НАЧАЛО

Категория:

< ПРЕДИШЕН ЗАПИС | ПОСЛЕДОВАТЕЛИ НА УЧИТЕЛЯ | СЛЕДВАЩ ЗАПИС >

Растенията и животните като методи за работа на ученика

  Имам дом Неръкотворен I - Влад Пашов (1902- 1974)
Алтернативен линк

497 Растенията и животните като методи за работа на ученика.

Всички растения и животни представляват условия за човека да се самовъзпитава. Иска ли например да развие търпение в себе си, човек трябва да наблюдава как паякът прави мрежата си: той постоянно се мести от един ъгъл на друг, дано хване някоя жертва. Като не успее, той не се отчайва, но с часове чака да мине някоя муха покрай него. Тъкмо построи мрежата си някъде, духне вятър и я разкъсва. Без никакво роптание, с голямо търпение той отново започва да тъче мрежата си. Като наблюдавате как паякът работи, кажете си: “Ако паякът – такова малко същество – проявява търпение, защо аз, човекът, да не бъда търпелив?” Това е най-малкият подтик в живота на човека. Следователно от паяка човек учи търпение, от мравката – трудолюбие и постоянство, от пчелата – чистота и ред. Ако искате да разберете какво нещо е ред и чистота, идете при някой кошер и наблюдавайте какво правят пчелите, без да ги закачате. Когато човек не мисли право, това показва, че на пътя му се е изпречила някоя крива мисъл, която трябва да бодне с жилото, за да се отстрани.


  Имам дом Неръкотворен I - Влад Пашов (1902- 1974)
, , г., (Четвъртък) (неизвестен час)

ИНФОРМАЦИЯ ЗА БЕСЕДА


НАГОРЕ