На 2 ноември, с колата на министър Иван Георгиев, от министерството на земеделието, отидохме с брат Христо при Учителя.По пътя, на улица "Алабинска" видяхме ябълки, големи, колкото детски главички. Ние купихме килограм и му ги поднесохме. Никога няма да забравя неговия вдъхновен вид; говорихме на прага на стаята му: – Учителю – казах аз – много работя и намирам смисъл в многото работа. Да продължавам ли, Учителю? – Ти не трябва да прекаляваш. В пеенето се изразходва много нервна енергия, която се равнява на – един цял ден, да копаеш едно лозе. Напрежението отвън е много голямо! Понякога има хора с нисши трептения, които те ти предават. Ти трябва да ги избягваш. Трябва да се свързваш с възвишени души и винаги да държиш връзка с тях. Ти вървиш по пътя на най-малките съпротивления. Не обичаш да се бориш с физическия свят. Ти трябва да се ограждаш с магическите, магнетически кръгове. Когато налягането е разпределено по цялото тяло равномерно, то не се усеща. Когато певеца иска да се хареса на хората с пеенето си, то се струпва в гърлото. Ти трябва да пееш, но да се харесаш на Господа и за Неговата слава да пееш. Кажи им, с мисълта си: "Почакайте малко, имайте търпение и бъдете добри! Аз ще ви попея и ще ви покажа нещо ново!" Ти трябва да имаш винаги връзка с Господа! Трябва да обърнеш внимание на тона ЛА и МИ.МИ е като стрелката, която посочва пътищата и посоките, а ЛА е завършеният резултат.Когато ти изпееш цялата опера на сцената, това е вече ЛА. Между колегите ти няма любов и затова не им върви. Пази се от кражбата! Никога не давай на никого нотите, с които работиш, нито това, което четеш! Те всички понякога крадат от тебе! Давай по малко, но не и от капитала си! Аз попитах: – Не нарушавам ли с нещо волята Божия, защото, след 9-ти септември, все ме тормозят? – Ние всички, които не изпълняваме волята Божия, страдаме! Например, ти не трябва да нарушаваш фокуса във връзките си с хората, които обичаш, или които те обичат. Понякога съдбата изисква да има по един - двама, или три - четири - пет души между тебе и тези, които те обичат. Ти не трябва да нарушаваш това, защото те служат да темперират звука на любимите. Като мине звука първо през тях, до тебе ще достигне по-нежен, по-мек и приятен. Брат Христо каза: – Учителю, тя се безпокои, дето диригентите дават ролите на други. – Ти не се безпокой! Стой настрана и спокойно чакай! Те, като опитат колко е тежко, сами ще го захвърлят и ще оставят тежестите на теб. Ти остави леката кавалерия да върви напред, а ти ще вървиш отзад, с тежките оръдия. Тъй е естествено. Той проницателно ме погледна в очите и повдигна китката на дясната си ръка, с изправен нагоре показалец: – Ти си сега тука – каза Той и посочи едно място с показалеца си във въздуха, на височината на лицето си. – Сега ще те оставим да си починеш. Той свали показалеца си, около 25 сантиметра надолу и го спря там. – Ах – извиках тихичко аз. Той каза след това, като издигна показалеца си по-горе от първото място, после пак го свали около 10 сантиметра, после пак го покачи по-високо от второто място и тъй, направи няколко спирали, все по-нагоре и по-нагоре. По движението на китката на ръката му и на показалеца му разбрах, че ме очаква ново издигане, по-горе от това, което бях достигнала в операта! Но това издигане ще стане не в света, а на духовната сцена.