От книгата „Простите истини“, Общ окултен клас - шеста година, (1926 г. - 1927 г.),
Издателство: "Бяло Братство", София, 2011г. Книгата за теглене - PDF Съдържание на томчето
От книгата „Четирите кръга“, 10 лекции на общия окултен клас, 6-та година, т. IV (1926-1927 г.),
Първо издание, София, 1934 г. Книгата за теглене на PDF Съдържание на томчето
„Бог царува на небето. Бог царува в живота. Да бъде благословено името Му."
Размишление.
"result_502820">"text-decoration:underline;background:yellow";>Сега ще обърна вниманието ви на следното нещо : когато идвате в клас, умът ви трябва да бъде съсредоточен към работата. "result_502821">"text-decoration:underline;background:yellow";>Когато ви се преподават лекции, никакви странични въпроси не трябва да ви занимават. "result_502822">"text-decoration:underline;background:yellow";>Ученикът трябва да избягва ексцентричните движения. "result_502823">"text-decoration:underline;background:yellow";>Всички тия неща пречат на мисълта ви, и вие не можете да възприемате, не можете да се ползувате от това, което ви се предава. "result_502824">"text-decoration:underline;background:yellow";>Освен това, някои дохождат тук и заспиват. "result_502825">"text-decoration:underline;background:yellow";>С това още повече губят възможността да се ползуват от лекциите. "result_502826">"text-decoration:underline;background:yellow";>С тези няколко бележки, ние не искаме да ви съдим, но казвам, че и вие нямате право да злоупотребявате със закона на любовта, нито със закона на свободата. "result_502827">"text-decoration:underline;background:yellow";>Школата, в която следвате, нито съди, нито изключва ученика, но трябва да знае, че при всяка най-малка злоупотреба с любовта, той ще носи голяма и тежка отговорност. "result_502828">"text-decoration:underline;background:yellow";>Който греши против любовта, той мъчно може да създаде хармония в себе си.
"result_502829">"text-decoration:underline;background:yellow";>Като ви наблюдавам, виждам, че имате желания, които искате да постигнете. "result_502830">"text-decoration:underline;background:yellow";>Щом не можете да ги постигнете, обезсърдчавате се. "result_502831">"text-decoration:underline;background:yellow";>Има желания общи за всички, които трябва да се задоволят. "result_502832">"text-decoration:underline;background:yellow";>Например, ако един иска да яде, всички трябва да ядат; ако един иска да спи, всички трябва да спят и т. н. "result_502833">"text-decoration:underline;background:yellow";>Освен тези, има ред още желания, които са общи не само за хората, но и за всички живи същества. "result_502834">"text-decoration:underline;background:yellow";>Обаче, има специфични желания, които се отнасят за всеки човек отделно. "result_502835">"text-decoration:underline;background:yellow";>В това отношение, всеки трябва да работи, да задоволи онези желания, които са присъщи на неговата душа. "result_502836">"text-decoration:underline;background:yellow";>Ако не работи, той ще се превърне на сухо дърво, със сухи клони. "result_502837">"text-decoration:underline;background:yellow";>Всеки трябва усърдно да работи и да не се спира върху погрешките на другите. "result_502838">"text-decoration:underline;background:yellow";>Неразумната критика нищо не допринася. "result_502839">"text-decoration:underline;background:yellow";>Пред вас седи велика задача, да разберете смисъла на живота, който Бог ви е дал. "result_502840">"text-decoration:underline;background:yellow";>Когато влизате в клас, десет минути преди започване, трябва да прекарате в размишление. "result_502841">"text-decoration:underline;background:yellow";>Малки или големи, прости или учени, всички трябва да пазите това правило. "result_502842">"text-decoration:underline;background:yellow";>Големите, учените ще бъдат образец; те трябва да дадат пример на малките.
"result_502843">"text-decoration:underline;background:yellow";>Сега ще ви дам една задача, която трябва правилно да решите. "result_502844">"text-decoration:underline;background:yellow";>На фигура 1. стр. "result_502845">"text-decoration:underline;background:yellow";>37, са представени два кръга А и В, а между тях, кръгът Д, който служи за основа на конуса С. "result_502846">"text-decoration:underline;background:yellow";>Тези три кръга се движат в три различни, т. е. "result_502847">"text-decoration:underline;background:yellow";>в три противоположни посоки. "result_502848">"text-decoration:underline;background:yellow";>Те представят три системи, с различни посоки на движение. "result_502849">"text-decoration:underline;background:yellow";>Такова нещо представят трите свята: физически, духовен и Божествен.
