НАЧАЛО

Категория:

< ПРЕДИШЕН ЗАПИС | ИЗГРЕВЪТ | СЛЕДВАЩ ЗАПИС >

XI. КОЙ И ЗАЩО И КАК СЕ ИЗДАВАТ „МИСЛИ ЗА ВСЕКИ ДЕН"

ВЕРГИЛИЙ КРЪСТЕВ ТОМ 13
Алтернативен линк

XI. КОЙ И ЗАЩО И КАК СЕ ИЗДАВАТ


„МИСЛИ ЗА ВСЕКИ ДЕН"


1. По времето на възбраната на Братството от комунистическата власт и особено след процеса срещу Братството 1957-1958 г., всичко бе преустановено. Властта правеше обиски ежемесечно и изземваше литературата на Учителя Дънов.

2. За да докаже, че съществуват, започнаха да издават „Мисли за всеки ден", извадки на определени мисли от Словото на Учителя и ги прикачват към датите на целогодишния календар. Особено по това време бе активна Цанка Екимова и Елена Андреева, а по-късно Лалка Кръстева.

3. Някои възрастни приятели не бяха съгласни да се разбива Словото на Учителя Дънов, но си мълчаха, защото при онази диктатура да се пишат мисли от Словото на Учителя беше цял подвиг. Хванат ли те, правят обиски и те изселват в провинцията.

4. След 1990 г. продължиха да издават тези „Мисли за всеки ден". Най- дейна бе Весела Маркова. Аз й написах писмо на 8.07.1992 г. и обясних проблема и моето мнение. Тя продължи години след това да ги набира на компютър. Онова, което казвах аз, не беше вярно. Вярното бе онова, което казваха другите. А те искаха да унищожат Словото на Учителя. И да отклонят искрените му последователи.

5. До днес са издадени два работни тома на „Изгревът", том XI и XII. Така този проблем е изнесен и описан. А за доказателство публикуваме писмото ми до Весела Маркова от 8.07.1992 г.


*  *  *


8.07.1992 г.


Уважаема Весела Маркова,


Имах възможността да се запозная с „Мислите за всеки ден", които сега се предоставят на нашето внимание. Искам да споделя едно мое мнение, което ако се съобразите с него, ще бъде за Ваше улеснение. Ако не се съобразите, то сте свободни да се движите по начина, по който се движите и сега.

1. Изданието, което е направено от вас, за мен е много добро като техническо изпълнение. Хартия, печат и подвързия.

2. Много добре съм запознат с всички проблеми и противодействия, които се явяват при една такава работа и познавам много добре цената на едно такова начинание и труд. Аз знам, че Вие можете да работите и в това съм убеден, защото аз не се лъжа в това кой може да работи и кой не.

3. Поставя се въпросът дали е уместно да се правят тези „Мисли за всеки ден" всяка година и да се хвърлят толкова много пари и труд. Освен това, което е най-важното според мен, това е една уловка и капан, поставен още навремето от мозайкаджийската бригада. И този капан лови онези, които могат да работят и ги отклонява от онази работа, която трябва да свършат фактически.

4. С паричните средства, които са вложени в това издание, с труда, силите и енергията, изразходвани с това издание, може спокойно да се издаде някое томче от непечатаните беседи на Учителя. Ето, това е проблемът и това е капанът, който е заложил навремето мозайкаджийската бригада, за да отстранява и отклонява онези, които могат да вършат някаква работа за делото на Учителя.

