През 1939 година значителен брой французи посетиха Учителя при Седемте Рилски езера. Група от тях пожелаха да имат разговор с Него. Той ги прие при своята палатка и ги покани да седнат.
Учителят почна така:
– Дошло е време да се проповядва Любовта между всички хора.
Най-напред започнете с конкретните, с материалните неща. Говорете на хората за дишането, за разумното хранене и пр.
Когато премине бъдещата война, доброто ще вземе надмощие. Тогава ще има добри условия за шестата раса, която иде. Тя е раса на братството.
– Как ще се разреши въпросът с парите в новата епоха, която иде?
– В новата епоха ще има любовни монети.
Например, един човек ще каже на друг: „Елате да вземете хляб без пари.“
Вие ще бъдете свидетели на това. То вече се среща в света. Случвало ви се е да отидете в гостилница, дето гостилничарят ви обича; след като се нахраните, той ви казва: „Няма нужда да плащате.“ А когато не ви обича, трябва да плащате. В бъдеше така ще се плаща.
Ще ви дам един символ: ти ще носиш у себе си една златна монета; като излезеш от гостилницата, само ще я покажеш на гостилничаря. Като я види, той ще се поклони. След това ще извади също такава монета и ще ти я покаже. Ти ще туриш своята златна монета в джоба си и той също. Така ще си отидеш, без да платиш.
Тази разменна монета е Любовта.
Това е като приказка от хиляда и една нощ.
Това, което е реализирано в семейството, трябва да се приложи в обществото. Обществото ще стане едно голямо семейство. После това ще се приложи и за цялото човечество.
Майката в едно семейство е като гостилничаря в гостилницата. Тя храни детето. Колко ª плаща то? След като се нахрани, детето прегръща, целува майка си и отива да си играе. Така ще бъде между всички хора в новата епоха!
Аз питам: колко плащаме за слънцето, за светлината?
Значи това е вече реалност в разумния живот на Природата. Ние сме клиенти на слънцето, на Природата и за нищо не плащаме.
Този начин на живот съществува в Природата.
И хората умират по единствената причина, че не вървят по нейния пот.
Трябва да имаме еднакво отношение, братско отношение към всички народи.
– Как да въведем новите идеи в училището?
– Ще започнете с паневритмията и с музиката.
Трябва да се държат сказки върху паневритмията в педагогическите, учителските конференции. В тези сказки може да се говори върху значението на паневритмията за възпитанието на тялото, ума, сърцето и волята.
Какво отношение трябва да имаме към учените, към научните общества?
Най-първо те трябва да започнат с тези въпроси, които разбират, и после да дойдат до въпросите, които не разбират.