НАЧАЛО

Категория:

< ПРЕДИШЕН ЗАПИС | ИЗГРЕВЪТ | СЛЕДВАЩ ЗАПИС >

279. Каква е цената на отклонението

IV. През очите на Христов. Посвещение ТОМ 33
Алтернативен линк

279. КАКВА Е ЦЕНАТА НА ОТКЛОНЕНИЕТО


И тези, при които си ходил - или ти дават своите произведения, или те пращат там където те са били.

ТЕ ОЩЕ НЕ ЧУВСТВАТ, НЕ ВИЖДАТ ВЕЛИЧИЕТО НА УЧИТЕЛЯ, ЗАЩОТО УЧИТЕЛЯ Е ЗА ТЯХ ОЩЕ МНОГО ДОЛЕЧ!

Затова Го виждат малък, но като се приближат, ще видят, че е необятен! Защото който наистина е видял Учителя, Той става всичко в живота му, остава всичко и тръгва след Него!

За когото Учителя е всичко, той само за Него говори с думи и дела, и всички при Него праща.

Ти виждаш, че само онзи ученик от град Варна - Михаил Иванов*, те праща при Учителя и ти дава единствен да четеш беседи.
[*Михаил Иванов - виж „Изгревът”, т. 1. 2. изд. 2011, с. 357-360.]

Той и още един брат - Кръстю*, се бяха обявили за братята Кирил и Методии  сега преродени и бяха се възгордяли, и бяха си объркали живота! Но той се оправи и затова го очаква велико бъдеще. А другия - брат Кръстю нагази в блатото на Астрала, и все повече затъва! Бог да му е на помощ!
[* Кръстю Христов - виж „Изгревът”, т. 23, с. 304-307.]

- Тогава господин Дънов е много отмъстителен!

- Ти нито мислиш, нито говориш, а бърбориш! Учителя не е отмъстителен! Ако е такъв, най-напред би трябвало на тебе да отмъсти, а Той дори не ти даде да разбереш какво си направил!

Жорж Радев като преведе Бо Ин Ра, се раздвои между Учителя и Бо Ин Ра, а всяко раздвоение води до катастрофа! Както съзнанието се раздвоява, така и силите на организма се раздвояват, и остава да действува само разликата от тях, която не е достатъчна да се противопоставя на външните сили - организма непременно ще заболее.

Майката предупреждава детето си да не си играе с огъня, но то като не слуша и се изгори, майката ли е виновна за това?

- Кой е огъня в случая?

- При наличието на Учителя - Бо Ин Ра, Щайнер, Мория... са огън за Жорж Радев и другите като него!

Учителя в беседите ни учи да не се раздвояваме, но ние като мислим, че много знаем, не Го слушаме.

Учителя обикновено меко и леко казва, както на тебе е казал, но както ти, така и те - не Го разбирате. Тогава срещате живота с голямата тояга - изпищиш, боли, но не разбираш защо!

- А Боев?

- Че и той е раздвоен между Учителя и Щайнер - с единия си крак върви след Щайнер - с другия след Учителя.*
[*Боян Боев и Рудолф Щайнер - „Изгревът”, т. 8, с. 485-492; т. 30, с. 71-72.]. Затова и куца!

При единство на съзнанието, съпротивителните сили на организма са предостатъчни да се борят със смъртта и болестите. Тогава няма чупене на ръце и крака, няма и куцане!

- А другите братя?

- А те са раздвоени между себе си и Учителя, затова ти предлагат своите произведения, вместо на Учителя!

Положението на Учителя е деликатно! Ако им каже по-ясно, тогава ще стане по-лошо, отколкото ако ги остави да се опарят.

- Защо?

- Защото ще си помислят най-лошото и фаталното за тях, че Той не иска другите да Го засенчват. Той не е като тебе и мене, да се бие в гърдите и да се хвали какво и колко може, и колко е чел! Той мълчи, оставя направеното да говори.

Това, което света вече изхвърля като негодно, разни корделки, панделки и огледалца, някой ученици ги събират и с тях се гледат. Те ми приличат на шопкиня, която се нагиздила с битпазарджийски цветя, разни [.......] и др. и мисли, че е най-красивата.

Разбери, светът е много обеднял, идва и ще идва да търси нещо ново от нас, и ние какво ще му дадем - това което ти ми разказваш и се перчиш като пуек, че много знаеш! Изхвърлените от света дрипи ти и тези при които си ходил, ги събирате и казвате: „Виждаш ли колко много знаем?” Но това е старо-о, това което е вече било, а новото и бъдещето - това е новото, и което Учителя дава.

- Но какво ще ми кажете за стила и формата на беседите и лекциите на господин Дънов? Аз мисля, че това е най-слабата страна на господин Дънов.

- Да, ти се спъваш в черупките, без да си вкусил от ядката. Този стил и тази форма, това са стила и формата на бъдещето. По този начин, по който Учителя говори, ще се говори в бъдеще, в новата култура. Светът в развитието на формата много скоро ще дойде до своето крайно развитие за епохата, и ще бъде принуден да потърси нови форми и нови пътища за израз във всички области на изкуството и живота.

Трябва аз да ти прочета и разясня една беседа или лекция на Учителя, да ти отворя очите да видиш формата и стила на Учителя, да видиш логиката, последователността, красотата и художествеността в живота и Словото на Учителя, да видиш идейността, разбиранията на Учителя, но за това трябват очи, ум и да ти е даден ключа.


, , г., (Четвъртък) (неизвестен час)

ИНФОРМАЦИЯ ЗА БЕСЕДА


НАГОРЕ