Много лесна работа е да възлюби човек, но не знае где да си тури пръста на цигулката.
Един художник, като си държи молива или четката, трябва да знае всяка линия да бъде поставена на място. Един цигулар трябва да знае как да държи инструмента и точно на място лъкът да се движи по струните. И всяка дума на място да кажете. Думите“да се обичаме“ не са на място. Някой ми казва:“Разправи ми за Божията Любов." Казвам му: Хайде да се понаядем сега.
Някой казва: “Колко мъчно е да обичаш." Като не знаеш, мъчно е. А като знаеш, лесно е.
Сутринта, като станеш, попей: “Кой е накарал слънцето да изгрее заради мене?“ Както слънцето слуша Господа да дава на хората, на буболечките, на тревите, така и ти направи, без никакво лицеприятие.
Ако ти не знаеш как да обичаш, не си решил една основна задача, която Битието иска. Цялото Битие иска да го обичаш.
Човек да се свърже с невидимия свят чрез мисълта за Бога, чрез съзерцание и молитва. От невидимия свят почват да го запознават с тези, с които невидимият свят има връзка. Когато по този начин човек се свърже с невидимия свят, то напредналите същества почват да свързват човека с тези души на земята, с които те са във връзка, които обичат, със своите хора на земята.
Свещената любов има връзка със следното: Да живее Христос в човека. Апостол Павел казва: “Не аз, а Христос живее в мене.“ Това е общение, за което хората имат понятие. Човек трябва да завърши с обикновените работи и тогава да дойде до това, мистичното. Те са недостъпни работи.
Човек трябва да изследва на първо място това, което е достъпно. Недостъпното ще дойде навреме.
За тази област човек трябва да е готов.
За да влезе човек в тази област, трябва да постигне други работи. Някой иска неща, които са недостижими и сега за него. Понеже има други работи, които не е постигнал. Ако не се разберат изваждането и събирането, не може да се разбере и делението. Но човек трябва да има и стремеж.
За да има човек постижения в тази област, трябва да чете Библията, да изучава живота на всички хора, които са имали такава опитност и от тяхната опитност донякъде да извади това, което е достъпно за човешкия ум. Трябва да се чете животът на великите хора, които са имали прозрения в тази област.
Ще работиш това, което са работили пророците, апостолите, Христос. Те са благовествували.
После необходимо е да намерите хубавите, божествените черти в един човек, а не човешките, не неговите погрешки, за да го обикнете.
Нали като отидеш в чужд двор, кучетата ще се нахвърлят върху теб, ти трябва да предизвикаш да дойде господарят и той ще накара кучетата да млъкнат. Превод: Като отидеш при един човек, трябва да предизвикаш Божественото. И тогава Божественото ще заповяда на човешкото да млъкне. Като отидеш в кой и да е дом, все могат да те лаят кучетата.
Вие не можете да обичате един човек, докато не престанете да виждате неговите грехове. За да обикнеш някого, трябва да имаш основа за това. Може да го обичаш или за неговия ум, или за неговото сърце, или за неговата воля. Може да го обичаш, защото устоява на думата си, като даде обещание, изпълнява го. Има нещо у него, за което можеш да го обикнеш. И в лошите хора има добри черти.
Човек е като дете, което постоянно върви в пътя. Прибързване няма според възрастта на човека. В Божествената наука прибързаните работи никаква полза не принасят.
Да прави човек опити. Ето какви опити: Като видиш цвете, полей го. Не много да го поливаш, но колкото му е нужно. Това е опит. Това е символично. Цветето символизира едно същество човек или друго същество. Поливането означава изпращане на. струя от любов към това същество.Като видиш човек или друго същество, изпрати му струя от любов. Трябва да се правят такива опити, защото всеки опит представлява една тънка нишка, обаче дебелото въже се образува от много такива нишки.