НАЧАЛО

Категория:

< ПРЕДИШЕН ЗАПИС | ИЗГРЕВЪТ | СЛЕДВАЩ ЗАПИС >

I част. ПЪТЯТ НА УЧИТЕЛЯ Свещени Думи 351-400

Савка Керемидчиева ТОМ 14
Алтернативен линк

351.Мото:

Да бъде Благословен Господ на Любовта в
нашите души!


352.Въпрос.

Кое е по-хубаво? Подареното или
заслуженото?
Богатството, което е подарено, или което е
спечелено?


353.Чистота-Нюкс.

Ученикът трябва да бъде тъй чист, че да
мирише на нюкс - миризмата на ангелите. И
туй благоухание да се не изменя, а през цялата
вечност да се усилва като едно цвете в
Божията градина.


354.Страдание.

Спрямо страданието не трябва да си
пасивен. Като дойде, приеми го тихо и
спокойно. Така положението ти ще се уясни и
ти ще извлечеш полза от него. Същевременно
активно ще работиш, за да се справиш с него.
До дето то трае, ти не изгубваш равновесието
и мира си. Ти имаш разумно отношение към.
него, разбираш вътрешния му смисъл и
значение.
Така ти ще превърнеш страданието си в
хармония.


355.Любов.

Когато ученикът люби Бога, страданията се
издържат леко.


356.Стабилност.

На земята всичко се мени, всичко е
преходно. Ученикът трябва да се държи за
нещо постоянно.
Той е силен, когато има една основна идея,
която е неизменна в него при всичките условия
на живота.


357.Практическо
приложение.


Единственото нещо, което ученикът трябва
да знае, то е Божествената цел на своя живот.
Трябва да знае, кои средства да подбере и как
да ги използува.
Когато душата е излязла от Бога, Той е
писал нещо в нея, и когато тя го прочете, ще
научи целта на своя живот.


358.Любовта.

Ученикът трябва да различава Любовта. Тя
може да бъде физическа - механическа,
духовна, а може да бъде и Божествена. През

тези три положения всички енергии се
трансформират.
Ученикът трябва да живее в духовната и
Божествена Любов.
Физическата се мени и променя; духовната
се променя, без да се изменя, а Божествената
не се променя, нито изменя, а само расте!


359.Любов.

Ученикът, който люби, никога не трябва да
бъде разсеян. В Любовта никога вниманието не
трябва да се отвлича.
Умът в Любовта е необходим.


360.Любов.

Любовта е нещо Божествено! Ученикът
трябва да прояви Любовта свободно.
Има две крайности в Любовта: срам и
безсрамие. И едното, и другото произтичат от
неправилното разбиране на Любовта. Но от
двете срамът е за предпочитане.


361.Любовта.

В Любовта трябва да изчезне всяка форма,
а да остане само смисълът на нещата.
Ако ученикът търси форма в Любовта, той
ще падне. В Любовта трябва да изчезне всяка
форма!


362.По
Божественому.


Ученикът трябва да моли подкрепа от Боже-
ствения свят и да разрешава всичко по
Божественому. В Божествения свят нещата се
разрешават напълно; в духовния - наполовина;
а във физическия - никак. За да може ученикът
да разреши нещо по Божественому, той
трябва да бъде абсолютно чист. Това значи да
няма никакви кармични връзки - да бъде
напълно свободен.


363.Посвещение.

За да се изпита Любовта на ученика, той ще
бъде прекаран през ред изпитания, съблазни,
съмнения, разочарования. Ако издържи
всичките до край и не се съблазни в Любовта
- тогава ще е посвещението.


364.Любовта.

Любовта е един вътрешен свят, който
осмисля живота. Тя дава подтик дълбоко в
душата на човека към Бога. Това е за оня,
който разбира!

Тогава човек може и сам да живее, т.е. с
Любовта. А Бог е Любов, и дето е Бог, там е
всичко!



365.Две места.

Животът на ученика не може да бъде на две
места: и в света, и в училището. За изпит
ученикът може да отиде в света, но той е винаги
в училището.
Той работи в света; не къса връзките си с
него, но той навсякъде е ученик.


366.Среща с
Учителя.


Когато ученикът иска да се срещне с Учите-

ля си, трябва да се приготви за това: не трябва
да има никакви връзки с преходното; това е
процес в съзнанието. Той е в силно молитвено
състояние. Моли се Бог да му съдействува да
възприеме и разбере правилно мислите на
Учителя, за да ги използува и приложи добре.


367.Синият цвят.

Ученикът трябва да употребява синия цвят,
за да бъдат вибрациите му по-духовни, по-
бързи и по-нежни.
Той трябва да има по-нежни вибрации.


368.Великата
Любов.


Ученикът трябва да преживее стиха: Бог е

Любов, за да може отчасти да приеме и
почувствува Любовта. Тогава ще бъде готов да
издържа всички страдания


369.Пред Бога.

