Щом се знае това, първото правило е да пречисти човек своята мисъл. Пречисти ли човек мисълта си, той ще има ясна и чиста представа за Бога. Но Бог не е някаква форма вън от нас. Той е източник на Живота. И имаме ли ясна представа за Бога, първичният Живот, който носи Чистотата, ще потече в нас и ние ще придобием първоначалната си чистота. Ето защо докато не си състави ясно понятие за Бога, човек не може да се облагороди, не може да придобие истинско знание. Ако не придобие тази определена идея за Бога, всичко, каквото придобие, в скоро време ще го изгуби.
Когато човек придобие Чистотата, ще познае Истината, защото Истината е най-чистият свят, в който Любовта се проявява. Истината е най-чистият образ на Любовта. Тя е вечният Живот. Значи Истината е най-чистият образ на Любовта, а Любовта е най-чистото съдържание на този образ. Истината е най-висшето проявление на Любовта. Най-голямата Свобода се придобива чрез Истината; най-голямата Светлина се придобива чрез Мъдростта; най-голямата Топлина се придобива чрез Любовта. В окултен смисъл Любовта се замества с Правдата. Ако искате Топлина, горещина, търсете Правдата. Правдата е най-голямата Топлина на Любовта, а Любовта е същината на Живота. Дойдете ли до Живота, знайте, че по-високо нещо от него няма. Следователно Любовта, Мъдростта, Истината, Правдата и Добродетелта са области, светове, чрез които Животът се проявява.
След като човек придобие Чистотата, т. е. пречисти съзнанието си от всички отрицателни образи, тогава може да му се говори за идейни и духовни работи. След като човек придобие Чистотата, иде светостта. След светостта иде служенето. Ако човек не е чист и свят, той не може да служи. И най-после след служенето иде Любовта. Ако човек не знае да служи, той не може и да люби. Ако не знае да люби, той не може и да учи. А който не знае да учи, той никога не може да придобие Свободата. Тези възможности са тясно свързани една с друга.
Човек уважава хората за съзнанието, което има в себе си. Той обича хората за хубавото, възвишеното и благородното, което вижда в себе си. Види ли го и у другите, той ги обича вече. Значи обичта е да виждаш себе си в другите, а почитта е, да съзнаваш достойнството си като човек. А да служиш на Бога, значи да съзнаваш, че всичко иде от Бога и няма равен на Него. И всичко, каквото вършиш, да го вършиш в Негово име. На Бога може да се служи само идейно. Под думата “служене” се разбира, че всичко, каквото правиш в името на Бога, е възможно.
Така че иска ли човек да се развива правилно, трябва да се научи да служи на Бога, да почита себе си и да обича ближните си. Същата формула човек ще приложи към себе си по следния начин: ще служиш на Духа си, който те ръководи, ще почиташ душата си, която съдържа всичко ценно в себе си, ще обичаш тялото си и всички същества заради великата идея, която живее в тебе. Отнасяте ли се към себе си така, вие ще имате ясна представа за Бога и тогава всичко ще бъде възможно за вас.
Човек трябва да работи за осветяване Името Божие - това е служене на Бога, служене на Любовта. Човек трябва да работи за въдворяване на Царството Божие в себе си и на Земята - това значи да работи с методите на Мъдростта за възстановяване на хармонията както в себе си, така и в света. Това значи да почиташ себе си, да почиташ душата си. И най-после човек трябва да работи за изпълнение на Волята Божия – това значи да приложи Истината, за да придобие свободата си. Това значи още човек да обича ближните си.
За ученика на Окултната школа са потребни две неща.
Сега, вие, като ученици, често казвате: “Защо ме сполетя това зло?” Такива разсъждения в Окултната школа не се позволяват. Ученикът трябва да работи, да решава зададените задачи, без да задава въпросите “защо и за какво”. В Окултната школа на шапки и обуща не се обръща внимание. Бъдете свободни и знайте: всяко нещо е на времето си. Вие няма да останете в това положение, в което сте. Не мислете, че всичко може да стане набързо. В тази Школа за всяко нещо се изисква известно време.
Та вие сега, като Ученици на Окултната школа, трябва да имате такова смирение, каквото е имал Христос в света и да бъдете послушни като раби. Послушни ли сте, Белите Братя ще ви бъдат полезни; не сте ли послушни, те ще ви покажат вратата. Но не мислете, че вие сте вече в Школата. Във вътрешната Школа се изисква самопожертване, отричане от себе си - това, което вие не можете да направите. И тъй, вие сте далеч от Школата, сега се приготовлявате за Школата.