НАЧАЛО

Категория:

< ПРЕДИШЕН ЗАПИС | ПОСЛЕДОВАТЕЛИ НА УЧИТЕЛЯ | СЛЕДВАЩ ЗАПИС >

Езотеричната практика на ученика

  Писма на Боян Боев -Том 1 - Боян Боев (1883 – 1963)
Алтернативен линк

ЕЗОТЕРИЧНАТА ПРАКТИКА НА УЧЕНИКА


Изгрев, 15 януари 1954 г.


Любезни брат,

Няколко братя и сестри бяхме приети от Учителя. Една от сестрите каза:“Днес на беседата в 10 часа вие казахте, че човек, като прави опити десет години с молитва, размишление и съсредоточаване, като се абстрахира от всичко преходно, може да свърже духовния свят с реалния свят.“ Учителя отговори:

Като казах, че човек трябва да се абстрахира от всичко преходно, разбирам, че той трябва да има мир, да не се тревожи за материалните работи, да се освободи от всички безпокойства, тревоги, страхове и като се моли в такова състояние, може да добие вътрешно проглеждане и прозрение.

Когато в една градина идва вода, важно е дали цветята я приемат. Тогава те стават свежи и цъфтят. Същото се отнася и до съзерцанието вътрешните цветя цъфтят и стават свежи.

Направете следните упражнения три пъти на ден сутрин, на обед и вечер. Като си отправяте ума нагоре, вижте каква мисъл ще дойде. Вижте каква категория мисли ви се дават, защото те ще бъдат разнообразни мисли.

Един брат попита:“Хубаво ли е да се развият вътрешните сили и да се влезе в езотеричния живот чрез размишление върху чакрите ясновидските органи?“ Учителя каза:

Такава работа с чакрите е насилие, защото тогава могат да станат обратни реакции. Тогава човек се уморява, не може да се моли, влиза отново в света. Това е едно неестествено положение. Вие продължавайте със съзерцанието, приготовлявайте се. Защото новораждането, идването на Духа Свети е един вътрешен закон. Право на Божествения Дух е да ви въведе в езотеричния свят. Това не е право на човека. Човек трябва да се моли за тази цел и да чака. Нали апостолите трябваше да чакат 40 дена? Но“40 дена“ е една форма. Може да се чака 40 години. Когато дойде в човека вътрешното просветление, новораждане, той ще бъде пратен да извърши една работа в света. Не само да се свърже с Божествения свят, но и да работи с това, което е научил. Ще му се даде работа за Бога.

Ще ви дам друго упражнение. Всеки ден размишлявайте върху изречение от “Свещени думи на Учителя“, за да се види кои качества са необходими на ученика.

После друга работа: Прочетете 150-те псалми Давидови и намерете кой псалом към коя категория спада. Вижте кои се отнасят до Божествения, до духовния и до човешкия свят.

После проучвайте “Светът на великите души“. Всеки ден размишлявайте върху едно изречение.

После проучвайте и размишлявайте върху рилските беседи“Двигатели на живота“. После размишлявайте върху стиховете на 15 гл. от Евангелието на Йоана. Там има материал за концентрация. Размишлявайте и изучавайте Седма серия. Прочетете Седма серия по следния начин: От първа беседа прочетете и размишлявайте върху 10 стр., от втора беседа - 12 стр.; от трета беседа - 3 стр., от четвърта беседа - 14 стр., от осма беседа - 3 стр., от девета беседа - 3 стр., от десета беседа - 11 стр.

Ученикът трябва да види докъде едно Желание е Божествено и къде не е Божествено. Трябва да излезем от света на колебанията, от света на страданията и да дойдем там, дето всичко е радост и веселие, дето има хармония.

Човек трябва да влезе в света на любовта и да се успокои. Това е от най-трудните въпроси. За ученика това е трудно. Може ли едно дете да ходи първоначално?

Ние ще търсим Бога и ще Го търсим в любовта Му, в милосърдието Му. Вън от любовта не можем да търсим Бога. Човек има да учи Бога цяла вечност. То е нещо велико и грандиозно. Тези, които са минали по този път, знаят това. Каквото научиш, трябва да го приложиш. И после си готов да разбереш и другиго. Това е както в математиката. Нали като научиш и разбереш едно математическо правило, ти си готов за следващите математически истини.

Колко пъти ще се молиш, зависи от интензивността на молитвата. Например, ако вървиш един час бавно, можеш да извървиш по-малко, отколкото, ако вървиш 15 минути с по-голяма бързина.

Някой път дойде една сестра в Братството и се представя за много набожна мома. И после, като се ожени, забравя. Но има някои, които идат тук и са искрени. Тези работи трябва да се знаят, иначе всеки път ще бъдете разочаровани.

