НАЧАЛО

Контакти | Дарение
Категория:

< ПРЕДИШЕН ЗАПИС | ТЕКСТОВЕ И ДОКУМЕНТИ ОТ УЧИТЕЛЯ | СЛЕДВАЩ ЗАПИС >

450–500

Свещени думи на Учителя- том 1,2,3
Алтернативен линк

<p class='bbc_center'><span style='color: #000000'><span style='font-size: 24px;'>450500</span></span></p> <br /> <br /> <br /> 450<br /> <br /> Сила и благородство.<br /> <br /> Силен е ученикът само когато не прави зло. И в това седи неговото благородство!<br /> 451<br /> <br /> Знание и Любов.<br /> <br /> Ученикът трябва да се стреми към знанието с Любов. Знание, придобито без Любов, огрубява; а знание, придобито с Любов, облагородява.<br /> Това е истинско знание!<br /> 452<br /> <br /> Мир.<br /> <br /> Ученикът трябва да бъде тих всякога. Не само привидно, но дълбоко в душата си да има мир.<br /> Човекът на Мира излъчва едно неземно сияние, което внася хармония в околните.<br /> 453<br /> <br /> Мир.<br /> <br /> Мирът говори за присъствието на Духа!<br /> 454<br /> <br /> Свещени чувства.<br /> <br /> Ученикът не трябва да търгува със своите свещени чувства.<br /> Безкористието е качество на Любовта.<br /> В нея всичко е ценно.<br /> 455<br /> <br /> Грехът.<br /> <br /> Когато грехът дойде, ученикът изгубва всичко, и то моментално.<br /> Ученикът е силен не само когато добие богатства, но и когато умее да ги запази.<br /> 456<br /> <br /> Любовта.<br /> <br /> Ученикът не трябва да се цапа, за да може да живее в Любовта.<br /> Един момент, изживян при извора на Любовта, струва повече от 100 царски корони.<br /> 457<br /> <br /> Плодове.<br /> <br /> Ученикът трябва да може да се храни и само с плодове. Те ще му предадат светли мисли и чисти чувства.<br /> И с това ще се развие и волята му.<br /> След 100 години ще се измени кухнята. Сега по-голямата част от живота си жените прекарват в кухнята. А мъжете работят само за храната.<br /> 458<br /> <br /> Ментално поле.<br /> <br /> Когато ученикът е в размишление и съсредоточение, той не трябва да се отвлича от нищо, да е в хармония със своите мисли и да се намира в умственото поле.<br /> 459<br /> <br /> Учителят.<br /> <br /> Невъзможно е посвещение без Учител! Необходим е Учител за ученика. Той е, който ще му даде едно право направление в живота тук на земята и горе в невидимия мир.<br /> Само този може да ти разкрие Пътя, който е минал по него и го познава във всичките му подробности.<br /> 460<br /> <br /> Страданието.<br /> <br /> Страданието на земята е най-великото нещо за ученика.<br /> Защото чрез него той научава най-добрите уроци.<br /> В страданието ученикът се повдига.<br /> В страданието се пробужда съзнанието.<br /> 461<br /> <br /> Обектите.<br /> <br /> Обектът на ученика е вътре Бог.<br /> И за туй няма спънки за постигането му; той е всякога доволен, защото всичко е вътре в него.<br /> Светът търси своя обект от вън; затова техният живот е пълен с недоволство.<br /> 462<br /> <br /> Страдания и Истина.<br /> <br /> Щом ученикът разбере правилно страданията, той ще научи Истината.<br /> 463<br /> <br /> Излишното.<br /> <br /> Ученикът не трябва да желае в живота си повече страдания и повече радости, отколкото трябва. Те са излишни.<br /> Страданията внасят повече влага, а радостите повече светлина и топлина.<br /> 464<br /> <br /> Страданията.<br /> <br /> Няма да питат ученика колко страдания е минал, но какво е научил от тях.<br /> 465<br /> <br /> Познаване.<br /> <br /> Ученикът ще познае своя Учител, когато издигне съзнанието си в Божествения свят.<br /> 466<br /> <br /> Търпение.<br /> <br /> Търпение, ученико, ти, който се учиш при мен!<br /> Търпението е едно от великите качества на Бога.<br /> Търпение, ученико, търпение!<br /> 467<br /> <br /> Чистота.<br /> <br /> В душата си ученикът трябва да бъде всякога чист.<br /> В Новото учение ученикът преди всичко трябва да пази чистотата си и тая на другите.<br /> 468<br /> <br /> Мото:<br /> <br /> Благодаря Ти, Господи на Любовта, Ти, който ме направи аз да мога!