Методи за работа на ученика.
  Имам дом Неръкотворен II
- Влад Пашов (1902- 1974)
545 • Методи за работа на ученика.
Магията седи в това да знаеш на всеки удар, на всяка гор-
чивина какви елементи да противопоставиш. Всяко състояние в
човека, добро или лошо, може да се смени. Ако някой не обича да
учи, може да се застави да учи. Умът на човека може да се отвори
и затвори, ако знаете какви методи да приложите. Иска ли да се
самовъзпитава, човек трябва да прилага тези закони, с помощта
на които отрицателните енергии се превръщат в положителни.
Религиозните прилагат молитвата като метод за трансформиране.
Добрите мисли, чувства и постъпки, добрите думи също са в състояние
да трансформират горчивото в сладко. Връзката на човека
с даровити и способни хора е в състояние да повдигне неговите
нисши енергии във висши. Например, ако някой посредствен човек
дружи с талантливи и гениални музиканти, за десетина години той
може да стане добър музикант. Тази дружба оказва влияние върху
неговото музикално чувство и той започва да работи усилено в областта
на музиката. За да се развие известна способност в човека,
тя се нуждае от специфична светлина, топлина и храна. Не й ли
дадете тези условия, тя остава в потенциално състояние. Ако не
поставите едно семе в почвата, то винаги остава семе, от него не
може да излезе нищо. Обаче ако посадите семката в почвата при
светлина, топлина и съответна храна, в скоро време от нея ще се
роди дърво, което ще даде своите сладки плодове.