"result_502850">"text-decoration:underline;background:yellow";>Физическият свят, в който човек е поставен, е свят на промени. "result_502851">"text-decoration:underline;background:yellow";>Затова, именно, физическото съзнание на човека е кратковременно и интензивно. "result_502852">"text-decoration:underline;background:yellow";>Забелязано е, че желанията на физическия човек са кратковременни, вследствие на което, щом се задоволят, и животът временно спира. "result_502853">"text-decoration:underline;background:yellow";>Трябва да дойдат нови желания, за да го продължат. "result_502854">"text-decoration:underline;background:yellow";>Когато някой живее само с физически желания, животът му издребнява, придобива само материален характер.
"result_502855">"text-decoration:underline;background:yellow";>Съзнанието на този човек е прекъснато, вследствие на което той не може да мисли. "result_502856">"text-decoration:underline;background:yellow";>Докато има потици, стимули в живота си, човек може да мисли, а оттам и да се развива.
"result_502857">"text-decoration:underline;background:yellow";>След физическия живот иде духовният, или сърдечният и интелектуалният, в който съзнанието е по-будно, по-дълготрайно. "result_502858">"text-decoration:underline;background:yellow";>Най-после дохожда третото, Висшето или Божественото съзнание, в което влизат първите две съзнания. "result_502859">"text-decoration:underline;background:yellow";>Физическото съзнание се предизвиква от външни, физически причини. "result_502860">"text-decoration:underline;background:yellow";>Достатъчно е да кажете на физическия човек една обидна дума, за да го предизвикате. "result_502861">"text-decoration:underline;background:yellow";>Той веднага започва да реагира. "result_502862">"text-decoration:underline;background:yellow";>По същия начин реагират и животните. "result_502863">"text-decoration:underline;background:yellow";>Бутнете едно животно по крака, или по опашката, за да се хвърли върху вас. "result_502864">"text-decoration:underline;background:yellow";>Колкото е по-високо съзнанието на човека, толкова той е по-устойчив. Защо? "result_502865">"text-decoration:underline;background:yellow";>Той знае и предвижда нещата. "result_502866">"text-decoration:underline;background:yellow";>Този човек не се съмнява в нищо. "result_502867">"text-decoration:underline;background:yellow";>Той е човек с характер, издържа на всички изпитания и мъчнотии в живота.
"result_502868">"text-decoration:underline;background:yellow";>Фигура 1 представя човешкото лице. "result_502869">"text-decoration:underline;background:yellow";>Кръговете А и В — очите, точка С — горната част на носа; двете страни на триъгълника показват разширението на носа при основата. "result_502870">"text-decoration:underline;background:yellow";>Тази широчина пък говори за желанията в човека. "result_502871">"text-decoration:underline;background:yellow";>Елипсата Д — представя човешката уста. "result_502872">"text-decoration:underline;background:yellow";>Когато кажем, че устата на някой човек е голяма, това показва, че той е лаком, мисли само за ядене и пиене, иска да погълне целия свят. "result_502873">"text-decoration:underline;background:yellow";>Голяма уста има кита, акулата. "result_502874">"text-decoration:underline;background:yellow";>Хора, които имат голяма уста, говорят много. "result_502875">"text-decoration:underline;background:yellow";>Добре е да се говори много, но още по-добре е кратката, сбита реч. "result_502876">"text-decoration:underline;background:yellow";>Когато някой говори много, а малко изпълнява, това говорене не допринася много. "result_502877">"text-decoration:underline;background:yellow";>Например, някой казва: Ние трябва да живеем по любов. "result_502878">"text-decoration:underline;background:yellow";>Той говори за любовта, а не живее според нея. "result_502879">"text-decoration:underline;background:yellow";>Каква полза от това? "result_502880">"text-decoration:underline;background:yellow";>Друг някой говори за истината, а не живее според нея. "result_502881">"text-decoration:underline;background:yellow";>В такъв случай, колкото по малко се говори за любовта, за истината, а се живее според тях, толкова по-добре.
