В музиката, както и във всяка една област на изкуството за да се постигне някакъв напредък, нужни са упражнения. Учителят е създал първо под формата на музикални упражнения образци, с помощта на които учениците са имали възможност да развиват музикалните си способности. С музикалните упражнения в клас, Учителят е целял да приучи присъстващите да пеят съзнателно, съсредоточено, издигайки се с мисълта си в онази духовна област, където и Словото, и музиката са пo-разбираеми и по-близки. Но за да стигне до тази област, човек трябва да има добре развито музикално чувство. Тази именно, е била функцията на музикалните упражнения в школата с тяхна помощ у учениците са се развивали нови центрове за възприемане, нови органи за духовна дейност. Ползувайки се от вибрациите, вложени в музикалните упражнения, учениците са трансформирали състоянията си и са регулирали известни енергии в своя психически живот.
12 октомври 1922
Аз взимам тия окултни упражнения по музика, макар че те са доста трудни, но тия окултни упражнения служат за превръщане на енергиите.***
15 октомври 1922
Разбира се, у вас всички, туй музикално чувство не е еднакво развито. Челото,/тази част от двете страни на челото/ трябва да бъде разбита, широка; ако не е развита, не можете да бъдете музикални. Музиката е заложена у вас, но органът ви не е развит; материал имате, но не сте работили. У някои от вас туй чувство е силно развито. И някои от вас, даже, могат да станат добри певци, някои може да се научат да свирят добре, но изобщо не сте едни от най-способните ученици. И аз правя опити по музиката. Вие не сте от най-способните, не сте и от най-талантливите.***
22 октомври 1922
Окултните упражнения няма да ги смесвате с другата музика. Тези упражнения се пеят при особени времена. Има време когато ще се пеят тези упражнения, за да имаме резултати. Не може да ги пеете всякога. За окултното пеене трябва да сте сериозни. То не е тъй за развлечение. За обикновеното пеене, можете да пеете когато искате, но при окултното пеене, във вас трябва да се пробуди съзнанието, да няма никакви пукнатини.***
29 октомври 1922
Туй са окултни упражнения, не са песни. Ние сме далеч още от окултните песни. Това е само приготовление за песен. После ще дойдем до една окултна песен.***
5 ноември 1922
в тия упражнения има смисъл, и затова след като си ги изпееш, умът ти ще светне и ти ще се освободиш от лошите мисли. Ако не пееш умът ти не разбира. Тъй ще се отразят тия упражнения на когото и да е.***
19 ноември 1922
Едно окултно упражнение се отличава с една крайна мекота, а мекотата предава крайна пластичност и гъвкавост.***
17 декември 1922
Тези упражнения са за концентриране на вашата мисъл. И вие не може да пеете едно упражнение, ако умът ви не е нагласен по особен начин. Щом ти не мислиш, упражнението не е упражнение. Вие не може да пеете, ако умът ви не е съсредоточен. Тези упражнения не може да се пеят като обикновени песни. Ако не мислиш, ти не можеш да пееш. Ще мислиш върху това упражнение и всеки един тон, всяка една дума ще упражни своето влияние.***
14 май 1924
В упражнението често се допускат противоположности, Едно упражнение може да се превърне на песен. За да стане песен трябва да се преработи. Целта на упражнението е концентриране на ума. Вашият ум трябва да бъде концентриран!***
10 декември 1924
Тези упражнения ще употребим за тониране, за възобновяване на организма си; ние вече не ще можем да взимаме обикновените тонове. Защото трептенията на обикновените и тия на окултните тонове са различни. ***
22 декември 1926
Окултните музикални упражнения са методи за трансформиране на енергиите. Те коренно се различават от упражненията на обикновената музика. В обикновената музика тоновете са като отмерени слогове, а ритмусът е подобен на този, който се произвежда при удряне с камшик. Окултните музикални упражнения почиват на друга основа. Наистина има някои допирни точки между тях и обикновените музикални упражнения, но има и голямо различие.***
*** С този знак в настоящето и всички следващи издания са отбелязани текстовете на Учителя.