Като ставаш сутрин, известно време ще се съсредоточиш, ще мислиш за Бога, ще мислиш, че си между ангелите.

След молитва да се прави такъв опит: да се види в мълчание какви вълни ще дойдат. Някой път може да дойде само един глас, който не е толкова определен, а някой път гласът става определен.

Мислете за Бога, за Божествения порядък, който е съвършен. Човек да не е в статическо положение, но промени да стават в него, т. е. да не бъде като застояла вода, но като вода, която постоянно тече.

Един брат попита: “Кой е методът за излъчване?“ Учителя каза:

Методът е концентриране. Тогава човек естествено ще влиза и ще излиза от тялото си. Концентрирането да става по естествен начин. Когато излиза от физическото тяло, това да му бъде като почивка.

Ще ви дам следното упражнение за десет дена: Изпращайте светли мисли и чувства до някои свои братя и сестри. Изпращайте сутрин, на обед и вечер за десет дена най-хубави мисли и чувства до един свой приятел, да има в него желание да служи на Бога, да работи за Бога. Като пращаш тази добра мисъл към този свой приятел, тя от своя страна населява пространството с добри мисли.

Един брат попита: “Само към едни и същи ли да изпращаме или към различни приятели?“ Учителя каза:

На разни приятели. Изпращайте хубави мисли към такива приятели, с които сте хармонизирани. Ако те не приемат от тези мисли, мислите ще се повърнат към вас с придатък, с лихва малко по-късно. Така че тези мисли и да не намерят почва, пак се връщат.

Та човек, като прави добро, това добро се връща. И добрите мисли се връщат.

Вземете и следното упражнение: вземете за размишление стиха: “Това е живот вечен, да позная Тебе, единнаго, истиннаго Бога и Христа, Когото Си изпратил.“ Ще размишлявате върху този стих по три пъти на ден: сутрин, на обед и вечер.

Във връзка с този стих вземете и Първо Петрово послание и след като го прочетете, ще размишлявате върху него и ще отбележите най-важните стихове, които са ви обърнали внимание.

След тези десет дена вземете едно упражнение за два месеца: Прочетете Исайя по една глава на ден. Те са 61 глави. Извадете най-забележителните стихове, може по един, два или три стиха от глава. Най-напред ги наредете, както са наредени в главите. След това ги наредете както искате и от тях да изкарате нещо като една глава.

Една от сестрите каза:“Чувствам голяма нужда от Божествената наука.“ Учителя каза:

Царството Божие насила се взема. Съзнанието ни расте и ние сами трябва да си помогнем на растежа. След тези два месеца концентрирайте се, като си изберете нещо из живота на Христа.

Една сестра каза:“За най-подходящо намираме да изберем някоя сцена из живота на Христа, например как Христос проповядвал на планината, как Христос върви с учениците си през нивите, Христос на Тайната вечеря и пр.“ Учителя одобри това с голяма готовност.

Една друга сестра каза:“Учителю, вие бяхте казали, че като четем Исайя, той ще дойде, ще почувстваме неговото присъствие.“

Учителя каза:

Ето защо: Като четеш Йсайя, да изпращаш любов към него и тогава той ще те посети, ще те въведе в един нов свят, ще ти обясни не само това, което е писал тогава, но ще ти каже нови неща, които е учил оттогава насам.

Когато човек се отдалечи от Бога, нисшето, животинското се проявява в него. Това се вижда от следния важен закон, който се изтъква от апостол Павел в неговото Послание към римляните, гл. 1, от 28 cm. до края. Този закон гласи, че когато човек се откаже да познае Бога, Бог се отдръпва и човек попада под влиянието на тъмните, нисши сили. Тогава идва голямо падение. Нисшите сили вземат надмощие.

Ще отидете при едни растения, към които имате разположение, защото тогава можете да научите нещо. Без разположение не може. Изучавайте какво влияние указват разни растения върху човека. Съставете си едно понятие за растенията. Изберете някои от тях и вижте какво влияние указват. Така човек ще научи езика на растенията.

Едно растение не можеш да разбереш с тънкостите.

Ще отидете при растенията със свещено чувство и ще мислите за Бога най-първо. След това ще гледате растението и ще мислите за тези сили, които се проявяват чрез него, ще мислите за тези същества, които изработват тези форми и ще пожелаете те да ви говорят и да ви кажат нещо за това цвете, за скритите сили в него, за лечебните му свойства и всичко, каквото те намерят за необходимо. Така ще влезете във връзка с вътрешния живот на цветята и на другите растения.

Със сърдечен братски поздрав:

Ваш верен Б. Боев


  Писма на Боян Боев -Том 1 - Боян Боев (1883 – 1963)
, , г., (Четвъртък) (неизвестен час)

ИНФОРМАЦИЯ ЗА БЕСЕДА


НАГОРЕ