"result_502882">"text-decoration:underline;background:yellow";>Когато наблюдавате носа на човека, можете да извадите ред научни заключения. "result_502883">"text-decoration:underline;background:yellow";>Например, ако носът горе се стеснява, а долу разширява, има едно значение; ако горе се разширява, а долу стеснява, има друго значение. "result_502884">"text-decoration:underline;background:yellow";>Когато носът е нормален, между широчината и дължината му има строго определено съотношение. "result_502885">"text-decoration:underline;background:yellow";>Широкият нос говори за силно развити чувства в човека. "result_502886">"text-decoration:underline;background:yellow";>Този нос е същевременно научен. "result_502887">"text-decoration:underline;background:yellow";>Защото, когато чувства, в същото време човек учи. "result_502888">"text-decoration:underline;background:yellow";>Страданията пък са във връзка с чувствата. "result_502889">"text-decoration:underline;background:yellow";>Колкото повече страда човек, толкова повече чувства, а щом чувства, той се учи. "result_502890">"text-decoration:underline;background:yellow";>Значи, страданията учат човека. "result_502891">"text-decoration:underline;background:yellow";>В животните ноздрите са широки, обаче, носът им няма дължина. "result_502892">"text-decoration:underline;background:yellow";>Носът у тях е свързан с горната челюст, затова само чувствеността в тях е силно развита, но не и интелигентността. "result_502893">"text-decoration:underline;background:yellow";>В човека, обаче, носът е силно отделен, което е признак на съзнателен и интелектуален живот. "result_502894">"text-decoration:underline;background:yellow";>Това показва, че съзнанието е в зависимост и от развиването на външните органи. "result_502895">"text-decoration:underline;background:yellow";>Сетивните органи, които са най-добре развити в човека, служат като възприематели на силите от външната природа, а именно, на светлината, на топлината, на електричеството, на магнетизъма, на праната. "result_502896">"text-decoration:underline;background:yellow";>Ако тези органи отсъстват, тогава силите мъчно ще указват влияние на организмите. "result_502897">"text-decoration:underline;background:yellow";>Колкото по-добре се възприемат и правилно използват тия сили, толкова и съзнанието на хората е по-будно. "result_502898">"text-decoration:underline;background:yellow";>Будното съзнание пък помага за правилния живот на хората.
"result_502899">"text-decoration:underline;background:yellow";>Защо трябва хората да живеят правилно? "result_502900">"text-decoration:underline;background:yellow";>Този живот е за самите тях. "result_502901">"text-decoration:underline;background:yellow";>Ако живеят добре, правилно, те ще се ползват от този живот; ако живея добре, аз ще се ползвам от този живот. "result_502902">"text-decoration:underline;background:yellow";>Добрият живот подразбира правилни отношения с външния свят, т. е. "result_502903">"text-decoration:underline;background:yellow";>с Божествения свят. "result_502904">"text-decoration:underline;background:yellow";>Затова пък се изисква добре развити органи, външни и вътрешни. "result_502905">"text-decoration:underline;background:yellow";>Колкото е по-добре устроена ръката на човека, по форма, по линии, толкова тя ще бъде по-чувствителна към външни възприятия. "result_502906">"text-decoration:underline;background:yellow";>Тогава, достатъчно е човек да постави ръката си върху главата на някого, за да познае, дали той е добър, или лош. "result_502907">"text-decoration:underline;background:yellow";>От потта на хората учените познават, кой човек е добър, и кой — лош, или кой човек е учен и кой — прост. "result_502908">"text-decoration:underline;background:yellow";>Потта на различните хора съдържа в състава си различни елементи, и по тях се съди за степента на тяхната доброта, интелигентност и т. н. "result_502909">"text-decoration:underline;background:yellow";>И по слюнката на човека може да се познае, дали той е добър, или лош. "result_502910">"text-decoration:underline;background:yellow";>Днес хората съдят за своята доброта по думите си: в думите на добрия човек се забелязва известна пълнота, а в думите на лошия човек тази пълнота отсъства.
