те наричат „Антивещество". Разликата между веществото и антивеществото е, че при първото ядрото на атома има положителен заряд, а периферните частици - електроните имат отрицателен. При антивеществото имаме обратно. Когато частиците от двете вещества се срещнат, то масата им минава в сила, т.е. получава се взрив. Значи, ако имаме само по половин грам от едното и другото, то при среща ще получим взрив, който съгласно формулата Е = тс2 ще даде сила равно на 25 000 000 умножено на 3600 киловата = 90 000 000 000.


Във вътрешността на земята стават термоядрени реакции, при което се отделя и от антивеществото, което при среща се получават взривове, носещи казаните катаклизми, земетресения и вулкани. Антивеществото е вещество, в което злото има своя дял. Учителят каза: „Омразата, злобата, ненавистта, това не са състояния на душата, а е материя, при разпадането на която имаме тези прояви". Ако майката е разтревожена, тя по никой начин не трябва да кърми детето - разпада се антивещество, което в контакт с веществото дава отрова.


Второто важно откритие, което повече има отношение към нас хората и самата Земя е, че когато кванта енергия /или зърна енергия/ им се даде още сила, то те се материализирват. Имаме обратния процес, от енергия получаваме маса. Когато енергията при разпадането дойде до човешкия мозък и той им даде нова сила, нов тласък /а човешкият мозък е мощен усилвател/, ние материализираме тази сила във вещество, ако е за добро, в антивещество, ако е за зло. Двата примера: за Чирпанското земетресение и за майката, която кърми детето и много още подобни казани от Учителя от този род, говорят за грамадната роля, която трите милиарда хора на Земята могат да изиграят в еволюцията на планетата и в нашата съдба. До каква грамадна степен те могат да облекчат планетата в чистенето от това антивещество. И катаклизмите, ако и да не изчезнат, то биха се значително намалили. А и Христос казва: „Птиците небесни ще дойдат до вашата глава, но не им давайте да свият гнездо". Какъв величав образ на целия този процес.


Оста, около която се върти Земята има два характерни белега. Първо, при движението на Земята оста се люлее и за един период от 26 000 години тя описва един конус. Този период се нарича „Прецесия". Второ - оста е наклонена спрямо перпендикуляра на еклиптиката с 231 /2 градуса.


По първият й белег - люлеенето на оста, можем да я оприличим или сравним с един човек, който при ходене се люлее. Това показва, че той няма една стабилност в своите принципи. Изправи ли гръбнака си в две плоскости, криви ли си раменете - едното по-високо, другото по-ниско, криви ли главата наляво или надясно, това показва, че този човек обича да угодничи. Така и Земята отстъпва от своите принципи. Тя отстъпи под натиска на злото и в резултат, връхлетяха я няколко ледени епохи, които нанесоха тежки поражения на много от растенията, животните и хората. „Гълъбът при всички условия остана вегетарианец", каза Учителя. Ето една птица, която устоя, не се огъна пред злото, запази свещените принципи. И между животните и между хората има такива, които устояха.


Това отклонение на оста, Разумният свят наложи като контра-мярка срещу провала, който земята прие. Благодарение на това отклонение, ние имаме топли месеци и по-далеч на север и юг, и с това висшия живот получи по-голям простор, сега, когато последният леден период си отива и земята се затопля. Констатирано е, че замразеността на почвата в Сибир се оттегля все по-на север. Земната ос, според изследванията на учените се изправя по 50 секунди на сто години. Учителят беше казал още отдавна, че оста на Земята бавно се изправя, поради това, че на нея настават по- благоприятни условия.


В Северното полушарие на Земята е струпано много повече суша, отколкото в Южното. Какво направи Разумният свят? - През зимата у нас /през януари/ Земята е с 5 000 000 километра по-близо до Слънцето, отколкото през м. юли, а в Южното полушарие - обратно. С това ни се показва - Обръщайте внимание само на Доброто, със злото не се занимавайте. Защото разликата между студените и горещи месеци е значително смекчена в Северното полушарие, отколкото в южното.


Най-после, ще разкажа и следното. Един ден сме седнали на масите, Учителят и аз бяхме един срещу друг. Беше следобед, привечер - говорихме нещо. По едно време Учителят се усмихна, отвори шепата си и ми показа една много голяма, прекрасна ягода. Навярно беше я откъснал току-що от градината. „Какво ще кажеш, какво предпочиташ, тази ягода или едно яйце?" Погълнат от Неговият дълбок, топъл, мек израз на лицето Му, в което прочетох. Разбрах, че въпреки всичко, щом Земята може да дава такива плодове, тя все пак е една от напредналите планети в Слънчевата система. Аз нищо не отговорих, бях доволен от това, което разбрах. Тук случаят е малко по-друг. Туй беше. Аз се разхождах на поляната дето се играят упражненията. И Учителят от единия край на поляната върви към мен и си държи стиснати ръцете. И като дойде при мен леко открехна ръцете и аз видях една грамадна ягода. И ме попита: „Ти какво предпочиташ тази ягода или едно яйце?" Не помня отговорих ли нещо. Но Той ми каза после: „Разбери, че щом нашата Земя дава такива плодове тя все пак е напреднала планета". Случаят малко не е така, че сме били на масата, а на поляната.



, , г., (Четвъртък) (неизвестен час)

ИНФОРМАЦИЯ ЗА БЕСЕДА



НАГОРЕ