Преди всичко за да,дишаме дълбоко, ние трябва да потърсим чист въздух, — да излезем на отворено, настрана от прашните улици и пътища — в градината, на полето, в гората или планината.
Тогава трябва да се съсредоточим така, че вниманието ни да е обърнато преди всичко към дишането, като съзнаваме, че, заедно с въздуха който вдишваме, ние приемаме елексира на живота — праната, ние приемаме Божието благословение — живота на Бога.
Дишайте бавно, дълбоко, ритмично — ето ключа за използуването на праната от въздуха. Дишайте като отхвърлите от себе си всички грижи, всякакви безпокойства, всякакви дребнави и суетни желания и мисли. Дори и сериозни да са въпросите, които ви измъчват, дори и действителни да са опасностите, които ви заплашват и поради това грижите и безпокойствата ви да са напълно оправдани, все пак, вие сте длъжни, заради вашето собствено добро и заради най-лесното и най-бързото разрешение на тревожещите ви проблеми, да отстраните от съзнанието си, макар и временно, всички опасения и страхове, всички безпокойства, да потънете в един несмущаван от нищо вътрешен мир и да се опитате да почерпите от безграничния океан на любовта, мъдростта и истината, който ние обикновено наричаме Бог, — да почерпите сила и светлина, с помощта на които ще можете да излезете от затрудненото си положение.
Това вий не можете да направите без дълбокото дишане, също така, както не можете да го направите и без съсредоточаване на мисълта си. Както едното, така и другото, са еднакво необходими. Както едното така и другото едно без друго не могат. Те са равнозначни: дълбокото дишане означава съсредоточена мисъл, съсредоточено внимание, и съсредоточената мисъл означава дълбоко дишане.
Да дишаш така — е равносилно да се молиш. То е равносилно също така да си зает с най-великата творческа работа, която съществува на земята за човека. То е свещен творчески акт, от който се ползуваш не само ти, но и всичко, което те заобикаля, защото вибрациите на този акт се разпространяват едновременно по всички страни и въздействуват на всичко, което срещат и защото придобивките, които то носи за теб, не могат да не бъдат едновременно придобивки и за всичките ти околни, а оттам и за цялото човечество.