Следователно, същото може да се каже и за вас: и вие, в първия ден на вашия живот, създадохте светлината.Първият ден на живота подразбира деня на светлината, а той — възможности, условия за работа.Светлината разрешава всички тъмни въпроси.Някой изгубил богатството си и започва да чупи ръцете си, да скубе косите си.Каквото и да прави вече, това нищо не помага.Сега не остава друго, освен да концентрира мисълта си, по обратен път да се върне в съзнанието си, да си спомни, де и как е загуби парите.Преди години, когато правих научни изследвания, трябваше да се кача на един плет, оттам да наблюдавам обстановката.В това време, като съм се навеждал, без да забележа, лупата паднала от джоба ми.Връщам се дома си, търся лупата — няма я."result_start">"result_503040">"text-decoration:underline;background:yellow";>Пипам в джобовете — няма я. "result_503041">"text-decoration:underline;background:yellow";>Да я откраднал някой — не е възможно. "result_503042">"text-decoration:underline;background:yellow";>Да е паднала някъде в къщи, щеше да се намери, не е малък предмет. "result_503043">"text-decoration:underline;background:yellow";>Най-после, като се върнах мислено в съзнанието си, да видя какво съм правил този ден, спомних си за изследванията, които правих върху плета, и намерих, че лупата може да е паднала от джоба ми само при навеждане под известен ъгъл. "result_503044">"text-decoration:underline;background:yellow";>Спомних си, че трябваше да се наведа там, и навярно тогава лупата е паднала. "result_503045">"text-decoration:underline;background:yellow";>Отидох на мястото и намерих лупата. "result_503046">"text-decoration:underline;background:yellow";>Интересувах се нещо от плета и изгубих лупата си. "result_503047">"text-decoration:underline;background:yellow";>Значи, докато се интересуваме от плета, ще изгубим някой ценни работи. "result_503048">"text-decoration:underline;background:yellow";>Какво трябваше да направя, за да не изгубя лупата си? "result_503049">"text-decoration:underline;background:yellow";>Трябваше да зашия на джоба си секретно копче. "result_503050">"text-decoration:underline;background:yellow";>По същия начин и вие трябва да постъпвате: за да не изгубите нещо ценно, ще зашиете секретно копче на джоба си, или на устата си. "result_503051">"text-decoration:underline;background:yellow";>Когато устата ви трябва да каже нещо хубаво, ще извадите секретното копче. "result_503052">"text-decoration:underline;background:yellow";>При изпълнение на волята Божия, устата трябва да бъде свободна. "result_503053">"text-decoration:underline;background:yellow";>Във всички други случаи, устата трябва да бъде затворена. "result_503054">"text-decoration:underline;background:yellow";>Българската пословица казва; „Говоренето е сребро, а мълчанието — злато". "result_503055">"text-decoration:underline;background:yellow";>Това не значи, че човек постоянно трябва да мълчи, но на място да мълчи, на място да говори. "result_503056">"text-decoration:underline;background:yellow";>Когато аз преподавам, вие трябва да разсъждавате. "result_503057">"text-decoration:underline;background:yellow";>А вие какво правите? "result_503058">"text-decoration:underline;background:yellow";>Цяла наука е, да може човек да слуша правилно, да възприема правилно и да прилага правилно. "result_503059">"text-decoration:underline;background:yellow";>Какво ще ви говоря аз, или друг някой, това зависи от вас.
