НАЧАЛО

Категория:

< ПРЕДИШЕН ЗАПИС | ПОСЛЕДОВАТЕЛИ НА УЧИТЕЛЯ | СЛЕДВАЩ ЗАПИС >

Учението на Кабала за Бога

  Историческият път на Бялото Братство през вековете - том 2 - Влад Пашов (1902- 1974)
Алтернативен линк

Учението на Кабала за Бога


Според Кабала Бог е непостижим и непознаваем в своето непроявено състояние, което наричат Ен-Соф. Но Той е достъпен за проучване в Своите проявления


Първото Божествено проявление се заключава в това. че Бог. създавайки принципа на действителността, с това създава своето вечно безсмъртие - това е Троицата. Троицата представя прототип на всички естествени закони. Това е безусловна научна формула и като основен принцип на религията се намира във всички религии. Кабала свързва Троицата с първите три сефирота: Кетер, или Корона, Хокма или Мъдрост и Бина - Разум. Това са трите принципа - Любов, Мъдрост и Истина, за които говори Учителят.


Както видяхме, вселената и човекът се състоят от тяло, душа и дух, а източник на тези три начала е Бог. Следователно Троицата - състояща се от Кетер, Хокма и Бина - представят Бога в Неговото проявление.


Резюмирайки гореказаното, можем да кажем: Бога не можем да Го постигнем и познаем в Неговото същество, но е познаваем в своите проявления. Вселената представя Неговото тяло, Адам-Ева представя Неговата душа, а сам Бог в двойна поляризация представя своя Дух.


Духът на Бога се проявява чрез трите първи сефироти - Кетер, Хокма и Бина (Любов, Мъдрост и Истина). Душата на Бога се изразява в Адам-Ева, в цялото човечество, във всички разумни същества. А тялото на Бога представя живата природа.


Тези три принципа на Бога са троично изразени в единицата и образуват десетте сефирота или по-правилно, изображението на десетте сефирота представя развитието на трите първоначални принципа на Бога с всички Негови свойства.


Така че Бог, човек и вселена се състоят от три подразделения, но при разглеждане на всички техни свойства, те се явяват съставени от по десет части, или другояче казано, представят троици, развити в седморки (септенер): три плюс седем е равно на десет, което дава числото десет.


Десетте сефирота могат да бъдат разглеждани от различни гледища:

1. Те могат да бъдат изучавани като представящи Бога, човека и вселената, т.е. Духът, душата и тялото на Бога.


2. Като развитие на едно от посочените три велики начала.



Папюс прави следния паралел между еврейската и индуската Кабала:

Сефироти според .....................Числа...................  Сефироти според
еврейската Кабала  .......................................................индусите
---------------------------------------------------------------------------------------------   

Кетер..........................................1................................  Брама
Хокма..........................................2................................  Вишну
Бина............................................3.................................  Шива
Хесед..........................................4................................  Майя
Гебура ........................................5 ................................ Аум
Тиферет...................................... 6................................. Херангебехах
Нецах.......................................... 7 ................................ Прадипад
Ход.............................................. 8 ................................ Порш
Йезод.......................................... 9..................................Пракрити
Малкут.........................................10................................Пран
---------------------------------------------------------------------------------------------



  Историческият път на Бялото Братство през вековете - том 2 - Влад Пашов (1902- 1974)
, , г., (Четвъртък) (неизвестен час)

ИНФОРМАЦИЯ ЗА БЕСЕДА


НАГОРЕ