Ученикът трябва да върши всичко като пред
Бога. В това седи неговата Любов!


370.Заради Бога.

Всичко, което ученикът върши, го върши
заради Бога.


371.Новото
учение.


Новото учение е само за човека с пробуде-

но съзнание. То не е за човек, който живее със
старите идеи.


372.Учителят.

Учителят не служи на преходното.
Той служи на Любовта!
Защото служи на Бога.


373.Познание
на Бога.


Ученикът ще познае Бога, само като живее

в закона на Любовта.


374.Бог.

За да познаем Бога, трябва да Го любим!


375.Убеждение.

Ученикът трябва да прави всичко от
убеждение. За него убеждение е: Любов към
Бога!
За него убеждение е, че Бог царува в света!
За него убеждение е, че Любовта крепи
света!


376.Краската на
Любовта.


Краската на Любовта е розова.
Краската на висшата Любов е светлосиня.
Краската на Божествената Любов е Бялата
Светлина!


377.Екскурзия.

Земният живот на ученика трябва да
представлява една хубава екскурзия. Той ще
мине през много места, ще разгледа всичко,
което срещне на пътя си, и ще си отмине.


378.Програма.

Ученикът трябва да знае определено
програмата на своя живот и да я изпълни
правилно.
Това може да му разкрие само неговото
свръхсъзнание. Всеки ден той се вслушва
отвътре да чуе какво ще му каже Бог да
направи. Това е програмата му за деня.


379.Даване.

Бъди една любеща душа!


380.Към
учениците.


Мирът Божи да бъде във вас!


381.Чувствата.

Всички чувства на ученика трябва да бъдат
във възходяща степен.


382.Сърдцето.

Трябва да пазиш сърдцето си чисто.
„Само чистите по сърдце ще видят Бога."


383.Молитва.

Ученикът трябва постоянно да бъде във
връзка с Бога на Любовта. Да мисли за Този,
който единствен е неизменяем и Благ всякога!


384.Новият
Морал.


Ученикът трябва да действува съгласно Но-

вия морал: Да обича Бога и да говори
Истината


385.Досетливост.

Най-благородното качество на ученика е да
бъде досетлив и много внимателен към другите.
Бъди досетлив към другите тъй, както Бог е
досетлив към тебе.
Бъди досетлив, както разумната природа,
която се вслушва в зова на най-малките
бубулечици и цветенца за дъжд и ги снабдява
с влага.
Бъди досетлив, какво Божият Дух иска ти да
направиш.
Това е досетливост, да знаеш да угодиш на
Бога в себе си и в другите.


386.Досетливост.

Любовта носи досетливост!
Любовта влиза в положението на всички!


387.Прозорливост.

Ученикът трябва да бъде много прозорлив,
да умее да хармонизира противоположните
неща и да се поляризира веднага.


388.Прозорливост.

Душата на ученика трябва да бъде
прозорлива.
Това говори за будно съзнание.


389.Противоречия.

Щом ти дойдат противоречия кажи:
„Бог е Любов!" Иди при Бога!


390.Геройство.

Ученикът трябва да бъде по-силен от
нещастието си и трябва да знае, че то иде и
си отива.
Той трябва да издържа. Това е геройство!
Смел бъди и напред върви!
Качества на ученика са: безстрашие и
решителност.
Без тях той не може да издържи.


391.Себе си.

Когато ученикът разбере себе си, той
разбира всички.


392.Урок.

Когато Учителят предаде известен урок на
ученика, последният трябва да се моли на
Бога, за да разбере правилно урока, който му
е предаден.


393.Ръката на
провидението.


Ученикът вижда във всичко, което става око-

ло него, любещата ръка на Бога!


394.Духовен
живот.


Ученикът трябва да прекара живота си тъй,
както Господ го е определил.
Затуй му трябват знание и духовен живот.


395.Познаване на
Великото.


Ще развиваш сърдцето си, за да дава мате-
риал за ума.
„Волът познава господаря си."
А сега е дошло време човек да познава
Бога.


396.Разбиране.


Без страдание може, когато има разбиране.
А разбиране може да има всякога, когато има
Любов.


397.Към ученика.

Моят мир да бъде с теб.


398.Послушание,
и искане.


За ученика послушанието е по-добро от
искането. Защото в послушанието се
извършва волята на Учителя, а в искането се
извършва волята на ученика.


399.Отплата.

Учителят застава в своята мощ в душата на
ученика, когато последният е чул най-
свещените думи от Учителя за Бога.
Как ученикът може да се отплати за всичко
това, което Учителят е говорил и сторил за
душата му?
Само като служи на Бога с всичкото си
същество!
Само тогаз и само така ще му се отплати.



400.Сърдцето.

Сърдцето на ученика трябва винаги да
трепти от Свещения огън на Любовта, но
никога да не изгаря.



, , г., (Четвъртък) (неизвестен час)

ИНФОРМАЦИЯ ЗА БЕСЕДА


НАГОРЕ