НАЧАЛО

Категория:

< ПРЕДИШЕН ЗАПИС | ПОСЛЕДОВАТЕЛИ НА УЧИТЕЛЯ | СЛЕДВАЩ ЗАПИС >

6. Шести Аркан: ДВАТА ПЪТЯ или Влюбеният

  Историческият път на Бялото Братство през вековете - том 7 - Влад Пашов (1902- 1974)
Алтернативен линк

6. Шести Аркан: ДВАТА ПЪТЯ или Влюбеният


Неговото число е 6, буква И и К. Това е Аркан на изпитанието.

Картината представлява един човек, застанал прав неподвижно и нерешително на един кръстопът, където се кръстосват два пътя. Неговият поглед е отправен към земята. Ръцете му се кръстосват върху гърдите му във форма на диагонален кръг. От двете му страни стоят две жени - едната отдясно, а другата отляво, като са поставили едната си ръка върху неговите рамена, а с другата му показват един от двата пътя. Но той е наблюдаван от намиращия се в облаците, т.е. от духовния свят, ангел -ръководител, който е отправил стрелите на своя лък към жената, която е от лявата му страна. Тя е гола, украсена с цветя и лозови пръчки в косите си и е олицетворение на чувствеността, на порока. И ако човекът избере временните и преходните радости на чувствата, той ще бъде болезнено засегнат от висшите Божествени сили. които го ръководят, тъй като в последствие ще се осъзнае и ще се обърне надясно, където стои жената, облечена с бяла чиста дреха, с чело обкръжено от един златен кръг. Тя олицетворява Мъдростта и Добродетелта и която му сочи Пътя на Доброто и Мъдростта.

Цялата тази картина представя борбата между висшата и нисшата природа на човека, когато той е влязъл вече в Пътя на окултното развитие. Защото с влизането в Пътя, отрицателните сили също се пробуждат заедно с положителните и ученикът в тази фаза се намира пред една голяма борба. Той трябва да победи нисшата природа, да се откаже от радостите, причинени от чувствените удоволствия и да даде път на Божественото в себе си, с което той влиза в Пътя на Добродетелта и Мъдростта.

Когато ученикът е минал през ред изпитания и ги е превъзмогнал, събудил е ред сили и добродетели в себе си, заедно с това се събужда и чувствената природа, събужда се нагонът за размножаване, събуждат се половите сили. които винаги могат да се пробудят в Пътя на Живота. Има също и невидими същества от нисша еволюция, които се радват на чувствените и страстни желания на хората и се хранят от изпаренията на семената и кръвта, и затова усилват и възбуждат страстните и плътски желания на хората. Затова ученикът трябва да бъде господар на своите мисли и чувства, за да може да се предпази от внушенията на тези ниски същества.

Силите на инстинкта за размножаване са едно благословение, ако те бъдат правилно ръководени и използвани. Те не са създадени за удовлетворяване на повърхностни чувствени наслади, но за продължаване на човешкия род, понеже човешкият род трябва да продължава своето съществуване и да се развива. С това човек изпълнява Божията Воля, за което се благославя. Но повече отговаря на Божествената Воля, ако тези сокове на сили бъдат преработени чрез духовна работа в друга, по-висша енергия. Които могат да направят това, се издигат на едно стъпало по-нагоре в своето развитие и могат да помагат на други хора в техния път.

В Божествения свят този Аркан символизира науката на Доброто и Злото.

В умствения свят - равновесието на необходимостта и свободата, длъжността и правото.

Във физическия свят - противоречието на природните сили, връзката между причина и следствие.

В хороскопа този Аркан показва, че за болшинството от хората привлекателността на порока има повече обаяние, отколкото строгата, сериозна красота на Добродетелта. Затова човек трябва да внимава в своите решения, защото пречките преграждат пред него пътя на щастието. Противоположни шансове витаят над човека и волята се колебае между противоположни сили. Нерешителността в такива случаи ще погуби човека в зависимост от избора, който ще направи, в ляво или в дясно.

В тази фаза на своето развитие ученикът трябва да се осъзнае като Божествена частица и да даде път на Божественото, което ще го отведе в Тесния път. В тази фаза на развитие борбата е неизбежна, никой не може да я избегне, но ученикът трябва да има будно съзнание, да внимава в своите стремежи и да даде път само на тези, които са от Божествен произход, които имат предвид както неговото издигане, така и благото на други хора. Той не трябва да се поддава на егоистични и чувствени желания под какъвто и да е предлог, защото изкусителите са много хитри и може да му предоставят изкушението като добродетел.


  Историческият път на Бялото Братство през вековете - том 7 - Влад Пашов (1902- 1974)
, , г., (Четвъртък) (неизвестен час)

ИНФОРМАЦИЯ ЗА БЕСЕДА


НАГОРЕ