5. Въпросът за нарядите, които Учителят е давал в началото на Школата, имат своя история, която не се познава от това поколение. Ако Вие я познавахте, не бихте се съгласили на този етап да правите това, което не е необходимо. Нарядите се отнасят за Синархическата верига, когато тя съществува, работи ежедневно, ежеседмично и ежемесечно, така, както е работила по времето на Учителя, в първите години на Школата. Сега тя не работи, защото не съществува. Тя има свои правила, закони и принципи, които не се познават от сегашното поколение. Така че този огромен Ваш труд не е наряд, а са мисли и това е един опит, който датира от времето, когато бе направен процеса през 1957/58 година. Когато започнаха да излизат, аз отидох при Жечо Панайотов, който ги пишеше, и му казах и му доказах, че това не е по Учителя. Тогава той ми каза така: „Това го знам, но ние трябва да докажем, че съществуваме." Отидох при Борис и се разправях с него, а той ми заяви, че понеже няма начин за издаване, то те трябва да покажат на света, че не са умрели, а че са живи. Това беше тяхната постановка. За тази постановка се изразходва много време, сили и средства. А това време и сили на много хора можеха да се използват за онова, което друго поколение не можеше да свърши. Това поколение си отиде и не си свърши работата. И аз имам сега събрани мисли от двадесет години. А този труд и сили можеше да се вложи за други по-належащи неща.

6. По времето на Учителя Той е задавал задача всеки да изважда по- важни мисли от предната беседа, която Той е произнасял и да се правят резюмета, които са се четяли в клас. Това е един метод на Учителя за ученика. Учителят препоръчва на всеки един да изважда мисли, които да ги препрочита и да си ги окачва над леглото. Това е строго индивидуална работа. Учителят препоръчва на приятелите да си изваждат в отделни тетрадки мисли от Словото на Учителя по различни теми за работа на ученика. По този начин работеше дълги години Цанка Екимова. Но Учителят е бил против това да се публикуват тези извадки по различни теми. Защото по този начин се разбива и се опошлява и опорочава Словото на Учителя. Учителят им е възбранил да правят това. И когато аз ги заварих, те това го знаеха много добре. Но Цанка ги печаташе на пишуща машина и ги пускаше за младото поколение, за да могат да се ориентират. И тук се започна една порочна тактика. Да не се проучава Словото по години, а да се четат различни извадки. И накрая се дойде до там, че онова поколение си замина, а сегашното поколение не знае какво да прави. А то не знае това, защото не се осъществи приемственост между поколенията. А причината според мен бе в тактиката на мозайкаджийската бригада, която е напълно порочна и погрешна и не отговаря на Словото на Учителя.

7. Словото на Учителя, което е Слово на Бога, се излива чрез Всемировия Учител в строго определено време, съгласно изискванията и потребностите на Божествения Дух в даден момент. Затова то е ненакърнимо, не може да се променя, изменя, коригира. Аз заварих как някои възрастни приятели бяха започнали да правят резюмета, лични свои резюмета от Словото на Учителя и да ги публикуват. Вместо да публикуват непечатани беседи, те публикуваха своите резюмета. Аз се противопоставих тогава и ходих лично да се разправям с всеки един поотделно. Аз имам доказателство за това. Други започнаха да преразказват Словото на Учителя на пишуща машина, за да може интелигентният българин да разбере по-добре какво говори и какво е искал да каже Учителят. Тези лица изобщо не знаеха кой е Учителят, макар че са Му целували ръката години наред.

8. Мога да заявя, че сега е същото това време, когато всеки прави каквото си иска и когато си иска. Но това води до нарушение на окултни закони и непременно до последствия. Има примери за това. Учителят още в самото начало казва, че за ученика е необходим ценз в три посоки. Ценз за висше образование, ценз в обществото, в което работи и духовен ценз, който се изработва единствено върху проучаване Словото на Учителя. На този етап това нещо го няма. Взимат решение лица, които нямат тези три ценза. Освен това с тези решения те отклоняват онези, които могат да работят на този етап. Една от тези, които може да работи, това е Весела Маркова.

9. Тези пояснения бяха написани, за да се запознаете с тях, защото непременно ще се сблъскате с всичко онова, което бе написано по-горе.


С уважение: Вергилий



, , г., (Четвъртък) (неизвестен час)

ИНФОРМАЦИЯ ЗА БЕСЕДА


НАГОРЕ