НАЧАЛО

Категория:

< ПРЕДИШЕН ЗАПИС | ПОСЛЕДОВАТЕЛИ НА УЧИТЕЛЯ | СЛЕДВАЩ ЗАПИС >

ПРЕДГОВОР

  Необикновеният живот на учителя Петър Дънов - Влад Пашов (1902- 1974)
Алтернативен линк

ПРЕДГОВОР


Когато   говорим   за   окултната   страна   на   живота   и   явленията,  
подразбираме онова, което произтича от свръхсъзнанието. В природата има
две   същности:   външна   -   обусловена   от  съзнанието   и   самосъзнанието;   и
вътрешна,   скрита   -   определена   от   подсъзнанието   и   свръхсъзнанието.  
Съзнанието   и   самосъзнанието   са   полюси   в   обикновения   живот   на
съвременния   човек,   а   подсъзнанието   и   свръхсъзнанието   са   присъщи   на
Божествения   живот.   Учителят   свързваше   съзнанието   със   сърцето,   а
самосъзнанието  -  с ума;  подсъзнанието  -  с душата,  а свръхсъзнанието  -  с
духа. Всяко едно съзнание е във връзка с известни сили или е техен източник.  
Свръхсъзнанието е  космично и взаимодейства с мощни  сили.  За човека на
самосъзнанието връзката с тях се намира в спящо състояние, а се проявява в
човека с космично съзнание.

Космичното   съзнание   е   стъпката   след   развитието   на
самосъзнанието.  Каквато е разликата между съзнанието,  в което битуват
животните, и самосъзнанието, в което живее човекът, такава е и отликата
между   самосъзнанието,   в   което   съществува   съвременният   човек   и
свръхсъзнанието.  Каквито са възможностите на животните в сравнение с
човека, такива са възможностите на човека по отношение на едно същество
с космично съзнание.  Онова,  което е възможно за космичното съзнание,  а е
недостъпно за самосъзнанието, съставлява областта на окултните явления.  
Когато  Учителят  проявяваше   сили,   произтичащи   от  свръхсъзнанието,   за
него   бяха   възможни   неща,   които   ние   смятаме   за   чудеса.  А  за   силата   н
космичното   съзнание   те   всъщност  са   обективни,   реални   и   естествен
явления.

Учителят казваше: „Когато съм с хората,  аз се проявявам като тях
Но   когато   съм  сам  сред   природата,   само   като   направя   едно   движение  
произнеса няколко особени думи, пред мен се явява каквото пожелая, каквот
ми е потребно.  Аз искам да отдъхна и пред мен се явява палатка с легло
маса,  на която е сервиран пресен пшеничен хляб и хубави плодове,  каквит
пожелая.  Като се нахраня и си почина,  пак направя определени движения
кажа известни думи - палатката изчезва с всичко в нея."
Това са естествени действия за космичното съзнание, защото всичк
в нашия свят е само сянка на онова,  което съществува в четириизмерни
свят, където се проявяват космичните възможности. Човекът на космичнот
съзнание може да се пренася на далечно разстояние, да се явява едновременн
на много места в най-различни области на Земята.  Той може да е тук и
същото време да е в Америка,  Русия,  Индия и пр.  Учителят казваше: „Аз н
съм в тялото, тялото ми е само една катедра, от която говоря." Учителят
казваше още: „Аз мога да ставам видим и невидим, когато пожелая. Мога д
излизам от тялото, когато пожелая и да влизам пак. Аз искам да науча и ва
на това изкуство." Има много такива примери от неговия живот. Учителят
припомняше,   че   и   Христос   владееше   това   изкуство:   „Когато   положих
Христос в гроба, той разчлени тялото си и изчезна, а после, когато се яви н
учениците си, пак го сглобяваше."

Човек, който може да става видим и невидим, е господар на смъртта
И ако все пак минава през нейната врата, прави го, за да не съблазни хорат
около себе си и да не злепостави окръжаващите го близки пред властта и
обществото. Най-после, минавайки през вратата на смъртта, той облекчава
пътя на обикновените хора,  понеже възпитава и самата смърт.  Защото и
смъртта   е   живо   същество.   Нали   Христос,   като   мина   през   дверите   на
смъртта, слезе в ада, отвори вратата му и извади оттам всички грешници.  
Така казва писанието. С това той даде урок на смъртта, като и показа, че е
по-силен от пея. Учителят твърдеше още, че един светия и един Учител не
стоят   в   гроба.   Когато   пръстта   покрие   ковчега,   те   дематериализират
тялото си, което не е като на обикновения човек. Тялото им само изглежда
обикновено, а всъщност е една кондензирана сила на духа. Учителят казваше
следното: „Да направим опит: ще ме положите в гроба и след известно време,  
ако ме намерите там, аз не съм никакъв Учител. Ако аз пък ви положа в гроба
и   след   време   ви   намеря  там  -   и   вие   не   сте   никакви   ученици."   Той   беше
господар и на живота, и на смъртта.

