Свободното училище в Базел (което е по типа на Валдорфското, от пролетта на 1928г. открива нов, по-горен клас.
Евритмичното училище в Щутгард почва летния си семестър на 24 април т.г.
Педагогически курсове за учители при Свободното Валдорфско училище. Целта им е да подготвят учителски персонал за новите училища. За сега курсът ще трае една година и ще обхваща както теорията на окултната педагогика, така и методите за работа. Може този курс да се продължи и втора година за тези, които са изкарали първия курс. Курсът започва на 21 май т.г.
Педагогическа сбирка се урежда в Есен (Германия) на 14 и 15 май т.г. Свиква се от „Централния възпитателен институт в Есен". Ще се разглеждат в нея въпросите от окултната педагогика. Лектори ще бъдат учители от Валдорфското училище.
Педагогическа конференция ще се състои от 24-29 май в Хамбург по инициатива на Валдорфското училище и Свободното училище „Волфганг Гьоте" в Хамбург-Вандебек.
Как млекопитаещите показват дъжда. Живи барометри.
„Козите търсят защитено място и се крият.
Котките се търкат с лапите по муцуната и ушите. (Мият се).
Къртиците усилено ровят земята, което се вижда по тяхната къртичина повече от обикновено.
Едрите рогати животни обтягат шия и обръщат муцуната срещу вятъра.
Плъховете и мишките усилено цвъркат и тичат, което се забелязва по шума, който е повече от обикновеното.
Конете къркат и пръхтят.
Овцете не си отиват от пасището, трябва да ги гониш насила,
Магаретата реват по-силно от обикновено.
Кучетата усилено ровят земята, овчарските кучета лягат и не гледат стадото, ловджийските и другите кучета изпращат неприятна миризма, миришат на кучещина.
Как животните показват вятъра.
Едрите рогати животни играят, често правят скокове и си въртят главата.
Овцете се въртят на едно место, въртят си главите и свършено се замайват,
Свинете хващат с устата сламки и ги разнасят по двора,
Котките драскат по вратите, по краката на масите, по пода и т.н.
Материята в природата.
Материята се състои от химични елементи. Досега са намерени на земята 90 такива, но повече от тях се намират в незначителни количества. Химичните елементи се срещат най-често в вид на химични съединения. Само около 20 от тях се срещат и свободни в природата, а само пет (благородните газове) само свободни. Половината от материята на земята е кислород - онзи газ който поддържа горенето и дишането. Други по-разпространени елементи са силиция (една четвърт от земята) алуминия, желязото, калция, магнезия, натрия и пр. Познати са три агрегатни състояния на веществото. Твърдата материя с гъстота 2*6 съставя 93 процента от масата на земята; течната (океанската вода) с гъстота 1*03 - 6*97 процента; а въздухообразната (атмосферата) - 0*03 процента,
Разпространението на химичните елементи в твърдата част на земята е приблизително както горе е показано общо за земята.
В метеорите са намерени около 23 химични елементи, главно желязо, свра и кислород.
Течната материя заема 1330 милиона кубически километра. Тя съдържа 38 елемента, главно водород и кислород. От многото разтворени в морската вода вещества най-важно за практиката е готварската сол. Златото съвсем незначително се разтваря във вода. В един тон морска вода има 0*05 гр. злато. Но водата в океаните е толкова много, че всичкото злато в нея, разпределено на 1500 милиона хора, които обитават земята, се пада всекиму по 46,000 кг. (Ако можехме да го извадим, всички хора биха станали богати!?)
Въздухообразната материя (атмосферата) съдържа в състава си до 12 елементи, но главната ù маса съставят кислородът и азотът.
В организмите изобщо са намерени 27 елемента. От тях 12 са застъпени в по-голямо количество, а главната маса на живата материя е направена от четири: кислород, водород, въглерод, азот. За отбелязване е, че тия 12 елемента, с изключение на желязото са с малка гъстота (леки). От останалите има и тежки, но те са в съвсем малки количества. Ето напр. количеството на по-важните елементи в човек, който тежи 70 килограма:
кислород — 44 кг
въглерод — 15 кг
водород — 7 кг
калций — 1*77 кг
азот — 1 кг
фосфор — 0*8 кг
сра — 0*1 кг
сребро — 0*001 кг
злато — 0*0001 кг
Това са елементите, що служат като основа, върху която се манифестира величието на живота.
Редакцията на списанието съобщава, че за в бъдеще, за да се създаде една интимна връзка между читателите и редакцията, открива отдел „ВЪПОСИ И ОТГОВОРИ", където ще може да става задаване на въпроси, както от страна на четците, така и от страна на редакцията. Редакцията може да предлага теми за разработване; също и четците могат да задават теми. С този отдел се цели да се даде възможност на читателите да се изкажат, от какво чувствуват нужда, за да може то да им се поднесе.