"result_503060">"text-decoration:underline;background:yellow";>И тъй, първо човек трябва да изучава себе си. "result_503061">"text-decoration:underline;background:yellow";>Това е най-великата наука. "result_503062">"text-decoration:underline;background:yellow";>Като изучи себе си, той може вече да изучава и другите: ще прави наблюдения, сравнения, и от тях ще се поучава. "result_503063">"text-decoration:underline;background:yellow";>Човек се учи и от книгите, т. е. "result_503064">"text-decoration:underline;background:yellow";>от това, което са писали видни автори. "result_503065">"text-decoration:underline;background:yellow";>Някога хората ще четат това, което вие сте писали. "result_503066">"text-decoration:underline;background:yellow";>Писаното може да бъде на хартия, а може да бъде и върху самите вас. "result_503067">"text-decoration:underline;background:yellow";>Важно е човек да може да чете написаното. "result_503068">"text-decoration:underline;background:yellow";>Велика наука е да познаете себе си. "result_503069">"text-decoration:underline;background:yellow";>Това са казали още в древността гръцките философи. "result_503070">"text-decoration:underline;background:yellow";>Какво трябва да познае човек в себе си? "result_503071">"text-decoration:underline;background:yellow";>Той не трябва да се спира само върху своите отрицателни черти, но трябва да познава възможностите, условията, при които може да се развива. "result_503072">"text-decoration:underline;background:yellow";>Като изучава тия възможности, човек ще дойде до методи, чрез които ще развива в себе си слабите страни на своето естество. "result_503073">"text-decoration:underline;background:yellow";>Ако паметта му е слаба, той трябва да намери начин за нейното усилване. "result_503074">"text-decoration:underline;background:yellow";>Ако сърцето му е слабо, той трябва да работи върху него, да го кали, да го засили. "result_503075">"text-decoration:underline;background:yellow";>Ако дробовете му са слаби, той трябва да работи върху тях, да ги развива. "result_503076">"text-decoration:underline;background:yellow";>Ако нервната му система е изтощена, той трябва да я обнови. "result_503077">"text-decoration:underline;background:yellow";>Ако музикалното чувство в него не е развито, той трябва да работи, да го развива. "result_503078">"text-decoration:underline;background:yellow";>Следователно, не е важно за вас, защо тия неща не са развити още, но важно е да намерите методи за развиването им. "result_503079">"text-decoration:underline;background:yellow";>Всички не могат да станат поети, музиканти философи, но от всеки може да стане нещо. "result_503080">"text-decoration:underline;background:yellow";>Какво може да стане от вас? "result_503081">"text-decoration:underline;background:yellow";>От вас могат да излязат учени, писатели, учители, проповедници, търговци и т. н. "result_503082">"text-decoration:underline;background:yellow";>Едно е важно: всеки човек все влага в себе си желание да излезе от него нещо.
"result_503083">"text-decoration:underline;background:yellow";>Сега, желая всички да бъдете сръчни, не само външно, както сте сега, но и вътрешно, като ученици на окултна школа. "result_503084">"text-decoration:underline;background:yellow";>Вие сте родени веднъж, но отново трябва да се родите. "result_503085">"text-decoration:underline;background:yellow";>Новото раждане подразбира да развивате в себе си нови качества. "result_503086">"text-decoration:underline;background:yellow";>Старото, с което сте живели досега, е добро, но то е било само за времето си; в него е действал законът, т. е. "result_503087">"text-decoration:underline;background:yellow";>вие сте живели по закон. "result_503088">"text-decoration:underline;background:yellow";>Сега, като влизате в Христовото учение, законът спира вече, тук той е невалиден. "result_503089">"text-decoration:underline;background:yellow";>Христовото учение е учение на благодатта, а не на закон. "result_503090">"text-decoration:underline;background:yellow";>Нови неща изисква Христовото учение: нови способности, нови отношения, нови стремежи. "result_503091">"text-decoration:underline;background:yellow";>Като ученици на окултна школа, вие трябва да живеете помежду си в пълна хармония. "result_503092">"text-decoration:underline;background:yellow";>Това не значи, че трябва да бъдете сплотени в една маса, но между вас да цари хармония. "result_503093">"text-decoration:underline;background:yellow";>Най-малко по двама заедно трябва да работите. "result_503094">"text-decoration:underline;background:yellow";>Не може да бъде ученик онзи, който се чувствува чужд за всички. "result_503095">"text-decoration:underline;background:yellow";>За да се създаде хармония между всички, първо трябва да се сдружите двама по двама, които взаимно се допълват. "result_503096">"text-decoration:underline;background:yellow";>След това две двойки ще се съединят заедно, ще станат четирма. "result_503097">"text-decoration:underline;background:yellow";>Към тях ще дойдат още четирма, ще станат осем души. "result_503098">"text-decoration:underline;background:yellow";>После, към тях ще се присъединят още осем и така ще се образуват големи ядра, които вече са хармонизирани помежду си. "result_503099">"text-decoration:underline;background:yellow";>По тоя начин целият клас ще бъде в хармония. "result_503100">"text-decoration:underline;background:yellow";>Този закон на групиране съществува и в самата природа. "result_503101">"text-decoration:underline;background:yellow";>Когато между учениците възникне някой въпрос на разглеждане, те могат да разискват върху него, да го обясняват от разни страни, но спорът трябва да се избягва.
