НАЧАЛО

Категория:

< ПРЕДИШЕН ЗАПИС | ИЗГРЕВЪТ | СЛЕДВАЩ ЗАПИС >

4. За „Мировия Учител"

VI. Статии на д-р Стефан Кадиев във в. „Хасковска поща" ТОМ 17
Алтернативен линк

4. За „Мировия Учител"



(в. „Хасковска поща", г. IV, бр. 818, 29.IV.1927 г., с. 2)


Софрони Ников от една страна отрича провъзгласяването от тях в „Ме­сия" Кришнамурти, понеже теософите били много начетени в религиозната те­ософия и Богословие и знаели, че това е невъзможно, защото всеки човек, макар и един ден да е живял на земята, все ще е несъвършен, а следователно и Кришнамурти, а в същото време в статията си (бр. 811 „Хасковска поща") той казва, че Господ ще се яви чрез един свой чист и достоен ученик - индусът Кришнамурти.


На теософите, разбира се, не им е приятно, дето европейската преса гледа иронически и дори подигравателно на техните избори за „Месия" и зато­ва те се стараят по всякакъв начин да загладят това свое „решение". Но колко­то и да се стараят, фактът си остава факт и ние, „любопитните", знаем „истина­та", че Кришнамурти на миналогодишния конгрес на обществото „Орден на Звездата на Изток" в Омен беше провъзгласен за „Месия" и получи почетна звезда на най-съвършен човек на света. Неговата покровителка, председател­ка на теософското общество, Ана Безант (за която ще пишем друг път) обясня­ва, че главната заслуга на Кришнамурти съвсем не е в сегашния живот, а в миналия. „Нашият велик учител, казва тя, се явява като същество, достигнало висока степен на съвършенство - резултат на ред превъплотявания - и сега получи способност да се слее с божественото битие."


С какво се отличава Кришнамурти от другите смъртни хора? Теософите, разбира се, знаят историята на живота на своя „Месия", но за широката публи­ка далече не всичко е известно. Той е син на един малък чиновник в Аджар. Със своята изумителна красота, той обърна внимание на председателката на теософското общество, която го заведе при теософския „епископ" Ледбитер, и той се е заел с тая работа - да подготви „нов Месия". Бащата на „Месия", като не видял нищо особено в сина си, бил много недоволен от Ана Безант и Ледби­тер, и дори завел дело за шантаж и разврат. Всичко това накарало теософите да млъкнат, но след 15 години подир тоя процес теософите все-таки „решили" да го провъзгласят за „Месия". Интересно е, че сам Кришнамурти не вярва в това, че той е втори Христос. Миналата година Кришнамурти ходй в Америка, даде интервю на журналистите, които го молили да им разясни детайлите на своето учение.

- Вярвате ли вие сами, че сте втори Христос? - запитали го журналисти­те.

- Не, в това аз не вярвам, но допускам, че Провидението ме избра, за да запозная света с основите на Божествената правда.

- В какво се заключават тия основи, според вашагледна точка?

- В любовта към ближния, в благонравие, строг контрол на духа, разсъ­дъка и тялото. Ние трябва да се откажем от излишните желания, които водят към разкош и излишества.

- Защо тогава вие пътувате в първия клас, а не в третия?

- Защото индусите обичат чистота и спокойствие.

- Значи, вие имате много пари?

- Имам достатъчно за моя живот. Аз не искам да имам милиони в банка­та. Щастието не е в тях. Ако нямам нов костюм, то аз няма да бъда нещастен, но това не значи, че да имам нов костюм е грешно.

По дълбочината на тая беседа читателите могат да съдят и за „Месия", и за резултатите, които той ще произведе в материалистичните души на амери­канците.


Що се отнася до парите, ето какво пише теософският в. „Познай себе си", бр. 13: „Кришнажи (Кришнамурти) полека-лека става човек с всесветско значение... Ние не трябва да се спрем пред нищо... 6000 лири се искат за 1927 г., нека дадем 7000, па и повече. Стига човек да си сложи волята си - тя ще си направи път..."


Както виждате, Кришнамурти, подобно на Юда Бен-Хур, иска да има зла­то, та да може да управлява новото си „царство". Ако Кришнамурти е „Месия", нека наложи своя светоглед сам, без английското злато. Обаче работата е там, че Кришнамурти е само наивно оръдие в ръката на „предтеча" Ана Безант, благодарение на което тя способствува за „безкръвното завоевание на Индия".


Ето каква е истината. [1]


Диакон Захаров



-------------------
[1] Теософското движение е рожба на английското разузнаване, с цел да се запази Индия в Британската империя. Вж. „Изгревът" том IV, с. 466-467. Според Учителя Дънов адептите от Индия са предизвикали Втората световна война от 1939-1945 г., за да може да се разруши Британската империя и да се освободи Индия. Вж. „Изгревът" том I, с. 443-446, 446-447. Индия получава своята независимост след войната, през 1945-1946 г. (бел. на съста­вителя Вергилий Кръстев)



, , г., (Четвъртък) (неизвестен час)

ИНФОРМАЦИЯ ЗА БЕСЕДА


НАГОРЕ