НАЧАЛО

Категория:

< ПРЕДИШЕН ЗАПИС | ПОСЛЕДОВАТЕЛИ НА УЧИТЕЛЯ | СЛЕДВАЩ ЗАПИС >

Още за духовния образ на Беинса Дуно

  Учителя Беинса Дуно - Георги Томалевски (1897-1988)
Алтернативен линк

Още за духовния образ на Беинса Дуно


Учението на Бялото Братство притежава своя специфика между различните варианти на Божествената наука. Ние споменахме за нея още в началото. Тя се състои в това, че Учителят положи основанието на великото знание за Бога, творението и живота върху Христовия принцип, като замени на много места думата „ум“ в Хермесовата философия с думата „любов“. Но все пак, ако трябва да очертаем в общи линии основните принципи и постулати на учението на Бялото Братство, трябва да приемем, че те в общи линии не се отличават от учението на Херметизма, от което учение като вариант се създадоха както Питагоровата школа, Юдеизмът, който представя най-ярката крепост на еднобожието, и арийските учения на изтока, изразени най-ярко в древната индуска философия.

Три основни постулати лежат в окултната наука, наречени три основни закони, които премахват всички противоречия в генералните линии на човешкия живот. Те са закон за развитието, закон за причини и последствия (кармичен закон) и закон за прераждането на душата.

За да илюстрираме тази еднаквост в разбиранията на основните закони между теософската доктрина и Бялото Братство, ще приведем един кратък откъс от разговор с Учителя, в който са засегнати въпроси от същността на „аза“.

Един от посетителите на „Изгрева“ се обърна към Учителя и му разказа следното:

- Преди една седмица, след като се наобядвах, лягам да си почина. Преди още да заспя в някакъв полусън разбрах, че аз съм в стаята, но гледам тялото си на леглото. Разбрах, че аз съм по-голям от тялото, а някой зад мен, когото не виждам, ми каза: „Това си ти“. Тогава аз го попитах: „Ако това съм аз, тогава аз, който гледам, не съм ли аз?“ У мене настъпи едно смущение. Този, който беше зад мене, каза: „Аз ще ти покажа кой си“. Като каза това, той ме поведе към моето тяло, в което хлътнах и окончателно се събудих.

- Този, който е гледал, е реалният - отговори Учителят, - а оня, на леглото е временната му къща. И двойникът, който е извън тялото има очи, нос, уста, уши. Този двойник е бил в стаята, а на леглото е лежало тялото ти. Ако един опитен човек в тези неща турне в устата на двойника бучка захар, онзи на кревата казва: „Това е захар“. Такива опити са правени многократно.



Публикувано изображение




Много са въпросите около мистичния образ на Учителя Беинса Дуно



- Кое ще остане от нас след смъртта? - запита посетителят.

- Като излезеш от тялото си, ще притежаваш едно друго, невидимо тяло - едно тяло, прозрачно за земното зрение, в което ще има самосъзнание.

Без да удължаваме този разговор, ще прибавим, че Учителят продължи да говори за човешките тела по следния начин:

- Човек има физическо, или материално тяло, етерен двойник, астрално тяло и най-после Божествено тяло.

Това отговаря на описанието, което дава Вевекананда за човека, според което човек има плътско тяло, етерен двойник, астрално и причинно (казуално) тяло. Разликата е в това, че йогическата философия е положена върху базата на будизма, учението на Бялото Братство следва Христовото учение.

След като приключи разговора с посетителя на „Изгрева“, Учителят продължи:

- Ако живеете по Божествения закон, пътищата ви ще бъдат отворени, но ако грешите, естествено ще дойдат затруднения. В света съществува два вида порядък: единият е старият - човешкият порядък, а другият е Божественият.

- Как ще стигнем до качествата, които са потребни, за да живеем в новия, в Божествения порядък? - запита един от присъствуващите на разговора.

- Както цигуларят постига своето майсторство - отвърна Учителят. - С упражнения и с постепенно приближаване към онова, което е поставено като идеал.


  Учителя Беинса Дуно - Георги Томалевски (1897-1988)
, , г., (Четвъртък) (неизвестен час)

ИНФОРМАЦИЯ ЗА БЕСЕДА


НАГОРЕ