<br /> Когато ученикът има известни затруднения, да каже:<br /> Бог е в мен, и Той прави аз да мога. За Божията Любов няма не мога!<br /> Бог е Любов!<br /> 469<br /> <br /> Две крайности.<br /> <br /> Ученикът трябва да се пази от две крайности: сърдцето като изстине, на лед става; умът като се сгорещи, буря се образува.<br /> Сърдцето трябва да бъде топло, а умът светъл.<br /> 470<br /> <br /> Правило.<br /> <br /> Ученикът свещено държи едно правило: Божественото не се коригира. То е абсолютно! При Божественото няма друго мнение!<br /> Ученикът никога не престъпва това правило!<br /> 471<br /> <br /> Университет.<br /> <br /> Когато ученикът е при Учителя си, той е в университета, а инак е в училището.<br /> 472<br /> <br /> Любовта.<br /> <br /> Любовта на ученика трябва постоянно да се пречиства, за да се слее с Любовта на Учителя.<br /> Малкият може да се издигне до Големия само чрез Любовта.<br /> Само Любовта прави малките неща велики.<br /> Само Любовта праща Великото при малкото!<br /> Само Любовта прави малкото да служи на Великото!<br /> 473<br /> <br /> Нежност.<br /> <br /> Ученикът трябва да бъде много нежен, да образува около себе си вълни от нежност, за да може да разбере Великата Любов. Тя е Божественото и най-свещеното нещо на земята.<br /> Само Божията Любов е Любов!<br /> 474<br /> <br /> Излет.<br /> <br /> Когато ученикът е на излет, хубаво е на най-голямата височина да си направи молитва и гимнастическите упражнения.<br /> 475<br /> <br /> Без страх.<br /> <br /> Когато дойде злото, то внася страх.<br /> Ученикът трябва да си каже: Без страх!<br /> С това той разбира: Бог е по-силен.<br /> 476<br /> <br /> От Любов.<br /> <br /> Ученикът трябва да прави всичко от Любов!<br /> Всяко нещо, което прави без Любов, е престъпно.<br /> Всичко с Любов!<br /> 477<br /> <br /> Девственост.<br /> <br /> Ученикът трябва да бъде девствен. Девствеността е качество на душата; тя не е нещо външно.<br /> 478<br /> <br /> Хармония.<br /> <br /> Ученикът трябва да е в хармония с Абсолютното и да се приближава към Него с абсолютна вяра и без страх.<br /> Хармонията е условие за обмяна между него и Абсолютното.<br /> 479<br /> <br /> Радост.<br /> <br /> Ученикът, който върви добре, е радостен.<br /> Радостта на ученика иде от вътре като един извор. Хората от света искат да вдигнат завесата, да видят от къде иде тази радост, но не могат. Те я търсят от вън, а там няма нищо.<br /> Радостта на ученика иде от вътре!<br /> 480<br /> <br /> Растеж.<br /> <br /> Да расте Любовта ти!<br /> Всеки ден ученикът трябва да расте в Любовта си!<br /> 481<br /> <br /> Познание на Господа.<br /> <br /> Това е познание на Бога:<br /> Да приемеш и познаеш Любовта Му.<br /> 482<br /> <br /> Правилно отношение.<br /> <br /> Когато обичаш някого, обичаш всичко, което той обича.<br /> Ученикът, който обича Учителя си, обича и всичките Негови нареждания!<br /> 483<br /> <br /> Важното.<br /> <br /> Важно е за ученика да възприеме Божествената Любов. Тя да стане една необходимост за него в живота му, да живее в нея, да я има, да я диша, за да има смисъл живота му.<br /> 484<br /> <br /> Източната школа.<br /> <br /> На ученика от източната школа са създавали изкуствени изпитания, и той ги е издържал; а сега на ученика не се създават освен естествени изпитания, и той на реда си трябва много добре да ги издържи.<br /> Дойде някой и те нагруби: бъди герой, приближи се до него и кажи му с Любов: Пак ела в моя дом!<br /> 485<br /> <br /> С Бога.<br /> <br /> Ученикът трябва да съзнава живо връзката си с Бога. Да не мисли много за последствията, а за принципите.<br /> 486<br /> <br /> Мълчание.<br /> <br /> Когато Учителят говори, ученикът трябва да мълчи. Когато Учителят мълчи, ученикът се изпитва.<br /> Най-приятното изкуство, което ученикът може да приложи най-лесно, е да мълчи и да слуша.<br /> 487<br /> <br /> Доброто.<br /> <br /> Ученикът трябва да се стреми към Доброто! Доброто е плод на Любовта; Любовта е плод на Духа; а Духът е изявление на Бога!<br /> 488<br /> <br /> Философия.