"result_503102">"text-decoration:underline;background:yellow";>Като разглеждате носа в чертеж 1., как мислите, може ли да съществува толкова широк нос? "result_503103">"text-decoration:underline;background:yellow";>Ако носът е много широк, той е преувеличен, както има преувеличаване и в речта. "result_503104">"text-decoration:underline;background:yellow";>Например, когато искат да кажат, че някъде е имало много хора, българите си служат с фигуративния израз: „Яйце да хвърлиш, няма де да падне". "result_503105">"text-decoration:underline;background:yellow";>Когато искат да покажат, че някой човек се движи с голяма бързина, те си служат с израза: „Бяга като куршум". "result_503106">"text-decoration:underline;background:yellow";>Възможно ли е човек да се движи с бързината на куршума? "result_503107">"text-decoration:underline;background:yellow";>Даже и най-силните, най-здравите аероплани не могат да се движат с бързината на куршума. "result_503108">"text-decoration:underline;background:yellow";>Всеки се стреми към разнообразие, към нещо ново, макар че новите неща са временни, както е временно дохождането на лястовичката. "result_503109">"text-decoration:underline;background:yellow";>Обаче, не се дохожда лесно до новите неща. "result_503110">"text-decoration:underline;background:yellow";>Новите неща са подобни на високите тонове в музиката. "result_503111">"text-decoration:underline;background:yellow";>Докато дойде до високите тонове, човек дълго време трябва да се упражнява. "result_503112">"text-decoration:underline;background:yellow";>Числото пет, например, представя самия човек. "result_503113">"text-decoration:underline;background:yellow";>Не е лесно за него да разбере това число, т. е. "result_503114">"text-decoration:underline;background:yellow";>да разбере себе си. "result_503115">"text-decoration:underline;background:yellow";>Човек представя пентаграм, който, за самия него, трябва да оживее, да се одухотвори. "result_503116">"text-decoration:underline;background:yellow";>Главата, ръцете и краката му представят страните на този пентаграм. "result_503117">"text-decoration:underline;background:yellow";>Най-главната част на този пентаграм е главата. "result_503118">"text-decoration:underline;background:yellow";>Човек трябва да разбере и числото четири, квадрата. "result_503119">"text-decoration:underline;background:yellow";>Квадратът представя човек без глава, т. е. "result_503120">"text-decoration:underline;background:yellow";>главата му е в квадрата някъде; тук тя не управлява, както в пентаграма. "result_503121">"text-decoration:underline;background:yellow";>Квадратът представя мярка за измерване на нещата.
"result_503122">"text-decoration:underline;background:yellow";>Като говориме за човека, можете ли да кажете, коя е най-важната черта, която го определя като човек? "result_503123">"text-decoration:underline;background:yellow";>Какво мислят учените по този въпрос? "result_503124">"text-decoration:underline;background:yellow";>Какво е вашето лично мнение? "result_503125">"text-decoration:underline;background:yellow";>Какво са мислили по това старите гръцки философи? "result_503126">"text-decoration:underline;background:yellow";>Какво мислят новите, модерните философи? "result_503127">"text-decoration:underline;background:yellow";>Някои от философите са мислили, че една от възвишените добродетели в човека е знанието. "result_503128">"text-decoration:underline;background:yellow";>Обаче, всички не са съгласни с това. "result_503129">"text-decoration:underline;background:yellow";>Значи, различни са мненията по този вьпрос. "result_503130">"text-decoration:underline;background:yellow";>И наистина, ако ви се зададе този въпрос, всеки за себе си да каже една такава черта, която да го отличава от другите, вие ще се затрудните, макар често да казвате: Знаеш ли, кой съм аз? "result_503131">"text-decoration:underline;background:yellow";>Това, именно, е интересно да знаете за себе си, коя е чертата, която отличава едно „аз" от друго. "result_503132">"text-decoration:underline;background:yellow";>Като ви наблюдавам, виждам, че някой от вас се усмихва така, както ннкой друг. "result_503133">"text-decoration:underline;background:yellow";>Значи, неговата отличителна черта е в усмивката. "result_503134">"text-decoration:underline;background:yellow";>На друг пък очите са светли, ясни, както на никой ученик в класа. "result_503135">"text-decoration:underline;background:yellow";>Трети пък прави такива хубави движения с ръката си, каквито никой друг не