НАЧАЛО

Категория:

< ПРЕДИШЕН ЗАПИС | ПОСЛЕДОВАТЕЛИ НА УЧИТЕЛЯ | СЛЕДВАЩ ЗАПИС >

От 1 май до 20 юни: Лято и край на учебната година.

  Практиката ми в детската градина - Милка Периклиева (1908 – 1976 )
Алтернативен линк

От 1 май до 20 юни


Лято и край на учебната година


Ето ни пред китния май. Слънцето ни гали, цветя и птички ни викат в полето. Започват весели игри, разходки и екскурзии. Там, всред простора ще запознаем децата с природата, ще създадем чувство на другарство, грижа за по-слабите, здравни навици, издръжливост, самостоятелност и пр.

Стаята ни представлява цъфнала градина с пеперудки, цветя и птички. А сочните череши изработени от глина или крепирана хартия, свиснали на клонки, се радват с децата. Цялата стая е вече пълна илюстрация на детското творчество през годината. Подреждаме всичко изработено. Всяко дете довършва всичко започнато.

Запознаваме малките с живота на насекомите и специално се спираме върху живота на пчелите, тия неуморни работници и пример на колективен живот. Ще минем с приказчици и песни живота на животните в гората и полето през лятото.

Ще отпразнуваме празника на народните просветители Кирил и Методи. Дължим внимание към всички бележити дати и празници през цялата година, които не засягаме тук по технически неудобства.

Наближава края на учебната година. Децата са активни и доста самостоятелни. Характерите ни са познати, и възможностите почти отмерени. Всички са пред прага на първо отделение и се опитват да разказват приказки, да пеят, да броят и четат (които могат), да рисуват и украсяват стаята. Време е да преценим и окончателните възможности на малките и да отбележим в индивидуалния дневник всичко характерно с което приключва годината всяко дете: способности, прогрес, умствен багаж, психично състояние, отрицателни качества, характер, сръчност, социалност и пр.

Тези бележки са гаранция за една смислена, задълбочена и резултатна работа през годината.

На време ще се спрем на подходящ детски интерес, който децата самостоятелно ще развият в колективна творческа дейност и ще я изнесат пред родителите си в последния — изпитен ден. И в тази игра всяко дете избира място съответно силите си. Всеки взема участие, всеки работи, всеки живее. Трогателно е родителят да види детето си активен участник в колективна дейност, при даден социален проблем макар и изнесен във вид на игра. Играта за детето е живот и вдъхновение.

Приятно е всяко дете да получи в края на годината свидетелство. То идва обикновено като заключение на играта напр.: играем на параход— рибка или нимфа изважда от морското дъно бисери — свидетелства и поднася на всяко дете. При друг случай, играем на пчелин — царицата пчела поднася на всяко дете капка медец с пожелание — свидетелство.

Свидетелствата се изработват от учителката и са изненада за децата.

Утрото завършва с щастливи пожелания и радостно настроение. Трагичната раздяла е излишна сантиметалност.

След празника децата идват, за да си вземат изработените предмети — спомен от първото им творчество.

Споменът за детската градина нека остане като слънчев ден в живота на всяко дете. ,


  Практиката ми в детската градина - Милка Периклиева (1908 – 1976 )
, , г., (Четвъртък) (неизвестен час)

ИНФОРМАЦИЯ ЗА БЕСЕДА


НАГОРЕ