НАЧАЛО

Категория:

< ПРЕДИШЕН ЗАПИС | ПОСЛЕДОВАТЕЛИ НА УЧИТЕЛЯ | СЛЕДВАЩ ЗАПИС >

16. Шестнадесети Аркан: СВЕТИЛИЩЕ или още РАЗРУШЕНАТА КУЛА, или ГРЪМНАТАТА КУЛА от огън от небето

  Историческият път на Бялото Братство през вековете - том 7 - Влад Пашов (1902- 1974)
Алтернативен линк

16. Шестнадесети Аркан: СВЕТИЛИЩЕ или още РАЗРУШЕНАТА КУЛА, или ГРЪМНАТАТА КУЛА от огън от небето


Този Аркан има число 70 и буква О.

Картината представя една кула, чиито бойници са разбити от Небесен Огън, от гръм. Човек с корона и друг без такава са паднали от височината на кулата заедно с развалините от срутването.

Това е символ на конфликта на силите в човека. Съперничества, които водят само до разрушения, намеренията са безплодни, надеждите пропадат, амбициите са разрушени. Силата и властта рухват, събарят се. Има мъртви в следствие на катастрофа.

Тази картина, както и останалите, произлизат от предшестващите: от несправедливостта, представена в предшестващата картина може да се роди само разрушение. И лъжата, и несправедливостта не помагат за изграждане, а само за разрушение.

Разрушението следва тринадесета картина. Смъртта, по Пътя на Озирис. Смъртта, т.е. отделянето на душата от тялото или разрушаването на тялото, също както и разрушението на земните връзки и отношения. Обратната страна на тази картина е седма картина, представяща осъществяване на Божествения план. Осъществяването и разрушаването са явно противоположни.

Разрушението на кулата от Небесната светкавица показва, че Божествения закон на наказанието ще разруши всичко, което човешките ръце ще построят за свои собствени почести. Това е Закон, който важи за всички времена. Каквото и да създадат хората заради себе си, дори и да е в името на идеали, религия или държавна мъдрост, няма да устои. Вечните Божествени закони ще го разрушат, а носещият световната духовна корона ще падне от построената от неговото самолюбие и гордост кула.

Човешката корона, това е заместител на липсващото достойнство и способност на управляващите, които искат да внушат на управляваните от тях хора, че кралете и папите имат Божествено право да управляват.

Божественият закон учи човека да работи не за своята чест и слава, а за полза на своите ближни, за световното развитие и така ще сътвори трайното и ще пожъне онова, което е посял.

След като ученикът се срещне с първия Пазач на Прага и го преобрази, той постепенно прониква в по-висшите светове, където му се разкриват нови мирови Тайни, запознава се с нови закони и същества и се подготвя за срещата с втория Пазач на Прага. В тази нова фаза, в която навлиза ученикът, символизирана от седемнадесети Аркан, ученикът ще се запознае със силите на Свещения Огън, който е показан от светкавицата, която разрушава кулата.

Тук той научава, че нашият видим огън, както и всичко тук на Земята, е едно отражение на съответното в духовния свят, в който се намират оригиналите на всички неща. Изхождайки от естеството на земния огън, можем да заключим за вида и естеството на духовния Огън: той трябва да свети, да топли, да унищожава и разрушава, да изгаря. В картина шестнадесета е показано как Небесният Огън разрушава човешките творения. Но Небесният Огън има и своите добротворни сили, с които ученикът се запознава, след като е преминал Прага, пазен от първия Пазач, и е навлязъл във висшите светове. В тези висши светове той чува хармонията на сферите, чува небесната музика. И във всеки звук и тон той се научава да разпознава един дух и едно чувство неизговоримо, но разбираемо. Тук ученикът навлиза в страната на пракартините, на Великите Тайни. Тук пред ученика възниква един нов проблем, в зависимост от това, което вижда. В неговото съзнание възниква идеята за Жертвата, за доброволната Жертва. Тук ученикът се научава да жертва своята личност за благото на своите ближни. И той разбира, че силата на тази Жертва е в Любовта. За да реализира това в своя живот, той трябва всекидневно да жертва своите желания, своите удобства, своите предимства. Той трябва да се учи винаги да действа безкористно, за да дойде до Великата Жертва. Това е първото проявление на духовния Огън.

Тук ученикът научава, че този Огън тлее във всеки човек и в неговото сърце като една Свещена Искра, частица от великия космичен Огън, макар и скрити понякога дълбоко под пепелта. Ученикът трябва да се моли за Свещения Вятър, който да раздуха Искрата в Огън. Този Огън ще направи ученика способен да помага на другите, да се застъпва за тях, да ходатайства за болни и онеправдани и целителните лъчи от Светлина ще излизат от неговите пръсти. Така ученикът ще научава, че Светлината е третото и най-високо проявление на Огъня.

Този Огън трябва да бъде запален в ученика и той трябва да бъде запален от някоя безсмъртна ръка. Това е Огънят на Любовта към хората, към всичко, към цялото.

След като е познал Свещения Огън, след като го е запалил в себе си, в ученика блесва Светлината на Мъдростта и той вече знае и разбира кой е истинският Път, който води към Царството на Духа. Той научава от своя ръководител, че естественият път, който води към Царството на Духа, е развиването на вътрешните духовно-Божествени сили, които организират духовното тяло на ученика и неговите органи, и той може да влезе като гражданин на духовното Царство. Но неговият ръководител му казва, че има и изкуствени пътища — има растителни сокове, чиято употреба предизвиква временно отделяне на частите, от които човек се състои, както става при съня, при смъртта и при Посвещението. Това, обаче, е много опасно, защото впечатленията, които получава проникващият по такъв начин в духовните светове, са много силни и ако човек влезе неподготвен, т.е. не е развил своите вътрешни духовни сили, той може да изпадне в лудост или да заболее тежко. Създаденото по изкуствен път отделяне на духа от тялото разушава нервната система. Това е показано от картината гръмнатата кула, която е тялото на човека, който неподготвен се стреми към духовни постижения, към влизане в света на Духа и към упражняване властта на Духа във физическия свят.

В Божествения свят този Аркан символизира наказанието, което постига всички, които злоупотребяват с духовните сили, с властта и силата, и които им са дадени за служене на хората.

В умствения свят - разрушения като резултат на гордостта, когато човек се самозабрави и мисли, че като него няма. Тогава идва неочаквано Небесната Светкавица, която разрушава всичко, каквото е създал.

Във физическия свят - катастрофи, обръщане на положението, разрушения, падания от високо място.

В хороскопа този Аркан казва: Ти крачиш към своята гибел, която ще бъде плод на твоята гордост и високомерие, на твоето неблагоразумие или на твоите доброволни съзнателни грешки.


  Историческият път на Бялото Братство през вековете - том 7 - Влад Пашов (1902- 1974)
, , г., (Четвъртък) (неизвестен час)

ИНФОРМАЦИЯ ЗА БЕСЕДА


НАГОРЕ