13. Ученикът не проявява никакво любопитство. Той нито пита, нито позволява другите много да го разпитват. Той е свободен да мълчи. Задоволява се само с това, което му се казва.
14. Задачите, които се дават на ученика, трябва да се изпълняват без съмнение и колебание. Най-малкото съмнение е спънка.
15. Най-добрият път за ученика е онзи, в който душата му се освобождава от онези връзки, които са го спъвали в миналото, които и днес го спъват.
16. Ученикът трябва да има абсолютно послушание и внимание към Учителя си. Послушанието трябва да идва от съзнанието. Ученикът трябва да слуша и да изпълнява. Да притежава такива чувства и способности, с които да познава Учителя си. Който се съмнява в Учителя си, той не е ученик. Усъмни ли се ученикът в Учителя си, с него всичко е свършено. Ако Учителят престъпи и най-малкия Божествен закон, и с него всичко е свършено.
17. Ако не работи със закона на Любовта, ученикът нищо не може да постигне.
Главната задача на ученика е да реализира Любовта към Бога, т. е. Любовта към всички.
18. Постоянно будно съзнание и точност се иска от ученика. С тези две качества той ще може да изправи своите погрешки.
"Стани, тръгни, направи навреме!" – това е законът на природата.
19. На ученика не се позволява да говори празни думи.
20. Ученикът не се жени, нито роб става. Той е свободен.
Който не иска да учи и да служи на Бога, да се жени колкото иска. Който иска да флиртува – вън от класа! Който ревнува – вън от класа!
Ученикът е чист, честен, искрен.
Учениците взаимно да си помагат, един друг да не се използват.
21. Ученикът работи съзнателно, за да придобие съвършенството, към което се стреми непрестанно.
1 април 1922 г.
Най-често използвани думи в беседата:ученик, класа, учител, себе, ученици, любов, иска, абсолютно, вън, идва, изпълнява, съмнение, път, всичко, клас, думи, съвестта, винаги ,