Първо ние младежите се заселихме на Изгрева в дъсчени бараки. След събора през 1926 г. Учителя остана да живее в току-що направената стаичка и престоя през цялата зима на Изгрева. А за беседи всички слизахме долу в града на ул. „Оборище“ 14. За онези, които живееха в града, Оборище беше удобно, но за нас бе свързано с трудност. Ние следвахме и предвижването ни затрудняваше. Ето защо стана нужда да се построи салон на Изгрева. Тази идея бе подхвърлена още на събора през 1926 г. след като видяха, че Учителя държи беседа под открито небе. През 1927 г. края на юли дойдоха наши приятели от селата, главно от Айтоския край, които бяха майстори строители. Беше една група от около десет човека. Причислихме се и ние, младежите към тях и за две седмици салонът беше построен. За събора 1927 г. салонът приюти Учителя и той там държа беседите си, макар че нямаше поставени още прозорци.
Проектът на салона бе даден от Бертоли и Учителя препоръча да се направят тези големи прозорци. Освен това те трябваше да бъдат заоблени отгоре, а да не са четвъртити, както при обикновените строежи. Цялата източна и южна част на салона беше прозорец до прозорец. И Учителя в една беседа каза: „Няма по-хубав салон от нашия. Вижте колко светлина има в него.“ Подготовката за строителната работа беше извършена от Бертоли. Той беше много акуратен човек.
Отначало много се радвахме на нашия салон, но скоро той стана тесен. Тогава се наложи да се разшири по дължина с още два прозореца. Това бе предложение на Бертоли и бяха направени две допълнителни колони от мрамор, които да подържат салона. За тази част, която се продължи, се направиха две стъпала и се построи допълнително сцена. Салонът стана по-дълъг. При нас винаги имаше концерти и затова ни бе необходима сцена. Сцената бе открита и нямахме завеса. Пристройката бе направена през 1936 г.
Купихме хубаво пиано „Фингер“ и на сцената сложиха пианото. След това купиха малък братски хармониум, който беше до катедрата на Учителя, а тя стоеше долу, а не на сцената. На хармониума свиреше обикновено Мария Тодорова. На него се свиреше след като Учителя държи беседата. Мария беше завършила музикална академия и поддръжаше връзка с Учителя. Когато Учителя даде някоя нова песен приятелите я нотираха, предаваха нотния лист на Учителя, а той предаваше на сестра Мария, за да го изсвири на пианото. И ако има нещо да направи забележка при записването или при изпълнението, то се правеше там, на това пиано и там се коригираше и след това сестра Мария учеше приятелите на песента. По-късно аз закупих един голям хармониум за салона.
Обикновено Учителя пристигаше в строго определен час, без да закъснее нито една минута. Той си носеше Библията, както и „Завета на Цветните лъчи на светлината“ и още някоя негова беседа. Дойде до масата, тури ги на масичката, седне на стола и след туй пошепне кои песни да се изпълнят, за да се създаде хармония в салона. А приятелите седяха кой където си има място.
С течение на времето всеки си намираше едно място, което му допада и, като дойде там, си сяда на него. Никой не му го заемаше. Всеки по вкус си избираше мястото. Тъй че имаше една хармония в салона, която трябваше да предхожда всяка една беседа на Учителя.