прави. "result_503136">"text-decoration:underline;background:yellow";>Четвърти има красива уста, която веднага спира вниманието. "result_503137">"text-decoration:underline;background:yellow";>Красивата, правилно развита уста, говори за добре развита реч. "result_503138">"text-decoration:underline;background:yellow";>Някой пък е строг, има сериозен израз на лицето, което показва, че той има философска мисъл. "result_503139">"text-decoration:underline;background:yellow";>Някой има нещо хубаво, поетично в себе си. "result_503140">"text-decoration:underline;background:yellow";>Изобщо, всеки човек има по една особена, отличителна черта, която изразява нещо хубаво в неговия характер. "result_503141">"text-decoration:underline;background:yellow";>За тази черта, именно, той се ползва от обичта на невидимия свят. "result_503142">"text-decoration:underline;background:yellow";>Когато всички красиви, благородни черти в характера на хората се съединят в едно, те ще образуват едно хармонично цяло. "result_503143">"text-decoration:underline;background:yellow";>Това хармонично цяло може да се уподоби на поема, съставена от сто различни думи, изговорени от сто малки деца. "result_503144">"text-decoration:underline;background:yellow";>При изговарянето на всяка дума, стоте деца ще внесат нещо хубаво, красиво, специфично за всяко дете.
"result_503145">"text-decoration:underline;background:yellow";>И в човека има сто различни способности, които още не са известни на учените. "result_503146">"text-decoration:underline;background:yellow";>Те познават само някои от тия способности, а останалите ще ги изучават в бъдеще. "result_503147">"text-decoration:underline;background:yellow";>Тия сто способности в човека могат да се уподобят на сто деца, с различни характерни черти. "result_503148">"text-decoration:underline;background:yellow";>Когато човек говори, мисли или чувства, всички тия способности се проявяват в него, както се проявяват децата в училището. "result_503149">"text-decoration:underline;background:yellow";>Ако едно от децата сгреши, другите ще го поправят. "result_503150">"text-decoration:underline;background:yellow";>Дисциплината в училищата изисква всяко дете да знае мястото си, да знае реда, по който да говори. "result_503151">"text-decoration:underline;background:yellow";>Това, което е на последно място, ще чака реда си, докато другите се изкажат. "result_503152">"text-decoration:underline;background:yellow";>Само при такава дисциплина, в мозъчните центрове на човека, може да се установи дълбок вътрешен мир. "result_503153">"text-decoration:underline;background:yellow";>Щом придобие този мир, ученикът вече има съдействието на светлите същества от невидимия свят. "result_503154">"text-decoration:underline;background:yellow";>При това положение, ученикът ще бъде посещаван вечер от добри същества, от светли и възвишени духове, които ще го поучават. "result_503155">"text-decoration:underline;background:yellow";>По този начин, и сънят, и будното състояние на човека се осмислят. "result_503156">"text-decoration:underline;background:yellow";>Човек заспива вечер, за да престане временно да се занимава с материални работи. "result_503157">"text-decoration:underline;background:yellow";>Тогава, светлите и възвишените същества ще го посещават, ще го поучават. "result_503158">"text-decoration:underline;background:yellow";>Той се събужда сутрин, и през целия ден е буден, за да се срещне с добри хора и да се разговаря с тях.
"result_503159">"text-decoration:underline;background:yellow";>Следователно, вечер човек слуша и възприема от светлите същества, а денем се разговаря с добрите хора на земята. "result_503160">"text-decoration:underline;background:yellow";>Добрите хора са само на земята, а светлите същества — на небето. "result_503161">"text-decoration:underline;background:yellow";>На небето добри хора не съществуват. "result_503162">"text-decoration:underline;background:yellow";>Това показва, че Божиите блага са разпределени между небето и земята: небето има едни преимущества, земята — други. "result_503163">"text-decoration:underline;background:yellow";>Въпреки това, между небето и земята има вътрешна връзка. "result_503164">"text-decoration:underline;background:yellow";>Корените на дърветата и растенията имат едни преимущества, а клоните — други преимущества, но и между корените и клоните пак съществува вътрешна връзка.
"result_503165">"text-decoration:underline;background:yellow";>Сега, във връзка с тези мисли, изпейте песента: „Стани, Господ ще те оживи !"