Учителят повтаряше: „Моето учение е без форма и без догма. Моето
учение е наука и религия." Фактите сочат, че той не беше „книжен" философ,  
а личност на реалния живот,  който функционира в целия Космос,  твори и
вечно обновява.  За Учителя може да се каже:   „Да знаеш,  значи да можеш."  
Сведенията, които ви предлагам в тази книга, ясно говорят, че той не само
знаеше,   което   доказа   чрез   словото   си,   но  и можеше.  А може  онзи,   който
притежава преживяното, живото знание.

Всички   факти,   случки   и   явления   в   следващите   страници   са   ми
разказани от онези, които са ги наблюдавали и преживели. Всичко е реално и
действително,  няма нищо измислено.  Явленията и случките от живота на
Учителя ни показват, че стоим пред възвишено духовно същество от ранга
на Христа, което е свалило Божествения свят на Земята. Учителят нямаше
личен живот,  животът му сред нас беше израз  на  космичното битие.  Той
твърдеше: „Зад мене стои цялото Небе. И словото, което ви говоря не е мое,  
то е на съществата, които стоят зад мене, а те не са едно и две, а хиляди и
милиони. Това са идеите на Бога, които прониква цялото Битие."
Много са случаите и фактите от живота на Учителя, които говорят
за   неговите   възможности   на   велик   просветен,   на   човек,   за   когото   няма
невъзможни   неща.  Окото   на   Учителя   беше   будно   за   всички   нещастия   и
радости, за всички човешки действия. Той проникваше целия човешки живот и
го носеше, така да се каже, в себе си, преживяваше го и с това помагаше на
онези, които страдат. Учителят предупреждаваше и помагаше там, където
кармичният  закон   позволяваше  това.  Защото  има  случаи,   когато  е  нужно
човек   да  преживее определено   страдание,   да премине  през  някакъв  изпит.  
Тогава той не се намесваше, дори ако някой можеше да плати с живота си,  
понеже това е опит,  от  който   човек  трябва  да научи нещо,   да  придобие
известно знание. А за Учителя и за ученика в неговата школа опитът беше
основа на знанието.

Както   за   слънцето е естествено   да  свети и  да топли,  така  и  за
Учителя беше естествено да помага, когато трябва - например, да лекува по
най-различен   начин.   За   него   не   беше   необходимо   да   види   болния,   за   да
определи   диагнозата,   защото   космичното   му   съзнание   проникваше   и
владееше  цялото   пространство.  Ето  защо  той   само  с  една   дума,   с  един
поглед,  с един жест можеше да лекува болести,   за  които  лекарите са се
произнесли, че са неизлечими.

Учителят можеше да заповядва на стихиите, да променя природните
явления и да ги насочва в друга посока,  влизайки във връзка със същества,  
които стоят зад тях. Природните явления като дъжд, буря, град, сняг, суша,  
земетресения,   вулканична   дейност  и   пр.   не   са   механични   процеси,   а   са
резултат от работата на известни разумни същества и онзи, който може да
се свързва с тях, умее да отменя или отлага някои събития. Но той учеше, че
и всеки човек със своята мисъл,  със своя живот въздейства на природните
стихии.  Учителят беше маг от най-висш разряд,  защото разполагаше със
силите на природата за изпълнение на Божията воля и за благото както на
отделни хора,  така и на цялото човечество.  Той беше ясновидец от най-
висока степен и виждаше всичко не само около себе си,  но и всичко,  което
става по цялата Земя и в целия Космос, виждаше в миналото и в бъдещето.
Когато   събирах  тези   спомени   за   явления  и   случки,   се   натъкнах   на
факта,  че всички хора,  които са били в контакт с Учителя,  са изпитали по
най-различен   начин   неговата   сила,   неговото   знание,   неговата   любов,  
неговата връзка  с небето,  неговото ясновидство,  неговата магична мощ.  
Болните са ги изпитали,  като им е помогнал да се излекуват;  объркалите
пътя в живота са ги изпитали, като са намерили вярната посока; хората със
съмнение по отношение реалността на духовния свят са ги изпитали чрез  
някакъв духовен опит; изпадналите в опасност за физическия си живот са ги
изпитали чрез светкавична помощ,  след като са отправяли мисълта си към
него. И ако можеха да бъдат събрани всички свидетелства, явления и случки
от окултния живот на Учителя, бих казал като апостол Йоана: „И още много
чудеса направи Исус, които ако се съберяха всички, не биха стигнали книгите
на целия свят."
ВЛАД ПАШОВ


  Необикновеният живот на учителя Петър Дънов - Влад Пашов (1902- 1974)
, , г., (Четвъртък) (неизвестен час)

ИНФОРМАЦИЯ ЗА БЕСЕДА


НАГОРЕ