<br /> <br /> Философия се изисква от живота на ученика. Той трябва да умее да примири всичките противоречия. Големите работи са за хората, а малките за ученика.<br /> 489<br /> <br /> Божественото училище.<br /> <br /> В Божественото училище всички постъпки на ученика трябва да бъдат отмерени.<br /> Най-съкровените работи на душата не се изявяват навън.<br /> 490<br /> <br /> Не веднага.<br /> <br /> Учителят не дава веднага на ученика това, което той иска, а го оставя известно време да поживее с тази мисъл. Да има време и ученикът да изживее желанието си. Ако е духовно, то ще издържи; ако е материално, ще изчезне.<br /> 491<br /> <br /> Устойчивост.<br /> <br /> Най-първо ученикът трябва да бъде изпитан в устойчивост, и тогава да му се поверят известни уроци.<br /> 492<br /> <br /> Дисциплина и свобода.<br /> <br /> Ученикът трябва сам да си налага дисциплина! Другояче ще бъде насилие.<br /> Нищо в неговия живот не му се налага от насилие.<br /> Всичко ученикът върши по вътрешна свобода!<br /> 493<br /> <br /> Малкото.<br /> <br /> Ученикът се изпитва в малкото; щом той е внимателен в малкото, ще получи многото.<br /> 494<br /> <br /> Силните преживявания.<br /> <br /> Силните преживявания на ученика трябва да бъдат вътрешни; едва да проличат от вън.<br /> Тогава той се ползува.<br /> 495<br /> <br /> Дълбочина.<br /> <br /> Ученикът трябва да мине през големи страдания, за да добие известна дълбочина в характера си.<br /> Без нея той не може да устоява. Тя е необходима за характера му; тя носи свежест. Дълбочината това е съдържанието на нещата, а големината означава формата. Чувствата могат да бъдат дълбоки, а могат да бъдат и интензивни.<br /> Интензивност това е четвърто измерение вече.<br /> 496<br /> <br /> Добрият ученик.<br /> <br /> Ученикът не трябва никога да критикува постъпките на Учителя си, ако иска да бъде добър ученик.<br /> Защото Учителят е по-умен от ученика. Последният трябва винаги да се радва на нарежданията на Учителя си и да каже: Това е за добро. То е желанието на Учителя ми. Аз ще го изпълня с радост и любов!<br /> 497<br /> <br /> Любов към Бога.<br /> <br /> Да любиш Бога, това значи да разстелиш нишките на чистотата по пътя си.<br /> Щом ученикът възлюби Бога, ще започне правилния живот и винаги ще се чувствува над условията.<br /> 498<br /> <br /> Благ.<br /> <br /> Днес Природата е по-блага, отколкото строга; и едното, и другото привлича, но Благостта повече.<br /> Благ е само Бог.<br /> Милостта успокоява, а Любовта съживява.<br /> 499<br /> <br /> Любовта на душата.<br /> <br /> Възлюбленият на човешката душа това е Великото в света Бог!<br /> Намирането на Възлюбления това е твоето пробуждане!<br /> Каква промяна става с тебе! Ти си вече Син на Виделината!<br /> Чувствуваш благоуханието на хиляди цветя около тебе.<br /> Светлината почва да гали всичко онова, което Бог е създал. Снеговете и ледовете почват да се топят. Ти си вече в страната, дето Слънцето грее и никога не престава да грее. Защото няма вече нощ! Обърсани са вече сълзите от очите ти.<br /> Ти ставаш способен да чуваш неземната музика, която пълни всичко. И като че излиза от всички скали, върхове, извори, треви, цветя, дървета и звезди! Те ти говорят, и ти разбираш техния говор! Той е молитвената им песен към Великия!<br /> Около тебе текат кристални води, които дават безсмъртие; около теб дървета, които цъфтят и зреят всеки месец, и листата им са за изцеление на народите.<br /> Заради Възлюбления си ти обичаш всички, защото във всички виждаш отблясъка на Неговата Красота! И тяхната любов към теб е Любовта на твоя Възлюблен!<br /> Ти не обичаш вече, но ти сам си Любов, ти сам си Чистота, ти сам си Невинност, ти сам си Светлина!<br /> Ти всичко правиш заради Възлюбления си!<br /> Поглеждаш и виждаш, че всичко е хубаво!<br /> И казваш:<br /> Разбрах, че планът на Битието е план на Любовта!<br /> Всичко е Любов! Всичко е Истина!<br /> Това е Любовта на душата!<br /> 500 <br />


, , г., (Четвъртък) (неизвестен час)

ИНФОРМАЦИЯ ЗА БЕСЕДА



НАГОРЕ