Алтернативен линк |
След горното отклонение от темата, ще изложим същността на третата фаза -
ФАЗАТА НА СПРАВЕДЛИВОСТТА
Законът на Справедливостта, както изтъкнахме, произтича от Принципа на Мъдростта. Цялата история на човешката култура е изпълнена с нарушения на този велик закон. В наше време, огромните обществени, национални и международни сътресения се дължат изключително на тези нарушения.
Основната характеристика на този закон е, че той изключва всякакви предпочитания - расови, съсловни или национални - които биха използвали правните норми за свои сепаратистически цели. Учителят го характеризира така:
„Справедливостта е атрибут на Космичния свят.
За да отсъжда право, човекът трябва да бъде мъдър,
да разбира причините и последствията на нещата."
Както подчертахме при Втората максима на Свободата,
„Абсолютната космична справедливост
трябва да се приложи еднакво към всички...
както спрямо учения, така и спрямо простия.
Отношението на Космичното Начало е едно към всички."
Този велик закон трябва да влезе във всички стопански отношения, както в обществото, така и между народите. Формите на международния стопански живот трябва да се определят като последствия от неговото прилагане.
Според Учителя, Справедливостта е свещена:
„Обществото не бива да нарушава
правото за съществуване на човека.
На всеки човек трябва да се гарантират
всички необходими материални и духовни условия
за неговото всестранно развитие."
И още:
„Справедливостта е вътрешен закон,
който съществува в самия човек.
Тя се налага отвътре, а не отвън."
„ Човек е надарен със сили и дарби, които трябва да развие.
Това е неговото гражданско право.
Всеки, който отнема това право, върши престъпление;
правдив човек е онзи,
който не накърнява чуждите интереси нито на йота.
Той е готов от него да мине, но не от другите.
Готов е да отстъпи първо място на другите,
а сам да вземе последното място.
Тъй постъпва и майката."
Тези велики истини, които трябва да залегнат в основата на новия мироглед на човека, се отнасят не само към отделните личности, но и спрямо отношенията между държавите.
Бъдещото Общество на Новото Човечество, като колективна индивидуалност, трябва да бъде образец на Великия Закон за Справедливостта.
„Има един велик закон в природата, който регулира нещата.
Благата на живота не текат само в една посока.
Този закон е общ и се отнася не само до стопанския,
но и до психичния живот.
Който разбира този закон, той никога не би се осмелил
да постави преграда между себе си и своите близки
с цел да задържи благата само за себе си.
Той знае, че всяка преграда, която е поставена,
един ден ще се обърне против самия него.
Като не разбира този закон и не го спазва,
човек сам си създава нещастия.
От нас се изисква само едно:
да не поставяме преграда на Космическите блага,
които са общи за всички същества.
Космичното е достъпно за всички."
„Това се отнася не само до материалните блага,
но и до знанието, способностите и дарбите.
Където има сиромашия и страдания, има ли общо благо?
Където има насилие, има ли общо право?
Това са продукти на старото човечество
и последствията от тях са гробове и разрушени градове.
Това са документи, които показват,
че природата не прощава на онези,
които престъпват законите й.
Новото човечество твърди, че на всяко същество
трябва да се даде неговото място и подходяща работа.
То трябва да има хигиенична къща,здраво тяло, чисто сърце,
светъл ум, благородна душа и възвишен дух."
Стопанските блага трябва да се движат в обществения организъм, както кръвта в човешкия организъм.
За пръв път в историята на човечеството, Справедливостта ще стане ръководно начало в стопанските отношения, в социалните връзки и в международните схващания.
Единствено великата идея за Правда и Справедливост е най- подходящият метод за трайно и правилно уреждане на стопанските процеси и на отношенията в международен мащаб. Само по този начин народите ще се освободят от игото на стопанската зависимост и от опеката от страна на големите народи и политически креации.